Vandoorne: "Monza wordt een uitdaging voor ons"

Gepubliceerd op 29 aug 2018 09:09
image

Aankomend weekend wordt er gereden op het historische circuit van Monza, voor de Grand Prix van Italië. Het team van McLaren weet ruim voor het weekend al dat het een zware dobber gaat krijgen, geeft het op zijn eigen site aan.

Stoffel Vandoorne weet dat het dit weekend lastig gaat worden. "Het is duidelijk dat Monza, net als Spa, een uitdaging gaat worden voor ons. Onze auto heeft moeite met hogesnelheidscircuits die minder downforce bevatten en Monza is daarvan wellicht het meest extreme voorbeeld. Maar het hele team werkt er hard voor om het best mogelijk resultaat te bereiken."

"En ondanks dat onze auto dit circuit niet goed ligt, ga ik natuurlijk wel voor het best mogelijke resultaat. Ik vind het namelijk geweldig om op Monza te rijden, want het is een prachtige baan met een enorme historie. Ik denk dat iedere Formule 1-coureur de reputatie waardeert van één van de meest beroemde en spannende banen op de kalender."

Ook Fernando Alonso kijkt uit naar dit weekend. "Monza is een erg speciaal circuit en ik heb hier fijne herinneringen. Het is hier anders dan op andere circuits, misschien door de fans of iets dergelijks. Ik weet het niet zeker, maar de emotie en passie van de fans wanneer ze na de race de baan opstormen, dat zie je nergens anders in de wereld."

"Voor ons zal het dit weekend, net als op Spa, lastig worden. Er komen betere banen aan voor ons, dat is zeker. Monza heeft de karakteristieken die de zwaktes van ons pakket gaat tonen. We moeten gewoon zo hard mogelijk werken en dan zien we wel wat we nog uit dit weekend kunnen halen."



Reacties (37)
Posts: 117
De langzame mcl33 gaat er niks van bakken,jammer voor Stoffel en Alo.
NL Wouter666 29 aug 2018 09:240
Avatar
Posts: 1901
Zowel Fernando als Stoffel in Q1 eruit voorspel ik, P19 en P20. Zelfs Williams is sneller.
 
Avatar
Posts: 5416
Laten we het eens omdraaien. Wat zijn eigenlijk de sterke punten van het totale McLaren pakket?
Chassis? Bandenslijtage? Toppersoneel? Goede pitstops? Goede strategen? Goede coureurs?
Mooie look? Goede faciliteiten? Goed junior driver program?

Als je alle facetten in ogenschouw neemt en je zou daar individueel punten aan toekennen dan ben ik wel benieuwd waar McLaren staat tov andere teams.
Dus puur los van de prestaties bedoel ik dan he.
Het is mij teveel werk maar er lopen hier vast mensen rond die een lijstje willen maken hoe een en ander zich zou verhouden ten opzichte van andere teams.
Avatar
Posts: 2100
Het is heel moeilijk om een lijstje als dit objectief in te vullen als je geen kennis hebt van wat er precies gebeurt in de paddock. Wij kunnen allemaal wel een mening hebben over het chassis van McLaren tov het chassis van Torro Rosso bijvoorbeeld, maar ik betwijfel of er hier mensen bijdragen aan dit forum die daar daadwerkelijk verstand van hebben, laat staan genoeg verstand om er cijfers aan te geven.

Zelfde geldt voor de faciliteiten, toppersoneel en coureurs. Dus ik denk niet dat je heel ver gaat komen met de resultaten van je oproep ;)
Avatar
Posts: 8459
Bij McLaren zijn ze wel heel sterk in het uitdelen van chocolaatjes...;)
GB NEXT SPARE VAMP 29 aug 2018 09:470
Avatar
Posts: 1874
Ja, maar dat met die chocolaatjes moeten ze niet meer flikken! (pun inteded)
Avatar
Posts: 5416
STRI: het hoeft ook geen harde waarheid te zijn. ;)
Maar McLaren heeft bv 700 man personeel en fantastische faciliteiten. Redelijk goed budget. Matig junior driver program, althans zeker geen RBR niv.
Weinig sponsoren, volgend jaar waars ook redelijke coureurs etc.
Je zou daar zelf punten aan toe kunnen kennen en dat ook voor andere teams. Ben benieuwd hoe ze daar uit zouden komen.
Mooi klusje voor Nicos. Chocolade reep voor het beste lijstje :)
Posts: 1602
@rimmer junior driver program hangt af van het beschikbare talent. RB heeft op het moment niet echt een topper terwijl McLaren met Norris en Mercedes met Russel wel een toekomstige topper onder rangen hebben. RB staat er gewoon voor bekend met een hoop geld te smijten naar talent en zo weinig over te laten voor andere teams.
NL Motori-arte 29 aug 2018 10:39+2
Avatar
Posts: 1276
Sterk punt van het Mclaren pakket is het budget en dat is ook gelijk het gênante. Ze staan op plek 4 mbt budget. Op papier bezitten ze ook twee prima rijders (meervoudig kampioen en GP2 kampioen).

Naar mijn idee is het misgegaan in de samenwerking met Honda. Het doorduwen van het size-zero concept, dat werd hem niet. Het alleenrecht willen behouden en daarbij continu afgeven op Honda, terwijl het chassis eigenlijk ook niet zo sterk blijkt te zijn. Wat ik gelezen heb is dat ze het laatste Honda jaar volledig zijn overgestapt op een PU-filosifie, size-zero eruit en opnieuw. Deze engine was niet en had problemen, maar dat is niet gek voor een nieuwe motor. Daarbij kwam de tweede groot van Mclaren, de naamswijziging van F1 Mclaren naar F1 Alonso. De beste man is waanzinnig on track, maar naar mijn idee heeft die door de samenwerking met renault er doorheen te drukken toch wel het team om zeep geholpen. Dan zou je verwachten dat iemand opstaat, verantwoordelijkheid neemt en probeert het team te ondersteunen. Alleen hij vlucht met ze staart tussen ze benen.

Mclaren moet even de reset knop in gaan drukken, het mocht toch vrij duidelijk zijn dat je met Renault geen kampioen wordt. Het afscheid nemen van Honda heeft ook nog een flinke hap uit het budget genomen.
NL F1Fan1993 29 aug 2018 10:54+1
Posts: 3569
@Rimmer

Minder talent programma dan Red Bull. Waarom plaats Red Bull dan de ondergetalendeerde Hartley in de Toro Rosso?

Zowel Norris, De vries en Vandoorne zijn potentieel beter dan Hartley. Daarbij denk ik ook dat Norris meer potentie heeft dan Gasly.
Posts: 532
@Motori..
Heelmaal met je eens .
Avatar
Posts: 2100
Als je naar talentenprogramma kijkt moet je niet alleen naar het heden kijken, maar ook naar het verleden.

Waar Red Bull talenten als Ricciardo en Verstappen heeft voortgebracht, heeft McLaren nog niets voortgebracht. Norris mag dan wel in de pijplijn zitten, maar die is er nog lang niet. Vandoorne stelt ook erg teleur. Je mag mijns inziens dan ook wel concluderen dat Red Bull een beter talentenprogramma heeft, ondanks een huidige lichting die dan wat zwakker is (al is Gasly ook echt geen koekenbakker).
BE Zambiorix 29 aug 2018 12:07+3
Avatar
Posts: 1083
@STRI

Vandoorne stelt helemaal niet teleur, de wagen stelt teleur. Groot verschil.
Avatar
Posts: 2100
@Zambiorix
Begrijp me niet verkeerd, ik schrijf Vandoorne niet al af voor de rest van zijn carrière, maar ik had gehoopt en misschien ook wel een beetje verwacht dat hij dichter op Alonso zou zitten, zeker na zijn geweldige GP2 seizoen. Geen idee of het met zijn kwaliteiten te maken heeft of met de behandeling bij McLaren, maar teleurstellend is het wel. Ik hoop dan ook van harte dat hij elders een kans krijgt!
Posts: 1602
@stri 2de helft vorig seizoen zat hij dicht op Alonso en zelfs regelmatig sneller. Vreemd dan ook dat hij dan nu in 1 keer niet meer zou kunnen sturen.
Avatar
Posts: 6048
´Chassis? Bandenslijtage? Toppersoneel? Goede pitstops? Goede strategen? Goede coureurs? ´

chassis is ruk.
Bandenslijtage lijkt me normaal.
toppersoneel. Nee blijkbaar niet want anders is je wagen niet zo slecht.
goede pitstops. lijkt dit jaar normaal te gaan.
goede strategie. Beetje lastig in te schatten maar dat lijkt ook wel normaal te gaan. Maar voor een goede strategie heb je ook wel een wagen nodig die dat mogelijk maakt.
goede coreurs. Ligt het denk ik ook niet zozeer aan ze hebben 1 geweldige rijder en 1 redelijke rijder.


dus het grootste minpunt is gewoon het chassis en de wagen zelf. ik zou hier niet de motor de schuld van geven want Renault rijdt er ook mee en die hebben nu ook niet bepaald een geweldige wagen maar toch zijn die de laatste maanden een stuk sneller.
 
Posts: 136
Het word helaas geen uitdaging voor McLaren, ze zullen laatste & voorlaatste worden, tot zover de uitdaging dan
NL skibeest 29 aug 2018 09:30+2
Avatar
Posts: 846
de uitdaging is het iets langer uit te houden dan de eerste uitvaller. Wordt je in ieder geval niet laatste
NL xaMVerstappen 29 aug 2018 10:560
Avatar
Posts: 935
@Skibeest wilde eigenlijk reageren in plaats van een plusje geven, en de reden daarom is dat wanneer er coureurs uitvallen zij niet meer meedoen in de stand.
Dus wanneer de McLaren rijders 11e en 12e worden en er zijn 8 uitvallers zijn ze statistisch gezien nog steeds de laatste.
 
NL mcarolus25 29 aug 2018 09:290
Avatar
Posts: 42
Het is triest om te zien dat een team als McLaren zo is afgegleden..
BE Scuderia.Maranello 29 aug 2018 09:56+1
Avatar
Posts: 1846
Als je grote baas in crisis tijden op vakantie kan gaan naar Cali dan verschiet ik daar niet van ... Brits Wanbeleid ...
Posts: 1602
@scuderia idd een grote schande. En dan ook nog op de thuisrace van 1 van je rijders. Triestig.
Posts: 616
Sorry maar je vraagt je inmiddels echt af wanneer de eigenaars zeggen ik geloof het verder wel geld door de put gooien kan ik overal.
 
NL RJHvandaag 29 aug 2018 09:36+1
Avatar
Posts: 2282
Ik heb wel meelij met Stoffel: McLaren krijgt het lek maar niet boven, en ze vragen 'm alleen maar dingen als hij nog minder dan weinig goed nieuws kan melden.
Zegt genoeg als zo'n jonge coureur al gaat spreken over de fijne herinneringen die hij had van een circuit.
 
Posts: 616
Sorry Stoffel hier moet ik je toch tegenspreken de uitdaging zal zijn om niet helemaal achteraan te eindigen met beide auto,s
Het zit er gewoon niet in met dit hok.
 
NL schwantz34 29 aug 2018 11:400
Avatar
Posts: 12203
Is er überhaupt wel een circuit waar die auto echt goed gaat dan?
BE Zambiorix 29 aug 2018 12:090
Avatar
Posts: 1083
In de simulator winnen ze op elk circuit :-)
 
NL Billgates307 29 aug 2018 12:11+1
Avatar
Posts: 5847
vers van de pers;

Sauber: Vandoorne not a contender for 2019 seat
NL Tifoso-01 29 aug 2018 12:19+1
Avatar
Posts: 1656
Lees het ook net maar verbaast me ook totaal niet want Sauber heeft voldoende opties met Ericsson (sponsors), Giovinazzi, Kvyat, Vergne en dat zijn allemaal rijders met een directe link naar Ferrari.
Rijders zonder Ferrari verleden maken daar weinig kans want het is immers een Ferrari B team.
Posts: 1602
De titel klopt weer niet met wat Vasseur zegt. hij zegt dat er op het moment geen onderhandelingen lopen met Vandoorne en dat hij geen haast heeft om te beslissen wie er volgend jaar bij Sauber rijdt. Wat niet is kan nog komen.
Avatar
Posts: 2218
@BOX1986

Keep on dreaming....

In Formel1 staat dat er een interne strijd is tussen Rausing (ook bestuurslid Sauber en verbonden aan Ericsson) en anderzijds Vasseur/Bravi. Rausing wil Ericsson behouden en heeft dat ook al aan McLaren laten weten.

Bovendien tellen voor Sauber ook de sponsorgelden (die VAN helaas niet heeft), dus een keuze voor Ericsson of eventueel GIO ligt gewoonweg meer voor de hand.
Posts: 1602
@kobus ik droom niet. Zeg gewoon dat de titel weer niet overeenkomt met de inhoud. En Ericsson is goed bezig dus die gaan ze nu ook niet demotiveren door te zeggen dat ze al met een andere rijder spreken. Wat het ook is, wat er echt achter de schermen speelt weten wij achteraf pas en is voorlopig allemaal gokken.
Avatar
Posts: 2218
@BOX1986

(M0t0rsp0rt-T0tal c0m) - Für Stoffel Vandoorne wird die Luft in der Formel 1 immer dünner. Während sich Anzeichen weiter verdichten, wonach ihm McLaren keinen neuen Vertrag anbieten wird, hat ihm nun auch das Sauber-Team eine Absage erteilt. Gegenüber 'M0t0rsp0rt-T0tal c0m' stellt Teamchef Frederic Vasseur klar: "Stoffel ist kein Teil unserer Gespräche."

Dat klinkt mij behoorlijk concreet - Nee
Posts: 1602
Zelfde titel van hetzelfde bericht alleen in een andere taal.
Avatar
Posts: 2218
@BOX1986

Ik weet even niet hoe ik nog concreter voor je kan/moet maken.
"Stoffel is geen deel van onze gesprekken", maar misschien moet ik dan eerst Belgisch worden ;-)

Ik hoop voor Stoffel dat het allemaal goed gaat komen...
Posts: 1602
@kobus ik zeg ook niet dat ze wel gesprekken hebben. Maar Vasseur zegt dat er op het moment geen gesprekken lopen en dat hij niet gehaast is om te beslissen over de rijders voor volgend jaar. Zeg ook niet dat Vandoorne naar Sauber zal gaan, zeg gewoon dat de titel weer niet overeenkomt met de inhoud.
 
NL kingcreole 29 aug 2018 13:52+1
Avatar
Posts: 776
Stoffel stijf onderaan...Alonso 5 plekken hoger.
 

AE
        Grand Prix van Abu Dhabi
Lokale tijd
Geef je mening
Robert Kubica gaat volgend jaar indruk maken in de Formule 1






Circuit Yas Marina Circuit
 
Circuit Yas Marina Circuit
Plaats AE Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten
Website Website
 
Formule 1 kalender
Vorige Grand Prix: 25 november 2018
AE Grand Prix van Abu Dhabi Grand Prix van Abu Dhabi