Verstappen: "We hebben een behoorlijke kans in Japan"

Gepubliceerd op 03 okt 2018 08:16
image

Max Verstappen is positief gestemd over zijn kansen op wellicht een overwinning tijdens de Grand Prix van Japan van aankomend weekend. Dat zegt hij tegenover Verstappen.nl.

"We zijn in het verleden succesvol geweest in Japan, dus ik kijk er naar uit om er terug te komen en hopelijk een goed resultaat te scoren voor het team. Ik weet niet hoe competitief we precies zullen zijn, maar we zijn daar altijd goed geweest in de eerste sector en ik denk dat we dit weekend een behoorlijke kans hebben. Mijn favoriete bocht is de snelle Esses, maar dat is ook meteen het moeilijkste gedeelte van de baan en je moet de set-up daar goed voor elkaar hebben."

"Het is mooi om te zien hoe gepassioneerd de Japanse fans altijd zijn. Suzuka is één van mijn favoriete circuits en het is altijd een geweldige ervaring om de fans te ontmoeten. Laten we hopen dat de tyoon wegblijft en dat we een gedenkwaardig weekend zullen beleven."



Reacties (42)
NL Jan Almere 03 okt 2018 08:220
Avatar
Posts: 2769
Laten we hopen op een spannende race.
Avatar
Posts: 89
Hoop is uitgestelde teleurstelling :-)
maar ik denk dat het een mooie race gaat worden
Avatar
Posts: 9
Hoop toch wel op een beetje regen.
Avatar
Posts: 975
Los van het weer dat meestal meevalt tijdens GP races willen alle fans een spannende race zien met veel inhaalacties en spanning tot het slot van de race. Hopelijk podium voor Max.
Avatar
Posts: 2266
Zondag geen kans op regen. 28-29 graden.
Avatar
Posts: 814
HOOP is uitgeworpen verteerd voedsel
Avatar
Posts: 1143
@Snork de japanse KNMI(JMA) heeft het over verspreide onweersbuien met 50 % kans op een bui.
Avatar
Posts: 1445
Regen zou zeer slecht nieuws zijn voor Max we hebben dit jaar al gezien dat de RB niet werkt in de regen
Avatar
Posts: 2266
@JV, het verschilt per meteodienst. Luchtvaartmeteo spreekt over instabiele lucht, maar niet dusdanig dat het gaat regenen op zondag. Vrijdag en zaterdag wel kansen daarop.
We gaan het zien.
Avatar
Posts: 1143
Ok @ snork dan gaan we Jan maar achterna en blijven hopen.
 
NL brabham-bt50 03 okt 2018 08:280
Avatar
Posts: 7929
Hoop inderdaad dat het weer niet al te heftig wordt want je kan er op rekenen dat men dit keer bij t minste geringste de boel echt stopt.
 
Avatar
Posts: 35
Laten we idd hopen dat Glenn de Randamie wegblijft.
Avatar
Posts: 5323
Dat sowieso, dan liever een echte storm.
Posts: 489
Beter die typhoon dan een met veel wind en regen toch.. Laat Gleen maar effe losgaan daar lijkt me wel dik!! (dan wel met Sticks erbij!!)
Posts: 4723
@lenc1313 Nieuwe F1 kijker.... Kun je de vorige typhoon tijdens een F1 weekend in Japan niet meer herinneren? Was op Fuji als ik het goed heb. Toen werd er zo goed als het hele weekend niet gereden hebben ze zondag ochtend gekwalificeerd om smiddags de race te rijden... Nee dankje een bui oke maar een Typhoon is gewoon een show stopper...
NL Spielberg 03 okt 2018 10:380
Avatar
Posts: 2608
@Lenc1313, dat klinkt wel opgezwolle ;)
Posts: 489
ehhh @ remedy ik bedoel gewoon typhoon de rapper uit Zwolle... rustig blijven... @ Spielberg zoiezoooooo opgezwollen met stip de beste nederhop gasten aller tijden!!!
Posts: 489
@ remedy Glen de randamie is zijn echt naam zoals arone hierboven de post mee begon... daar reageerde is op. en nee niet nieuw in de f1 jammer dat je dat gelijk weer moet denken..
Posts: 4723
@Lenc1313 oké mijn excuses de grap ging volledig langs mij heen :$
Posts: 489
hahaha niet erg remedy81.. maar ik hoop ook niet dat er echt een tyfoon komt dat zou wel balen zijn
 
