Manager Vandoorne: "Hij rijdt volgend jaar 100% in de Formule 1"

Gepubliceerd op 27 aug 2018 14:18
image

Er is deze dagen veel te doen over de positie van Stoffel Vandoorne. Al een tijd gonst het van de geruchten dat hij op het punt staat om zijn stoeltje bij McLaren te verliezen. Volgens zijn manager, Alessandro Alunni Bravi, is daar niets van waar. Tegenover Grandprix.com laat hij ook weten dat Vandoorne zeker is van een stoeltje voor volgend jaar.

"Er zijn altijd geruchten, maar dit weekend waren er daarvan teveel die totaal niet strookten met de realiteit. Stoffel is een McLaren-coureur en dat zal hij hoe dan ook blijven tot het einde van het seizoen."

Ook voor volgend seizoen hoeft hij zich volgens Bravi geen zorgen te maken. "Veel rijders zijn met teams aan het praten over de mogelijkheden. Dat geldt ook voor ons. We willen een goede auto voor Stoffel en hij moet zich richten op het rijden, dus ik bekijk zijn opties. McLaren is de prioriteit voor ons."

"Maar wanneer het team geen goede optie is voor hem, dan zullen we naar andere mogelijkheden kijken. Stoffel is een erg professioneel persoon die goed met de druk kan omgaan. Hij is rustig, maar dat betekent niet dat hij niet agressief is. Ik geef hem 100% kans dat volgend jaar in de Formule 1 rijdt."

Volgens de manager staat de Belg er nog steeds goed op in de paddock. "Ik kan geen garanties geven, maar hij is nog steeds één van de jongste rijders in de Formule 1. Dat weet McLaren, maar ook andere teams zijn zich daarvan bewust."



Reacties (74)
NL El Maximo 27 aug 2018 14:19+6
Avatar
Posts: 55
Lekkere manager: ik geen garanties maar wel 100% kans. Sterkte Stoffel!
NL Rogier hier 27 aug 2018 14:32+2
Avatar
Posts: 3809
Dat denk ik nu ook... 100% kans? Dat heb ik ook... net als de Staatsloterij. Iedereen maakt kans om te winnen. Die manager moet een stoeltje regelen en dan aangeven dat hij met 100% zekerheid komend seizoen rijdt.
NL Wouter666 27 aug 2018 14:57+4
Avatar
Posts: 1901
Ik hoop wel dat onze zuiderbuur volgend jaar nog F1 rijdt. Gun het hem wel en wil hem wel eens in een andere auto zien. Natuurlijk is hij niet briljant dit jaar maar McLaren is gewoon vergiftigd door de waardeloze auto en het Alonso kamp.
BE Wimpiepedia 27 aug 2018 15:21+5
Posts: 319
Het interview is kortgeknipt. een paar alinea's er tussen uit en dan krijg je dit.

En in de F1 moet je niet lezen wat ze zeggen, maar net wat ze niet zeggen.
Gil de Ferran: Stoffel doet het seizoen uit bij ons, we hebben op dit moment geen andere plannen.
Vasseur: Stoffel naar Sauber? Kan niet, hij is niet vrij.
Bravi: McLaren is de prioriteit, maar hij heeft opties. De kans op een F1 stoeltje is 100%

McLaren wil de druk van zich schuiven ivm een beslissing over hun 2de rijder. Bravi schuift die hete aardappel gewoon terug. Dit is even duidelijk maken: of je neemt de optie en begin dan GDVDMME eens aan een F1 wagen die naam waardig te werken of je laat hem gaan en dan zet ik mijn Sauber pet op en neem ik hem aan. En dit kan ook een boodschap zijn dat hij Stoffel niet als speelbal wil zien in het Key gehannis.

Bravi kan geen garantie geven waar Stoffel volgend jaar rijdt, dat heeft hij niet zelf in de hand. Hij weet enkel 100% zeker dat het in de F1 is. Hij zit namelijk in de raad van bestuur van Sauber en naar verluid hebben ze Finn Rausling kunnen overtuigen dat hij Ericson los laat als ze Stoffel kunnen krijgen.
NL misstappen 27 aug 2018 15:280
Avatar
Posts: 1666
Een typisch gevalletje van : " Ik weet het zeker, (denk ik)"
man man man, zeg dan niks. Dat noemt zich manager..
ES Darlos Cainz 27 aug 2018 15:450
Avatar
Posts: 5665
Met de moed der wanhoop roepen ''Ik geef hem 100% kans dat volgend jaar in de Formule 1 rijdt''.
Avatar
Posts: 5786
Het lijkt er sterk op dat Stoffel een aanbieding van Boss GP op zak heeft.
BE Zambiorix 27 aug 2018 16:39+1
Avatar
Posts: 1083
@ WIMP

Misschien weet McLaren dat Sauber op Vandoorne aast en willen ze centen zien om zijn optie af te kopen. Waarom gewoon een optie laten verlopen als je er geld voor kunt krijgen?
ES Darlos Cainz 27 aug 2018 17:15+1
Avatar
Posts: 5665
Sauber aast helemaal niet op Stoffel. Stoffel heeft geen sponsorgeld, geen link met Ferrari en ook geen goede F1 record om dit alles te compenseren. Totdat het tegendeel bewezen is zie ik dit gerucht als een natte droomwens van het Stoffelkamp.
NL Rogier hier 27 aug 2018 17:53+2
Avatar
Posts: 3809
@Darlos: Wimpiepedia heeft wel een plausibel verhaal. Vasseur is een fan van Vandoorne en heeft al eens aangegeven dat hij graag weer met Stroffel zou werken, maar dat het niet zo waarschijnlijk is bij Sauber, maar niet onmogelijk! Inderdaad heeft Stoffel geen link met Ferrari en geen sponsoren, maar dat laatste hebben ze ook niet meer persé nodig met de financiële injecties van Ferrari. Dus wie weet. Ik wacht rustig af!

P.s. Het zal er ook vanaf hangen wat Ferrari met LeClerc gaat doen. Volgens de geruchten zit die volgend jaar bij Haas. Dat zou de weg vrij maken voor de line-up Vandoorne - Giovinazzi bij Sauber. Stoffel nog jong, snel en inmiddels enigzins ervaren en Gio een ruw talent.
BE f1 benelux 27 aug 2018 18:220
Avatar
Posts: 1553
Schitterend hoe goed Darlos het allemaal weet (denkt te weten/hoopt). Die inside info die je hebt is ronduit verbluffend. Je past met de dag meer en meer in het rijtje Raket, Roy en weet ik wie nog allemaal denkt dat ze het o zo goed weten. Geloof in eigen verzinsels is ook een kunst zeker!? :-D Zelfs als Vasseur het in de pers brengt maken jullie er nog een eigen verhaal van ...
ES Darlos Cainz 27 aug 2018 18:50+1
Avatar
Posts: 5665
Als er 1 kamp is die in sprookjes gelooft dan zijn dat de Belgische Stoffelfans wel. Ja Vasseur kan gecharmeerd zijn van Stoffel maar dat zegt 0,0 3x niks in de F1. Ik ga liever uit van de keiharde feiten die ik hierboven heb opgesomd. Jullie hebben ter verdediging alleen maar grruchten en natte droomwensen. We gaan wel zien wie er gelijk heeft en geloof me: ik gun het Stoffel van harte. Neemt niet weg dat ik je naam even ga onthouden F1 BENELUX want dan kan ik je straks nog een paar keer goed inpeperen als het Sauber verhaal niks wordt 😁
BE Wimpiepedia 27 aug 2018 18:580
Posts: 319
@Rogier Dank je, ik weet dat je al heel kritisch voor Vandoorne bent geweest en das eigenlijk ook terecht, de resultaten zijn om te huilen.

En @Darlos: ik denk dat het minder fantasie is dan jij beweert. Vandoorne die openlijk kritiek heeft op McLaren (geen vooruitgang gemaakt) kan je vergelijken met het bliepjes concert van Max over de boordradio. Vandoorne zou dat nooit doen als hij niet weet welke uitwegen hij heeft. En na alle problemen kon hij na de wedstrijd toch terug lachen. Geloof mij: hij zou niet lachen als hij wist dat het over en uit was.

En Rogier heeft ook gelijk in zijn reactie: Ferrari heeft inspraak op 1 van de stoeltjes. Dus Lecleque of Giovannazi zit in 1 Sauber. Voorts hebben de Zweden het niet meer alleen voor het zeggen en bij Sauber is het besef gegroeid dat ze een betere 2de rijder nodig hebben dan wat Ericsson hun kan brengen. Een pay driver hebben ze financieel gezien niet meer nodig.
NL misstappen 27 aug 2018 19:290
Avatar
Posts: 1666
Darlos: " Neemt niet weg dat ik je naam even ga onthouden F1 BENELUX"..,
Je hebt intussen een heel lijstje die je bij moet gaan houden..
Druk krijg je het wel.. :-)
ES Darlos Cainz 27 aug 2018 19:480
Avatar
Posts: 5665
klopt, lijstje groeit gestaag, spanning loopt aan alle kanten op en kan in Monza wel eens tot uitbarsting komen ;)
NL Rogier hier 27 aug 2018 19:50+1
Avatar
Posts: 3809
@Wimpiepedia: Stoffel heeft inderdaad kritiek gehad van mij, maar ik wil hem graag nog het voordeel van de twijfel geven. Hij was simpelweg te goed in de klasses in aanloop naar de formule 1. Ik geloof echt dat de cultuur bij McLaren Stoffel smoort in zijn kunnen. Ik hoop dat Stoffel een 2e kans krijgt in de formule 1 en het zal me eerlijk gezegd aan mijn achterwerk oxideren waar, zo lang hij maar weg kan bij McLaren. Ik hoop dat hij elders opbloeit, vrij kan racen en mooie dingen kan laten zien. Een beetje het Magnussen verhaal die zo ongeveer weg gekeken werd uit de formule 1 door de vele fans (inclusief mezelf) en het was verbazingwekkend dat hij een 3e kans kreeg bij Haas. Iedereen verklaarde ze voor gek. Maar Haas had gelijk en Kevin is nu één van de smaakmakers van het veld en laat soms zeer mooie dingen zien. Ik schat Stoffel hoger in dan Magnussen qua talent, dus wie weet hoe mooi onze Belg nog opbloeit!
 
Avatar
Posts: 819
kom er maar in ...............halloooo?
NL schwantz34 27 aug 2018 14:21+3
Avatar
Posts: 12204
Posts: 945
Halo schrijf je Metz 1 L.....
Of.... bedoel je dat niet?
NL M@ximumOverdrive 27 aug 2018 14:35+12
Avatar
Posts: 1551
Sommige Belgen doen hier net alsof wij Stoffel zijn Formule 1 avontuur misgunnen en denken dat wij anti Stoffel zijn, terwijl t overgrote deel hier vind dat t n sympatieke belg is en dat ie een eerlijkere kans verdiend bij een ander team dan t wespennest Mclaren ..

Just saying
Avatar
Posts: 819
het overgrote deel zou ik het niet noemen maar er zijn uiteraard ook Nederlanders die achter Stoffel staan.
Er zitten hier zelfs een hoop Stoffelhaters en die van genot in hun broek zouden schieten als Stoffel volgend jaar geen zitje meer heeft.
Wat hij tijdens zijn hele Mclaren periode heeft laten zien strookt helemaal niet met hetgeen hij werkelijk kan en daarom hoop ik dat hij volgend jaar wel in een competitieve wagen zit. Op dit moment verneukt Mclare Stoffels talent en dat weten ze maar al te goed daar.
Posts: 799
@M@XIMUMOVERDRIVE, relschoppers ;) Even een lijntje uitgooien en kijken wie toe gaat happen. Het werkt want zie ons. Ik lees er vaak overheen en loze tekst.
Avatar
Posts: 1153
Wat hallo? Wat moet je met dit soort feestboek reacties?
Avatar
Posts: 1216
Hoe kan je in godsnaam Stoffel haten??? zeer vriendelijke vent, staat met de beentjes op aarde etc etc, en rijd niet in de weg...
 
NL slingeraap 27 aug 2018 14:200
Avatar
Posts: 390
De titel strookt niet echt met de reactie van zij manager, mijns inziens. Sowieso houdt hij de ruimte, als je goed leest.
 
NL ROYALERE 27 aug 2018 14:23+1
Avatar
Posts: 6048
Zelfs Verstappen Vettel en Hamilton rijden niet 100% zeker volgend jaar in de F1.
 
NL William-E 27 aug 2018 14:23+1
Avatar
Posts: 326
"ik geef hem 100% kans dat volgend jaar in de Formule 1 rijdt." Dit zegt natuurlijk helemaal niks
NL Tifoso-01 27 aug 2018 14:55+2
Avatar
Posts: 1656
Ik krijg een deja vu want Huub Rothengatter (manager Jos) riep dit ook altijd.
 
BE Zambiorix 27 aug 2018 14:27+4
Avatar
Posts: 1083
Hij zit in de raad van bestuur bij Sauber ... just saying
Avatar
Posts: 118
Scherp! Verklaart ook waarom Vasseur een eventuele komst van Stoffel niet meteen uitsluit.
Avatar
Posts: 2218
@ZAMBIORIX

Ja en?
Er zitten nog 4 personen in de RvB en dat op zich stelt natuurlijk nog niets voor.

Er zal door Sauber ook een sportieve beslissing genomen moeten worden en niet eentje gebaseerd op emotie (zou niet goed zijn). Bovendien zijn de geruchten dat Sauber een Ferrari juniorteam gaat worden nog steeds niet geluwd.

Ik hoop dat het voor Stoffel goed gaat uitpakken, maar dat het allemaal al rond is geloof ik niet...
 
NL DutchKimiFan 27 aug 2018 14:28+1
Avatar
Posts: 78
Zelden zoveel tegenstrijdigheden gelezen in zo weinig zinnen. Begrijpt z'n manager het zelf nog wel?
 
Avatar
Posts: 197
Hmm..."hij rijdt 100% in de F1"...even verder in de tekst zegt hij dan weer: "ik kan geen garanties geven".

Zijn uitspraak kan ook inhouden dat Stoffel een testrol krijgt bij Mclaren. Dat zou enkel een stap dichter bij de F1 uitgang betekenen in mijn opinie. Het liefst van al zou ik Stoffel bij een team als Haas of eventueel TR zien rijden. Een Magnussen en Gasly konden paar leuke races noteren, met wat minder druk van binnen een topteam.

Enfin, we zien het wel.
 
Avatar
Posts: 1309
"Ik kan geen garanties geven, maar hij is nog steeds één van de jongste rijders in de Formule 1."

Klopt, alleen Verstappen, Leclerc, Stroll, Sirotkin, Ocon, Sainz, Gasly en Magnussen zijn jonger.
Posts: 799
Ja ook iets en alsof F1 alleen uit bejaarden bestaan tegenwoordig.... dus bijna de helft van het veld zijn jonger. het is natuurlijk aan te geven "hij kan nog wel even doorgaan vanwege zijn leeftijd" en dat had anders geklonken, dan dit.
 
NL alonso fan 27 aug 2018 14:51+5
Avatar
Posts: 10412
Op de bezemwagen?
 
Avatar
Posts: 354
Ik geef mijzelf ook 100% kans op een stoel in de F1. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Maar dat ik hem ook krijg is niet 100% zeker
 
NL Woodface 27 aug 2018 15:02+1
Avatar
Posts: 1788
Dubieuze titel boven dit topic die niet overeenkomt met het verhaal.

"HIJ RIJDT VOLGEND JAAR 100% IN DE FORMULE 1" als titel

en in het verhaal
Ik geef hem 100% kans dat volgend jaar in de Formule 1 rijdt."

Alles voor de clicks
Avatar
Posts: 1309
ik zie het verschil niet...
Avatar
Posts: 1771
@Andy

Het woordje "kans".
Posts: 799
"Posts: 1758", En je strijdt nog? ;)
BE Wimpiepedia 27 aug 2018 16:13+2
Posts: 319
als de kans 100% is, dan is het toch zeker? Of heb ik iets gemist in de lessen statistiek?
Avatar
Posts: 457
Zoals ik het lees zit in deze " kans' een voor behoud.
Avatar
Posts: 1309
Precies Wimpie. Als er 100% kans op regen is, gaat het dus regenen... In een 100% kans zit per definitie geen voorbehoud, vandaar dat de term 100% kans eignelijk tegenstrijdig is. Maar we gaan een beetje offtopic geloof ik :)
NL Duffeling 27 aug 2018 22:470
Posts: 113
Als je een staatslot koopt heb je 100% kans om te winnen.
BE Stoffelman 27 aug 2018 23:530
Avatar
Posts: 2943
@DUFFELING

Nederlands is soms moeilijk hé.
Als je een lot koopt heb je kans op winst.
Als je een lot koopt met 100% kans, maakt juist die 100% duidelijk dat je wint.
Oftewel altijd prijs.
NL Duffeling 12 sep 2018 21:170
Posts: 113
Ik moet het duidelijker formuleren: Als je een staatslot koopt heb je 100% kans om de hoofdprijs te winnen.
 
Posts: 204
"....McLaren is de prioriteit voor ons." en "Maar wanneer het team geen goede optie is voor hem, dan zullen we naar andere mogelijkheden kijken...." Als ik de verhalen moet geloven, dan is hij testrijder voor Alonso en is het hele team op Alonso gericht. Misschien vergis ik mij, maar dan lijkt McLaren mij geen goede optie voor Vandoorne.
NL Nieuwe ronde nieuwe kansen 27 aug 2018 16:04+1
Posts: 689
Alonso rijdt er volgend jaar niet meer...
NL Andy2102 27 aug 2018 16:47+1
Avatar
Posts: 1309
Vandoorne ook niet...
 
NL Max Verfspatten 27 aug 2018 15:14+1
Avatar
Posts: 207
Kan hij niet Safetycar-driver worden? Rijdt hij ook F1 maar dan op de eerste positie. Zal vast bevredigender zijn dan wat hij nu ervaart.
Avatar
Posts: 8240
Chauffeur van de McLaren truck, wel helpen op en afbouwen, maar zit rijdt hij toch voor een F1 team
 
Avatar
Posts: 1771
Dat kan dus ook reservecoureur zijn, met die uitspraken. Hoop het niet voor hem. Hij verdient zeker een tweede kans.
NL Sergeant Gneisbaard 27 aug 2018 15:310
Avatar
Posts: 2814
In een ander artikel wer idd geroepen dat Mclaren een optie op Stoffel niet wil lichten om m zo makkelijk in de reservecoureur rol te krijgen en Norris naast Sainz te zetten. Mclaren voelt er niet veel voor de concurrentie sterker te maken volgend jaar zo lijkt het.
BE Wimpiepedia 27 aug 2018 15:430
Posts: 319
Je zou nog gaan denken dat McLaren zijn carrière moedwillig om zeep helpt @Gneisbaard
Avatar
Posts: 1771
Dat zou echt kl*te zijn.
NL Nieuwe ronde nieuwe kansen 27 aug 2018 16:05+1
Posts: 689
Ik gun het hem, maar of hij het ook verdient zoals jij stelt is denk ik de vraag. Dan verdienen nog wel meer mensen een stoeltje.
BE Zambiorix 27 aug 2018 16:48+2
Avatar
Posts: 1083
@ NIEUWE

Als er iemand in de F1 een andere wagen en kansen verdient dan is het Vandoorne. Wat die het afgelopen 1,5 jaar op zijn boterham heeft gekregen is "du jamais vu".
 
Avatar
Posts: 1250
Formule E waarschijnlijk.
 
Posts: 552
Bij Toro Rosso.
Avatar
Posts: 8240
Die zoeken jong talent, géén ouwe 26 jarige afgeserveerde Belg
NL Pietje Bell 27 aug 2018 16:33+3
Posts: 4194
"géén ouwe 26 jarige afgeserveerde Belg".

Toe maar, kan het nog denigrerender?
BE f1 benelux 27 aug 2018 16:54+1
Avatar
Posts: 1553
Bschuit kan het heus wel!! Doetie ook nog graag ook! ;)
Avatar
Posts: 819
als je bij BSCHUIT het woord Stoffel of Vandoorne uitspreekt dan verandert ie in zijn eigen avatar.
 
GB NEXT SPARE VAMP 27 aug 2018 15:450
Avatar
Posts: 1874
Tja, als het gaat om of Ocon of Stoffel volgend jaar op de grid, dan is de keuze voor mij niet zo moeilijk.
Avatar
Posts: 1309
Eens. Door de ' ontplofte' rijdersmarkt gaan er sowieso 1 of 2 buiten de boot vallen. Ook Grosjean zal moeten vrezen indien Leclerc inderdaad naar Haas zal worden doorgeschoven zoals de geruchten vermoeden.
 
Avatar
Posts: 8240
Lijkt me een ontzettende oetlul die manager... 100% ,,, tuurlijkkkkkkkk...
 
Avatar
Posts: 1671
Dat is het gespeelde optimisme van een manager. Hij moet tenslotte doen voorkomen dat zijn rijder gewild is. Het ziet er somber uit voor Stoffel.....
BE f1 benelux 27 aug 2018 17:16+2
Avatar
Posts: 1553
En daarom stond hij na de race in Spa met een glimlach op z'n gezicht. :) Hij weet duidelijk meer terwijl jullie denken het allemaal te weten.
Avatar
Posts: 1671
Hij stond met een glimlach op zijn gezicht, omdat hij uit z'n lijden verlost was.
Avatar
Posts: 2218
@F1

Vooruitzicht op troostsex?

;-)
 
NL harry stotter 27 aug 2018 17:450
Avatar
Posts: 219
Pap, ga jij Stoffel ontslaan? Hoezo? Ik weet nog niet of wij met de Kerstdagen komen eten.
 
NL Captain H. M. Murdock 27 aug 2018 18:490
Avatar
Posts: 39
100% kans.... WOW!

Ik heb ook kans door de bliksem getroffen te worden, een loterij te winnen, Doutzen te kunnen versieren of wereldkampioen steltlopen te worden... maar dat zal allemaal net zo goed ook niet kunnen gebeuren.
NL Spielberg 28 aug 2018 02:020
Avatar
Posts: 2759
Haha , @ Mojito ..steltloper zou je misschien kans hebben . ;)
 

AE
        Grand Prix van Abu Dhabi
Lokale tijd
Geef je mening
Robert Kubica gaat volgend jaar indruk maken in de Formule 1






Coureursprofiel
Naam BE Stoffel Vandoorne
Actief Als McLaren Coureur in Formule 1
Geboortedatum 26 maa 1992 (26)
Gewicht 65 kg
Lengte 1,77m
Woonplaats Roeselare