Horner: "Ricciardo's situatie is de schuld van Renault"

Gepubliceerd op 23 okt 2018 15:01
image

Christian Horner heeft gezegd dat Renault er ironisch genoeg voor heeft gezorgd dat Daniel Ricciardo zo slecht in zijn vel zit. De Australiër viel afgelopen weekend weer uit, vanwege een probleem met de motor.

"Je kunt de frustratie die in hem zit niet kwalijk nemen. Vorig jaar gebeurde het Verstappen, maar nu gebeurt het Ricciardo. Hij wordt de eerste rijder van Renault, dus je zou het niet verwachten. We zouden graag nog eens een succes met hem willen vieren. Het is daarom spijtig dat deze dingen iedere keer gebeuren."

De normaal altijd goedlachse Australiër viel in de afgelopen zeven races vijf keer uit en dit had vaak te maken met de motor die door, zijn toekomstige werkgever, Renault wordt geleverd. Ricciardo begon het jaar nog met twee zeges in China en Monaco, maar daarna sloeg de noodlot dus meermaals toe. 



Reacties (89)
NL Tonrossi 23 okt 2018 15:04+2
Avatar
Posts: 1234
En terug met die modder naar Renault..😊
Posts: 884
Terwijl het heel duidelijk is dat Ricciardo gewoon met zijn knie (trilde nogal in die bocht) gewoon perongeluk de contactsleutel op uit heeft gedrukt. Nogal geluk dat de stuurblokkering hem niet verhinderde de wagen op de redresseerstrook tot stilstand te brengen.
NL senna the first 23 okt 2018 18:200
Avatar
Posts: 135
Dan zit Ricciardo weer met die rotzooi, Ton Rossi.
Avatar
Posts: 488
Modder of niet, feit is dat Max gewoon om de problemen heen rijdt! ;-)
NL SCHOUTEN RACING FAN 23 okt 2018 23:14+1
Avatar
Posts: 3486
Ja riciardo vraagt gewoon teveel van zijn materiaal
Avatar
Posts: 518
De boel van Renault word steeds opgeblazen :)
 
GB Tony Hamil 23 okt 2018 15:04+10
Avatar
Posts: 174
Ja ja ja. Ik word zo moe van dat modder gooien. Blech. Van beide kanten. Grow up.
NL neppatsrev 23 okt 2018 16:40+4
Avatar
Posts: 3623
ja maar hij begon... :)
Posts: 884
modderfokker!
NL SuperSpecial 23 okt 2018 17:150
Avatar
Posts: 1625
Ach hoort erbij. Doen de meeste forumleden ook als het om Max gaat. Het is gewoon een feit dat die Renault niet deugt. Jammer maar helaas.
Avatar
Posts: 452
Is het echt moddergooien, als het eigenlijk wel gewoon waar is?
 
NL Wingleader 23 okt 2018 15:04+1
Avatar
Posts: 1675
Ik heb Abiteboul nog niet gehoord over de pech bij RIC. Is het RBR gerelateerd of toch Renault zelf?

Ik vindt het overigens erg klote voor RIC, dat weer wel.
NL Samsonait 23 okt 2018 15:120
Avatar
Posts: 501
Renault doet de PU en alle electronica, dus de batterij in dit geval en de software is van Renault. RBR heeft niets met die accu te maken.
Avatar
Posts: 1008
Abitoetoe heeft z'n excuses al aangeboden......

tis zeker klote voor Ricciardo, gun het hem ook zeker niet, maar aan de andere kant, hij kiest met z'n volle verstand voor Renault.......

Tis nou niet zo dat Hulkenberg en Sainz elke race finishen.....dus dat zal de basis van zijn beslissing duidelijk niet geweest zijn.... m.i.
NL Maxiaans 23 okt 2018 15:14+1
Avatar
Posts: 6572
Was Renault gerelateerd, Abiteboel heeft zich bij Horner geëxcuseerd... Daniël was nog te pissed.
NL RJHvandaag 23 okt 2018 15:360
Avatar
Posts: 2288
Ze hebben al vaker beweerd dat het lag aan RBR's set up en chassis en oververhitting, dus wees niet verbaasd als Abiteboul toch over een paar dagen nog weer in de tegenaanval gaat.
Hij kan dit echt niet met goed fatsoen aan zijn toekomstige paradepaardje verkopen. Hij wil geen slecht gemotiveerde coureur na de winterstop.
Posts: 1617
electronica is toch niet van Renault ? , die levert Mclaren toch aan elk team ??
Posts: 533
@ RJHVANDAAG

Dan zegt RBR dat RIC blijkbaar niet snel genoeg gereden heeft en er daardoor te weinig koeling was. Max reed veel harder en had deze problemen daardoor niet.

