Ye Yifei wint derde race Asian-winterseries voor Ticktum en Veekay

Gepubliceerd op 12 jan 2019 11:49
image

Yi Yifei is de winnaar geworden van de laatste race van het openingsweekend van de Formula 3 Asian winterseries. De Chinese-coureur, rijdend onder een Franse licentie nam vanaf de start de leiding en gaf deze niet meer af.

In een goede race, waarin met name in het middenveld goede gevechten plaatsvonden, reed onze landgenoot Rinus van Kalmthout naar een derde plaats. De door Jumbo en La Place gesponsorde-coureur vertrok vanaf een vierde positie en schoof op naar de derde plaats na het uitvallen van teamgenoot Alessandro Ghiretti. Dan Ticktum zette uiteindelijk de druk op Yi Yifei aan het einde van de wedstrijd. De Red Bull-junior coureur kon na een safety car-periode de aansluiting vinden bij de Yifei, maar vond geen weg om hem te passeren.

In het gevecht om de vierde plaats verschalkte Amaury Cordeel aan het einde van de race David Schumacher. Beide coureurs waren inmiddels op grote achterstand gereden van het leidende trio.

"Het was een 'disaster' dit weekend. Het leek wel of dat het regende, zoveel olie kwam er uit de auto van Yifei. Tweede is niet waar ik wilde finishen, ik had een shit-set banden en het was gewoon slecht," aldus een teleurgestelde Dan Ticktum.

Rinus van Kalmthout was uiteraard tevreden met zijn derde plaats: "Ik had een goede race, maar had oudere banden. Het was een goede constante race, qua snelheid had ik de boel perfect voor elkaar." Van Kalmthout staat na het eerste weekend ruim aan de leiding van het kampioenschap.



Reacties (37)
Avatar
Posts: 1664
Ticktum is absoluut niet klaar voor Formula 1. Kijk even z’n interview na de derde race na.

1. Hij geeft de schuld aan anderen: Teamgenoot die hem ophoudt, leider die alleen maar olie lekt, banden waren troep, etc.
2. Geen woord over zijn eigen fouten die hem penalties opleverde.
3. Hij loopt weg bij het interview.
4. Hij kan alleen maar met scheldwoorden praten.
5. Pakt bijna zelf z’n trofee van de dame in plaats van dat hij wacht tot hij ‘m uitgereikt krijgt van de official.

Presteert niet op en niet naast de baan.
Weet niet met anderen om te gaan en vergeet dat hij aan een teamsport meedoet.
Nog even oefenen dus.
NL ROYALERE 12 jan 2019 11:53+5
Avatar
Posts: 6383
Ik Zeg: Rinus er dan maar in :p
Posts: 197
Ik ben ook niet echt onder de indruk van hem. De snelheid zit er wel in maar hij rijdt erg wild, maakt veel foutjes en zijn karakter komt daar inderdaad nog bij...
Bij gebrek aan beter zit hij bij Red Bull. Ik vermoed dat Rinus niet naar RB wil namelijk, die heeft zijn eigen pad uitgestippeld.
Avatar
Posts: 574
Vraag is: is Rinus geinteresseerd in een Europese carriere?
Als Marko hem een aanbieding doet, wanneer wordt dat voor hem aantrekkelijk?
Avatar
Posts: 6383
F2 En kans om het jaar erna bij TR aan de slag te gaan? dan doet hij het wel denk ik ALS het mogelijk is. want ik kan zijn contracten ook niet natuurlijk.
Avatar
Posts: 1664
Als Rinus komend seizoen de Indy Lights wint, dan levert dat slechts 15 punten voor een superlicentie op. Deze F3 winterseries 10 (7 voor een tweede plek). Hij komt nog dus na dit jaar wellicht net over de helft van de benodigde 40 punten. Afgelopen twee seizoenen reed hij in klassen waar hij niks kon verdienen.

Dus stop voorlopig maar even met dromen.

In 2020 kan hij in de Indy cars zitten, maar volgens de FIA nog volledig ongeschikt zijn voor Formule 1.
NL Ramshoek2 12 jan 2019 12:060
Avatar
Posts: 1541
Bij RedBull zijn ze niet echt enthousiast over F2. Schreeuwend dure klasse voor wat je krijgt.
Maar misschien willen ze hun blikjes verkoop in Noord Amerika wel een beetje stimuleren. Vraag is natuurlijk wel hoeveel licentie punten de Amerikaanse klassen opleveren.
NL ROYALERE 12 jan 2019 12:09+1
Avatar
Posts: 6383
Heel dat punten gedoe slaat werkelijk nergens op. Als ze dat 4 jaar geleden hadden gehad waren we mooi in de aap gelogeerd. als je goed genoeg bent ben je goed genoeg. echt ik snap daar niks van.
Avatar
Posts: 1664
@Royalere

Dat zijn argumenten om Ticktum nu al in de Toro Rosso te zetten.
NL ROYALERE 12 jan 2019 12:29+2
Avatar
Posts: 6383
Dat is dan aan de teamleiders. die kunnen echt wel inschatten of iemand er klaar voor is. Ik heb even dat interview gezien en hij lijkt gewoon een beetje geforceerd stoer te doen. Kijkt ook niet zo lekker uit zijn ogen die kerel. als je daarna de kalme rinus ziet dan zou mijn keuze snel gemaakt zijn. Zit een goede kop op en overal waar hij instapt is hij gelijk bloedjesnel. dus weg met die punten en laat de teams zelf beslissen wie ze in de wagens zetten.
Avatar
Posts: 8500
Ach , is hij bij Dr.Marko snel door het afvoerputje als hij zich zo blijft gedragen...
NL MustFeed 12 jan 2019 13:28+4
Posts: 3035
6. Loopt weg van het podium en doet niet mee aan het champagne spuiten.

Ticktum is een enorm slechte verliezer. Dat was hij al toen hij 10 auto's onder de safety car inhaalde om een concurrent uit de race te beuken. Dat was hij vorig jaar toen hij Mick Schumacher beschuldigde van vuil spel toen Ticktum het kampioenschap aan het verliezen was. En dat is hij ook nu weer. Je ziet van Kamlthout nog aan Ticktum vragen om mee te doen aan de ceremonie, maar Ticktum heeft daar geen zin in. Dat is compleet respectloos naar zijn concurrenten.

In zekere mate moet je ook een slecht verliezer zijn, maar Ticktum is extreem. Met zijn houding gaat hij het niet ver schoppen, hij is mentaal veel te zwak.
NL Andretti77 12 jan 2019 17:19+1
Posts: 167
Veekay heeft een heel ander pad gekozen en kan heel groot worden in de Indy. Ik zou het echt niet snappen als hij F2 gaat rijden om vervolgens misschien een stoeltje te hebben in een Toro Rosso.
NL ThumbsUp 12 jan 2019 17:52+1
Avatar
Posts: 653
Puntje 7: hij laat zn trofee ook op het podium staan als hij weg loopt!
 
NL GreenEye 12 jan 2019 11:59+2
Posts: 22
Die Ticktum is me toch maar een arrogante lul zeg.
ik betwijfel if die naar de F1 kan.
Denk niet dat er veel sponsoren in de rij zullen staan voor hem.

Veekay was in dat interview ontzettend relax.
NL Pietje Bell 12 jan 2019 12:08+4
Posts: 4469
Hier nog een keer de interviews van Dan en Rinus.
Naar mannetje die Ticktum.

youtu.be/P7dYJp7pfqk?t=4222
NL schwantz34 12 jan 2019 12:16+3
Avatar
Posts: 12497
Geticktum heeft zich weer eens van zijn beste kant laten zien. Voor dit intervieuw negeerde hij deze mevrouw ook al volledig, vooral in Azië is dat niet echt handig om te doen. Denk dat der Helmut hem nog wel even gaat bellen $#*(^&%#
Avatar
Posts: 1664
Kijk alleen even het moment waarin de interviewster de rijders bedankt en rijders reactie daarop.

Met wie zou jij liever werken in jouw raceteam? Wie motiveert jou en bezorgt je plezier in jouw werk? (stel dat jij in het team werkt)
Avatar
Posts: 1483
Ticktum zijn houding doet mij denken aan Frijns in zijn jongere jaren...
Posts: 1022
Ik ken Frijns pas net, was dat ook zo'n kwal?
NL Sergeant Gneisbaard 13 jan 2019 00:160
Avatar
Posts: 2865
@mistert : Hij kon wel heel nors kijken als hij had verloren, maar behalve dat hij wat afgemeten ging praten had hij niet zulke gekke fratsen als Dan hier zo. Frijns lijkt qua uitstraling veel op een Rus; eerste indruk zie je niks aan, zelfs een beetje kil en afstandelijk, maar als je beter kijkt begin je de mens achter de pokerface te zien.
Posts: 1022
Thanks Gneisbaard
 
NL Ramshoek2 12 jan 2019 12:110
Avatar
Posts: 1541
Bij RedBull doen ze niet aan media training. En ik vind dat goed. Laat de jongens zichzelf zijn. Die media gedrilde Duracell konijnen met hun standaard antwoorden...
Waar het in dit spelletje om gaat is presteren en daarin lijkt Ticktum nog niet helemaal top. Het lijkt wel of hij de druk om die laatste paar licentie punten te scoren niet aankan.
Avatar
Posts: 1664
Bedenk dat Ocon en Ticktum gedrag gekopieerd gaat worden door jonge rijders, die denken dat dit de manier is om er te komen. Dat je je altijd jezelf moet laten gelden, ook buiten de baan om, ook als de regels iets anders zeggen. Ticktum is mentaal nog niet ontwikkeld (of gewoon niet een bijster intelligent).
Avatar
Posts: 5138
Wat is Ocon gedrag? Ik vind Ocon in interviews altijd keurig overkomen tegenwoordig, op de baan kan het een rotzak zijn maar dat vind ik alleen goed als jonge coureur. Grote smet is het akkefietje met Max, maar iedereen maakt fouten.
NL TylaHunter 12 jan 2019 13:170
Avatar
Posts: 2027
Red Bull heeft juist een hele goede media training. Ze mogen een eigen karakter hebben maar er zijn dingen die niet door de beugel kunnen en die worden absoluut geleerd bij de media training van RB. Ik heb er zelfs een bij gewoond als +1. Misschien dat t per dicipline verschilt, maar er zijn media-trainingen.
NL Soccer98 12 jan 2019 13:20+1
Posts: 1184
Ocon vertoont geen raar gedrag.
Avatar
Posts: 1664
Ocon die als achterblijven de leider van de baan beukt omdat hij vindt dat hij sneller is... heel normaal.

Ik vind trouwens Max' gedrag ook niet altijd een voorbeeld voor de jeugd. Maar hij presteert en leert van zijn fouten.
Posts: 1184
Heeft niks te maken met een voorbeeld voor de jeugd zijn.
Avatar
Posts: 1664
@Soccer98

Al het gedrag zal door de jeugd gekopieerd worden. Zeker als het herhaald wordt. Aan ouders en begeleiders dan weer de taak dat teniet te doen.
NL MustFeed 12 jan 2019 15:21+7
Posts: 3035
"Ocon vertoont geen raar gedrag."

Het is maar wat je normaal vindt. Ik vind de camera's erbij roepen en vervolgens een andere coureur proberen te provoceren om zo zijn carriere te schaden niet normaal. Daarna liegen over het incident om opnieuw de ander te schaden vind ik ook niet normaal.

Ocon was in de F3 ook al aantoonbaar jaloers op Verstappen en haalde daar een aantal keer ook smerige streken uit. Ocon mag dan wel in ieder interview beweren dat Verstappen te agressief was op de baan, maar het was Ocon die meerdere waarschuwingen kreeg in 2014 en een aantal keer opzettelijk tegen Verstappen op reed.

Ocon heeft ook gezegd dat voor hij in de Formule 1 kwam hij regelmatig sms-jes naar Verstappen stuurde met de tekst: "Max, ik kom er aan".

Dat mag je allemaal normaal vinden. Ik vind het krankzinnig.

Schijnt dat in hun kartperiode Gasly en Ocon ook goede vrienden waren. Die vriendschap is niks meer van over toen Gasly begon te winnen van Ocon. Ook nu nog kunnen de 2 niet met elkaar overweg in de F1. Ik heb daar verder niet veel informatie over, maar ik zie wel een patroon bij Ocon die niet overweg kan met zijn jaloezie.
NL Jan Almere 12 jan 2019 15:410
Avatar
Posts: 2958
@Mustfeed, helemaal mee eens met de feiten die je op noemt, ook zijn snoetje op het podium als Max had gewonnen was om op te schieten ik heb kennissen die noemen hem een valse nicht😂
NL Motori-arte 12 jan 2019 23:340
Avatar
Posts: 1278
Media training is wat anders als houding
 
AU MrMister71 12 jan 2019 12:51+1
Posts: 88
mooie start van de series voor Vekay..
 
NL ThumbsUp 12 jan 2019 17:51+1
Avatar
Posts: 653
7. Laat zelfs zn beker achter op t podium als ie weg loopt!

Wat een ongelofelijke knakker is dit zeg!
 
Posts: 871
Goed alles is al gezegd over Tickkie

Maar iemand? Ik ben ook onder indruk van Yi Yifei. Dat mannetje kan best sturen en jammer dat hij uitviel in één van de wedstrijden. Hij kan ook goed Engels ook.
 
Avatar
Posts: 295
Ticktum moet hier laten zien wat hij waard is maar word er redelijk afgereden slecht voor zijn imago hij weet dat Marco onverbiddelijk is als hij niet presteert in Azië. Mannetje met een grote mond zal het niet ver brengen in de F1 te wispelturig.
 

AE
        Grand Prix van Abu Dhabi
Lokale tijd
Geef je mening
Welk team wordt in 2019 'best of the rest'?










Circuit Yas Marina Circuit
 
Circuit Yas Marina Circuit
Plaats AE Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten
Website Website
 
Formule 1 kalender
Vorige Grand Prix: 25 november 2018
AE Grand Prix van Abu Dhabi Grand Prix van Abu Dhabi