‘You pr*ck!’ Max Verstappen gaat vol in de strijd op iRacing

Gepubliceerd op 10 jan 2019 18:32
image

Hoewel Max laatst nog een wereldrecord verbeterde op iRacing, laat de Nederlander zich nu van een hele andere kant zien op het online raceplatform. Verstappen komt tijdens een trainingsronde in aanraking met een andere coureur en laat op niet mis te verstane wijze weten dat hij de actie van zijn tegenstander bepaald niet op prijs stelde. Bekijk de beelden van het voorval in de onderstaande video:

 



Reacties (68)
NL OfficialPradero 10 jan 2019 18:42+1
Avatar
Posts: 479
2019 kan een mooi seizoen worden :-)
Avatar
Posts: 1561
Heeerlijk.. hoe lang nog?
 
NL ROYALERE 10 jan 2019 18:42+2
Avatar
Posts: 6383
Haha. Zelfs met spelletjes niet te genieten als het even niet loopt. Ja die ander had meer ruimte moeten geven maar rustaaaaaaaaaaaagh Maxie. Het is maar een training EN een spelletje.

Wat een mannetje zeg.
Avatar
Posts: 6577
😂😂😂, precies mijn gedachte.
Avatar
Posts: 82
Als je nou verder kijkt, je kan op zijn kanaal de hele race kijken. De training was een halve ronde later afgelopen dus dan maakt het ook niet meer uit.
Dit is gewoon een engelse zeurpiet. Ik ga die clip niet delen, bla bla bla huil huuil. En dan toch delen, alles voor de views.
NL SCHOUTEN RACING FAN 10 jan 2019 22:21+1
Avatar
Posts: 3541
Dat is een maatje van hem waar die geregeld tegen raced en geregeld zitten te dollen. Dat heet plezier een geen agressie of frustratie . Wat zal die lachen om al die negatieve reacties hahha ik heb ieder geval lol
Avatar
Posts: 1230
En dan ook de kop bij dit artikel: ‘You pr*ck!’ Max Verstappen gaat vol in de strijd op iRacing

Beetje Telegraaf-achtige sensatie kop maar ja.
 
NL ScuderiaVettel#5 10 jan 2019 18:51+9
Avatar
Posts: 2284
Wat een ei, het is maar een spelletje. Dit is dus precies wat Max nog moet verbeteren, niet dat ik wil zeggen dat Max exact zo reageert in het echt. Maar keep it cool, focus op jezelf.
Posts: 1021
Dat heet strijdlust!
Posts: 1021
Overigens, is het een spelletje waar die in botsing komt? Ik hoor hem zelf niks zeggen jij wel?
NL ScuderiaVettel#5 10 jan 2019 19:07+7
Avatar
Posts: 2284
Strijdlust? Het is inderdaad maar net hoe je selectieve perceptie is... Ja het is een spelletje.
NL barghest 10 jan 2019 20:04+2
Posts: 314
@mistert ik weet niet hoe oud je bent of dat je kinderen hebt. Maar stel je hebt een kind van 8 die voetbalt op straat en geeft een tegenstander een ferme schouderduuw om hem zo van het scoren af te houden en die persoon valt daardoor. Vervolgens staat hij op en hij slaat jouw zoontje. Is dat dan ook strijdlust?
NL ROYALERE 10 jan 2019 20:19+2
Avatar
Posts: 6383
Ach komop VETTEL,

Iedereen van zijn leeftijd is wel eens boos geworden in een spel omdat iemand anders hem in de weg zat. Slim van hem omdat hij de beste rijder van de wereld is? Nee niet echt. Normaal? Ja.

Laten we nu niet heiliger dan de paus gaan worden hier. Hij rijdt waarschijnlijk heel het F1 veld op een hoop in de sim.
Posts: 1021
Heb ik iets gemist barghest? ScuderiaVettel5, jou held heeft een tijdje geleden gewoon real life met zn auto tegen een ander aan gereden uit frustratie, terwijl dit gewoon een spelletje is. Hoe hypcriet kun je zijn?
NL MustFeed 10 jan 2019 20:54+2
Posts: 3035
Hahaha, Vettel reageert zo in het echt. Kijk anders Azerbeidzjan 2017 nog een keer terug.

Maar goed, je moet natuurlijk ook geen mogelijkheid onbenut laten om kritiek te hebben op Verstappen. Het wordt wel een beetje lastig om dit nog allemaal serieus te nemen.
BE Runningupthathill 10 jan 2019 20:55+2
Avatar
Posts: 13309
"Iedereen van zijn leeftijd is wel eens boos geworden in een spel omdat iemand anders hem in de weg zat."

Verstappen is 21, op die leeftijd hoor je je echt niet meer zo op te jutten in een stom spel, dat is iets voor een 12jarige. Voor het geld zal het zeker niet moeten in zijn geval.

Maar goed, het is iets van niets. Al vraag ik me wel af of er gevolgen voor hem van komen. Er zijn er al voor minder (tijdelijk) gebanned van online racen.
Posts: 314
Ik denk niet dat Max nog Vettel de besten zijn in sim racing. Die competie kent best veel non racers die in simracen groot heden zijn 1 Greg er hutu www.teamredline.co.uk/team/
Avatar
Posts: 3640
Er zitten juist best veel "echte" coureurs in dat team: Max Verstappen, Lando Norris,Richie Stanaway, Freek Schothorst en Nick Catsburg
Posts: 314
@mistert jij noemt dit strijdlust dus vind het normaal.
Ik vind dit in een game idd ook normaal, maar als jij dit strijdlust ook in het dagelijkse leven goed keurt wat ik wel uit jouw reactie haal vind ik het niet normaal vandaar mijn vraag.
Posts: 314
@mustfeed mischien weten jullie het mischien niet maar ik ben geen fan van Vettel maar eerlijkheid gebied mij te zeggen voor die aktie klapte ik voor hem. En toonde hij in mijn ogen eindelijk karakter. Ondanks dat ik zijn aktie afkeurde vond ik hem wel mooi. Beetje hypocriet ik weet het.
Posts: 1021
Ik kijk denk ik niet goed naar het filmpje? Ik zie een sym racer bitches ivm een aanrijding veroorzaakt door Max?
Posts: 1021
In een computerspelletje😂
NL SCHOUTEN RACING FAN 10 jan 2019 22:22+1
Avatar
Posts: 3541
Hahahaj mallooten. Dat is een maatje van hem en de training was afgelopen. Zaten elkaar gewoon te stangen dat heet plezier. Zegt wel weer iets he dit lmao
Posts: 3035
@Barghest

Sinds de tijd dat het risico voor marshalls vele malen hoger is dan voor de coureurs kan ik weinig respect opbrengen voor rijders die opzettelijk op een ander inrijden. En al helemaal wanneer dit onder de condities van een safety car gebeurt.

Niet op Hamilton inrijden had wat mij betreft meer karakter getoond. Nu vond ik het vooral zwak van Vettel.

En voordat dit gelijk gesteld wordt aan een incident in een computerspel. Online zijn een hoop spelers die niet allemaal even serieus zijn. En dat is dan nog een understatement. Dit verziekt vaak de boel voor mensen die wel hun tijd investeren in het spel. Om nu aan de hand van deze beelden kritiek te leveren is dan wel heel kortzichtig. Misschien reed die speler wel keer op keer anderen in de weg in hun snelle ronde. Of misschien kan hij niet sneller en is 11 seconden te langzaam rondjes rijden zijn niveau.
NL SCHOUTEN RACING FAN 10 jan 2019 22:31+1
Avatar
Posts: 3541
Mustfeed dan adviseer ik je irace want daar heb je ook gewoon westrijd leiders en een hoop regels wat opzetelijk crashen voorkomt. Zo werk je met een irating systeem dat houd in hou veiliger je rijd hoe hoger je rating in een race wordt je enkel tegen tegenstanders ingedeeld die de zelfde rating hebben. Tijdens races is opzettelijk crashen of tegen verkeer inrijden 2 maanden schorsing aangezien per maand je ongeveer 25 euro betaald is dat best zuur. Etc etc echt een suoer sim. Wat max hier doet kan is einde training en doet het tegen een maatje die zal geen klacht indienen
NL MustFeed 10 jan 2019 22:33+3
Posts: 3035
Whaha @Schouten, als dat zo is voel ik me ook een beetje dwaas dat ik er serieus op in ging. Maar gelukkig had ik niet de volgende conclusies direct klaar:

"Wat een ei"
"Dit is dus precies wat Max nog moet verbeteren"
"focus op jezelf"
"dat is iets voor een 12 jarige"

En morgen weer roepen dat alle objectiviteit weg is door de Verstappen fans :D
NL SCHOUTEN RACING FAN 10 jan 2019 22:38+1
Avatar
Posts: 3541
Mwa jij was nog correct denk ik maar er staan er een paar bij. Dat maakt het dan wel weer mooi.
Posts: 3035
Ik ben zelf een beetje blijven steken bij Grand Prix 4. GTR 2 en RaceRoom heb ik dan nog wel eens online gespeeld. Maar nooit zo veel dat ik 25 euro per maand voor over heb. Ik ben misschien meer van de tijd dat je voor 25 gulden nog een volledig spel kon kopen. :p
NL SCHOUTEN RACING FAN 10 jan 2019 22:550
Avatar
Posts: 3541
Ja hier nog 1. Ik vind de kosten echt bizar. Maar eenmaal irace gespeeld dan is er niet veel anders meer leuk vind ik. Is echt mega realistisch. Je kan ook bijvoorbeeld niet zomaar in de f3 rijden iedereen begint in een mazda mx5 waar je trouwens suoer races beleefd. Maar goed een hoop geld is het zeker. Maar menig playstation racer kan op irace niet 1 ronde maken.
Posts: 314
@stevenQ ik gaf die link alleen voor wie niet wisten wie hij was. Ja in redline zitten aardig wat echte rijders. Maar neemt niet weg dat er heel veel non racers goed mee komen en er ook best wat zijn die het beter doen.
Avatar
Posts: 1524
@Schouten, wel een fijne maat dus... Beelden zo selectief delen dat je internet racemaat weer in een lekker negatief beeld gebracht kan worden, want zoals je ziet gebeurd dit hier alweer direct...
NL ScuderiaVettel#5 11 jan 2019 08:24+1
Avatar
Posts: 2284
Leuk om Vettel erbij te halen en dat terwijl het niet eens over hem ging! Daarbij moet ik even zeggen dat ik dat een een compleet verkeerde actie vond, ik sta dus daar ook niet achter. Dat heeft dus niks met hypocrisie te maken.
Dit gedrag pst inderdaad beter bij een 12-jarige, ik liet me op die leeftijd ook zo kennen maar daar was ik wel vanaf op 21.

Er blijkt alleen nergens uit dat dit een maatje is, ik sta nog steeds achter die opmerkingen mustfeed.
NL MustFeed 11 jan 2019 09:55+1
Posts: 3035
"Er blijkt alleen nergens uit dat dit een maatje is, ik sta nog steeds achter die opmerkingen mustfeed."

Er blijkt nergens uit dat dit NIET zijn maatje is. Maar jij hebt je oordeel al klaarliggen. Dat is wel een belangrijk contrast. Zoals ik eerder al aangaf, wanneer je de omstandigheden niet weet moet je niet zo snel oordelen.

Ik heb zelf de beelden niet gezien, maar blijkbaar zijn er anderen die wel de volledige stream bekeken hebben en zeggen dat er niks aan de hand was. Maar ik verwacht al niet eens meer dat het voor jou iets uitmaakt. Zelfs wanneer er een goede verklaring voor is blijf jij wanhopig vasthouden aan die stok om mee te slaan.

De volgende wijze woorden lijken me nu wel bijzonder toepasselijk.
"keep it cool, focus op jezelf"
NL Winchester 11 jan 2019 15:320
Avatar
Posts: 16
@SUN-TZU Die maat heeft die beelden niet gedeeld. Is een snippit van iemand anders zijn stream die in spectator mode de training bekeek en dit toevallig zag gebeuren.
Avatar
Posts: 1524
Thanks Winchester, helemaal helder zo.
NL ScuderiaVettel#5 11 jan 2019 18:030
Avatar
Posts: 2284
Wat jij wil mustfeed, echter heb ik er niemand bij gehaald en dit is alles al meer opgeblazen dan nodig. Al is dat altijd wat veel van zijn fans willen want hij wordt er altijd bijgehaald in de comments.
Posts: 3035
Je zit compleet mis met je ongepaste kritiek richting Verstappen, maar alsnog moet je toch weer even klagen over "Verstappen fans". Alsof die Verstappen fans de schuld zijn van jouw opmerkingen.

"Wat jij wil", ook weer zo'n typerende uitspraak. Het is totaal niet relevant wat ik wil. Als ik ergens verkeerd zit dan hoop ik dat mensen mij corrigeren. Maar dat lijkt niet echt in jouw prioriteitenlijst voor te komen. Kop in het zand en maar naar anderen wijzen.
NL ScuderiaVettel#5 12 jan 2019 12:170
Avatar
Posts: 2284
Wat jij nu zegt over mij is bijna identiek van toepassing op jezelf. Je wil ook niet dat mensen je corrigeren want je komt er dan toch weer overheen met een of ander gek argument. Maar laten we het hierbij houden, even goeie vrienden.
Posts: 3035
En weer naar anderen wijzen. Ik ben niet schuldig aan jouw berichten hier @scuderiavettel.

Er zijn genoeg voorbeelden waar als ik verkeerd zit dat ik wel degelijk mijn ongelijk erken en bedank voor de correctie. Omdat dit voor mij namelijk veel belangrijker is. Ik voel me dan ook niet bezwaard om op te merken dat jij weigert dit te doen zelfs wanneer iedereen kan zien dat je fout zit.
 
Posts: 658
Wordt er morgen een bericht geplaatst over het feit dat Horner de volgende level bereikt heeft met tetris?
NL TylaHunter 10 jan 2019 19:250
Avatar
Posts: 2027
haha mijn gedachte precies... jeetje wat slecht dit haha.
NL ScuderiaVettel#5 10 jan 2019 19:250
Avatar
Posts: 2284
Nee zo ver is hij nog niet.
NL GregMoore 10 jan 2019 19:36+1
Avatar
Posts: 2
Nee klus, het volgende bericht gaat over het strip pokeren tussen Horn(y)er en de Spice-Girls.....
Avatar
Posts: 1561
Ik denk dat Horner Motorsport Manager speelt.. en patience.
Posts: 314
@greg ik zou Horner nog gelijk geven ook mocht hij het doen. Niks mis mee naakte vrouwen en voor de dames een naakte man.
NL SCHOUTEN RACING FAN 10 jan 2019 22:23+1
Avatar
Posts: 3541
Ik vind het toch erg leuk nieuws . Speel regelmatig iracing dus vind het geweldig om te zien dat een f1 rijder daar ook actief is al is het voor de fun of commerciele doel einden mij best
Avatar
Posts: 8500
Horner zit altijd te patience ...
 
NL TylaHunter 10 jan 2019 19:24+4
Avatar
Posts: 2027
Krijgen we morgen ook te lezen dat Vettel zit te schelden tijdens het sleutelen aan zijn oldtimer motorbike die hij deze winter in elkaar zou zetten? Kom ook zeg wat een shownieuws bericht dit hahaha.
 
Posts: 2
Het valt nog mee. Niet dat ik het goedkeur, maar ik heb veel erger gezien. Meestal blijven ze nadien je in de weg zitten of de game verknallen.
Maar omdat het Max is, wordt het groter gemaakt dan het werkelijk is.

Hij is trouwens niet de enige coureur die zo iets doet. Er zijn er veel en verschillende hebben erger gedaan met uitkomst dat ze uit de game gezet zijn.
Avatar
Posts: 3640
Scott Speed bijvoorbeeld is geschorst van IRacing
NL SCHOUTEN RACING FAN 10 jan 2019 22:24+1
Avatar
Posts: 3541
Ik wou net zeggen bij i race krijg je dan een schorsing. Dit was een training en ik verwacht dat zen maatje geen klacht tegen hem indiend
 
NL P. Clemenza 10 jan 2019 20:11+5
Avatar
Posts: 401
ik zou mijn grenade launcher pakken en andere coureur inclusief wagen overhoop knallen, of gaat dat niet op iRacing? In dat geval: stom spel...
NL brabham-bt50 10 jan 2019 22:140
Avatar
Posts: 8537
Ze kunnen na de race, al dan niet online, verder in streetfighter 😁
NL P. Clemenza 11 jan 2019 08:48+1
Avatar
Posts: 401
Ik heb er weinig verstand van want ik game al lang niet meer, maar is het omslachtig om aan iRacing deel te nemen?
Want ik vind het heerlijk dat iedereen dat zo serieus neemt, lijkt me gaaf al die woedende reacties wanneer ik iedereen van de baan aan het rossen ben, want ik ben een galbak eersteklas.
 
Avatar
Posts: 165
Komkommertijd nieuws en toch lees en kijk ik het, het is sterker dan mezelf. Is het nu al een keer maart?
 
NL hennie013 10 jan 2019 22:190
Avatar
Posts: 793
Wat ik me eigenlijk afvraag is of het echt Max is die dat spelletje speelt, iedereen op de hele wereld kan dat spel spelen en de naam opgeven wie hij wil.
Het lijkt mij dat Max nu wel met andere dingen bezig is, echte trainingen en dergelijke.
Op heel dat clipje is er totaal geen bewijs te zien dat het de echte Max is, zie zijn gezicht nergens op dat filmpje. Wel die Engelsman die zegt dat het Max Verstappen is waar hij tegen speelt, verder niets.
NL SCHOUTEN RACING FAN 10 jan 2019 22:26+1
Avatar
Posts: 3541
Nee is echt max tegen de meervoudig sim kampioen. Dit is de auto van team redline waar max voor rijd dat is duidelijk te zien. Ook degene waar die mee aan het dollen is rij je niet zomaar tegen dan moet je wel van caliber max zijn anders kom je daar niet samen mee in de training
NL JDinkelman 10 jan 2019 23:08+1
Posts: 1506
Iracing verifieert de naam op basis van de betalingsgegevens. De kans dat het niet Max is, is nihil.
Avatar
Posts: 1955
Dat wist ik dus ook niet thanks for the info @Jdinkelman
 
Posts: 1006
Hoe zeker is het eigenlijk dat het verstappen was? Maar goed. Ik heb geen verstand van die games verder. Mij lijkt het meer een stukje theater voor de likes en de views van iemand die ik niet ken.
 
Posts: 2293
Ik kan Max World of Tanks aanraden, dan mag je tegen of over je tegenstander heenrijden of beter nog je richt je loop erop en knalt em af!

Erg fijn tijdverdrijf en anti-stress.
NL P. Clemenza 11 jan 2019 08:570
Avatar
Posts: 401
of Formule 1 in een soort Grand Theft Auto achtige omgeving, dat je bijvoorbeeld als Marcus Ericsson zijnde op de startgrid even snel Lewis Hamilton uit zijn wagen kan trekken, een paar rake klappen uitdelen en vervolgens de race rijden in een Mercedes, waarbij je uiteraard de anderen de kant in rijdt, de race winnen en op het podium de nummers 2 en 3 onder vuur nemen met een automatisch wapen..

Lijkt me een gat in de markt zo'n game! ;-)
 
Avatar
Posts: 1941
Haha. Lando kan er ook wat van. Ben zelf Max nog niet tegengekomen. Sergio heb ik tegen getuft. Lekker jezelf zijn. Top. Jammer dat iemand dit weer uploadt. Houd het gewoon binnen het platform.
Avatar
Posts: 1941
En misschien is het een dolletje met een simmaatje. Heb ik ook wel eens gedaan. Man. Dat men dit op een nieuwssite publiceert. Is gewoon prive leven en binnen een community. Allemaal voor de views.
 
NL Getuige X 11 jan 2019 09:340
Posts: 2057
99% van de Simracers rijd zo (en die willen allemaal Formule 1 coureurtje spelen) en als Verstappen er iemand af-punt omdat ie echt dramatisch op de baan in de weg zit dan is het meteen een heel item.
Dan zit je in een sessie met een grote naam en dan ga je zitten slakken
 
Avatar
Posts: 73
Aan sommige reacties te zien, vraag ik me af hoe lang het gaat duren totdat er op YouTube het 1e “leave max Alone” filmpje komt.
 
NL GasOpDieLollie 11 jan 2019 10:570
Avatar
Posts: 102
Pffff, wat een stom geneuzel is dit. Komkommertijd zeker.
Pr*ck??!!! Goh, wat eruuugggg.
 
Avatar
Posts: 228
Strontjong dat hij ookal is.....de wereld hangt niet aan uw voeten jongen..
 

AE
        Grand Prix van Abu Dhabi
Lokale tijd
Geef je mening
Welk team wordt in 2019 'best of the rest'?










Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (21)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco