Hoofdsponsor Bottas: "Hij was behoorlijk zwak aan het einde van het jaar"

Gepubliceerd op 10 jan 2019 09:59
image

Vanochtend wisten we al te melden dat Valtteri Bottas zijn hoofdsponsor Wihuri heeft verloren en diezelfde sponsor is nu nog wat verder in gegaan op de reden van de breuk. Antti Aarnio-Wihuri geeft toe dat het zwakke presteren van Bottas tijdens het 2018-seizoen bijgedragen heeft aan het vertrek.

"Het was gedeeltelijk niet de fout van Valtteri, maar ik denk dat hij behoorlijk zwak presteerde aan het eind van het jaar. Het is moeilijk om de teamgenoot van Lewis Hamilton te zijn, maar hij werd ook door veel anderen verslagen. Het was een behoorlijk zwak resultaat."

Aarnio-Wihuri sponsorde de 29-jarige Bottas gedurende zijn gehele carrière. De bedrijfsmanager van Bottas, Ville Ahtiainen, vertelde het Finse MTV dat het verliezen van Wihuri niet het einde van de wereld is. "Wihuri was een grote steun in de reis van Valtteri, maar we zitten in een erg goede situatie. Er zullen snel bekendmakingen gaan komen. Het heeft op geen enkele manier invloed op de situatie van Valtteri."

Aarnio-Wihuri is het daarmee eens. "Valtteri was een beetje bedroefd toen hij het nieuws hoorde, maar hij begrijpt het. Hij is in een fase van zijn carrière waarin hij genoeg verdient om succesvol te zijn en hij heeft het dus niet nodig", zegt Wihuri tegenover Ilta Sanomat.



Reacties (32)
NL da_bartman 10 jan 2019 10:09+4
Avatar
Posts: 255
sorry hoor, maar ik vind dat je ook kan stoppen met sponsoren/ondersteunen zonder dat er een mes in de rug moet worden bijgeplaatst
NL Rogier hier 10 jan 2019 10:11+2
Avatar
Posts: 3819
Dat dacht ik nu ook... gewoon een mededeling dat ‘vanwege een veranderde marketing strategie...’ blablabla etc. Was wat netter geweest na al die jaren
NL P. Clemenza 10 jan 2019 10:170
Avatar
Posts: 402
Mee eens, het argument kosten volstaat wel in dat verhaal, zonder Bottas z'n prestaties erin te betrekken, allereerst Wolff die aan de media verklaart dat Bottas qua niveau moet opschakelen, vervolgens een trouwe sponsor, die hem al vanaf de opstapklassen ondersteunt, die opstapt en hem een mes in de rug steekt op deze manier.
Moet allemaal bijzonder pijnlijk voor Vallteri zijn.
Maar goed, een duidelijker signaal dat hij een tandje moet bijzetten kan hij niet krijgen
NL maximist 10 jan 2019 10:34+9
Avatar
Posts: 666
We worden tegenwoordig liever in slaap gekust door een leugen, dan te worden geslagen door de waarheid.
Avatar
Posts: 372
Hear hear maximist. Kan ik het helemaal mee eens zijn. Doch die waarheid kan soms ook gewoon binnenskamers blijven zoals in dit geval. Deze aanvullende mededeling had dan ook achterwege kunnen blijven.
NL M@ximumOverdrive 10 jan 2019 11:040
Avatar
Posts: 1743
@ Maximist
Klopt helemaal , maar erg netjes is het natuurlijk allemaal niet .
Misschien moet Bottas maar blij zijn dat er een einde aan is gekomen.
NL Billgates307 10 jan 2019 11:220
Avatar
Posts: 5949
Misschien is het een media offensief (in overleg met Merc) om de wereld klaar te stomen voor een (vroegtijdige) switch van rijders bij Mercedes. Ik kan me iig geen andere reden bedenken waarom met naam en toenaam wordt uitgesproken hoe ontevreden men is over een coureur. Kan me ook niet heugen dat dit eerder is gebeurd door een persoonlijke sponsor(?).
Avatar
Posts: 8500
Precies @maximist... + + + +
Avatar
Posts: 1561
MAXIMIST correcte antwoord.

Oei oei die realiteit... die is zo eng.. brrrrr...
Avatar
Posts: 666
Er word gevraagd waarom Bottas niet meer word gesponsord. Dan kan je ervoor kiezen om het zo te zeggen zoals het is. Of je kiest ervoor om een sprookje te vertellen. Ik zelf kies optie 1 omdat ik zelf ook niet graag voorgelogen word omdat het minder pijn zou doen.
NL P. Clemenza 10 jan 2019 13:090
Avatar
Posts: 402
Voor ons klinkt het lekker, wij mogen ook zeggen wat we willen.
Maar wat heeft het voor die man voor meerwaarde dat hij het over die boeg gooit?
Ikzelf zou het netjes gehouden hebben in ieder geval, maar wie ben ik...
NL iOosterbaan 10 jan 2019 13:10+1
Avatar
Posts: 847
Wat een bullshit @Maximist in dit geval...1) voor het grote publiek is dat niets van de nieuwe tijd...maar 2) in dit geval hoeft niet iedereen dit zo te horen, dat is natrappen en dat is nergens voor nodig. Als ze het gewoon tegen Bottas zelf hadden gezegd was het meer dan voldoende.
NL Pietje Bell 10 jan 2019 13:13+1
Posts: 4470
@Maximist. Het had ze bij Wihuri gesierd als ze alleen tegen Bottas de ware reden hadden gezegd. Waarom moet de hele wereld het weten?
Avatar
Posts: 8500
Miljoenen buseniss en geen korfbalclubje uit schubbekutteveen, sommige commentaren ,pffff ,, alsof F1 een zondagschooltje is met tere kinderzieltjes....
Avatar
Posts: 666
Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde mening. Want dat zag het er of goed of slecht uit. die BS IOOSTERBAAN is gewoon mijn mening, of mag dat niet van jou?
 
Avatar
Posts: 188
Beetje vreemd om op deze wijze -met een trap na- je sponsoring te beëindigen.
 
NL Damon Hill 10 jan 2019 10:150
Posts: 11329
Prima om te stoppen met het sponsoren van iemand, maar dat natrappen zegt meer over de sponsor dan over Bottas.
 
NL Patrick_St 10 jan 2019 10:23+1
Avatar
Posts: 159
Het gaat niet goed met Bottas, zelfs een scheermesje kan hij al niet meer betalen:
Tweet
Posts: 1022
Ik vind het een goeie look voor hem. Volgend jaar wordt hij WK.
 
Avatar
Posts: 1282
Deze doet erg pijn hoor
 
Avatar
Posts: 31
Ok. Vlijmscherp was het allemaal niet meer, maar iedereen weet hoe dat kwam. Vind je reactie van zn sponsor onder de riem
 
Avatar
Posts: 279
Ok, Bottas moet uitkijken dat'ie niet nu al mentaal op achterstand raakt.
 
Avatar
Posts: 1282
Bottas is 1 x per jaar echt erg sterk... Rusland ( dan kan zelfs Lewis hem niet aan ) DIE BOTTAS MOETEN WE VAKER ZIEN!
 
NL RJHvandaag 10 jan 2019 13:06+1
Avatar
Posts: 2361
Bottas had normaal gesproken gewoon 3 GP's gewonnen in 2018.
Maar de sponsor vergeet voor het gemak dat Bottas begin seizoen behoorlijk pech heeft gehad (Baku), en minstens 2x door zijn team in de steek is gelaten (China met het missen van een VSC pitstop, een race die hij anders had gewonnen.... en in Rusland door hem zijn koppositie af te nemen, zonder dat daar echt reden voor was).
Zeker was hij niet sterk aan het einde van het seizoen, maar je moet wel eerlijk zijn.
Dit is gewoon natrappen.
 
NL DreamsOfPower 10 jan 2019 13:10+2
Avatar
Posts: 57
Bottas word altijd hier afgezeken nou word het bevestigd door de sponsor en dan gaan weer hier een aantal in de moraal ridder mode. Hypocriet op en top wel vermakelijk om te lezen.
Avatar
Posts: 2923
Je bent nog maar net lid van het forum, maar ik zie door alle berichten heen dat je nogal graag kritiek op je mede-forumleden hebt. Lekker bezig, houdt het gewoon bij de inhoud. Dat bevordert de sfeer in dit forum.
Avatar
Posts: 151