Eddie Jordan over Red Bull-Honda: "Ze gaan weer vliegen"

Gepubliceerd op 10 jul 2018 08:25
image

Red Bull Racing gaat een succesvolle tijd met Honda tegemoet. Dat denkt voormalig Formule 1-teambaas Eddie Jordan. De Ier sprak afgelopen weekend op Silverstone met Channel 4 en daar vertelde Jordan dat hij verwacht dat Honda haar zaakjes vanzelf voor elkaar krijgt.

‘’De enige reden dat Mercedes of Ferrari geen motoren aan Red Bull levert, is het feit dat ze weten dat Red Bull aan de horizon verdwijnt met zo’n motor achterin de wagen", aldus Jordan over de motorsituatie bij Red Bull Racing. "Leg een goede motor in die wagen en je ziet ze nooit meer terug."

‘’De wagen is geweldig en je ziet dat het een Adrian Newey-wagen is", vervolgt de Ier. "De wagen rijdt als een droom en met de Honda gaat dat een succes worden. Ik heb met ze gewerkt en weet dat ze de middelen hebben om de ambities waar te maken. Met McLaren lukte het niet, omdat McLaren zichzelf te geweldig vond."

‘’Aan het begin van het jaar zal Red Bull op hetzelfde niveau zitten als nu, maar als Honda het voor elkaar krijgt, gaat Red Bull alles winnen", stelt Jordan. "Ik beloof je dat Honda het geweldig gaat doen en Red Bull weer laat vliegen.’’



Reacties (130)
NL ROYALERE 10 jul 2018 08:28+5
Avatar
Posts: 5732
"Leg een goede motor in die wagen en je ziet ze nooit meer terug."

amen.
NL Rogier hier 10 jul 2018 08:360
Avatar
Posts: 3759
Klinkt lekker! En helemaal als Max aan het stuur van de voorste wagen zit
DE max33181920 10 jul 2018 08:410
Posts: 179
Zou goed kunnen uitpakken als we 3 teams hebben die strijden voor de prijzen. Het verschil nu is veels te groot. Ondanks dat rb al een paar keer op het podium heeft gestaan.
Avatar
Posts: 2047
Red Bull is gewoon het team dat de laatste 10 jaar het beste heeft kunnen ontwikkelen. Ze waren altijd de snelsten of zijn het sterkst terug gekomen gedurende het jaar. Als de Honda ook maar iets beter is dan de Renault, dan staan ze er volgend jaar gewoon bij. Simpel als dat.
Avatar
Posts: 627
Liever gewoon gevecht om plek1 dan dat de RB15 er vandoor gaat en met 2 vingers in de neus wint, toch.
NL Starscreamer 10 jul 2018 09:06+2
Avatar
Posts: 478
Van mij mag het ook wel :)
Maakt mij geen reet uit als het Max gemakkelijk wordt gemaakt!
Als die jongen maar kampioen wordt
Posts: 1613
De grote vraag is of dat ook daadwerkelijk zo is. Ik vermoed van niet. Het chassis van Red Bull is ongetwijfeld goed, maar ik word ook wel erg moe van alle (overbodige) praatjes van Horner en co. Een motor maakt ook onderdeel uit van een auto. Ferrari en Mercedes lijken hun voorsprong eerder te vergroten op Honda en Renault, dan te verkleinen. Met Honda zal er ook niet meer inzitten dan een gelukkige overwinning op bepaalde momenten.
Posts: 639
@kraai helemaal gelijk, maar als max een paar jaartjes dominant kampioen word vind ik het niet erg hoor :-)
 
Avatar
Posts: 8280
Als ze hun vier wielen maar op de baan houden.;)
We zullen het wel zien, zou mooi zijn (voor sommige dan) maar ik wacht het eerst rustig af.
NL Rogier hier 10 jul 2018 08:36+1
Avatar
Posts: 3759
Die gedachte heb ik ook. Eerst maar eens afwachten of Honda een sterk en betrouwbare PU kan leveren en of Newey die goed passend en werkend in de wagen kan krijgen
Avatar
Posts: 2063
Tot nu toe vindt ik de honda in de torro's zwaar tegen vallen. In silverstone konden ze de strijd niet aan met het middenveld, topsnelheid was een drama.
Tot nu toe is het renault-honda verhaal voor wat betreft RB een beetje van de regen in de drup verhaal.
Avatar
Posts: 2411
@The Dre, of zijn ze nu al bezig om de concurrentie op het verkeerde been te zetten? Ik weet het ik niet hoor maar alle scenario's zijn mogelijk. Feit is wel dat RB en Honda samen de meeste middelen tot hun beschikking hebben en die ook in willen zetten om (weer) kampioen te worden.
Avatar
Posts: 8280
@The Dre,
Gasley werd 10e en kon het gevecht gewoon aan in het middenveld.
Dat hij na z'n straf als 13e is geklasseerd is wat anders.
Hij kwalificeerde zich ook netjes als 14e op slechts 2 tienden van Alonso, en dan te bedenken dat Alonso achteraf zei dat dit z'n beste kwalificatie van het seizoen was...
Dat de topsnelheid niet goed was, dat klopt, maar hij was niet de enige daarin.
De Honda motor doet niet, of nauwelijks onder voor de Renault motor op dit moment.
Avatar
Posts: 1131
Dat denk ik niet @BENNO329 met dat op het verkeerde been zetten. Zou wel een stunt zijn natuurlijk maar op die manier zou je ook kostbare tijd kunnen verknoeien om data te verzamelen en je motor beter te maken.

Ik heb een voorzichtig vertrouwen in Red Bull Honda voor volgend jaar. Had wellicht iets meer updates in de Toro Rosso verwacht tot nu toe (er echt een test jaar van maken en je niets aantrekken van eventuele gridpenalties) maar we zijn alweer halverwege en zoveel nieuwe updates heeft Honda nog niet geleverd (of heb ik er een paar gemist?)

Zoals een ander forumlid al zei, Honda hoeft maar een beetje beter te zijn als Renault en Red Bull komt dichterbij Mercedes en Ferrari (als de RB15 weer zo'n goed wagen is natuurlijk)
Avatar
Posts: 2063
@NICOS
Tenn opzichte van FI, renault en haas was torro roso echt helemaal nergens hoor? Ook de betrouwbaarheid laat nogal wat te wensen over.
Avatar
Posts: 2411
@D@nny, maar feit is wel dat ze qua financiën samen wel het meest te besteden hebben van alle teams volgens mij. Daarbij opgeteld de 'eager' van zowel Honda als RB om weer eens een WDC en/of WTC te winnen maakt ze voor volgend jaar het te verslagen team. (Hoop ik...)
Avatar
Posts: 1131
@BENNO, Honda gooit er veel geld tegenaan en Red Bull ook. Daarbij, tot 2021 denk ik dat dit de beste oplossing voor Red Bull is (de Honda motor) en dat dit hun enige kans is om voor 2021 kampioen te worden. Dus ik hoop met je mee!
Avatar
Posts: 8280
@The Dre,
Je bent in de war met Willams denk ik, die zijn n.l. helemaal nergens.
Gasly zet die Toro Rosso meestal tussen P10 en P15, dus keurig in het middenveld.
Avatar
Posts: 2063
P15 noem ik al achterhoede NICOS vanaf p7 is het middenveld. Torro rosso staat uit mijn hoofd 8e bij de constructeurs. Sorry, maar ik vindt het echt niet best.
Avatar
Posts: 8280
P7 is de eerste plaats van de tweede divisie in de F1.
De eerste 6 plaatsen zijn bijvoorbaat al vergeven.
Maar goed, Honda is niet tot nauwelijks minder dan Renault, dat is wel duidelijk.
Avatar
Posts: 2063
Dan zijn we het daar over eens, maar beide dus ruk in vergelijking met ferrari en mercedes
 
Avatar
Posts: 1199
Na de zomer zouden wij het echte potentieel van die Honda moeten zien in die TR.
Posts: 1448
ik denk als hartley Q2 haalt en gas q1 haalt constand dan weet je het wel genoeg :)
NL Getuige X 10 jul 2018 09:37+1
Posts: 2019
Dat zien we volgend jaar pas als de motor in een Red Bull zit...
Toro Rosso chassis en team is natuurlijk geen Red Bull Racing.
Avatar
Posts: 1131
@Ringo, als GAS zelfs de Q1 niet haalt zijn er wel hele grote problemen! ;-)

Ben benieuwd naar de ontwikkeling van STR in het tweede deel van het seizoen en ook of de pechduivel een andere coureur als HAR kiest voor de rest van het seizoen!

Als STR met beide coureurs altijd tegen Q3 aanschurken en het af en toe halen weet je inderdaad dat het de goede kant op gaat.
Posts: 1995
Als de Toro Rosso chassis niet goed is dan valt er niets te vergelijken.
Red Bull zal ongetwijfeld beter testmethodes hebben.
NL Tifoso-01 10 jul 2018 12:460
Avatar
Posts: 1605
D@nny: Het is sowieso te hopen dat de combi RB Honda een succes wordt want als er na 2020 niets veranderd aan de motoren (zoals het er nu naar uit gaat zien) dan kan RB in 2021 wel eens een groot probleem gaan krijgen als het met Honda niks wordt.
Renault is immers vaarwel gezegd en de andere 2 willen niet leveren.
Avatar
Posts: 1016
Tifoso, de fia kan een fabrikant dwingen om te leveren :-).
Of je er dan beter van word als rbr is een 2e maar een motor zullen ze krijgen.
Avatar
Posts: 1131
Goed punt Tifoso!! Als de motoren hetzelfde blijven en het gaat niet werken met Honda heeft RBR een groot probleem. Merc en Fer gaan niet leveren en dan zit RBR met Renault of Honda opgescheept.

Nog meer reden om te hopen dat het wat wordt met Honda!
Avatar
Posts: 1131
@KIEKISNL, niet als de fabrikant al drie teams leveren (dus Ferrari en Mercedes zijn niet mogelijk)

Blijf je zitten met een Renault of Honda. Kan je maar beter hopen dat die Honda gaat werken als er geen nieuwe motorenfabrikanten (zoals Prosche) instappen. Anders is het kiezen tussen Honda of Renault en daar wordt je ook niet vrolijk van (op het ogenblik tenminste, wie weet hoe dat in 2021 is!)
 
Avatar
Posts: 1655
Als Eddie ze zelf maar niet ziet vliegen . Maar zonder gekheid deze man is heel goed op de hoogte met alles wat er in de F1 speelt dus ik ben er zeker van dat hij hierin ook meer informatie heeft gekregen uit bronnen die zeer betrouwbaar zijn .
Avatar
Posts: 2047
Euhm, Jordan die 3x voorspelde dat Ferrari weg zou gaan, dat Mercedes er de brui aan zou geven, dat BMW terug zou keren en dat we zeker weten een race in Londen zouden krijgen? Nee Jordan is een sensatieroeper. Ik heb veel respect voor zijn Formule 3000 tijd en zijn Formule 1 tijd waarin hij met weinig middelen een reuzendoder bleek te zijn. Maar nu als commentator mag hij van mij in het gesticht.
NL alonso fan 10 jul 2018 08:50+3
Avatar
Posts: 10412
Gekke Eddie.. :)
NL Supersoft 10 jul 2018 08:52+1
Avatar
Posts: 596
BERI: Je gaat toch niet het "taalgebruik" van Lauda overnemen hè! Misschien zit Eddy er wel eens naast, maar de man is lang niet gek hoor!
Avatar
Posts: 2076
@Medif volgens mij was Eddie de Eagle zijn neef die in Engeland woonde die Britse stuntgek waar Eddie Jordan een tik van mee gekregen heeft.
Posts: 1613
Eddie Jordan werd door Ron Dennis een 'village idiot' genoemd en dat lijkt me voor hem een behoorlijk passende titel.
Posts: 1995
Eddie heeft meer kennis van de F1 dan alle forumleden bij elkaar.
Af en toe doet hij voorspellingen en die komen niet uit. Om hem dan voor gek uit te maken, getuigt niet van respect.

Btw. Hier op het forum worden zo vaak voorspellingen gedaan die komen niet uitkomen.
Posts: 1995
Btw. Hier op het forum worden zo vaak voorspellingen gedaan die niet uitkomen.
Avatar
Posts: 2047
Ik betwijfel hoeveel Jordan echt inside informatie krijgt of heeft Ael. En dat meen ik oprecht. Want hij is in het verleden al te vaak door het ijs gezakt met uitspraken die verre van de waarheid bleken te zijn.
NL dutchiceman 10 jul 2018 14:420
Avatar
Posts: 1833
@axel, daar vergis je je lelijk in. Er schijnt iemand op dit forum rond te zwerven die altijd goed voorspelling doet!
Avatar
Posts: 1655
Okee jongens heb het even laten rusten zodat iedereen zijn zegje kon doen maar zo gek is die man nog niet en hij is helemaal geen familie van Eddy de Eagel . Zelfs nu nog moeten teams aan hem betalen en hij is toch al een poosje zonder team , deze man komt verder in de padock dan wie ook en heeft er veel vrienden ( vijanden ook natuurlijk ) maar gezien de koers die Honda en RBR willen gaan varen heeft hij deze ronde wel degelijk gelijk en dat is een voorspelling die een ieder van ons kan maken zo simpel is het nu eenmaal.
 
NL Nino Farina 10 jul 2018 08:42+2
Avatar
Posts: 1076
Ferrari en Mercedes hebben ook een erg goed chassis. Kijk maar naar de andere teams die van hun PU's gebruik maken. Het wordt meestal gezegd dat Red Bull alles naar huis rijdt als iedereen dezelfde PU zou gebruiken. Ik weet dat nog zo zeker niet.
Avatar
Posts: 3475
als je ziet dat Red Bull Ferrari en Mercedes af en toe verslaat met een mindere motor moet het chassis wel beter zijn.
NL RJHvandaag 10 jul 2018 09:230
Avatar
Posts: 2182
@StevenQ Of de coureurs zijn beter, misschien?
Avatar
Posts: 764
Of banden besparing en brandstof besparing, zorgen ervoor dat een team geen aanval kan doen.

Dat is wat je in Oostenrijk zag. De teams moesten zo zuinig rijden op de banden. Zodat er niet echt een aanval plaats kon vinden.
Posts: 1613
Red Bull is zo dol op hun chassis, echter kiezen ze voor een kortere wielbasis en een hogere rake dan de andere teams. Daardoor presteren ze goed op banen als Monaco, terwijl Mercedes en Ferrari een auto bouwen die consistent is op iedere baan. Een keer in de spiegel kijken zou ook niet verkeerd zijn.
Avatar
Posts: 8280
@Zomer,
De rake van RBR is gelijk, of zelfs minder dan die van Ferrari.
De kortere wielbasis is gekozen om zo in langzamere bochten beter uit de voeten te kunnen. Doen ze dat niet, dan zijn ze op banen als Monaco ook niet meer in het voordeel, en loop je door het tekort aan pk's op elk circuit achter de feiten aan.
Dit zijn keuzes die je moet maken, wanneer je op voorhand weet dat je op motorisch gebied niet mee kan.
 
Avatar
Posts: 3001
Vooralsnog ben ik nog steeds sceptisch over Honda, grote progressie zie ik dit jaar nog niet, althans qua snelheid.
Betrouwbaarheid is misschien wat beter, maar nog steeds dramatisch als je eerlijk bent.

Maar hij heeft een punt, als die Honda PU optimaal werkt, ja dan zullen ze de snelste van het veld zijn.
Al.moeten we niet doen of Ferrari en Mercedes een frikadellen chassis hebben.
NL Billgates307 10 jul 2018 08:58+1
Avatar
Posts: 5749
NL Speedpuppet 10 jul 2018 09:100
Avatar
Posts: 7965
Ik ga ervan uit dat het volgend jaar enkel nog Mercedes en Ferrari aan de top zijn. Kan het alleen maar meevallen. Het ziet er voor volgend jaar echt slecht uit op dit moment.
Avatar
Posts: 3001
Sorry Bill, bitterballen natuurlijk;-)
Avatar
Posts: 569
Nieuw woord in de Van Dale; Bitterballen chassis.😜
Avatar
Posts: 2411
@Sambal, het zou nieuw woord kunnen worden als je het aan elkaar schrijft... ;) Nu zijn het gewoon twee bestaande woorden.
NL schwantz34 10 jul 2018 11:540
Avatar
Posts: 11917
Die nieuwe krodelletjes zijn trouwens ook niet verkeerd ;)
NL Billgates307 10 jul 2018 12:20+1
Avatar
Posts: 5749
"Die nieuwe krodelletjes zijn trouwens ook niet verkeerd"

Ik vind het een regelrechte schande! Onze nationale trots te grabbel gooien voor economisch gewin! Een schande! Dat is het! Boycotten die hap!
NL dutchiceman 10 jul 2018 14:440
Avatar
Posts: 1833
“Boycotten die hap”. Hahaha woordgrap 😆😆
NL schwantz34 10 jul 2018 15:34+1
Avatar
Posts: 11917
Jij wil gehakt maken van die krodelletjes?
NL Billgates307 10 jul 2018 16:300
Avatar
Posts: 5749
Pulp Schwantz, pulp.
 
NL Supersoft 10 jul 2018 08:55+1
Avatar
Posts: 596
Tis te hopen voor RBR. In ieder geval krijgen ze alles wat ze nodig hebben vanuit Honda en geen geneuzel, zoals Renault afgelopen ze heeft voorzien.
 
NL Raytestrak 10 jul 2018 08:55+6
Posts: 106
"Met McLaren lukte het niet, omdat McLaren zichzelf te geweldig vond."

Red Bull kent toch ook enige vorm van arrogantie. Hoeveel jaar lopen ze niet al te schoppen tegen Renault? De succes jaren waren snel vergeten iig.
Avatar
Posts: 3475
als je 20 miljoen betaald voor motoren en ze zijn niet snel genoeg en gaan vaak kapot: wat zou jij dan doen: juichen?
Posts: 1448
verleden teld niet, die successen is al een eeuw geleden in motorsport jaren, Honda kan excuseren dat ze niet hebben meegemaakt de start van de hybride, dat kan renault niet, hoelang hebben hun de plank misgeslagen? Winnen is toch wat het telt, ook voor een motorleverancier.
NL DraconianDevil 10 jul 2018 09:08+4
Posts: 467
@StevenQ 10 jul 2018 08:58

20 miljoen is kennelijk de prijs voor een F1 klantenmotor. Iedereen vindt dat heel erg veel geld (ik ook) en kennelijk is dat meteen de reden om aan te nemen dat je dan recht hebt op de beste motor van het veld.

Zo simpel is het echter niet. Er kan maar 1 motor de beste zijn en dat is de Renault blijkbaar niet.

Als dat gegeven niet te verteren is zou ik aan willen raden: ontwikkel en bouw voor 20 miljoen je eigen betere motor.

Ik weet wel zeker dat dat niet gaat lukken. Ferrari en Mercedes zijn een veelvoud van dat bedrag kwijt voor hun motoren.
NL DraconianDevil 10 jul 2018 09:15+5
Posts: 467
@Raytestrak 10 jul 2018 08:55

"Met McLaren lukte het niet, omdat McLaren zichzelf te geweldig vond."

Dat was de quote die ik er ook uit vond springen. Voor RBR geldt dit inderdaad ook.

In 2017 zijn ze door windtunnelproblemen met een zeer matig chassis het seizoen gestart. Pas na een half jaar hadden ze de boel op de rit, maar er is alleen maar gezeurd over de motor.

Zelfs nadat gisteren Max met niet motor gerelateerde problemen uitvalt, gaat het ge-emmer over de motor maar door.

Geen woord over het feit dat een high rake chassis als dat van RBR gewoon niet geschikt is voor high speed banen als Silverstone. Silverstone is een chassis als dat van bv. Mercedes gewoon op het lijf geschreven. En de paar PK's die zijn meer te verstoken hebben maken het eindresultaat alleen maar erger.
NL red slow 10 jul 2018 09:28+1
Avatar
Posts: 764
Precies dit, RedBull had altijd al moeite op de hoge snelheidsbanen. Ook in de glorie jaren met Vettel.
Avatar
Posts: 3475
Ook toen was de Renault motor lang niet de sterkste, ze werden toen kampioen ONDANKS Renault.
Avatar
Posts: 1617
@Draconiandevil

Je verhaal heeft wel een aantal puntjes die naar mijn mening (of feitelijk) niet kloppen. 20 miljoen is de prijs voor een F1 motor ja en als je die 20 miljoen neerlegt mag je op zijn minst een motor verwachten waarbij je niet een bovengemiddeld aantal uitvalbeurten hebt en een niet buiten proportioneel aantal gridstraffen.

Daarnaast praat je net alsof Red Bull zelf toch een motor kan gaan ontwikkelen, terwijl dit een totaal andere tak van sport is waarbij Red Bull de mensen ook nog eens niet in huis heeft.

In 2017 zijn ze met een zeer matig chassis begonnen en dit hebben ze ook altijd gezegd. Het was pas na de zomerstop dat ze zeiden dat ze met het chassis redelijk bij waren en dat ze op banen als Singapore vooraan mee zouden rijden.

Afgelopen weekend heeft Red Bull alleen maar aangegeven dat het vermogen van de Renault slecht is, ze hebben niks gezegd over de betrouwbaarheid en al helemaal niet in relatie met het uitvallen. Data wijst ook gewoon uit dat Red Bull in de bochten niks verliest en op de rechte stukken een seconde.

Dit zou nog mede verklaart kunnen worden door de rake van de auto's, maar die vlieger gaat niet op. Ik kan alleen de cijfers van 2017 vinden, maar uitgaande van de 2017 auto en dat de 2018 auto een doorontwikkeling daarvan is kun je zien dat Red Bull ongeveer in het midden zit qua rake. Er zijn 5 teams met een hogere rake dan de Red Bull en daarvan is Ferrari er een. Je leeft nog in het vorige motortijdperk, want die hoge rake van Red Bull t.o.v. anderen was alleen toen en is inmiddels niet meer.
Avatar
Posts: 8280
@Red Slow,
Je hoeft ook niet de hoogste topsnelheid te hebben, als het verschil maar niet al te groot is.
Op Silverstone is dat wel het geval, en dan ben je redelijk kansloos, zeker ook omdat veel bochten met de huidige auto's nog eens vol gas zijn. Dan verlies je niet alleen tijd op de rechte stukken, maar ook nog in de volgas bochten. Ja en dan blijft er niet heel veel over om tijd terug te winnen.
Avatar
Posts: 3754
Zelfs met hun matige chassis van begin 2017 waren ze nog steeds vele malen beter dan Renault en TR, en waren ze nog steeds het derde team. Hoe slecht moeten de andere chassis dan wel niet zijn. En dan vooral de Mercedes en Ferrari klanten teams.
 
NL RJHvandaag 10 jul 2018 09:010
Avatar
Posts: 2182
Bij Channel 4 zijn ze meestal heel positief over RBR. Coulthard loopt er rond (ex-rbr) en die is echt fan van RIC en VER, en in tegenstelling tot SkyF1 lopen ze bij CH4 niet constant te leuren met Hamilton.
Ik schat zo in dat Jordan dat ook heeft aangevoeld. Ik help 't 'm echt hopen van Honda enzo, maar vooralsnog blijft het gewoon speculeren, in tegenstelling tot de zekerheid die Jordan zelf altijd uitstraalt.
 
NL Cheesehead 10 jul 2018 09:04+4
Avatar
Posts: 451
Gasly was dit weekeinde heel stellig over de kracht van de zijn torretje; "op de rechte stukken zijn we niet vooruit te branden". Dan mag de motor tegenwoordig minder snel ploffen, de snelheid is nog ver te zoeken. Ik wens RBR veel succes, maar heb mijn twijfels
Avatar
Posts: 3475
Datzelfde gold voor de Renault, Raikkonen was op de rechte stukken 30 KM/h sneller dan Max
Avatar
Posts: 2151
De Renaultmotor (officieel Tag Heuer) van RBR was ook niet vooruit te branden...
NL Pietje Bell 10 jul 2018 09:13+2
Posts: 4056
Gasly reed met zoveel mogelijk downforce. Dat betekent minder snel op de lange rechte stukken. Bovendien verklaarde hij een dag eerder dat de upgrades aan de wagen de wagen slechter maakten dan de oude onderdelen. Dat ze de plank mis hadden geslagen.
Avatar
Posts: 1250
Waar het grote optimisme op gebaseerd is weet ik niet, maar de keuze voor Honda vind ik te verdedigen daar de relatie met Renault totaal verziekt was. Met het huidige chassis is Red Bull lastig in te halen zoals Kimi meerdere malen heeft ondervonden. Dat voordeel is in 2019 verdwenen vanwege aanpassing van de vleugels. Momenteel komt de wagen 70-80 PK tekort en zonder updates zal dat verschil verder oplopen. De keuze voor Exxon lijkt het proces van de Renault updates ook onnodig te vertragen.
NL Pietje2013 10 jul 2018 09:18+5
Avatar
Posts: 6964
Dus TR rijdt expres met veel DF om Honda er slecht uit te laten zien?

Althans, dat vonden jullie wel mbt McLaren.
NL RJHvandaag 10 jul 2018 09:190
Avatar
Posts: 2182
Dat roept Alonso ook over de Renault motor, als 'ie de RedBull's weer eens voorbij ziet komen.
Die wagen van TR is gewoon niet zo goed. Alles is relatief.
Maar dat Honda nog een hoop werk heeft vóór maart 2019 dat is ook duidelijk.
Posts: 1613
Dat mag je niet zeggen hier. Honda is het beste merk ooit in de Formule 1 en produceert al sinds 2015 de beste motoren. Het is volledig de schuld van McLaren en Toro Rosso, die beide met zoveel mogelijk downforce rondreden.
Avatar
Posts: 8280
@Zomer,
Misschien is het en idee om een normale reactie te plaatsen?
Volgens mij is dit een normale discussie, dus waarom provoceren?
Ik heb nog niemand horen zeggen dat Honda het beste merk ooit is in de F1.
Van McLaren is het wel duidelijk inmiddels, maar Toro Rosso kun je niet vergelijken met teams als RBR, Ferrari en Mercedes.
NL maximist 10 jul 2018 12:09+4
Avatar
Posts: 646
ZOMER? je klinkt als een grijze herfstdag met zure regen.
Posts: 1613
Een claim dat Gasly reed met zoveel mogelijk downforce is een normale discussie? Een claim die gebaseerd is op lucht en een grote duim. Dit is een letterlijke quote van Gasly. "Objectively we have no pace, not coming from the car, but from the engine." Maar natuurlijk weet Pietje Bell het beter dan een coureur van Toro Rosso.
Avatar
Posts: 8280
@Zomer,
Als je het er niet me eens bent, kun je dat toch ook gewoon zeggen?
Nu kun je het wel.
En als @ Pietje Bell dat denkt, waarom heeft dat niets met een discussie te maken.
Iedereen hier baseert veel zaken op dingen die hij ziet of denkt, dat doe jij ook.
Nu kom je met de quote van Gasley, waarom niet in je eerste post, dan is het toch duidelijk?
NL Pietje Bell 10 jul 2018 15:520
Posts: 4056
@Nicos, op sommige mensen hier reageer ik niet, want dat heeft toch geen zin. STR baalde vreselijk dat de upgrades aan de wagen niet werkten en om de slechte wegligging enigszins te compenseren is men met meer downforce gaan rijden, om te kijken of dat iets op zou leveren. STR heeft het hele weekend met de afstelling geëxperimenteerd.
Een gefrustreerde Gasly heeft de ene dag de wagen en de
volgende dag de motor de schuld gegeven.

"M0t0rsp0rt-T0tal - Die Erwartungen waren große, der Unterschied sichtbar - aber der Umschwung blieb aus. Toro Rosso hat seit dem Österreich-Grand-Prix tief in die Update-Kiste gegriffen. Die Auswirkungen sind gleich null. Dementsprechend groß ist der Frust bei Piere Gasly und Brendon Hartley.
"Die anderen warten nicht auf uns", schlägt Gasly Alarm. "Jeder verbessert sich aber wir tappen auf der Stelle. Die ganzen Updates, die uns hätten helfen sollen, haben uns keinen Fortschritt gebracht."
 
Avatar
Posts: 3237
TJa, dat dachten ze bij McLaren ook, Honda heeft de middelen, maar de vraag is of het gaat lukken.
Posts: 149
Bij McLaren dachten ze het probleem ook op te lossen met een Renault motor. De vraag of dat is gelukt lijkt mij reeds beantwoord.
NL Pietje2013 10 jul 2018 09:42+4
Avatar
Posts: 6964
Meer punten, minder uitval, nog geen PU penalties, elke race nog gestart ipv DNS. Je kunt dus wel zeggen dat 1 probleem opgelost is.
Avatar
Posts: 8280
@Pietje,
Dat probleem heeft Honda zelf ook al opgelost.
Feit is dat McLaren er op snelheid niet op vooruit is gegaan. En dat was wel de verwachting, want ze wilden het RBR moeilijk gaan maken. Daar is nog niets van te merken tot nu toe.
NL Pietje2013 10 jul 2018 10:260
Avatar
Posts: 6964
Die problemen heeft Honda nog niet opgelost: 1e met PU uitval, 1e met PU penalties en zondag was eigenlijk gewoon een DNS voor Hartley (dat ene testrondje kun je zien als warm-up lap voor de race)

McLaren was aardig goed bezig qua snelheid. Van ruim 2 sec achterstand naar 1 sec in het begin van het jaar. Dat zij nu stil staan tov de rest heeft met een niet werkende update te maken. Dat vechten met RB is PR praat. Ieder weldenkend mens had zijn bedenkingen daarbij. En zoals Musky hieronder zegt, Zelf Jordan sprak uit dat zij voor de titel gingen. Is dus niet gek om de lat hoog te leggen, ook al is het niet haalbaar.
Avatar
Posts: 8280
@Pietje,
Als jij niet kunt zien dat de betrouwbaarheid met sprongen vooruit is gegaan t.o.v. eerste helft vorig seizoen, ja dan houd het op.
En dat Hartley niet starte zondag lag achteraf aan een niet goed zittend stekkertje.
Dit kan gebeuren wanneer je een auto volledig opnieuw moet opbouwen in korte tijd.
Ik weet niet waar jij die seconde vandaan haalt, maar zo dicht op de top hebben ze ook dit seizoen nog niet gezeten.
De eerste races zat het niet tegen, en pakte ze leuke punten, maar de snelheid is er nooit echt geweest.
Eind vorig seizoen waren ze regelmatig in Q3 te vinden, en dit seizoen nog slechts 1x.
Dus om nou te zeggen dat het allemaal zo geweldig is, nee niet echt
Ze staan nu nog 5e, maar voor hoelang nog....Haas en Force India kloppen al aardig op de deur.
Avatar
Posts: 8280
O, ik zie nu net dat ze al zijn gezakt naar P7....daar stonden ze vorig seizoen ook.;)
 
Avatar
Posts: 2076
Ron Dennis vond Eddie Jordan de circuit gek uit Ierland....



Niet voor niets natuurlijk want Eddie was een meeloper en geloofde ook stellig dat zijn Jordan ooit de WK titel binnen zou halen zoals McLaren het elk jaar deed met de Mercedesmotor achterin en de enigste bolide die op het circuit met een Mercedesmotor reed. (toen bestond het Mercedes-team nog niet eens) Jordan de Loser heeft enkele goede coureurs versleten maar heeft nooit zijn hoofddoel gehaald.
ES Darlos Cainz 10 jul 2018 10:26+4
Avatar
Posts: 5665
Jordan heeft het verder gebracht dan wij in ons leven ik zou hem dus geen loser noemen. Tevens heeft hij wel een handvol overwinningen gehaald met zijn relatief kleine team en dat is al heel wat. In 1999 deed HHF nog lang mee voor het kampioenschap maar helaas gooide die uitval op de Nurburgring roet in het eten. Zonder uitval had hij ook daar gewonnen.
NL brabham-bt50 10 jul 2018 10:47+4
Avatar
Posts: 8127
Jordan zat er regelmatig goed bij, een beetje vergelijkbaar met een team als force india. Verder is ie zakelijk volgens mij behoorlijk slim. Hoezo was Jordan eigenlijk een meeloper ?
Avatar
Posts: 2663
Jordan een loser? Nee Musky, voor keyboard warriors als jou doen ze de wave...
Eddy Jordan heeft heel veel bereikt als
privé-team. Petje af voor hem.
Posts: 1995
Beetje dom om Eddie Jordan een meeloper en loser te noemen.
Voor je je reactie schreef had je beter internet kunnen zoeken wat hij in de F1 bereikt heeft met een beperkt budget.
NL F1Marshmallow 10 jul 2018 14:30+1
Avatar
Posts: 192
Ik vind MUSKY een loser gezien z'n reactie.Hoe kom je erbij om Eddie Jordan een loser en een meeloper te noemen. Ik zie jou hier altijd op anderen reageren maar er komt alleen maar onzin uit.
Avatar
Posts: 2076
@f1Marsmallow wat jij vindt over mij is niet relevant, dat je het altijd op de heupen hebt tegen mij dat vindt ik een kwalijke opmerking van jou kant want jij bent juist de persoon die anderen aanvalt of begrijp je dat ook al niet!!
 
NL Opdeplank 10 jul 2018 09:150
Avatar
Posts: 959
Tot nu hebben ze meer aan schoonmaakmiddelen. Tis nog niet wild hoor met die PU, al wisten we natuurlijk dat Toro Rosso een testjaar in ging ten gunste van de 2019 combi RBR/Honda.
 
Avatar
Posts: 8015
tja, en dan ook maar weer hopen dat het in 2019 weer een goede auto is, zelfs Newey zet niet altijd gelijk een goede auto neer.. Zal je gebeuren , topmotor ,, blijkt het chassis ruk te zijn in 2019...
 
Avatar
Posts: 671
meest ideale scenario is:

MERC & FER blijven sterker in kwalificeren, RBR Honda wint races op race pace en in track inhalen, niet door een pitstrategie maar puur op race snelheid! lekker de Vetteltjes en Hamiltons opjagen en verslinden.
Avatar
Posts: 671
voordat er dadelijk weer azijnpiraten komen... ik bedoel het niet denigerend naar Vettel en Hamilton als ik zeg Vetteltjes & Hamiltons. wil gewoon goeie actie zien! wil geklaag horen over dingetjes die Hamilton hoort in zijn PU alstie onder druk staat, wil Vettel zich zich verremmen alstie onder druk staat. dat eigenlijk.
Posts: 551
Eens, maar stiekem wil ik eerst Verstappen nog de jongste polesitter ooit zien worden. Omdat het kan.
NL dutchiceman 10 jul 2018 14:470
Avatar
Posts: 1833
 
BE Ernie5335 10 jul 2018 09:480
Avatar
Posts: 1538
Ik help het hem wensen :)
 
ES Darlos Cainz 10 jul 2018 10:210
Avatar
Posts: 5665
De geluiden vanuit de bronnen die het ECHT kunnen weten zijn positief. Ik denk echter niet dat 2019 gelijk een stuk beter wordt voor RedBull dan 2018. Zolang er echter duidelijk progressie maken en steeds dichterbij komen ben ik al tevreden. Bij Renault lijkt het gat alleen maar groter te worden namelijk. Tevens heeft Renault niet het budget van Honda dus ook minder potentie.
 
NL Pherocks 10 jul 2018 11:14+1
Avatar
Posts: 403
Het is ook wel een verschil om een Honda motor in een Toro Rosso te hebben of in een Red Bull.

Kijk maar is naar de verhoudingen tussen Red Bull / Mclaren / Toro Rosso :P

Ik hoop dat ze het flikken en die RB dichter bij de Mercedes / Ferrari kunnen zetten anders wordt het toch wel weer een paar jaar zwaar klote om Ver / Ric de kliekjes te laten eten :(
 
Avatar
Posts: 2663
Honda geeft Red Bull vleugels. De rollen zijn omgedraaid :-).
 
BE Scuderia.Maranello 10 jul 2018 11:400
Avatar
Posts: 1833
Tijd zal het uitwijzen .. ik denk niet dat ze ineens zo maar even voor de overwinningen gaan meedoen volgend jaar .... maar indien het wel zo is des te beter uiteraard...

Seb - Ham - Max ... een 3 strijd voor de tittel zou mooi zijn ... als het maar spannend is tot de laatste race
 
Avatar
Posts: 83
Ik hoop alleen dat de regels wat soepeler worden en dat een simpel wielbang niet voor straffen gaat zorgen. Laat ze toch racen en vooral als er 4 motor leveranciers zijn, wiel aan wiel... maar wel fair... We gaan het zien in 2019.
 
NL Stirling Boss 10 jul 2018 12:190
Avatar
Posts: 152
Helemaal mee eens.
Is net als met paardensport. Iemand staat aan de top, paard wordt verkocht en ruiter kan weer van de grond af aan beginnen.
 
NL 060122000 10 jul 2018 12:280
Posts: 16
Op de lijst van topsnelheden was Honda afgelopen weekend 10 km per uur trager dan Renault. En Honda blijft veel onbetrouwbaarder. Ik verwacht volgend seizoen een regen aan gridpenalty's en incidentele top 10 klasseringen.
ES Darlos Cainz 10 jul 2018 14:260
Avatar
Posts: 5665
onzin uit de data van de kwalificatie die RickF1 postte zaterdag bleek de Toro Rosso-Honda iets sneller dan de Renaults in de topspeedlijsten. Zegt ook niet alles maar wel iets. We weten dat RedBull met extreem lage vleugels rondrijden om te compenseren op de rechte stukken.
 
Posts: 7276
Ach ja , zo waren er ook oud coureurs die dachten dat Alonso kon strijden voor de titel in die Mclaren Honda...
Natuurlijk hebben oud coureurs verstand van zaken binnen de formule 1 , maar ze kunnen er ook gruwelijk naast zitten
 
NL ijzervreter 10 jul 2018 12:390
Posts: 83
Kan iemand mij de Honda hype train uitleggen? Vooralsnog heeft Honda weinig bewezen en lijkt al het enthousiasme puur op wishful thinking
Avatar
Posts: 8280
Even Horner of Marko bellen, die kunnen je exact uitleggen waarom ze voor Honda gekozen hebben.;)
Mocht je het telefoonnummer niet hebben, zijn er ook interviews te lezen waarin ze het uitleggen.
Posts: 9
Helemaal mee eens! Betrouwbaarheid momenteel is nog steeds ronduit slecht.
NL Pietje Bell 10 jul 2018 13:210
Posts: 4056
@Alomax, vertel maar eens even waarom de betrouwbaarheid
ronduit slecht is.
Geef even de feiten weer wanneer de Honda motor vanwege
onbetrouwbaarheid uit is gevallen behalve twee keer een probleem
met de MGU-H van Gasly. Ben benieuwd.
BE Stoffelman 10 jul 2018 13:28+1
Avatar
Posts: 2848
@IJZERVRETER

Een hype kan je vrij simpel analyseren.
Het uitsluiten van factoren en het idealiseren maakt iets tot een hype.
Hoe meer mensen hetzelfde zeggen, hoe groter de hype.
Een hype staat buiten de realiteit.
ES Darlos Cainz 10 jul 2018 14:360
Avatar
Posts: 5665
De hype heeft simpelweg te maken met de potentie die de Honda deal met zich meebrengt. Honda heeft veel meer ontwikkelingsbudget dan Renault en tevens wordt RedBull weer een fabrieksteam wat uiteraard ook veel voordelen heeft. Qua prestaties is het afwachten maar bij RedBull zijn ze vrij positief over wat er voor aankomend jaar nog in de pijplijn zit.

Bij Renault zat RedBull op een dood spoor, het grootste probleem was denk ik dat Renault nooit het niveau heeft gehaald van Ferrari en Mercedes, sterker: het gat lijkt alleen maar groter te worden zie ook Silverstone afgelopen weekend. Max spreekt zelfs van 70 pk verschil! Met Honda waait er een frisse wind met meer mogelijkheden. Of het wat gaat worden is afwachten maar het potentieel is aanwezig.
BE Stoffelman 10 jul 2018 14:450
Avatar
Posts: 2848
@DARLOS CAINZ

Je gebruikt net woord dat het tot een hype maakt.
Potentieel.
Al de rest is realiteit.
Het te vaak gebruiken van dat woord doet mensen geloven in iets waar ze niet zeker van zijn.
Avatar
Posts: 8280
Is er eenhype over Honda dan? Heb ik iets gemist, of slingert iemand dat gewoon maar in de ruimte?
De meningen zijn hier erg verdeeld over de overstap naar Honda. De ene vindt een goede stap, de ander niet, en weer een ander ziet het allemaal wel hoe het gaat lopen.
We kunnen geen van allen in de toekomst kijken (ook al denken sommige van wel), dus gewoon afwachten of het RBR wat het brengt of niet.;)
BE Stoffelman 10 jul 2018 15:080
Avatar
Posts: 2848
@NICOS

Dan heb je inderdaad iets gemist.
Je hebt maar 1 persoon nodig om een hype te laten ontstaan.
Avatar
Posts: 8280
@Stoffelman,
Oke dan, weer wat geleerd.;)
Ik heb nog niets van een Honda-hype kunnen ontdekken, maar dat zal dan geheel aan mij liggen dan.
Avatar
Posts: 230
De Honda hype komt puur door de nostalgie van de jaren 1988-1992. En nu Redbull voor Honda kiest is het ineens super. Ze komen nu nog veel tekort, en betrouwbaarheid is ruk. Komt ook nog eens bij dat Redbull regelmatig stilvalt met niet Renault gerelateerde problemen. Versnellingsbak, brake by wire, tunnelbuis turbo. Maar dat willen ze niet zien hier.
Avatar
Posts: 8280
Als jij het maar ziet @Makske, dan komt het allemaal goed.;)
 
Posts: 9
Waarom zou Honda ineens mega stappen kunnen maken? Renault heeft veel meer ervaring in het bouwen van F1 motoren en hebben afgelopen jaren maar
kleine stapjes gezet. Ik zie het volgend jaar met Honda niet gebeuren en als je ziet hoe de betrouwbaarheid momenteel is...
Avatar
Posts: 8280
Wat momenteel zo is, hoeft niet perse ook volgend jaar zo te zijn.
Het is geen geheim dat TR dit seizoen als test team fungeert voor RBR volgend jaar.
Beste advies: gewoon afwachten tot volgend seizoen, niemand kan in de toekomst kijken.
alles wat nu gezegd wordt over hoe het volgend jaar zal gaan, is puur speculatief.
Avatar
Posts: 150
Ja, Renault is al jaren Bezig. Honda veel korter met allerlei beperkingen door de reglementen en het beleid bij McLaren en zijn nu al gelijkwaardig. Dus wat wilde je zeggen? De betrouwbaarheid is sinds de laatste update inderdaad een ding, maar dit wil niet zeggen dat de ontwikkelingssnelheid er opeens niet is.
 

BR
        Grand Prix van Brazilië
Lokale tijd
Geef je mening
Max Verstappen wordt in 2019 wereldkampioen






Circuit Interlagos
 
Circuit Interlagos
Plaats BR São Paulo, Brazilië
Website Website
 
Team profiel
Naam IT Ferrari
Oprichtingsdatum 1 jan 1929