Dat heb je nu eenmaal bij die slome coureurs :-P

Abiteboul kan zeggen wat hij wil maar als de elektronica te heet wordt dan moet er een waarschuwing komen en dan mag het er niet ineens mee ophouden.
NL Remedy81 23 okt 2018 16:05+2
Posts: 4879
@JOOP Renault zelf valt niet extreem vaak uit Sainz is volgens mij maar 1 race niet gefinisht en Hulkenberg 5 (weet niet hoeveel daarvan aan de aandrijving lagen)...

Kan natuurlijk ook komen omdat het spul niet zo zwaar belast worden met die auto ;)
Avatar
Posts: 3886
@JVfan, volgens mij is alleen de CE (control electronics) van McLaren, en die levert deze aan alle teams.
Alle andere onderdelen van de PU zijn van de motoren fabrikant.
Hoewel ik ook wel eens gehoord heb dat RBR hun eigen ERS (energie recovery system) leveren.
NL Pietje Bell 23 okt 2018 16:59+1
Posts: 4213
Abiteboul verklaarde eerder dat ze een X aantal batterijen in hadden gekocht. Die testen ze eerst zelf, en dat daar af en toe een slechte tussen zat, maar dat ze ook wel eens een slechte over het hoofd zagen. Dat was dan vervolgens pas tijdens het gebruik te merken. RBR krijgt ook van die batterijen waar Abiteboul het over had.
Avatar
Posts: 2095
Het ERS (voormalig KERS) komt volgens mij exclusief van williams.
Avatar
Posts: 488
Statistisch gezien is Max meer dan aan de beurt in Mexico om met Renault-panne langs de kant te staan.... Geen fijn gevoel.
AU Lobster69 24 okt 2018 05:280
Posts: 399
JV fan. Dat was in het V8 tijdperk. De huidige motoren hebben allemaal hun eigen specifieke CE net als het energy recovery system. Dat is geintegreerd in het concept.

KERS bestaat niet meer.
Posts: 4879
@LOBSTER69 Wel degelijk is de electronica die de motor aanstuurt van alle auto's hetzelfde en komt van McLaren. Dit zodat FIA controle kan houden over de motor.
 
Posts: 30
De onderdelen die aangemerkt waren voor Max zijn stiekem bij Ricciardo in de auto gezet 😜
Avatar
Posts: 4820
LOL aan zoiets moest ik zondag ook al denken
Posts: 884
maar dan krijg je weer dat Renault er Ricciardo op gaat zetten omdat RBR de Max onderdelen op die van Ricciardo zet (en vice versa) en de race daarop zetten er weer wel Max op omdat RBR het dan doorheeft en zo blijft het een gok!

Tijdens desert shield begonnen de irakis (die de stealth bommenwerpers niet konden zien op hun radar) uit alle vuurmonden te schieten zodra amerika de radar jammers aanzette. Dit ging de VS dus toen 5 minuten voordat de bommenwerpers arriveerde doen zodat de lopen van de iraakse AA oververhit waren op het moment dat de bommenwerpers daadwerkelijk aankwamen.

beetje dat soort mindgames!
 
Avatar
Posts: 8270
'Mamma Mia! Here We Go Again'...
NL wissewasse# 24 okt 2018 18:560
Posts: 320
k@bschuit) ........on my own.
 
NL pacoramon 23 okt 2018 15:12+3
Avatar
Posts: 463
Ricardo heeft gewoon pech. Redbull moet is kappen met dat gezeik op Renault. En Ziggo moet is kappen met Renault belachelijk maken. Ham naar Mercedes leek ook dom. Die Renault motor is toch weer 2e geworden. Renault moet alleen betere auto Bouwen.
Avatar
Posts: 1008
mwoaah, beetje kort door de bocht. even verder kijken leert dat Sainz en Hulkenberg ook al een respectabel aantal races zijn uitgevallen........ daar zul je ze zelf niets van horen zeggen natuurlijk, en.......je hebt 2 componenten nodig om met modder te gooien...........
Avatar
Posts: 1628
Die Renault motor is idd 2e geworden, maar dankzij de Red Bull auto. Als je de slechtst beschikbare motor rijdt hoef je nooit je leverancier te bedanken, zelfs als je wk wordt. Je hebt het dan uiteindelijk zelf voor elkaar gebokst ondanks je zwakke motor.
NL OfficialPradero 23 okt 2018 15:250
Avatar
Posts: 477
wat wel ironisch is, vaak zeiken ze renault helemaal af bij ziggosport formule 1 cafe.. maar vaak is de Reclame van Reanault 1 v/d eerste die volgt in de reclame blokken.
NL Wouter666 23 okt 2018 15:27+2
Avatar
Posts: 1902
Hoezo? Ze betalen nog steeds miljoenen aan Renault dus wederom een defect is en blijft onacceptabel. Dit heeft Red Bull misschien wel een tweede podiumplek gekost. Kritiek is terecht.
NL Tifoso-01 23 okt 2018 15:28+2
Avatar
Posts: 1658
@Bonsai: Die Renault motor is 2e geworden dankzij de auto en de bestuurder ervan
BE MadNoMad 23 okt 2018 15:32+3
Avatar
Posts: 250
Ik ben toch heel benieuwd hoe je zou reageren als je een auto bij de Renault koopt en die elke keer in the middle of nowhere er mee ophoudt. M.a.w. na 4 keer pech moet je dus ophouden met klagen?
Avatar
Posts: 1628
@Tifoso.

Dat is toch ook wat ik zeg? Ik zeg dat ze Renault juist never nooit hoeven te bedanken al worden ze wereldkampioen.
NL Remedy81 23 okt 2018 16:06+1
Posts: 4879
@JOOP respectabel aantal races... Sainz is maar 1 race niet gefinisht... hou het wel even bij de feiten...
NL DraconianDevil 23 okt 2018 16:08+3
Posts: 485
@joop 23 okt 2018 15:17

En over respectabel aantal races hebben we het dan?

Als ik tel dan is Sainz 0 keer uitgevallen met technische problemen (dat is zeker respectabel) en Hulkenberg 2 keer (Japan en Oostenrijk).

Dat is even vaak als het Mercedes team met een technisch probleem is uitgevallen: beide auto's in Oostenrijk.
Avatar
Posts: 1008
Mea culpa.

Jullie hebben gelijk, mijn gevoel zit er ver naast. Thanks voor dat even recht te zetten, ik was echt serieus in de veronderstelling dat ze veel meer uitgevallen waren....

Maar dan komt bij mij gelijk een andere vraag.............HOW COME?
NL Tifoso-01 23 okt 2018 19:060
Avatar
Posts: 1658
@Bonsai: Mijn reactie was een aanvulling op jouw post en daarbij heb ik naast de auto ook de nadruk gelegd op de bestuurder (dat had je nl niet vermeld) dus misverstandje tussen ons. Ik bedoelde dus te zeggen dat bijvoorbeeld een Ericsson in een RB zeker geen 2e geworden was ok.
NL bonensoep 23 okt 2018 21:070
Avatar
Posts: 249
@joop
Misschien wordt de Renault wel dichter bij de limiet belast door de RBR auto, dan bij Renault.
NL Spielberg 23 okt 2018 22:57+1
Avatar
Posts: 2769
@MADNOMAD , wie rijdt er nu met een Renault-motor naar de middle of nowhere, dat is vragen om problemen. ;)
NL DraconianDevil 24 okt 2018 15:260
Posts: 485
@joop 23 okt 2018 16:53

Er kunnen verschillende oorzaken zijn. Te weinig koeling bijvoorbeeld. Of fouten van monteurs. De MGU-K die bij Ricciardo in Monaco stuk ging bijvoorbeeld was door de engineers van Red Bull niet goed gemonteerd.
NL wissewasse# 24 okt 2018 19:270
Posts: 320
@oficialpradero..... Dat ligt niet aan ziggo maar aan het reclame bedrijf die de zendtijd verkoopt zodat wij met zijn allen een leuk en aardig f1 programma mogen zien. Stel dat er geen reclames van welke automerken etcetera, uitgezonden zouden worden, dan kregen wij dus ook geen f1 op tv te zien.de firma die de reclame verzorgt is de STichting Eter Reclame STER
 
Avatar
Posts: 10467
Gelukkig reed Max wel een fantastische race met die Renault motor....oh nee, dat kwam door de auto zelf en rijder.
Maar het is wel shit voor Daniel.
Volgend jaar gewoon de motoren gebruiken die normaal gesproken voor Max waren bestemd :)
NL ROYALERE 23 okt 2018 15:20+9
Avatar
Posts: 6062
´.oh nee, dat kwam door de auto zelf en rijder. ´

Klopt.
Avatar
Posts: 10467
Gelukkig ben jij er altijd om dit te bevestigen.
NL RJHvandaag 23 okt 2018 15:31+3
Avatar
Posts: 2288
Je gaat Verstappen toch niet verwijten dat 'ie eens geluk heeft met zijn motoren? Natuurlijk zijn de problemen met RIC de schuld van Renault als die engine gerelateerd zijn, maar dat maakt de motor van Verstappen niet ineens veel beter dan die van de Australier.
Het aantal pk's zijn nog steeds hetzelfde.
NL ROYALERE 23 okt 2018 15:33+2
Avatar
Posts: 6062
Gelukkig wel DUTCHF1 :)
Avatar
Posts: 10467
Je moet mij geen woorden in de mond leggen die ik niet heb gezegd RJH....
Maarre....alle Renault aangedreven coureurs hadden geen last.
Avatar
Posts: 378
RIC had behoorlijk last volgens mij, en is toch echt Renault aangedreven?!
Avatar
Posts: 93
Ik snap dat je dit zegt met een knipoog, maar de motoren komen unbadged van Renault. Met andere woorden er staat niet op hoeveel pk ze leveren (anders die met 1 pk meer naar Max) en ook niet voor welke rijder de motor is. Er is dus helemaal niets aan te zien en de alu hoedjes kunnen weer in de kast.
Avatar
Posts: 3549
De Renault zelf was 1 minuut 27 langzamer, komt de snelheid van de Red Bull dan door de motor?
 
Avatar
Posts: 8270
Totale uit,afschakelen van de Pu is vorigjaar ook al paar keer gebeurd .. Toen werd er beweerd (door Renault) dat het om een sensor zou gaan... Na ja , vraag is eerder ,wat trickert die sensor, is er echt een storing ,oververhitting of id. Of is het een False-positive ? Vindt het wel een triest verhaal dat het al 2 seizoenen zoveel races beinvloedt... Begrijp heel goed dat Horner steeds meer sarcasme krijgt richting Renault, uiteindelijk stralen slechte resultaten ook op hem en de hele crew af....
Avatar
Posts: 10467
Wel apart dat de andere aangedreven Renault teams daar geen last van hadden.....
Avatar
Posts: 8270
Zegt genoeg dat Abiteboul al meerdere keren zn excuses heeft aangeboden voor juist dit soort storingen... Of het apart is ,ervan uitgaand dat de RB cq Renault-techniek toch allemaal net even zwaarder belast wordt in de RB, misschien uiteindelijk wel logische..
Avatar
Posts: 2218
@BSCHUIT

Was die false-positive ook dit jaar (of vorig jaar) niet bij VER het geval?
Toen was het even een complete power-down en opnieuw starten en toen deed alles het weer.
Avatar
Posts: 93
Dit jaar hetzelfde probleem voor RIC in GP Bahrain....battery issue. Made by Renault (c) 🙄
Avatar
Posts: 186
KoBus doel je niet op 2 jaar terug toevallig ook op COTA?
Avatar
Posts: 136
Wat een onzin.
 
NL schwantz34 23 okt 2018 15:20+7
Avatar
Posts: 12229
Nog 3 races en dan is het winterstop, kan Ricciardo ff in alle rust de batterij weer opladen voor volgend seizoen ;)
Posts: 182
Hij kan beter de batterij van z'n Renault opladen ;)
Avatar
Posts: 1353
Sinds zijn handtekening zien we zijn glimlach iets minder vaak
Avatar
Posts: 377
Ja dan kan hij de Aston Martin inleveren bij de dealer in Monaco en een Renault ophalen, dat zal hem deze winter wel opbeuren.
 
NL Formula_Senna 23 okt 2018 15:200
Posts: 106
Ok en nu een keer kappen met dit gedoe, begint echt gênant te worden!
Avatar
Posts: 10467
Beter is een mailtje te sturen....
NL Montfort 23 okt 2018 16:19+2
Avatar
Posts: 378
FF voor de duidelijkheid, WIE moet WAAR mee ophouden?
 
Avatar
Posts: 45
Maar met dezelfde 'slechte' Renault motor haalt Max podium na podium. Heel raar.
NL ROYALERE 23 okt 2018 16:07+2
Avatar
Posts: 6062
Tja combinatie van geluk hebben dat het ding heel blijft een briljante wagen hebben en een hele goede rijder. Dan pak je wel podiums.
 
Avatar
Posts: 45
Abiteboul wordt helemaal gek van zijn saboteur die 's nachts de wagen van Max onklaar moet maken. Die komt elke keer terug: 'Het was toch de wagen met nummer 3???' Abiteboul voor de zevende keer: 'NEEHEEE, NUMMER 33!!!!. Oh sorry dan heb ik weer de verkeerde gedaan.
 
Avatar
Posts: 1222
dit is precies wat ik bedoel redbull saboteert de boel en geeft alle schuld aan renault. blijkbaar zit het hun heel erg diep dat renault ricciardo weggekaapt heeft en jarenlang niet mee kon vechten om de titel. dit is negatieve reclame voor renault en ricciardo gek maken. ik denk wanneer max later naar een ander topteam gaat dan krijgt max hetzelfde te maken wat ricciardo nu doormaakt. nu snap ik waarom ricciardo zo makkelijk vettel kon verslaan in zijn laatste jaar bij redbull.
NL schwantz34 23 okt 2018 17:06+10
Avatar
Posts: 12229
Red Bull saboteert de bull? Zelden zo'n onzin gelezen!
NL ROYALERE 23 okt 2018 17:09+5
Avatar
Posts: 6062
lol, Daar hebben we onze huis Max/RB criticus ook weer.
Avatar
Posts: 584
en lekker veel punten weggooien? Doe maar niet.
Avatar
Posts: 3549
je weet toch wel dat er RENAULT monteurs en engineers werken aan de klantenmotoren van Red Bull?(zoals bij elk klantenteam)
Posts: 76
Ja Petertje je hebt gelijk Petertje. Laat nu de grote mensjes maar even met rust.
Posts: 641
Het zou me niets verbazen. Al heeft Verstappen in het verleden dezelfde pech gehad. Was het toen dan ook opzet? Dat geloof ik niet.
NL MustFeed 23 okt 2018 20:53+2
Posts: 2823
Renault heeft zich al verontschuldigd aan Ricciardo en aan Red Bull. Hoe past dat precies in jouw complottheorie @Petertje?
NL bonensoep 23 okt 2018 21:120
Avatar
Posts: 249
Bij jamesallenonf1 heb je sebee met zijn complot theorieën....

Sebee????
AU Lobster69 24 okt 2018 05:360
Posts: 399
Petertje, dit commentaar is kansloos jong.
 
Avatar
Posts: 560
Off topic: RBR gaat 3de worden bij de constructeurs in 2018.
Des te meer punten is toch ook des te meer startgeld volgend jaar?
Kan me nog zoiets herinneren van FI.
Die zijn echt hierop gaan racen / toeren.
Kunnen ze nu niet even een Honda er in lepelen als test?
Eigenaar blijft RBR en dus bestaande punten blijven. Toch?
Avatar
Posts: 108
Het startgeld wordt bepaald aan de hand van de positie in de eindklassering, ongeacht het aantal punten. Wel is het zo dat hoe meer punten een team haalt, des te hoger het inschrijfgeld voor het nieuwe seizoen is.
Het beste kan je dus precies 1 punt hoger eindigen dan het volgende team.

Wanneer RBR er een Honda inlepelt zijn ze alle gewonnen constructeurspunten kwijt. Achteraf gezien hadden ze dit wellicht een aantal maanden geleden moeten doen, toen ze doorhadden dat Honda de inhaalslag tov Renault gemaakt had.
 
Avatar
Posts: 136
Horner is de reden dat Ricci naar Renault gaat. Horner ruilt de ene favoriet heel snel voor de andere. De Koning is dood, lang leve de Koning.
Avatar
Posts: 8270
Wat een onzin
Posts: 119