Paul di Resta: "Red Bull veel sterker dan verwacht"

Gepubliceerd op 20 jul 2018 17:39
image

Het team van Red Bull Racing kwam op de vrijdag van de Duitse Grand Prix sterk voor de dag. In de eerste training was Daniel Ricciardo de snelste, in de middag liet teamgenoot Max Verstappen de snelste tijd noteren. Red Bull is zonder hoge verwachtingen naar de Hockenheim afgereisd, mede omdat het circuit veel lange rechte stukken en snelle bochten heeft. Juist op dat vlak komt de Renault-motor in de RB14 tekort, maar volgens Paul di Resta van Sky Sports heeft Red Bull iets gevonden om het verschil in topsnelheid met concurrenten Ferrari en Mercedes te compenseren.

"Ik denk dat Silverstone een eenmalig slecht weekend was voor Red Bull Racing. Natuurlijk hebben ze het zwaar op de rechte stukken, maar ze hebben iets gevonden waardoor ze toch snel zijn. Ik vond de auto er erg sterk uitzien in sector 1, terwijl die sector bijna alleen maar rechte stukken heeft. Wel denk ik dat Ferrari nog iets heeft voor de derde training en kwalificatie", aldus Di Resta na afloop van de tweede vrije training. 

De trainingen vandaag werden onder erg warme omstandigheden verreden. Morgen lijkt er kans op regen te zijn, terwijl ook op zondag buien het circuit in Zuidwest-Duitsland zouden kunnen aandoen. 



Reacties (11)
NL ROYALERE 20 jul 2018 17:52+1
Avatar
Posts: 6071
We zien het wel. Hopelijk kan hij bij de eerste 4 starten en daarna erop en erover in de race.
NL SuperSpecial 20 jul 2018 18:310
Avatar
Posts: 1625
Ric krijgt strafplaatsen dus P4 zal het niet worden......
DK BENNY DONKER 20 jul 2018 18:500
Posts: 1976
Het gaat uiteraard niet over Ricciardo, maar dat snap je zelf ook wel.
NL SuperSpecial 20 jul 2018 19:07+2
Avatar
Posts: 1625
 
Avatar
Posts: 2833
Nattigheid en onvoorspelbaarheid door buitjes maakt het wat mij betreft alleen maar leuker.
 
Avatar
Posts: 2400
Gewoon P5 hoor morgen max haalbare, die Renault motor is een grap,... Alleen voor de race ziet het er wel goed uit ja, beter dan gedacht. Die Honda reed gewoon 325 trouwens dus dat is niet verkeer voor 2019...bi RBR
Posts: 1
Vast niet, hoop regen morgen in de lucht boven Hockenheim. Zal intressante quali worden morgen😉
 
DK BENNY DONKER 20 jul 2018 18:490
Posts: 1976
"Red Bull is zonder hoge verwachtingen naar de Hockenheim afgereisd, mede omdat het circuit veel lange rechte stukken en snelle bochten heeft."

De Hockenheim? Naar Hockenheim of naar de Hockenheimring. Make up your mind!
Avatar
Posts: 5416
Of: Het Hockenheim circuit.
Maar “de Hockenheim” is idd net zo discutabel als “alle eendjes zwemmen in de water”
NL Spielberg 21 jul 2018 07:230
Avatar
Posts: 2769
@Rimmer“alle eendjes zwemmen in de water”

Dat moet " niet alle eentjes zwemmen in de water " zijn toch ?
 
BE Ernie5335 20 jul 2018 19:050
Avatar
Posts: 1619
Triest als je zo'n zwakke motor hebt, dat je voor een goed resultaat op regen moet hopen...
 

AE
        Grand Prix van Abu Dhabi
Lokale tijd
Geef je mening
Robert Kubica gaat volgend jaar indruk maken in de Formule 1






Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (21)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco