Verstappen denkt dat de auto's in 2019 lelijker worden

Gepubliceerd op 17 okt 2018 12:35
image

Max Verstappen is er niet zeker van dat de nieuwe voorvleugels zorgen voor meer inhaalacties, maar is er wel zeker van dat de auto's er niet bepaald beter uit komen te zien. De voorvleugels worden volgend seizoen simpeler gemaakt, om te proberen het inhalen te bevorderen. 

"Het kan wellicht een beetje helpen om het inhalen te verbeteren, maar ik ben er al achter gekomen dat we volgend jaar dezelfde hoeveelheid downforce hebben als dit jaar, dus ik denk dat het voordeel beperkt zal zijn. Het zie er wel een stuk lelijker uit, maar misschien dat het design nog verfijnd wordt voor het begin van het nieuwe seizoen."

In 2021 gaan de auto's veranderen en Verstappen hoopt dat er dan weer meer met elkaar gestreden kan worden. "De voorgestelde auto's voor 2021 zien er erg futuristisch uit en het zal het inhalen zeker verbeteren. Maar het hangt er ook vanaf hoeveel downforce we verliezen met de nieuwe reglementen", houdt de Nederlander nog een slag om de arm. 



Reacties (44)
Avatar
Posts: 2668
Ik heb de verschillen bekeken en ben het niet eens met Max. Van een afstandje zie je er heel weinig van. En om eerlijk te zijn, de huidige voorvleugels zien er ook niet top uit, veel te complex is het geworden.
Avatar
Posts: 44
waar kan je dat zien?
Avatar
Posts: 8024
wat heb je bekeken? De nieuwe vleugels of de 2021 auto,s?
Avatar
Posts: 3758
Dat ze simpeler zijn geworden vind ik OK, maar waarom zoveel breder.
Die breedte is wat ze zo lelijk maakt.
Posts: 1451
Denk dat max dat allemaal wel gezien heeft die prototype
niet vanuit een tekening.
NL FastRickey 17 okt 2018 13:320
Avatar
Posts: 1448
@Snok: Huidige voorvleugels zijn complete kunstwerken an sich geworden, met een prijskaartje als een kleine Rembrandt of andere kunstenaar - dat ook nog :-(
NL FastRickey 17 okt 2018 13:330
Avatar
Posts: 1448
Snork dus ....sorry
Avatar
Posts: 2668
Op M0t0rsport gezien.
 
Avatar
Posts: 725
Ja ik heb dus het gevoel dat het echte close racen ook weer lastiger word omdat die vleugel een stuk breder is.
10cm aan elke kant is nogal wat, waar dit jaar het net een stukje van de wing-end-plate is is het straks de hele wing-end-plate en dus naar binnen voor een nieuwe vleugel.
Misschien zal het allemaal wel mee vallen, vind ze persoonlijk ook niet zo mooi.
Avatar
Posts: 3758
En er zullen veel meer vleugels sneuvelen tijdens de race, het eerste wat in contact komt met een andere auto wordt de voorvleugel, waar het nu nog vaak een voorwiel is.
Ik zie de stukken carbon al over de baan vliegen...veel savety cars volgend seizoen.
Avatar
Posts: 3758
Niet...En er zullen, maar, Ja er zullen.
NL RJHvandaag 17 okt 2018 13:280
Avatar
Posts: 2187
Als je naar F2 kijkt dan valt dat allemaal nog wel mee, zeker vooraan. Af en toe heb je daar wel wat rotzooi, maar dat maakt het ook spannend.
Posts: 1587
dachten we dat in 2009 ook niet ? , valt best mee hoor..
 
NL Drukvulling 17 okt 2018 13:030
Avatar
Posts: 272
Is natuurlijk geen goed teken dat vanuit kamp red bull voornamelijk negatieve geluiden komen over de veranderingen van volgend jaar.

Meestal betekend dat dat er weinig potentie voor zichzelf inzit.
Avatar
Posts: 8289
Ze zien niet dat het het inhalen bevorderd, daar gaat het over.
Ik zou niet weten waarom het voor RBR lastiger zou zijn, dan voor andere teams.
Als Max nu al zegt dat hij weet dat ze volgend jaar hetzelfde aan downforce hebben, zie ik niet waarom dit een probleem zou zijn voor hun.
NL Drukvulling 17 okt 2018 13:22+1
Avatar
Posts: 272
Snap wat hij verteld.

Maar als ze kansen zagen met de nieuw regels werd er vooral nadruk gelegd op waarom het wel goede regels zijn.

Waarom het een groter probleem kan zijn voor rbr?
Hun huidige concept werkt vrij aardig. Het is de bedoeling dat de flow straks om de auto heengaat ipv tussen de wielen door.

De kans bestaat dat ze zien dat een ander concept (zoals een concurrent heeft) hier beter voor geschikt is. Dan moeten ze een richting op waar een ander al verder mee is. Dat helpt niet zegmaar.
NL ROYALERE 17 okt 2018 13:29+2
Avatar
Posts: 5743
´"Het kan wellicht een beetje helpen om het inhalen te verbeteren, maar ik ben er al achter gekomen dat we volgend jaar dezelfde hoeveelheid downforce hebben als dit jaar´

Je bent aan het gissen ? Of hopen? Iedereen kan hier problemen mee krijgen of juist niet. We zien het wel.
NL Drukvulling 17 okt 2018 13:36+1
Avatar
Posts: 272
Royalere.

Het is toch op zijn minst opvallend dat zowel Newey, Marko en Verstappen zich negatief uitlaten over de nieuwe regels. en verder eigenlijk niemand er echt wat van vind ?

Natuurlijk doe ik niet meer als gokken/speculeren , weet ik veel welk concept het beste geschikt is voor de nieuwe regels. Mischien is het wel dat van red bull.

Maar als ze daar zelf van overtuigd waren zou ik gewoon uitspraken verwachten met een positieve draai. Dit lijkt gewoon proberen om de regels op termijn weer weg te duwen van waar ze nu heen gaan.
Avatar
Posts: 5743
Of het is keiharde sanbagging, Je weet het tegenwoordig niet wat ze nu bedoelen ;)
NL Maxiaans 17 okt 2018 14:34+1
Avatar
Posts: 6539
@Drukvulling, Het is de bedoeling dat de flow straks om de auto heengaat ipv tussen de wielen door.

Dit is juist andersom, de nieuwe vleugel mag geen verticaal opstaande randen hebben en de wingendplates zijn gesloten.

De vleugels van nu zorgen voor een luchtstroom om de auto die ervoor zorgt dat de auto daar achter niet dicht achter de ander kan rijden (althans niet lang). Dit zorgt voor 75% verlies van downforce. De 2019 vleugel moet dit probleem voor een groot gedeelte oplossen.
Avatar
Posts: 58
@drukvulling (2e bericht)
Precies omgekeerd, ze willen juist de outwash van de voorvleugel tegen gaan om inhalen makkelijker te maken. De lucht moet nu meer langs de binnenkant van de voorwielen.
Avatar
Posts: 1655
Pas als je wat aan de bodemplaat veranderd kan je echt veranderingen verwachten . Nu zijn ze soms sneller met een halve vleugel dan met een hele .
Avatar
Posts: 2668
De bodem van de auto draagt voor een heel groot deel bij aan de downforce, maar de bodem is niet de reden waarom inhalen voor achterliggende auto’s een probleem is. Issue zit in de vuile lucht achter de auto’s (door de achtervleugel, de diffuser en veel meer dan alleen de lucht die de bodem passeert), die de hypergevoelige huidige type voorvleugels hun effect doen verliezen. Een eenvoudigere uitvoering van de voorvleugel moet het verschil in werking tussen vuile en schone lucht doen verkleinen. En daarmee dus het close racen bevorderen.
 
NL roelie77 17 okt 2018 13:06+8
Posts: 63
Worden wel meer dingen lelijk in 2019.... zoals die koelkast die naast mij op de bank zit
NL Dennis uit Dongen 17 okt 2018 13:09+1
Avatar
Posts: 1648
NL FastRickey 17 okt 2018 13:360
Avatar
Posts: 1448
Brandt daar ook een lampje met een open mond?
Avatar
Posts: 5743
Wel handig dat je niet naar de keuken hoeft te lopen voor bier.
NL Wingleader 17 okt 2018 14:140
Avatar
Posts: 1643
Dit moet je je vrouw/of vriendin maar eens laten lezen. Kijken wat zij er van vindt.
Ik persoonlijk vind het erg laag bij de grond.
NL ROYALERE 17 okt 2018 14:22+3
Avatar
Posts: 5743
wat moet hij dan? De koelkast in de keuken zetten en zijn vrouw op de bank?
NL Erwinnaar 17 okt 2018 14:220
Avatar
Posts: 4537
Ja weinig respect voor jezelf gemaakte keuze blijkbaar. Zorg dat je er trots op Kan zijn anders aan de slag ermee. Succes.
Posts: 4
ha ha ha moet kunnen zo een grapje
AU Lobster69 17 okt 2018 15:480
Posts: 282
Doet me denken aan een cabarettier van lang geleden.
Kom je laat thuis van je werk. Licht uit, kachel uit, wijf uit.
NL roelie77 17 okt 2018 17:08+1
Posts: 63
Humor is bij sommige ver te zoeken....
Voor de duidelijkheid.... het was dus een grapje Wingleader!!
Avatar
Posts: 2668
Bij velen is het thuis net een sprookje met hun heks op de bank.
 
Posts: 63
Er brand wel een lampje, maar ze is niet altijd thuis..
 
Posts: 902
Zelf vind ik de F1 auto's van de laatste jaren allemaal spuuglelijk. Lelijker kan haast niet. Komt ook dat ik vintage ben. Ben opgegroeid in de 60s en 70s. Toen vond ik de F1 auto's wel leuk. Veel tekeningen er van gemaakt als jongetje.

Maar eigenlijk geeft hier Max wat info weg over de 2019 Red Bull. Ze hebben even veel down force. Minimaal. Ik moet zeggen dat ik het niet had verwacht en dat vind ik eigenlijk bemoedigender dan bijvoorbeeld een mogelijk grote achterstand van de honda motor voor 2019. Het voordeel van veel PKs wordt hopelijk toch niet vergroot, zoals ik had verwacht. Meer kans dat er straks echt 3 teams gaan strijden. Nu is dat gewoon 1 team met soms een tweede en als het vooraan tegenzit dan mag Red Bull meedoen om de overwinning.
NL ROYALERE 17 okt 2018 15:17+1
Avatar
Posts: 5743
Lelijker kan haast niet? Die dildo neuzen vergeten? of die met die hoge neuzen en achtervleugels van 2 meter hoog?
AU Lobster69 17 okt 2018 15:450
Posts: 282
Mooi of lelijk is een kwestie van smaak en daardoor zeer persoonlijk. Iedere discussie hieover is bij voorbaat kansloos.
Avatar
Posts: 3758
Ik vind juist de moderne auto’s mooier en niet alleen de F1 maar ook de consumenten auto’s. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, maar over het algemeen ben ik wel van de moderne vormgeving.
Avatar
Posts: 58
Max is slim....ff in een tussenzinnetje zeggen dat ze nu al weten dat hun downforce volgend jaar, minstens even veel is met wat ze nu hebben.
Of het waar is of niet, doel bereikt. Het is waar: Andere teams "zooooo he!"
Het is niet waar: Andere team " WTF, more resources naar aero!!"
Posts: 902
Ah Royalere, die had ik uit mijn geheugen verdrongen. Huidige auto's zijn wel degelijk mooier dan die dingen.

Dat klopt Lobster69, smaak is subjectief. Overigens vind ik De Jaguar E type de allermooiste auto ooit. Ik werd daar waus van tijdens een stage beging jaren 80. TNO deed in die tijd bostproeven voor autofabrikanten. Was wel grappig, want daar waren de aankomende modellen als eerst te bewonderen. Was echt cool. De hele club daar was autofreack. En 1 van die mannen had een jaguar e type. Echt in mint conditie. Cabriolet. 12 cilinders, kleur was moeilijk te beschrijven, beetje tussen bordeau en lila in, echt veel mooier dan dat het nu lijkt zoals ik het beschrijf. Leren stoelen en man. Dat leer. super netjes op de stoelen maar patina. Een en al patina. En dan die lange neus. Geweldig.

Pipo, natuurlijk mag je alles van nu mooi vinden. Maar sinds die Jaguar van toen vind ik alles dat er na kwam "gebruiksvoorwerp". Mogelijk dan met uitzondering van mijn eerste Alfa. Maar dan heb ik het ook over de jaren 80.
Posts: 902
Ik ben er dan in ieder geval ingetuimd, Guus! :) Ik zie Max niet aan dat hij hier een toneelspel speelt. Ik zou wel graag het interview zien waar hij het zegt. Lichaamshouding en dergeleke zeggen veel over of hij iets uit de duim heeft gezogen.
Avatar
Posts: 750
@snailer alfa sud?
 
Avatar
Posts: 244
Lelijke auto of niet, als Max maar kampioen word.
 

BR
        Grand Prix van Brazilië
Lokale tijd
Geef je mening
Max Verstappen wordt in 2019 wereldkampioen






Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (21)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco