Vandoorne vindt 2018 geen verloren jaar voor McLaren

Gepubliceerd op 12 jul 2018 15:29
image

Stoffel Vandoorne beschouwt het huidige Formule 1-seizoen niet als verloren voor McLaren. Het Britse team heeft onlangs een reorganisatie ondergaan en ook de resultaten zijn nog niet om over naar huis te schrijven, maar Vandoorne houdt vol dat betere prestaties in het verschiet liggen.

"Ik zou het geen afgeschreven jaar willen noemen", aldus Vandoorne tegenover Crash.net. "We nemen nog altijd nieuwe onderdelen mee naar het circuit en we proberen te begrijpen waar onze auto tekort komt, want uiteindelijk is dat belangrijk voor het ontwerp van de auto voor komend seizoen."

"De resultaten zijn nog niet geweest zoals we het zouden willen, maar kijk waar we afgelopen jaar stonden", vervolgt de Belg. "We staan er beter voor dan toen, dus het is absoluut geen afgeschreven jaar. Er is geen specifieke tijdsindicatie, maar we weten wel dat je een team niet ineens kunt transformeren. Dat heeft tijd nodig."



Reacties (65)
IT SanderF1 12 jul 2018 15:35+1
Avatar
Posts: 1506
Komt helemaal goed denk dat de opvolger van Stoffel wel van een betere McLaren gaat profiteren.
NL schwantz34 12 jul 2018 17:54+3
Avatar
Posts: 10329
Stoffel Ervandoorne?
 
Avatar
Posts: 6838
Goh, hoeveel punten zou Mclaren dan hebben zonder Alonso? Of misschien moet ik zeggen, dankzij Stoffel??
NL alonso fan 12 jul 2018 15:42+1
Avatar
Posts: 9580
BE Stoffelman 12 jul 2018 15:48+2
Avatar
Posts: 2157
@BSCHUIT

In welke mate heeft die opmerking iets te maken met de uitspraken van Stoffel?
'k neem aan dat je graag jent, maar het geeft geen enkele meerwaarde aan het artikel.

Mclaren is niet bepaalt een top team op het ogenblik.
Dat Alonso tot hiertoe meer punten heeft binnen gehaald, komt puur omdat alle aandacht naar zijn bolde gaat.
Niet onlogisch natuurlijk, ze hebben nu geen tijd om te racen, hun ontwerp geeft hen daartoe de mogelijkheid niet.
En dat is nu precies wat Stoffel uitlegt.
Avatar
Posts: 381
Alonso overklast vandoorne gewoon keer op keer..
Avatar
Posts: 6838
@stoffelman Zoals mijn oude opa altijd al vertelde,,, ‘je smoesjes zijn mooi, maar je praatjes deugen niet’ ... Ga maar even googelen voor de uitleg van dit gezegde ......
Overigens , als je dan echt goed leest, heeft Stoffel het over ‘resultaten’ Voor de gemiddelde Belg niet te bevatten misschien, maar resultaten = punten.. punten = de stand op de ranglijst. Hoezo heeft mijn opmerking niks te maken met de uitspraak van Stoffel?
BE Scuderia.Maranello 12 jul 2018 16:240
Avatar
Posts: 1687
@ Stoffelman ... laat je niet opjagen man .. alles kunnen ze beter dan die Belgen ;)
Behalve skiën
BE Stoffelman 12 jul 2018 16:310
Avatar
Posts: 2157
@BSCHUIT

Ik ben oud genoeg om niet te hoeven googlen wat gezegdes betekenen.

In werkelijkheid heeft het niets te maken met de punten, het volledige artikel gaat voornamelijk over de herstructurering van het team.
Dus als je goed leest zou je daar al zelf achter gekomen zijn.

Wat het bevattingsvermogen van de gemiddelde Belg betreft, dat laat ik voor de volle 100% aan jou om te oordelen.
Of je oordeel klopt is een andere zaak.
BE Stoffelman 12 jul 2018 16:580
Avatar
Posts: 2157
@SCUDERIA MARANELLO

Opjagen laat ik me nooit, dat gebeurt alleen met wild.
Afjagen lukt bij mij ook niet meer. ;-)

Verder heb ik mijn opa nooit gekend, die is in 1944 doodgeschoten door de Britten.
Voila.
Avatar
Posts: 6838
Na ja, toch jammer dat Mclaren een grote Belgenmop is geworden, volgens onze Belgische vrienden komen de ondermaatse prestaties niet door Stoffel maar feitelijk door Alonso.... De logica van een dronken aardbei... (v Kooten en de Bie)
Posts: 498
@Bschuit
Je kan alles uit de context rukken natuurlijk.. resultaten = punten ? niet altijd en al zeker niet het geval voor Mclaren vind ik. Als je verleden jaar een pak DNS en nog meer DNF had , nog te zwijgen over de pakweg 300 grit straffen had ,is dit jaar voor hen een beter resultaat ( dit is wat Stoffel bedoeld )…. ze kunnen strijden in sommige races voor punten dit in tegenstelling met verleden jaar. En dat McLaren een Belgenmop is volgens u ?... kijk een beetje dieper in dit geval en je gaat merken dat het eerder een Spaanse griep is ;) ;)
 
NL xaMVerstappen 12 jul 2018 15:40+1
Avatar
Posts: 886
Zolang hij met de dochter gaat van Gil de Ferran, zit hij nog wel even gebeiteld, dus wees er maar zuinig op.
Leuk ding trouwens Anna deFerran, zeker het kijken waard.
NL NEGROIDEVERSTAPPEN 12 jul 2018 16:000
Avatar
Posts: 317
AHA, ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooowwwwwwwwwwwwwwwwwwww

Dus eigenlijk! is de lul van van Doorne een soort papa Stroll!

Ik heb de F1 grid van dit jaar en zijn totstandkoming iets beter begrepen. Mijn dank is groot. Mooi forum dit ge f1today.
NL NEGROIDEVERSTAPPEN 12 jul 2018 16:020
Avatar
Posts: 317
AHA, Ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooow

Dus de piemol van van Doorne is eigenlijk een soort papa Stroll!

Ik heb de totstandkoming van de f1 grid iets beter begrepen na vandaag. Mijn dank is groot
BE Scuderia.Maranello 12 jul 2018 16:250
Avatar
Posts: 1687
Haha daar moest ik vorige week ook aan denken... hij heeft dat goed gezien ;D
Nu hangt hij er wel aan vast natuurlijk ...
 
Avatar
Posts: 5056
Update:

Volgens Bild, Sky en La Marca rijdt McLaren volgend jaar niet meer met Renaultmotoren!
Daarmee zou Renault alleen nog zichzelf van motoren voorzien aangezien RBR overstapt naar Honda.
Experts binnen de McLaren group hebben alle data geanalyseerd en Stoffel aan diverse fysieke tests onderworpen.
Als ze het geld voor de Renaultmotor uitsparen en direct in het chassis steken denken ze 0,5 seconde te winnen.
Een power dieet voor Stoffel heeft uitgewezen dat als gewoon ouderwets pedalen monteren Stoffel vrijwel dezelfde tijden kan rijden als nu. Met name bergop en op de lange stukken valt er net ouderwets trappen veel te winnen tov de zwakke Renault.
Tevens hoeft er niet meer brandstof meegenomen te worden dan de halve liter voor de FIA test. Ook de zware versnellingsbak kan vervangen worden door een set lichte tandwielen van Shimano.
Shimano zal tevens de titelsponsor worden.
Alonso heeft voor de nieuwe “benenwagen” bedankt terwijl Norris de afgelopen dagen opvallend vaak op de fiets gesignaleerd is.
Zou het dan toch?
Wordt vervolgd...
NL alonso fan 12 jul 2018 15:43+8
Avatar
Posts: 9580
Tijd voor een bezoek aan de dokter?
Avatar
Posts: 1057
Liever niet.. :)
Avatar
Posts: 9427
Laat dat vraagteken maar weg @AF😂
Avatar
Posts: 6838
En als aandrijving een oude maar nog topfitte Eddy Merkx...
Avatar
Posts: 1871
@Rimmer jij bent zeker rijp voor het GGnet daar kan geen toeval meer over bestaan!
Posts: 51
Wat een onozel gelul
NL barbarella 12 jul 2018 20:510
Avatar
Posts: 179
Ik had gelezen dat Canta de titelsponsor gaat worden en op de voorvleugel Stihl.
BE Stoffelman 12 jul 2018 21:200
Avatar
Posts: 2157
@RIMMER

Waarvoor wordt je vervolgd?
Hopelijk niet al te ernstig?
 
Posts: 81
Beter dan vorig jaar. Vorig jaar lag het toch alleen aan Honda? De motor is vele malen beter dan het chassis.
 
Avatar
Posts: 934
Stoffel denkt: als ik maar met de dochter van de baas een relatie aanga, dan zit ik hier safe... Helaas stoffel, zo werkt dat niet jongen ;)
ES Darlos Cainz 12 jul 2018 21:470
Avatar
Posts: 4990
Misschien nog een stapje verder gaan en een kind verwekken...wellicht geeft dat de benodigde impact :D
 
Posts: 1010
Voor McLaren is dit jaar inderdaad duidelijk geworden dat Vandoorne niet hun coureur is voor de toekomst.
 
Avatar
Posts: 1265
Het is te hopen voor McLaren dat Stoffel de enigste is die zo denkt.Want dat zou inhouden dat McLaren een team zonder ambities is.
BE Stoffelman 12 jul 2018 17:310
Avatar
Posts: 2157
Gelukkig denkt niet alleen Stoffel zo, het zou voor Mclaren een ramp zijn als hij alleen zo zou denken.
Het gaat juist om ambitie.
 
BE Ernie5335 12 jul 2018 17:320
Avatar
Posts: 1255
Zou ik ook zeggen, uit lijfsbehoud!
 
Avatar
Posts: 2488
McLaren doet het inderdaad beter dan vorig jaar, maar slechter kon toch ook eigenlijk niet? Dus is dat opzich een zwak argument, beter zetten we de prestaties af tegen de verwachtingen die McLaren afgelopen winter zelf geschetst heeft en dan is er maar één conclusie mogelijk: sportief gezien is dit een verloren jaar.

Laten ze veel kennis verzamelen en dit meenemen naar volgend jaar en op die manier een McLaren waardige auto bouwen voor 2019.
Blijft de vraag open, welke 2 coureurs die McLarens gaan besturen volgend jaar.
Volgens onze Belgische mede forumisten, van wie ik de indruk heb dat ze goed ingewijd zijn, zijn de teleurstellende resultaten van Stoffel verder door te voeren op ongelijke behandeling en veel testwerk.
Als dat zo is, verdient hij wat mij betreft volgend jaar in ieder geval een echte kans.
BE Stoffelman 12 jul 2018 18:33+2
Avatar
Posts: 2157
@POLITIK

Wat een team openbaart, kan je moeilijk op de rijder zelf afgeven.
Het gaat hier nu over wat Stoffel zelf zegt, niet het team.
Het probleem dat ik hier vaak terug zie komen is dat dit onderscheid niet gemaakt kan
worden.

8 tiende tot een seconde kan nooit alleen aan de rijder liggen.
Indien ze beide bolides gelijk maakte zou Stoffel betere resultaten neer zetten.
Echter hebben ze die mogelijkheid voorlopig niet.
Dus 1 bolide race klaarmaken en de andere later.
Zonder punten ook geen centen.

Natuurlijk moet je nadenken ipv alleen maar roepen dat het die of die zijn fout is.
Posts: 51
Dit is een juiste analyse. Maar dit ziet enkel de echte F1 kenner en niet al die lullemannen op dit forum
Posts: 51
Dit is een juiste analyse. Maar dit ziet enkel de echte F1 kenner en niet al die lullemannen op dit forum
Avatar
Posts: 6838
Hopelijk geen Williams 2.0 ,maar die kant gaat het wel op... Komt bij dat Stoffelke er blijkbaar een schoonpa heeft zitten, tja, dus onbekwaam maar familielid die hem de hand boven het hoofd houdt ... Soort Stroll dus....
 
Avatar
Posts: 1871
De McLaren is nog niet goed genoeg afgericht bedoeld Stoffel wat Belgisch denken is en vertaald wordt naar het Nederlands:-)
Avatar
Posts: 6838
Na ja, google translate heeft al moeite met ABN , laat staan met dat Vlaamse gebrabbel...
 
Posts: 39
Het wordt tijd dat McLaren zich niet meer gaat profileren als een top team. Het alsmaar hoge doelen stellen en het niet waar kunnen maken lijkt mij ook niet goed voor het moraal.
NL alonso fan 12 jul 2018 19:12+1
Avatar
Posts: 9580
Zal het dan beter gaan?
NL RJHvandaag 13 jul 2018 06:080
Avatar
Posts: 1597
McLaren heeft blijkbaar Alonso voor 30 miljoen en VanDoorne voor 7 miljoen op de loonlijst. Zeker voor een beginneling als VanDoorne zo'n bedrag neertellen is de definitie van als een top team willen profileren. Zelfs Ricciardo krijgt niet zoveel bij RBR, na jarenlange topprestaties.
Als McLaren echt wil reorganiseren, dan moeten ze Alonso eruit gooien of korten, en Stoffel moet ook wat realistischer zijn: hij is niet goed genoeg.
Als McLaren echt slim is, dan vervangen ze de duurste jongen voor een rookie, en maken ze er een meerjarenplan van.
 
Posts: 51
Alonso overklast Stoffel met een compleet andere bolide
NL Cherokee 12 jul 2018 20:36+2
Avatar
Posts: 1148
Nee hoor. Alonso is een compleet andere, betere, rijder.
ES Darlos Cainz 12 jul 2018 21:52+2
Avatar
Posts: 4990
Lachwekkend die Belgische complotdenkers. Alsof een team met 300 miljoen budget zo zn kansen vergooit om alleen alles op de auto van god Alonso te zetten. Nee zelfs McLaren is niet zo dom dat te doen.
Valt mij steevast op dat geen enkele Belg op dit forum aangeeft dat het HEEL misschien ook aan Stoffel zelf kan liggen. Hoe zeg je op zn Vlaams ''hij heeft een plaat voor zn kop''?
BE Canson Po 12 jul 2018 22:22+2
Avatar
Posts: 993
wat pas echt lachwekkend is dat jullie meegaan in dat skygelul van Brundle die gast zal meer dan wss een percentje hebben mocht Norris via Mclaren in de F1 komen.

Even wat feiten, strategie is werkelijk niet om aan te zien in 9 van de 10 gevallen op de auto van stoffel, als er iets verkeerd gaat bij pitstops of wat dan ook is het ook meestal op Stoffel zen auto, wei is er duidelijk de testdummie van het jawel hoor .. kan zo nog even doorgaan, trouwens als alles in zen plooi valt zit stoffel binnen een tiende van Fernando in een auto die naar de wensen van Alonso zijn gebouwd.
BE Stoffelman 12 jul 2018 22:220
Avatar
Posts: 2157
@DARLOS CAINZ

Om dezelfde reden die je aanhaalt in een posting van 21:42u.

" In de 2e helft van 2017 kwalificeerde McLaren regelmatig met 2 auto's in de top 10 en zelfs soms als best of the rest...en dat allemaal met een Honda motor. In 2018 is McLaren betrouwbaarder maar ook een stuk langzamer."

Dus uiteindelijk zeg je zelf dat het niet aan Stoffel ligt, anders kon je niet zeggen "Met 2 auto's"
Posts: 461
Vermoeiend om telkens te lezen dat het niet aan Vandoorne ligt dat hij er telkens door Alonso wordt afgereden.

Weet je, Belgische racemakkers, ik kan het niet weerleggen. Het zou waar kunnen zijn.

Maar als ik nu terugdenk aan Stoffel en zij races dan ..... kan ik me nergens iets moois van hem herinneren. Inhalen doet hij niet. Of soms onder drs. Als er een auto bij hem aanvalt dan verdedigt hij niet. Vandoorne gaat risicoloos aan de kant. Waar zijn zijn dive bombs, en verdedigende meesterzetten? In de hele periode dat hij meedoet kan ik me nergens een actie herinneren waarvan ik denk *yessss".

Goed. Ikbgeloif jullie Stoffel fans op jullie blauwe ogen dat zijn auto minder is. Het verklaart zijn slechte kwalificatiereeks ten opzichte van zijn teammaat. Maar met een mindere auto laat hij in de race amper iets zien.
ES Darlos Cainz 13 jul 2018 10:18+1
Avatar
Posts: 4990
Welke argumenten we ook aangeven het land niet bij de Vlamingen. Nou geniet er nog van Stoffels aanwezigheid in de F1 de laatste paar races want als hij zo kleurloos doorgaat verdwijnt hij nog dit seizoen via de achterdeur.
Posts: 461
Darlos, toen stoffel kwam dacht ik echt dat er een rijder bij was gekomen die over een paar jaar met Max en Ocon samen im de overwinningen zou knokken. Echt. Ik hoopte het want hoewel duidelijk voor Max vind ik overheersing van bijvoorbeeld Max echt niet aantrekkelijk. (Off topic: overigens denk ik dat Max geen WDC gaat worden in de toekomst. Zijn stijl lijkt veel te veel op Montoya.) Ik hoop echt dat er een contractverlenging komt voor stoffel en dat dan ergens volgend jaar de knop om gaat bij hem. Alleen heb ik er een hard hoofd in.
 
NL Fernando-Alonso 12 jul 2018 19:09+1
Posts: 2979
2018 is wel een verloren jaar voor Vandoorne. Steevast te langzaam en nooit eens een mooie actie. Gewogen en te licht bevonden. Next! 2019 zit er iemand anders in die bolide.
 
Avatar
Posts: 368
ik zou daar echt wel eens een poll van willen zien. Rijd Stoffel volgend jaar
1) met Mclaren
2)Met een ander team
3)Niet
NL alonso fan 12 jul 2018 20:14+1
Avatar
Posts: 9580
Hoop 1 maar denk 3 helaas...
Avatar
Posts: 6838
Leuk man, Stoffel volgendjaar tijd genoeg voor de lokale zeepkistenraces...
Avatar
Posts: 368
heyyy BSCHUIT ik had jou als eerste verwacht hier vermits je elke gelegenheid bespringt om Stoffel te bekritiseren.
Mocht Stoffel om een of andere reden toch bij Mclaren rijden volgend jaar dan verandert jou smoeltje vast en zeker zoals je avatar :-)
BE Stoffelman 12 jul 2018 21:240
Avatar
Posts: 2157
Ik wil je poll niet bederven, maar volgens mij.
3, 2, 1
Avatar
Posts: 368
@STOFFELMAN .....miss maak ik me sterfelijk belachelijk maar ik denk 1,2,3
BE Stoffelman 12 jul 2018 21:550
Avatar
Posts: 2157
@DELANGE

Eigenlijk is de uitkomst dezelfde, niet ? ;-)
 
Avatar
Posts: 71
Jammer voor dat joch, kan wel een potje sturen. Een beetje realiteitszin zou 'm niet misstaan
 
ES Darlos Cainz 12 jul 2018 21:42+1
Avatar
Posts: 4990
Op pure snelheid is McLaren langzamer dan vorig jaar. In de 2e helft van 2017 kwalificeerde McLaren regelmatig met 2 auto's in de top 10 en zelfs soms als best of the rest...en dat allemaal met een Honda motor. In 2018 is McLaren betrouwbaarder maar ook een stuk langzamer.
BE Stoffelman 12 jul 2018 22:080
Avatar
Posts: 2157
Daar heb je een stevig punt natuurlijk.
Het geeft uiteindelijk ook weer dat niet de absolute fout bij Stoffel ligt.
Avatar
Posts: 2488
Niet geheel mee eens..wat betreft kwalificatie heb je gelijk.
Alleen in 2017 finishten ze bijna nooit hoger als hun start positie, eerder lager. In 2018 is het precies andersom, matige kwali, prima racepace.
BE Stoffelman 12 jul 2018 22:390
Avatar
Posts: 2157
@POLITIK

Jij omschrijft het beter.
Dan blijft voor mij de vraag waar het vandaan komt dat Stoffel plots slechter zou presteren dan 2017, begin 2018?
Avatar
Posts: 2451
Stoffel wordt gewoon op een hoop gereden door Alonso.

Positie in de kwalificatie maakt niets uit.
Verschil in tijd is gewoon te groot.
Posts: 461
Echt waar. Ik ben echt een fan van stiffel. Niet zo veel als van max. Maar toch. Ik ben voor hem. Daarom hou ik hem meer in de gaten tijdens een race dan andere rijders. Ik heb 1 redelijke race van hem gezien dit jaar. Waar hij vooral door strategie wat naar voren kwam. Maar meestal verbetert hij posities door uitvallers voor hem. Of door spinnende auto's. Dat is wat je stoffel dan moet nageven. Hij spint nooit. (Heb elders wel eens beschreven dat hier mogelijk een basis van zijn onopvallend rijden kan liggen) Het lijkt er op dat hij de limiet van de auto niet kent en opzoekt.
Hopelijk mag hij blijven. Ik denk dat hij bij de dochter van met een lange slag aan de gang moet. Het stoeltje in wippen zeg maar. Van mij mag hij.
 

BE
        Grand Prix van België
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
15:10 - 17:10
 
 
Snelste ronde
15:10 - 17:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
13:10 - 14:10
 
 
Kwalificatie
16:10 - 17:10
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
11:40 - 13:10
 
 
Vrije training 2
15:40 - 17:10
 
 
 
Geef je mening
De Grand Prix van Nederland komt naar Assen





Coureursprofiel
Naam BE Stoffel Vandoorne
Actief Als McLaren Coureur in Formule 1
Geboortedatum 26 maa 1992 (26)
Gewicht 65 kg
Lengte 1,77m
Woonplaats Roeselare