Marko: "Gasly kan in de kwalificaties strijden met Verstappen"

Gepubliceerd op 11 okt 2018 17:22
image

Pierre Gasly komt volgend jaar naast Max Verstappen te rijden bij Red Bull Racing en dat kan vooral in de kwalificaties een interessante strijd gaan worden. Dat verwacht de adviseur van het Oostenrijkse team Helmut Marko. In de races zal de Nederlander echter nog niet zoveel te duchten hebben van de Fransman. 

Verstappen temde dit jaar het voormalig kwalificatiebeest Ricciardo, maar Marko denkt dat hij een zware kluif gaat krijgen aan de huidig Toro Rosso-coureur. "Het is duidelijk dat Gasly zich nog een beetje moet bewijzen, maar in de kwalificatie is er een kans dat hij Verstappen kan uitdagen", zegt de Oostenrijker tegen Auto Motor und Sport.

Marko denkt dat de Fransman op de zondag in eerste instantie nog geen partij kan bieden aan de snelle Nederlander. "In een race is Verstappen ongelooflijk snel. Gasly zal er aan moeten werken om dat niveau ook te gaan bereiken."



Reacties (75)
Avatar
Posts: 4787
Nou.... leuk zeg ik
 
Avatar
Posts: 1618
We gaan het zien...
NL neppatsrev 11 okt 2018 21:19+6
Avatar
Posts: 3531
Gasly wordt gewoon aan gort gereden en krijgt het eerste half jaar inzicht bij Max, hoe die zijn wagen afstelt. daarna moet hij op eigen benen staan.
 
Avatar
Posts: 4195
Vwb. de qualificaties heeft ie de resultaten van de sim, dus zal het wel zo zijn. Dat betekend dus dat Verstappen daar weer een stapje meer moet gaan doen.
Posts: 529
Er is een kans zegt ie zelf. De koptekst maakt het mooier dan hij heeft gezegd.
Avatar
Posts: 4195
"dat kan vooral in de kwalificaties een interessante strijd gaan worden" en "maar Marko denkt dat hij een zware kluif gaat krijgen aan de huidig Toro Rosso-coureur". Zulke dingen roept Marko nooit zomaar. Hij heeft zeker naar de data in de sim gekeken en weet dat Gasly dicht op Verstappen zit in de quali (in de simulator), anders zou hij dit niet zeggen. In de koptekst staat "kan" en in de tekst "kans" dat is weliswaar anders verwoord, maar de betekenis is hetzelfde.
NL Beemerdude 12 okt 2018 08:09+1
Avatar
Posts: 3495
Rare uitspraak. Want dan had ik helemaal niet zoveel moeite gedaan om Ricciardo binnen te houden namelijk....
Gasly is op geen stukken na van het niveau Verstappen, wat heet, die jongen is bij STR gekomen omdat ze gebrek aan beter hadden. En hij doet het nu aardig, past lekker in het gewenste Red Bull marketing plaatje van de rebelse jongen, maar als er ook maar iemand denkt dat hij een schijn van kans heeft tegen Verstappen dan zit je echt op een hele grote roze wolk hoor. Snap ook niet dat Marko die druk op hem legt.
Avatar
Posts: 1003
@MISTERT

Klopt, zo lees ik het ook "in de kwalificatie is er een kans dat hij Verstappen kan uitdagen"

met name de woorden "...is er een kans..." dat zegt mij genoeg. Gasly is een goede coureur met veel potentieel als je mij vraagt.....en daar komt ie......MAAR, hij rijdt nu bij TR en gaat dadelijk naar RBR..dat is een hele grote stap, en wat mij betreft geld voor hem hetzelfde als voor Leclerc...........Eerst eens kijken hoe ze omgaan met de veel grotere interne- en externe druk........

Ik denk persoonlijk dat bovenstaande een "wens" is van Marko..........
Avatar
Posts: 1003
en om het iets verder te trekken..........een wens die nooit uit zal komen................Max is een maatje te groot voor 'm
 
NL OrangeArrows 11 okt 2018 17:25+1
Avatar
Posts: 1569
16 maart gaan we het zien.
 
NL ROYALERE 11 okt 2018 17:25+10
Avatar
Posts: 5729
Nee gaat niet gebeuren, Het ´kwalificatiebeest´ wordt al aan gort gereden. hij kan best een keer geluk hebben maar dit wordt gewoon een makkie voor Verstappen denk ik.
Avatar
Posts: 2663
Weet ik niet zo zeker. Sterker nog, wat als Gasly heel snel blijkt te zijn? Gaat Max dan pushen en fouten maken?
Veel veranderingen voor komend jaar. Auto, aero, Honda, nieuwe teammaat.
NL ROYALERE 11 okt 2018 18:37+8
Avatar
Posts: 5729
Tja wat als Bottas volgend jaar Hamilton om zijn oren rijdt? Wat als RKC Waalwijk kampioen wordt in de eredivisie? Wat als ....

Ik blijf liever logisch nadenken. Gasly kan het best beter doen dan als ik denk maar hem verslaan? Ik geloof niet in sprookjes;)
Avatar
Posts: 569
Ik zeg nog steeds dat Gasly door de mand zakt volgend jaar...Met gebrek aan beter is hij bij TR gekomen...en dan zeker Verstappen bij kunnen houden.Dat geloof ik echt niet.Maar,dat is mijn mening;)
NL Modest71 11 okt 2018 21:17+1
Posts: 751
Marko zegt ook "kan" dus ja ALSt ff kan.
Avatar
Posts: 1237
Als Gasly zo hoog ingeschat wordt, waarom had Red Bull dan ingezet op Ricciardo.
Ze hadden het contract voor Ric al klaarliggen.
Nee eerst zien dan geloven.
Nu geloof ik er nog niets van.
Avatar
Posts: 13
@Royalere is anders wel mijn stadje. En hier denken ze echt dat RKC dat kan :)
 
NL BenettonB194 11 okt 2018 17:25+11
Avatar
Posts: 619
Lief van Marko maar ik voorspel minimaal een 16-5 oid. Max is echt ongelofelijk sterk geworden over 1 ronde. Dat had hij in zijn begin tijd in de F1 nog niet.

Ik vrees dat arme Gasly een zelfde lot ondergaat als Daniel de laatste seizoenen. Verlies in kwali en als ze beiden zonder problemen rijden altijd achter Max.

Wellicht zit ik er giga naast, maar ik denk dat Max hem aardig de baas gaat zijn. Daniel is ook geen pannenkoek en rijdt eigenlijk onder gelijke omstandigheden ook vrijwel altijd achter Max.
NL ROYALERE 11 okt 2018 17:31+6
Avatar
Posts: 5729
Daniel schat ik zelfs nog veel hoger in dan Gasly. De man die Verstappen kan verslaan in dezelfde wagen zit in een Mercedes met nummer 44. Dat zou een gigantische titanenstrijd worden.
NL BenettonB194 11 okt 2018 17:34+2
Avatar
Posts: 619
Eens Roy. Dat denk ik ook. We gaan het zien volgend jaar, ik hoop dat we gelijk hebben. Al is een beetje weerstand voor Max ook prima.
NL Wouter666 11 okt 2018 18:400
Avatar
Posts: 1870
Ik ga voor 18-3
NL Commando 11 okt 2018 20:28+1
Avatar
Posts: 1487
Max heeft volgend jaar 3 torpedos in te zetten dus hij zal op snelheid 1 Mercedes of 1 Ferrari moeten inhalen voor de winst.
Avatar
Posts: 1547
@wouter geloof je echt dat Max 3 keer een technisch probleem krijgt
Avatar
Posts: 175
@Commando, in bocht 1 kan je met 1 auto meerdere auto's uitschakelen :)
 
NL schwantz34 11 okt 2018 17:29+3
Avatar
Posts: 11908
Max heeft het voormalige kwalifikatiebeest Ricciardo lang geleden al geslacht, rustig laten afsterven, gevilt, schoongemaakt en gewassen, en in zijn vriezertje getieft. Denk dat het met Gasly niet veel beter gaat aflopen ;)
Avatar
Posts: 6539
Rijst de vraag;”Wat gaan Max en Piërre eten in Australië...?” 😝
NL Rotax Max 11 okt 2018 18:170
Avatar
Posts: 49
Ze gaan een "kwalificatiebeest" eten ;-)
NL Tifoso-01 11 okt 2018 18:30+2
Avatar
Posts: 1604
Ricciardo heeft deze week ook nog gereageerd over zijn quali verlies tegen Max en zei: Dat verlies heeft niets te maken met mijn prestaties t.o.v. Max maar meer met het feit dat ik met andere set ups rij, mooi verhaal !
Avatar
Posts: 2188
@TIFOSO-01

Kan toch dat RIC met andere setups rijdt, zijn dan alleen wel slechte setups.
En o ja, de setup bepaalt de rijder zelf met zijn engineer en monteurs.
De setups lijken zowel in de quali als de race niet bijzonder te werken, dus fout coureur...
NL Tifoso-01 11 okt 2018 19:000
Avatar
Posts: 1604
@Kobus: Ja dat kan zeker, maar hiermee heeft Ric toch een goed excuus om de quali's van Max te verliezen en hij suggereert daarmee ook dat hij net zo snel als Max is
Posts: 848
@ Tifoso,
Stuk heb ik idd ook gelezen en was verwonderlijk tegenstrijdig... Ricciardo noemde zichzelf meer pro-actief met nieuwe settings, maar Verstappen had dit sneller onder de knie (??)

Verwonderlijke logica, zeker terugkijken op verleden seizoen toen Ricicardo ook overtuigend verslagen werd.
NL Tuurlijk! 11 okt 2018 19:300
Posts: 842
Dus hij is net zo snel, maar dat wil hij niet. Daarom gaat ie maar met een andere set-up rijden zodat hij langzamer is...wacht, huh? ;)
NL Pietje Bell 11 okt 2018 19:31+3
Posts: 4054
@Tifoso01,

Je bent nog een quote vergeten:

""Ik heb in ieder geval niet het maximale getoond.
Misschien is Max wel gewoon steeds beter, ik weet het niet."
NL Tifoso-01 11 okt 2018 20:060
Avatar
Posts: 1604
@Pietje Bell: bedankt voor de toevoeging want die quote had ik dan weer niet gelezen, maar dan hebben we het waarschijnlijk op verschillende sites gelezen.
Hoe dan ook: een vreemde verklaring is het zeker.
Avatar
Posts: 1487
Er is op ebay een verkoper Max33 die de ballen van ene Ricciardo te koop aanbiedt. Bieden van 10 euro.
NL schwantz34 11 okt 2018 20:450
Avatar
Posts: 11908
@Commando Kerst staat alweer bijna voor de deur, ik verwacht dat Ric's red balls gretig aftrek zullen vinden.
NL barbarella 11 okt 2018 21:290
Avatar
Posts: 227
@TIFOSO-01 Tja, dan kiest Bottas voor betere setups;
 
NL gerbenf1 11 okt 2018 17:36+4
Posts: 28
Daniel wordt gewoon benadeeld.
Slechter materiaal en verstappen krijgt voorrang.
Eerder waren ze nagenoeg gelijk en nu verliestDaniel zowat alles.
NL ROYALERE 11 okt 2018 17:40+14
Avatar
Posts: 5729
Dus er zijn maar 3 races geweest waar ze gelijkwaardig materiaal kregen? Onzin. Verstappen is gewoon een beest geworden in de kwali. Hij kan veel beter de wagen aanvoelen en afstellen. Daniel heeft dat wel eens gezegd. Maar blijkbaar mag Max zijn afstelling niet meer geven aan RIC omdat die volgend jaar weg is.

Max is gewoon sneller in de kwali en de race. Moeilijk om toe te geven?
NL MoetDatNou 11 okt 2018 17:410
Avatar
Posts: 852
Verassend hoeveel seconden per ronde 1 handtekening kan schelen. Of dat ook aan RB alleen ligt weet ik echter niet. Daniel kan ook zomaar minder motivatie hebben om tot het uiterste te gaan. Moeilijk te zeggen van buiten . Maar sinds hij getekend heeft is het echt een stuk minder met Daniel gegaan al reed hij in Suzuka toch wel weer een knappe race
NL ROYALERE 11 okt 2018 17:48+4
Avatar
Posts: 5729
MOETDATNOU,

Na Monaco heeft RIC geen 1 kwali duel meer gewonnen van Verstappen, Na Monaco had hij echt wel motivatie hoor.....
NL MoetDatNou 11 okt 2018 18:050
Avatar
Posts: 852
@royalere. Ik had het niet over alleen kwali. En RIC wist eerder waar hij ging tekenen als jij
Posts: 1995
Heb je bewijzen?
Zo niet, dan is hier een roddel geboren.
NL Tieske73 11 okt 2018 18:12+18
Avatar
Posts: 1885
@Gerben
Voorlopig mag je nog niet eens de schoenen van Alonso Fan poetsen met deze doorzichtige uitlokkerij. Ga Hielke en Sietse in de maling nemen.
Posts: 18
Daarvan zegt Horner dat het niet zo is en dat Ric dat ook weet.
NL brabham-bt50 11 okt 2018 18:58+1
Avatar
Posts: 8124
Vorig jaar pakte ie m ook al in, dit jaar nog veel meer
NL Commando 11 okt 2018 20:31+1
Avatar
Posts: 1487
We zullen daar geschreeuw in de helm van Daniel vaker te horen krijgen. Zonder Max is Daniel een klasse lager. Dat zie je nu al, nu hij losgesneden is van het team.

Hulk gaat de vloer aanvegen met de man met 30 miljoen op de rekening.
NL alonso fan 11 okt 2018 22:21+1
Avatar
Posts: 10412
@TIESKE73 Makkelijk scoren voor de plusjes?
NL Tieske73 11 okt 2018 22:42+7
Avatar
Posts: 1885
Ja, gaat lekker he?
NL Tieske73 11 okt 2018 22:44+4
Avatar
Posts: 1885
Je had verwacht dat ik serieus in zou gaan op iemand die beweert dat Ricciardo even goed is, maar dat t allemaal een groot complot is? Alsof t bewijs nog niet geleverd is dat Verstappen gewoon twee tandjes beter is.
NL M@ximumOverdrive 12 okt 2018 05:110
Avatar
Posts: 1452
Gerben heeft in een ander draadje te kennen gegeven dat ie Red Bull niet mag en de Motoren graag ziet ploffen , dus beste kunnen we dit met n korreltje zout nemen ..

Als Ric echt slechter Materiaal kreeg had ie echt allang zijn gal gespuwd .. en was ie ook niet afgelopen race achte Max ge-eindigd
 
Avatar
Posts: 627
Het is voor een coureur altijd beter om een klasbak naast je te hebben.
Daar kan je je aan optrekken.
Komt alleen maar ten goede van Gasly.
Verwacht volgend jaar niets van Gasly tov Max, dat is toch wel een niveautje te hoog.
Jaar erna zou het mooi zijn als Gasly in de buurt van Max zit.
NL OrangeArrows 11 okt 2018 17:420
Avatar
Posts: 1569
Kijk naar Vandoorne naast Alonso..
Avatar
Posts: 1003
Zolang ze allebei in de garage staan, staat ie in de buurt......daarna........
 
NL pacoramon 11 okt 2018 17:490
Avatar
Posts: 446
Hahahaha im ben bang dat het verschil heel groot gaat zijn...
 
Posts: 18
Als Gasly al niet in staat is om Hartley altijd te verslaan met kwalificeren, dan zal hij toch helemaal nooit bij Max in de buurt kunnen blijven?
Posts: 529
Lijkt me ook niet.
 
Avatar
Posts: 359
Bedoel je te zeggen dat het volgend jaar voornamelijk om de strijd in de kwalificaties gaat Helmut ????
Net zoals dat gaat in de rest van het midden/achterveld ???
Wat weet jij wat wij nog niet weten over de Honda motor Helmut ???
Avatar
Posts: 2188
Zoveel vragen, zo weinig (zinnige) antwoorden van jou...
Waar het heen moet met deze wereld....

;-)
NL Progames1981 11 okt 2018 18:54+3
Posts: 1475
Fascinerend... Welke conclusies mensen uit sommige berichten trekken...
 
Avatar
Posts: 1199
Uiteraard alles kan.
Maar er is op dit moment geen maat voor Max.
 
NL FastRickey 11 okt 2018 18:380
Avatar
Posts: 1443
Als Helmut dit zo heeft gezegd staat er dus dat Max een kluif krijgt aan Pierre.
We gaan het beleven volgend jaar en laten we Pierre wel de tijd geven om te wennen aan een wagen van een ander kaliber.
NL Progames1981 11 okt 2018 18:550
Posts: 1475
Net zo lang als we Max hebben laten wennen🤔
NL ROYALERE 11 okt 2018 19:01+2
Avatar
Posts: 5729
1 race, Oh wacht niet eens. Hij zat een uurtje in die wagen :p
 
Avatar
Posts: 791
nou het is makkelijk ..........als de wagen hem ligt heeft Max concurrentie
ligt de wagen hem totaal niet heeft Max geen concurrentie.

Je hoeft echt niet Marko te heten om dit te weten.
 
Avatar
Posts: 8015
ha ha, zou me echt verbazen, maar wat weet ik er van... Dus Gasly zou het zomaar even beter doen dan Ricciardo??
 
Avatar
Posts: 5416
Pierre is snel over een 1 ronde. Heel snel. Dat ziet RBR al jaren in de data. In de races was Pierre vaak wat minder en daarom duurde het lang voordat zijn stoeltje bij STR werd bevestigd. Uitieindelijk ging hij beter presteren en kreeg een kans in de F1. Sindsdien doet hij het gewoon heel goed. Geen gekke dingen, meestal snel genoeg en voldoende potentieel.
Max is snel over een 1 ronde MAAR traditioneel was en is hij in de races nog veel sterker. Extreem sterk zelfs.
Natuurlijk gaat Gasly naar huis gereden worden en natuurlijk is dat prima. RBR verwacht ook niet meer dan dat. Pierre mag in de luwte van Max rustig ervaring opdoen en groeien mits hij maar niet teveel fouten maakt. Niemand binnen de teamleiding verwacht van hem dat hij Max gaat verslaan. Hij moet gewoon weinig fouten maken en zo snel mogelijk zijn.
Ik twijfel er niet aan dat het hem ook gewoon zo is verteld. “Zo min mogelijk fouten Pierre en probeer zoveel mogelijk te leren. Succes.”
Dat is gewoon de realiteit en zo zal het ook gaan. Tenzij Pierre zich gek maakt, denkt en geloofd dat hij Max moet pakken en vervolgens gefrustreerd rond rijdt en fouten maakt. Een soort Carlos dus. Dan kan Kvyat in 2020 zomaar ineens weer in de Bull zitten.
Avatar
Posts: 1016
Dat zou wat zijn ja , de torpedo naast Max.

Denk inderdaat dat ze hem verteld hebben, maak zo min mogelijk fouten en pak zoveel mogelijk punten.
maar ben benieuwd of er team orders zouden komen als de stand als volgt is:
Max P1 260 punten
Lewis P2 256 punten
Seb P3 253 punten
Gas P5 160 punten

laatste race van het seizoen Gasly op P1 Verstappen op P2 en Lewis op P3, zouden ze dan stuivertje laten wisselen ala mercedes om een buffer te creeren tussen Max en Lewis........

maar back on topic:
Denk dat Max hem in het begin de baas is en dat Pierre wel redelijk aan weet te haken, ik hoop het iig je kunt beter een 0.05s langzamere teamgenoot hebben dan 1 die 1sec langzamer is dan blijf je je zelf iig pushen om sneller te zijn.
 
NL Racingtothemax 11 okt 2018 23:330
Avatar
Posts: 570
 
BE Ernie5335 12 okt 2018 00:380
Avatar
Posts: 1538
Kom op, is het al maart?
 
NL inflatable 12 okt 2018 00:410
Posts: 474
Een kans is er altijd.. Maar het zou mij verbazen als Gasly zeker in het begin dicht in de buurt komt, laat staan Max verslaat in de kwalificatie..
 
Avatar
Posts: 2276
Hij mag ons verbazen, maar dat gaat Gasly niet lukken, ik begrijp Marko ook wel die moet toch positief uit de hoek komen.
 
NL GasOpDieLollie 12 okt 2018 07:350
Avatar
Posts: 94
Tuurlijk moet ie dat zeggen. Zou wat zijn als hij nou al zou roepen dat Gasly het hele seizoen afgedroogd gaat worden! Dan begint Gasly ook niet echt lekker aan het seizoen.
Maar in werkelijkheid weet onze Helmut ook wel hoe de verhoudingen gaan zijn.
 
NL Aapnootmies 12 okt 2018 10:330
Posts: 169
Ok ben bang dat max geslacht gaat worden
 
Avatar
Posts: 5
Heeft Marko de poll al ingevuld?!?
 

BR
        Grand Prix van Brazilië
Lokale tijd
Geef je mening
Max Verstappen wordt in 2019 wereldkampioen






Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (21)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco