Verstappen heeft weinig hoop meer op titel: "Verschil is groter geworden"

Gepubliceerd op 20 jul 2018 09:16
image

Max Verstappen ziet Red Bull Racing niet meer als outsider voor de wereldtitel. Het Oostenrijkse team was ten tijde van de Grand Prix van Canada nog hoopvol, maar volgens Verstappen is het verschil tussen Red Bull en de andere topteams alleen maar groter geworden.

Max Verstappen Win in Germany? x10 your bet!

"Het verschil is groter dan aan het begin van het seizoen", vertelt Verstappen. "In Canada lagen we 0.15 seconden achter ze, op Silverstone was het gat veel groter, 1.1 seconden." Volgens de Red Bull-coureur is dit verschil met name te wijten aan de Renault-motor, aangezien het chassis wel uitstekend is. 

"We kunnen blijven ontwikkelen, maar de anderen zitten ook niet stil", vervolgt de Nederlander. "Ik zou willen dat we meer vermogen hadden, maar het is zoals het is. Er moeten hele gekke dingen gebeuren, willen we outsiders zijn voor de titel. Om wereldkampioen te kunnen worden, moet je competitief zijn op ieder circuit."



Reacties (72)
Avatar
Posts: 727
tja ..........
NL aceofspades 20 jul 2018 11:500
Avatar
Posts: 578
Jahaahaaaa… dat zijn nog eens teksten, hè? Ik heb nog nooit iemand zoveel open deuren horen intrappen als Max in die laatste alinea.
NL M@ximumOverdrive 20 jul 2018 15:020
Avatar
Posts: 719
Aceofspades

Heeft max jouw meisje afgepakt ofzo?

Ik zie geregeld in jou plempsels dat je m loopt te bashen , maar hij geeft gewoon antwoord op de vragen die hem worden gesteld.
Avatar
Posts: 2451
@M@XIMUMOVERDRIVE, laat gaan.

Het is de tijd van de maand.
NL aceofspades 20 jul 2018 15:530
Avatar
Posts: 578
@M@ximumoverdrive Max weet helemaal niet wat ie met een meisje moet doen. Hij heeft een paar keer verkering gehad, maar ik garandeer je dat hij nog nooit van bil is gegaan. Verder dan FIFA spelen op de playstation met ze is ie niet gekomen. Die meisjes waren meer voor de schone schijn naar de buitenwereld toe en opgedrongen door papa Jos. Zou me niet verbazen als Max, tot waanzin van z'n papa, stiekem op jongens valt.
Avatar
Posts: 2451
Ach meid toch,

ben je afgewezen door Max?
Dat is niet zo leuk he.

Er is vast nog wel een vis in de zee voor je.
 
Avatar
Posts: 1942
Over 3 jaar misschien, vrees ik
NL schwantz34 20 jul 2018 12:570
Avatar
Posts: 10370
Bwoah eerst maar eens afwachten hoe de samenwerking met Honda zich in 2019 gaat ontwikkelen. Als dat goed uitpakt maakt Max misschien in 2020 wel kans om voor de titel te vechten.
 
NL Wouter666 20 jul 2018 09:28+2
Avatar
Posts: 1644
Met dank aan die Fransen, die er jaar op jaar een puinhoop van maken. Veel beloven, niet leveren. Anders hadden we de al de jongste WK aller tijden in ons midden gehad.
Posts: 417
Inderdaad Renault heeft het in de eerste paar races echt verkloot voor Verstappen. En nu komen ze ook nog vermogen te kort om het verschil dat ontstaan is door het geprutst van Renault goed te maken.
NL MrStef85 20 jul 2018 09:41+8
Avatar
Posts: 1359
Verstappen heeft het zelf ook in het begin een beetje verprutst.
Avatar
Posts: 1194
MrStef85 hoe durf je!
NL weeterniksvan 20 jul 2018 11:050
Avatar
Posts: 1097
MRSTEF85: Goed gezegd, Max is niet heilig zoals ze hier denken.
Avatar
Posts: 691
Zeker heeft Max het verprutst, en dat is hem aan te rekenen.
Maar... mij lijkt als jij voor het WK wil gaan, en je heb power te kort, enige manier dat over blijft, wil je er toch voor gaan, is de uiterste limiet opzoeken, agressief je positie pakken, je in elk gaatje murmen, om zo toch te proberen iets van je te kortkoming (100+ PK) te compenseren.

En zulke pogingen hebben een hoge kans om fout te gaan, en zijn fout gegaan, dan staan wij klaar natuurlijk om met plezier hem af te kraken, omdat hij zijn kans wederom om K verprutst heeft.

Beetje Catch 22 zeg maar.
NL Sambalbei 20 jul 2018 11:410
Posts: 444
@Edgar, tja hoe hij durft? Omdat het helaas wel een beetje de waarheid is. Niet altijd maar soms verprutste hij het zelf wel een beetje. Al kan dat de beste overkomen
NL aceofspades 20 jul 2018 11:470
Avatar
Posts: 578
@WOUTER666 Renault is een begrip in F1 en ik ben blij dat ze er bij zijn. Je hebt gelijk dat die PU tekort komt ten opzichten van Ferrari en Merc, maar de schuld daarvan zou ik eerder bij de beleidsmakers van het motor-regelement leggen. De motor is gewoon te complex en als je eenmaal een achterstand hebt is het heel moeilijk om dat weer goed te maken. Je kunt ook respect voor Renault (en Honda) hebben dat ze het toch proberen. Audi en Porsche durfden het niet aan, en wachten wellicht op een nieuw motor-regelement. Dat jou favoriete rijder daar de dupe van is, is jammer, er moet uiteindelijk iemand aan het korste eind trekken. Als Max de afgelopen drie jaar bij Ferrari had gereden was hij ook geen WDC geworden. Maar Max heeft al een paar mooie overwinningen achter z'n naam.
Posts: 32
@Aceofspades

Wat een rare uitspraken doe je: "De motor is gewoon te complex en als je eenmaal een achterstand hebt..." Renault heeft toch dezelfde tijdspannen gehad om de motor onder de huidige reglementen te ontwikkelen en loopt steevast achter de feiten aan.

En dan die andere: "Als Max de afgelopen drie jaar bij Ferrari had gereden was hij ook geen WDC geworden." Hoe kun jij dat zo stellig stellen dan? Natuurlijk, het is wel duidelijk dat jij liever negatief dan positief over Verstappen rept, maar deze uitspraak slaat natuurlijk nergens op.
Avatar
Posts: 7262
@Cuxkix,
Alleen deze uitspraken?...;-)
 
Posts: 417
Na dit bericht gaat raketbeest een heel zwaar weekend tegemoet. Sterkte ermee man, gelukkig heeft Verstappen in 2019 nog een kans net zo als in 2017 toen hij ook al WK zou worden.
Avatar
Posts: 228
En als dat niet lukt in 2020. Maar als Max in de Mercedes had gezeten had hij Hamilton het snot voor de ogen gereden. Want Vettel en Hamilton zijn koekenbakkers, aldus Formule Verstappen op ziggo.
Avatar
Posts: 1252
drinkt dat lekker weg? Zo'n glaasje azijn in de ochtend....
Avatar
Posts: 7262
Sommige slapen slecht met deze warmte...
Posts: 39
Ik denk dat je met jou echt kunt lachen als je op je gammele droeftoeter speelt.
NL Sambalbei 20 jul 2018 11:450
Posts: 444
@Gamert Zielig weer, gelijk naar Raketbeest refereren... Dat je maar goed dronken mag worden van al dat azijn wat je zuipt...
Avatar
Posts: 1262
Ik denk dat ie meer refereert naar het volledige onrealistische adoreren.
Althans, zo zou ik mijn kritiek geuit hebben.
 
Avatar
Posts: 829
zucht, weer zaniken over Renault... Is er nu niemand daar die beseft dat Max/RBR meer punten heeft verloren door toedoen van Max/RBR zelf.
NL Montfort 20 jul 2018 09:47+10
Avatar
Posts: 270
Zucht, weer zaniken over het puntenverlies van Max...
Gelukkig staat RIC bovenaan in het WK om te laten zien waar het probleem echt ligt...
Avatar
Posts: 228
Versnellingsbakproblemen, brake by wire problemen, tunelbuis turbo, maar wel alles ligt aan Renault. Hij past precies bij dat gezanik van Redbull. Formule 1 is al sinds mensenheugenis een combinatie van alles.
NL Benno329 20 jul 2018 09:57+6
Avatar
Posts: 2166
Zucht, @Peter, begrijp jij dan echt niet dat Max met een competitieve motor zijn races anders zou benaderen?
Posts: 558
Zucht, @Benno begrijp je nu echt niet dat juist Max het zelf verprutst heeft toen het motorvermogen er niet zoveel toe deed?
Avatar
Posts: 7262
Wat een gezucht hier...;)
Avatar
Posts: 829
Helpt tegen de warmte NICOS ;-)
NL dutchiceman 20 jul 2018 10:080
Avatar
Posts: 1534
Zijn jullie allemaal aan het bevallen ofzo met dat gepuf­čść­čść­čść
NL HoekieWoutstra 20 jul 2018 10:090
Avatar
Posts: 1075
Laat ik er maar geen woorden aan vuil zuchten.
Avatar
Posts: 829
@MONTFORT, ik heb het over fouten van Max en RBR. En de fouten van RBR hadden ook beslag op puntverlies RIC. Daarbij was Max ook nog betrokken bij puntverlies van RIC.

Iedereen kan wel blijven zaniken over Renault, maar het had bovenaan een stuk spannender kunnen zijn met twee RBR coureurs die volop mee deden. Met de Renault.

En dan zijn er zelfs nog mensen die de fouten van Max zelf op Renault durven af te schuiven.
NL Snelrondje 20 jul 2018 11:03+2
Posts: 2656
@Peter, en er zijn ook nog steeds mensen die niet willen begrijpen dat er coureurs zijn die gemis aan motorvermogen proberen te compenseren door meer risico’s te nemen.
NL Sambalbei 20 jul 2018 11:490
Posts: 444
@Peter, ik vraag me werkelijk af hoeveel wedstrijden je daadwerkelijk hebt gezien....
NL aceofspades 20 jul 2018 11:540
Avatar
Posts: 578
Als ik het stukje zo lees dan is het net nog geen gejank van Max, maar wel close. Zodra RB naar Honda is overgestapt zul je me toch een hoop gejank van Max horen, kunnen drie baby's in poepluiers niet tegenop.
NL Montfort 20 jul 2018 11:57+1
Avatar
Posts: 270
@Peter;
Dubbele Zucht, weer zaniken over het puntenverlies van Max...

Gelukkig staan Renault en McLaren bovenaan in het WK om te laten zien waar het probleem echt ligt... :)
NL Damon Hill 20 jul 2018 14:310
Posts: 10264
Vettel werd ooit 4x wereldkampioen in een Red Bull. Quizvraag:

Welke motor lag er die 4 jaar achterin?

A) Mercedes
B) Ferrari
C) Renault
D) Honda
E) Subaru
Avatar
Posts: 2451
OOIT zijn er wel meer motorleveranciers geweest die wereldkampioen werden.

Die worden nu ook geen kampioen meer of bestaan niet meer.
Ooit hebben we niet zoveel aan.
 
Avatar
Posts: 712
Als Renault de boel beter voorelkaar had gehad! Maar daar hebben we niets meer aan, dan zeggen we maar beter een goeie 3de dan de slechtste laatste!
We mogen hopen dat Honda Renault dit jaar kwa vermogen nog voorbij gaat! Dan zijn de Renault motoren volgend jaar de rodelantaarn dragers!
 
Avatar
Posts: 36
Een beetje Alonso na doen van vorig jaar?
Alleen had Alonso vorig jaar echt wel reden tot zagen op die Honda motor, Max begint pas te zagen als ze bekend hebben gemaakt dat ze gaan overstappen op Honda.
Ben benieuwd voor volgend jaar, als Honda dan nog slechter is als Renault, dan ga ik toch is goed lachen denk ik.
NL Fireblade 20 jul 2018 10:35+1
Avatar
Posts: 736
Wel blijven opletten hè, Max klaagt al 2 jaar over die Renault motor.

Alonso klaagde over de Honda motor, maar nu gaat het nog net zo slecht. hij had beter over het chassis kunnen klagen.
Posts: 39
Ik vind het knap hoe jij vanuit je Cabana strandstoel meer weet dan Horner, Marco en Max bij elkaar. Immers ze hebben de beslissing om over te stappen niet over één nacht ijs genomen.
Heb jij het droeftoetertje van Gamert geleend?
Jouw deuntje klinkt wel namelijk erg afgezaagd en gammel.
 
Avatar
Posts: 2489
Het grote verschil op Silverstone lag niet alleen aan de Renault PU.
Hun cassis is erg sterk, maar de tekortkomingen die het heeft, kwamen op Silverstone naar voren.
Soms heb je dat, dat een auto niet bij een bepaald circuit past en vice versa.
NL MustFeed 20 jul 2018 10:43+1
Posts: 2260
Volgens de berekeningen van Red Bull verloren ze op de motor 1 seconde ten opzichte van Mercedes en Ferrari. Gasly zei ook over de Honda motor dat die 9 tiende te kort kwam op Ferrari en Mercedes. Het verschil tussen Honda en Renault op performance schijnt heel weinig te zijn.

Verstappen kwalificeerde in Engeland op 7 tiende van Hamilton.

Volgens alle informatie die wij hebben maakte ook hier het Red Bull chassis nog wat goed ten opzichte van zowel Ferrari als Mercedes. Ik ben benieuwd welke tekortkomingen jij aan refereert.
Avatar
Posts: 2489
Het chassis van RB genereert veel downforce. Daarom zijn ze in de bochten en de 'langzame' sectoren veruit het snelst.
Ja, ze hebben het beste chassis, maar dit chassis zorgt er ook voor dat ze niet de topsnelheid halen, die een PU qua potentie in zich heeft heeft.
Tekortkoming is denk ik niet het juiste woord, het is een concessie die RB gedaan heeft en die over de breedte veel meer winst oplevert, dan dat het kost. Silverstone was een circuit, waar de nadelige invloed van deze concessie groter was, dan op andere circuits.
 
NL F1Fan1993 20 jul 2018 09:410
Posts: 3121
Off topic:
ik ga morgen naar de Hockenheimring. Zijn er mensen hier die weten wat de prijzen zijn voor consumpties ect?
Of iemand die nog andere tips heeft voor What to do, en not to do?
Avatar
Posts: 1359
Zet zo'n drinkhelm op je hoofd. Scheelt weer twee consumpties.
Avatar
Posts: 228
Het is carnaval daar, dus de prijzen zullen wel hoog zijn.
Avatar
Posts: 712
Ik ga ook, en mijn motto is van binnen alles goed nat houden! Bier en braadworst doen het daar heeeeel goed!
Avatar
Posts: 7262
@F1 fan,
Veel plezier daar, mooi weekend toegewenst!
NL schwantz34 20 jul 2018 14:510
Avatar
Posts: 10370
Veel plezier, biertje kost trouwens 4 eurie ;)
NL F1Fan1993 20 jul 2018 18:010
Posts: 3121
@Nico
Bedank! Zal wel goed komen ;)
 
NL Verzinermaareendienietbiasedis 20 jul 2018 09:49+1
Avatar
Posts: 279
Heeft ie er uberhaupt voor meegedaan?
 
Posts: 320
Max heeft voor het begin van seizoen al gewaarschuwd dat de titel waarschijnlijk niet haalbaar is.. dus als Max ooit zeggen dat hij een winnende auto heeft dan kunnen we pas de feesten organiseren...geduldig is een schoon zaak
 
NL inflatable 20 jul 2018 10:14+1
Posts: 261
Dit gaat de komende 2 jaar niet veranderen voor Max ben ik bang.. Of Honda moet een klein wonder verrichten..
 
Posts: 964
Die hoop was sowieso nergens op gebaseerd.
 
Posts: 81
alsof hij na zijn bagger begin ooit een kans heeft gehad
 
NL gerbenf1 20 jul 2018 10:33+2
Posts: 3
Wat een dom gelul altijd.
Altijd renault de schult geven.
Hij had ook kunnen overstappen naar een winnend team.

Met honda gaat het hem ook niet worden.

Wereldkampioen wordt ie ook niet.
Avatar
Posts: 7262
Mooi, dan weten we dat ook weer...;)
NL M@ximumOverdrive 20 jul 2018 15:080
Avatar
Posts: 719
Wow , wat een mooie eerste Post , ook lekker onderbouwd !
NL Alonso fan jr 20 jul 2018 16:000
Posts: 131
Een ding scheelt, jouw naam blijft ook niet eeuwig hangen;)
 
Posts: 14
RBR en STR gebruiken al sinds hun begin klantenmotoren, dat was een bewuste keuze en daarmee hol je de laatste jaren achter Mercedes en Ferrari aan. Op een bepaald moment kon Renault het wel want het vingertje is niet voor niets vier keer op een rij WK geworden.
Avatar
Posts: 7262
@Aegon,
In die tijd had Renault geen eigen team, en was Renault alleen motorleverancier.
RBR genoot toen fabriekssteun van Renault, net als ze dat komend seizoen met Honda hebben.
Posts: 2841
Vergeet alleen niet dat Renault meerder performance updates mocht uitvoeren waar Mercedes en Ferrari dit niet mochten. Vergeet ook niet dat je toen alleen een motor in kocht en nu een complete aandrijflijn. Zo reed Force India met de versnellingsbak van McLaren en Brawn met hun eigen versnellingsbak, gewoon vanwege de dubbele diffuser. RBR had ook hun eigen versnellingsbak en kers. Renault liep altijd achter de anderen aan, dat deden ze al in de tijd van Hill en Villeneuve bij Williams.
 
Avatar
Posts: 339
Renault en Honda zitten helaas 5 stappen achter Ferrari en Mercedes.

Beste geval voor 2019 is dat Honda mischien een klapje sneller is dan Renault.

Daar koop je geen wereld titel mee.

Slechtste geval is een ramp fiasco maar dan mag Max zijn contract verscheuren en gaan kijken naar een beter stoeltje.

Renault heeft in dit motor tijdperk totaal de plank mis geslagen en zo te zien hebben ze geen zin om alle zeilen bij te zetten om dat om te keren.
Posts: 964
Ah, jij hebt Max' contract gelezen....maar niet heus.
 
 

BE
        Grand Prix van Belgi├ź
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
15:10 - 17:10
 
 
Snelste ronde
15:10 - 17:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
12:00 - 13:00
 
 
Kwalificatie
15:00 - 16:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
11:00 - 12:30
 
 
Vrije training 2
15:00 - 16:30
 
 
 
Geef je mening
De Grand Prix van Nederland komt naar Assen





Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (20)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco