Sainz: "Een rondje extra en ik had Vettel te grazen genomen"

Gepubliceerd op 16 apr 2018 14:27
image

Renault-coureur Carlos Sainz finishte de Grand Prix van China gisteren als negende. Dat betekende zijn tweede puntenfinish van dit seizoen, maar zijn resultaten steken op dit moment redelijk schril af tegen die van teamgenoot Nico Hülkenberg. Het scheelde echter weinig of Sainz had in Sjanghai een betere uitslag gereden. Hij kwam net tekort om Ferrari-rijder Sebastian Vettel nog te passeren.

Sainz: "Opnieuw een dubbele puntenfinish voor het team, dat is mooi! Ik had een goede start totdat een van de Red Bull Racing-mannen me afkneep, waardoor ik in moest houden en een paar plekken verloor. In mijn laatste stint sleten mijn banden achter Fernando Alonso en Kevin Magnussen zo snel dat ik rustig aan moest doen om het rubber te sparen. Toch kwam ik nog dicht in de buurt van P8. Een rondje extra en ik had Vettel nog te grazen genomen. Over het geheel ben ik tevreden met de punten, maar ik moet hard met mijn engineers aan de slag om mijn vertrouwen in de auto te vergroten."

Aan vertrouwen lijkt het bij Hülkenberg niet te ontbreken. "Iedereen kampte met weinig grip aan het begin van de race, zo leek. De auto's gleden alle kanten op", begint de Duitser. "We stonden vanaf het begin op een tweestopper. De safety car speelde ons in de kaart en maakte het makkelijker voor ons, maar zelfs zonder safety car was het wel goed gekomen. We waren het beste van de rest, dat is niet verkeerd. Die acht punten nemen ze ons niet meer af. Het was een vermakelijke race, dat is zeker!"



Reacties (37)
NL Rogier hier 16 apr 2018 14:30+3
Avatar
Posts: 2343
Tuurlijk Carlos....

Begin maar eens met ‘De Hulk’ te verslaan! Vooralsnog bak je er niet zoveel van bij Renault en kun je een zitje bij RBR op je buik schrijven!
NL Cherokee 16 apr 2018 15:24+4
Avatar
Posts: 887
Toch zit hij er hier niet naast. Hij kwam inderdaad net een rondje te kort om Vettel te pakken. Was ook niet zo moeilijk geweest, Carlos was veel sneller.
En dat zitje bij RB....heeft ie daar belang bij?
Avatar
Posts: 225
Sainz heeft wel gelijk hoor, door het gat in de vloer van de Ferrari zat er totaal geen snelheid meer in, hij had hem absoluut de volgende ronde ingehaald
NL neppatsrev 16 apr 2018 16:06+1
Avatar
Posts: 1674
Vettel reed op vierkante wielen, en dat ziet hij niet in? Op wat voor wolk leeft deze jongen?
Avatar
Posts: 225
Neppats had niets met de banden te maken, hij klaagde over onderstuur (achterkant was dus niet het probleem) door de kapotte vloer waar een gat in zat door Verstappen. De vloer geeft een groot deel van de downforce dus hij had bijna geen downforce meer
NL neppatsrev 16 apr 2018 16:180
Avatar
Posts: 1674
oh, ik dacht dat hij ook flinke plekken op zijn banden had.
Avatar
Posts: 743
@rogier, toch durf ik te wedden wanneer ricciardo vertrekt bij redbull, dat dan sainz zijn plaats zal innemen volgend jaar ook al verliest hij dit jaar van hulk. reden is dat redbull gewoon geen betere optie heeft dan sainz. gasly is nog niet rijp genoeg,hartley is te langzaam. dan houdt het op.
 
Avatar
Posts: 613
Haha zo kennen we Chili weer!
 
NL TradeMark 16 apr 2018 14:35+3
Avatar
Posts: 3041
22-3 pas in punten, ze ontlopen elkaar haast niks
DK BENNY DONKER 16 apr 2018 15:300
Posts: 1258
Ha ha, die is raak!

Sainz is door de mand aan het zakken. 2018 blijkt het jaar van de waarheid voor hem te zijn en nu wordt de hele paddock duidelijk dat de familie Sainz zélf Carlosje enorm gehyped heeft maar dat hij feitelijk geen uitblinker is.

Ik voorspel dat mocht Ricciardo naar Ferrari gaan niet Sainz maar Gasly doorschuift naar Red Bull Racing.
 
Avatar
Posts: 1809
Die Carlos, hij veranderd ook nooit, de top zal hij nooit gaan halen.
NL walter33 16 apr 2018 14:51+1
Posts: 209
Renault is de top voor hem.
 
 
NL schwantz34 16 apr 2018 14:46+5
Avatar
Posts: 8690
Vettel had gelukkig ook helemal geen schade aan zijn auto of wel?
Avatar
Posts: 2826
En geen banden die op waren en opgerookt na een spin....
Avatar
Posts: 225
Limbo de achterbanden waren het probleem niet,de kapotte vloer was het probleem
 
NL walter33 16 apr 2018 14:50+2
Posts: 209
Die mond word steeds groter,zit niet te dromen jongen,eet je Paella.
 
Posts: 2105
En dat helemaal zonder hulp van Max! Knap zeg !
 
NL Jan Almere 16 apr 2018 15:03+2
Avatar
Posts: 2353
Tja Sainz niet zo moeilijk Vettel reed bijna op zijn velgen je had er al voorbij moeten zijn en kijk is naar je teamgenoot.
Avatar
Posts: 225
Vettel reed met een gat in de vloer, daarom was hij zo langzaam, had niks met de banden te maken
NL Jan Almere 16 apr 2018 20:140
Avatar
Posts: 2353
Heb je die 360 van Vettel gezien dat was echt niet goed voor de banden en ik heb nergens iets gelezen over de bodemplaat.
Avatar
Posts: 92
Er was een hele hap uit de vloer. Vettel had enorm veel overstuur door een gebrek aan downforce. Op tv was dit al te zien maar op internet zijn ook een hoop foto's te vinden waarop je dit kunt zien.
 
NL AyrtonSenna 16 apr 2018 15:05+1
Avatar
Posts: 60
Ik heb niks tegen Carlos, en ook niet tegenover de overige coureurs. Feit is wel dat Sainz nog niet op niveau van Nico zit, en dat zal toch wel snel moeten veranderen, anders kan het snel over zijn met de dromen die Carlos heeft aangaande F1.
Avatar
Posts: 637
Vorig jaar was een overstap jaar. Maar ik had eerlijk gezegd verwacht dat hij het beter zou doen dit jaar en of HUL verslaan of minstens gelijkwaardige strijdt. Het verschil is opvallend. Niet alleen in punten maar ook gewoon wat ze in FP/quali laten zien en zeker op de baan. Zou de dit chassis van Renault beter passen bij HUL of is HUL onderschat en SAI overschat? (door mij ;-) )
NL AyrtonSenna 16 apr 2018 15:290
Avatar
Posts: 60
@Silsur,

Ik denk dat het huidige chassis momenteel beter bij Nico past, daarnaast is Hulkenberg ook een meer dan uitstekend coureur. Persoonlijk ben ik van mening dat Carlos zeker op de F1 grid thuis hoort.
 
Avatar
Posts: 616
Dat had Max al....
Avatar
Posts: 8125
Haha, inderdaad. Om Vettel nou twee keer te grazen te nemen vind ik een beetje te veel van het goede.
 
NL BrRacing 16 apr 2018 15:27+2
Avatar
Posts: 8125
Volgend jaar gewoon met Max weer bij Toro Rosso
NL TheStijg 16 apr 2018 15:35+1
Avatar
Posts: 262
@Brracing: en Kvyat weer terug in de RBR!
Posts: 209
NL Billgates307 16 apr 2018 15:410
Avatar
Posts: 4556
Avatar
Posts: 887
Sainz kan niet terug naar STR. Dat heeft ie contractueel uitgesloten. RBR mag hem alleen terughalen voor het hoofdteam. Ik heb echter het idee dat zowel RBR als Sainz gevoelsmatig allang afstand hebben genomen.
 
NL zoirritantisda 16 apr 2018 16:28+2
Posts: 86
en nog 2 rondjes en magnussen, ocon en perez ook...wat is zijn punt?
 
Avatar
Posts: 1066
Hopeloos, waarom laat die jongen het er niet bij dat hij tevreden is met z'n behaalde punten. Het is best een goede coureur, hij heeft dat helemaal niet nodig om z'n ego proberen op te poetsen met dit soort shit.
 
Avatar
Posts: 6040
Wauw, één ander cijfertje op mn staatslot en ik was miljonair.......
 
NL Sambalbei 16 apr 2018 21:090
Posts: 322
Wisten jullie het al, als Sainz volgende race wint is hij wereldkampioen!
 

ES
        Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
Geef je mening
Wie was schuldig aan de aanrijding tussen beide Red Bull-coureurs in Bakoe?





Coureursprofiel
Naam ES Carlos Sainz jr
Actief Als Renault Coureur in Formule 1
Geboortedatum 1 sep 1994 (23)
Gewicht 66 kg
Lengte 1,78m
Woonplaats Madrid