ES Darlos Cainz 03 okt 2018 08:49+1
Avatar
Posts: 5485
1 ding is zeker: Max overtreft meestal de verwachtingen in Japan.

Ben eigenlijk vooral benieuwd of de nieuwe Honda motor definitief wordt ingezet. Zou toch wel teleurstellend zijn (met name voor Honda) als ze in hun thuis Grand Prix niet met het beste materiaal kunnen rijden en de Japanse harten sneller doen kloppen.
Avatar
Posts: 5323
Ze wilden de motor nog beter kalibreren en hoewel dat geen onmogelijke taak is kost het wel heel veel tijd. Het is met name daarom nog niet zeker.
Uitiendelijk is dit maar een testjaar voor Honda dus het inzetten zal niet de hoogste prioriteit hebben, zeker niet nu men op vrijdag al heeft ervaren dat de motor een serieuze stap vooruit is.
Maar het zou het weekend wel interessanter maken want vooraan is het allemaal wel een gelopen race.
Avatar
Posts: 2266
Het is Honda er in ieder geval alles aan gelegen om het beste te laten zien in hun thuisland.
NL Grotestappen 03 okt 2018 09:350
Posts: 201
Ze kunnen altijd op de vrijdag kijken hoe de motor zich gedraagd. Hij zit ten slotte al in de poel van motoren. Laten we voor Honda hopen dat ze wat kunnen laten zien voor eigen publiek.

off-topic: Had honda bij McLaren ook al problemen met trillingen waardoor de motoren kapot gingen? frequentie van chassis en PU zijn niet goed afgestemd. Heb dat al vaker gehoord bij Honda.
Posts: 4723
@GROTESTAPPEN: Ja ze hadden problemen met trillingen bij McLaren maar waar haal jij vandaan dat het kalibreren maar ook iets met trillingen te maken heeft? En wat in hemelsnaam is de "frequentie van het chassis"???
Posts: 745
Rimmer, ik denk dat je justeren bedoelt. Kalibreren is in wezen niets meer dan vergelijken met de vooraf gedefinieerde standaard van een apparaat. Dus een meting uitvoeren. Wordt naar aanleiding van de kalibratie de boel afgesteld, dan heet dat justeren. Heb in het grijze verleden als vakantiewerk burn ins gedaan. Maar anderen waren met calibreren/justeren bezig. Ik verwacht wel gezien het taalgebruik rond kalibreren dat over een jaar of twintig kalibreren een nieuwe betekenis zal hebben.
Net als de betekenis van frustreren. vroegah betekende dat "niet in staat zijn tot het verwekken van een kind". Tegenwoordig betekent het heel iets anders.
Sorrie voor mijn enthousiasme over de ontwikkeling van een taal.

Overigens maakt mij niet uit of de Honda volledig gaat worden ingezet. Ik wil het liefst dat ze de stappen nemen die leiden tot de beste motor voor volgend jaar.
Avatar
Posts: 3533
Het kalibreren heeft inderdaad met de trillingen in de motor en frequentie van het chassis te maken.
Elk voorwerp heeft een tril frequentie.
En als deze frequentie overeenkomt met de trilfrequentie van de motor worden ze versterkt.
Net zoals met shimmy op een motor of caravan achter een auto, als deze in een shimmy komt wordt het steeds erger.
Dus in geval van Honda zouden door versterkte trillingen dingen kapot kunnen gaan, ofwel aan het chassis ofwel aan de motor zelf.
Posts: 4723
Sorry maar volgens mij is in dit geval het kalibreren wat ze bedoelen niets anders dan het afstellen van de parameters van de motor en de versnellingsbak zodat deze goed werkt in de auto. Vergelijkbaar wat Renault aan het doen was om de C-Spec beter te laten lopen.
 
NL ROYALERE 03 okt 2018 09:35+1
Avatar
Posts: 5167
Een podium moet zeker mogelijk kunnen zijn. Zorgen dat je bij de eerste 4 start moet dan wel het doel zijn Zaterdag.
NL Grotestappen 03 okt 2018 09:370
Posts: 201
Ik denk dat er ook een podium in zit! Op race pace kan hij zeker meekomen, maar hoe komt hij die Mercedes of Ferrari voorbij?
Avatar
Posts: 7881
Met grote stappen...;)
Posts: 4723
Na de 130r ;)
Avatar
Posts: 7667
Een podium is mogelijk als je 1,2 of 3 wordt... Schijnt zelfs dat je dan verplicht op het podium moet komen... ;)
NL schwantz34 03 okt 2018 11:410
Avatar
Posts: 11408
Podium is zeker mogelijk, dat zou dan 3 op een rij worden. Zal vast wel weer een nieuw record zijn voor een 21 jarige ;)
 
NL senna the first 03 okt 2018 11:110
Avatar
Posts: 96
 
NL Niekool Ritsie 03 okt 2018 11:110
Posts: 135
Ik waak voor opportunisme, feit is en blijft dat normaliter Max op P5 of P6 start vanwege gebrek motorvermogen. Regen kan een invloed zijn maar de RB14 reageert daar minder goed op ivm de RB13 (Brazilie voorbeeld) en Vettel/Hamilton zijn ook niet geheel onervaren in de regen. Ik hoop op een verrassing, maar we gaan het zien. Tevens het geval met de Honda motor, vreemd dat deze site het nog niet heeft gepost, maar Honda heeft zelf al toegegeven dat ze een week hebben om de motor race-geschikt te krijgen wat krap te noemen is. Ik zou zeggen, neem lekker de tijd, we hebben nog een aantal races te gaan, de C Renault spec is ook nog niet risicoloos inzetbaar. Is het al raceweekend? ;-)
NL Hendriks#33 03 okt 2018 11:34+2
Posts: 14
*regenrace Brazilie was met de RB12
 
Avatar
Posts: 7667
Zullen die coureurs dat nu bij elk circuit zeggen?. Één van mijn favoriete circuits....
 
NL inflatable 03 okt 2018 12:350
Posts: 397
Max is meestal realistisch over zijn kansen en het feit dat hij de afgelopen 2 jaar daar 2e is geworden zijn allemaal dingen die je heel positief stemt over zijn kansen dit weekend.. We gaan het zien.. Wordt helaas weer vroeg opstaan.. :P
Posts: 262
opnemen......hoef je ook niet naar die f**king reclames te kijken.
 
NL Pietje Bell 03 okt 2018 14:240
Posts: 3824
OT: Vanmorgen op de Honda Racing site: "This will be our first home race as Red Bull Toro Rosso Honda and the two drivers have had a very busy time since arriving in Japan, visiting several Honda factories. We plan to run the latest specification PU, which we used on Friday in Sochi, so we hope we can have a really strong race in front of our home fans."
 
GB VeerTheMan 03 okt 2018 19:090
Avatar
Posts: 828
Vorig jaar lag hij einde race vlak achter Hamilton en had kansje te winnnen tot die klojo Alonso de deur dicht gooide na Hamilton vriendelijk doorgelaten te hebben. Jammer dat ALO oprot na de volgende 5 races.
 

US
        Grand Prix van de VS
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
20:10 - 22:10
 
 
Snelste ronde
20:10 - 22:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
20:00 - 21:00
 
 
Kwalificatie
23:00 - 00:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
17:00 - 18:30
 
 
Vrije training 2
21:00 - 22:30
 
 
 
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (21)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco