Coureurs verdeeld over mogelijkheid tot vol gas door eerste bocht op Silverstone

Gepubliceerd op 05 jul 2018 16:54
image

Het is maar de vraag of de eerste bocht op Silverstone komend weekend vol gas genomen kan worden door de Formule 1-coureurs. Dat stellen Lewis Hamilton, Max Verstappen en Charles Leclerc tijdens de officiële persconferentie voorafgaand aan de Britse Grand Prix.

Max Verstappen win in Silverstone? 7,50 Pay Out!

"ik betwijfel of het kan, maar iedereen zal het proberen", aldus Hamilton. "Max zal het eerste gaan en daarna zal de rest het ook proberen." Volgens de Mercedes-rijder is het niet eenvoudig om vol gas door de eerste bocht te rijden. "Het is best hobbelig in de eerste bocht, dus we zullen zien."

Ook Verstappen en Leclerc waren aanwezig tijdens de persconferentie. Volgens Verstappen hangt het vol gas rijden door de eerste bocht van meerdere factoren af. "Ik denk niet dat ieder team het kan", aldus de Nederlander. "Ik ga het wel proberen, maar het hangt ook van je banden en hoeveelheid vleugel af."

Sauber-coureur Leclerc is minder optimistisch over de mogelijkheid om de eerste bocht vol gas te nemen: "Ik denk niet dat het mogelijk is, maar ik ga het wel proberen", luidt het antwoord van de Monegask. De eerste training voor de Grand Prix van Groot-Brittanië staat morgen om 11.00 uur Nederlandse tijd op het programma.



Reacties (35)
Avatar
Posts: 3513
Hamilton: "Max zal het eerste gaan en daarna zal de rest het ook proberen."

Hahaha
NL patrizio84 05 jul 2018 17:22+4
Avatar
Posts: 302
Dat gold ooit ook voor Villeneuve en Eau Rouge, wie in 99 Spa keek weet hoe dat ging :D Max rijdt geloof ik wel met iets meer verstand
Avatar
Posts: 3513
Ja, dat verging Villeneuve niet zo heel erg goed ;)
NL TylaHunter 05 jul 2018 17:290
Avatar
Posts: 1661
Met DRS is een flinke lift en zonder DRS is plankgas? gaat een rare scenario opleveren...
BE Stoffelman 05 jul 2018 17:48+5
Avatar
Posts: 2588
Als Max het echt gaat proberen, kan hij het best morgenvroeg om 11:05u doen.
Dan blijft er voldoende tijd over om zijn bolide te herstellen.
Avatar
Posts: 611
Zonta ging er dat jaar ook mooi van af in eau rouge.
DK BENNY DONKER 05 jul 2018 19:24+3
Posts: 1976
Ik was er in 1999 bij toen Jacques dat probeerde. Achteraf noemde hij het 'mijn beste crash ooit'.
NL SuperSpecial 05 jul 2018 22:320
Avatar
Posts: 1602
Het mooie was dat hij zijn gas vol open liet staan ook al was hij allang van de baan gereden.
Avatar
Posts: 4150
Tja, Max heeft er de auto voor maar Lewis ook. Met deze uitspraak zegt hij eigenlijk, ik kijk eerst of Max het er goed vanaf brengt, voor ik het zelf ga proberen. Als het bij Max misgaat, heb ik een concurrent minder en hoef het zelf niet te doen.
 
NL Hooligans Racing 05 jul 2018 17:18+1
Avatar
Posts: 804
Als het 1 auto kan dan is het de RBR wel .. van nature veel downforce .. je kan toch veel tijd winnen in Quali als het lukt!
ES Darlos Cainz 05 jul 2018 18:50+1
Avatar
Posts: 5491
Zeker interessant idd!
Avatar
Posts: 985
Rustig opbouwen en de baan inrijden en afstelling wagen op orde krijgen. Als er genoeg op de baan gereden is en de banden werken goed kan ie eerst gewoon vol gas gaan en ik denk dat Max weer met minder downforce zal rijden en kleinere achtervleugel. DRS in bocht blijft een risico maar het is de vraag of rijders als Max en Lewis de auto kunnen houden als ie uitbreekt
Avatar
Posts: 949
schijnt dat Max wel met een kleinere achtervleugel rijd dan Daniel (zag ik gister op zijn instagram account).
Dus Hij levert wel wat downforce in om snelheid te winnen, hij voelt zich kennelijk goed in de RB14 en heeft voldoende mechanischegrip om downforce op te offeren.

Gaat zeker interresant worden :-)
 
Avatar
Posts: 1542
hoop dat Max hier niet in trapt en dat pas in de kwali doet en daarna een lange neus maken tegen Lewis.
NL Camping33 06 jul 2018 10:060
Avatar
Posts: 281
Uhm, ik zou zoiets toch eerst eens in een training doen. Als het in de kwali mislukt en hij vliegt eraf kan die een goede kwali en race wel vergeten. Gebeurt het in VT1 dan kunnen ze zijn bolide tenminste op tijd repareren.
 
Posts: 538
Hamilton wordt nog maatjes met Verstappen in Frankrijk al lol met elkaar nu schijnbaar weer buiten het feit dat Max de laatste weken de nodige punten bij Vettel weghaalt
NL neppatsrev 05 jul 2018 18:280
Avatar
Posts: 3404
Die twee liggen elkaar niet zo slecht. Maar Ham houdt wel afstand. Hij weet wat voor gevaar er om de hoek hangt als Max zich op zijn gemak voelt..
NL inflatable 05 jul 2018 19:00+3
Posts: 398
Zolang Max geen echte bedreiging voor Lewis vormt in het kampioenschap zal de sfeer goed blijven..
NL alonso fan 05 jul 2018 21:17+1
Avatar
Posts: 10315
Denk dat het nog wel een koppeltje gaat worden...
NL Camping33 06 jul 2018 10:070
Avatar
Posts: 281
Die twee jongens, even strelen door elkaars haren, schouderklopjes uitdelen, lekker man, niks mis mee.
 
NL schwantz34 05 jul 2018 18:39+3
Avatar
Posts: 11412
Met die enorme uitloopstrook is het totaal geen uitdaging om het te proberen, gooi er eerst maar een good old grindbak neer.
Avatar
Posts: 3513
Gewoon grind op die uitloopstrook leggen.... Rijden ze ineens op eieren.... Ken je helemaal lachen ;)
NL Grindbak 05 jul 2018 21:06+6
Avatar
Posts: 254
Ik zal ze met open armen ontvangen.
NL F1Fan1993 06 jul 2018 08:070
Posts: 3387
Ik kan me nog herinneren dat in die bocht meerdere coureurs waren uitgevallen in 2016.
 
NL Getuige X 05 jul 2018 19:45+1
Posts: 2008
Max in de persconferentie vandaag.
Perfect Engels, duidelijke mening.
Erg volwassen.
Dus toch goed te zien dat de resultaten hem nu een beetje doen ontspannen.
NL Grindbak 05 jul 2018 21:10+1
Avatar
Posts: 254
Hij zit lekker in zijn vel, op het moment. Dat kun je zien. Al zegt hij dat we nergens op moeten rekenen, omdat de baan niet zo goed is voor de RBR. Naar mijn gevoel is hij aan het sand baggen. Oostenrijk zou toch ook niks worden? Wat er daar gebeurt is, kan dit weekend zo weer gebeuren.
 
US Mex Versteppen 05 jul 2018 21:16+1
Avatar
Posts: 43
Persco van vanmiddag, met Max, Lewis en Leclerc
www.youtube.com/v/LYCrCPOdJEE
 
Avatar
Posts: 503
youtube de 2011 pole en al deze vraagtekens waren overbodig...
toen was het volgas met drs open, dan is het dat met deze autos ook :P
Avatar
Posts: 3513
Ik wilde je bijna verbeteren door te zeggen dat er in 2011 nog geen DRS was, maar ff opgezocht en dat was het eerste jaar met DRS ;)
Maarre dat waren toen nog wel andere wagens, qua uiterlijk en qua motoren.... Die wagens in 2011 hadden een lagere bochtensnelheid dan de wagens van nu..... Dat valt dus niet echt te vergelijken.....
NL Pietje2013 05 jul 2018 22:500
Avatar
Posts: 6903
En in 2011 was de eerste bocht niet dezelfde bocht als nu :-p
Avatar
Posts: 3414
de huidige 1e bocht(Abbey) is volgens mij iets minder scherp dan Copse
 
Posts: 2132
Is natuurlijk een “dare” van Lewis naar Max toe, ook geeft hij toe dat hij eerst afwacht hoe dat Max is vergaan.
Zonder DRS easy flat, met DRS? Zal er vanaf hangen hoe efficient de vloer is en blijft in downforce creëeren
 
Avatar
Posts: 5183
max begint ook in de breedte te groeien zie ik.
 
NL Trouwekijker 06 jul 2018 07:23+2
Posts: 82
Een viervoudig wereldkampioen, die aangeeft dat de rest van het veld een 20 jarige gaat volgen.

Best een aardig compliment... :)
 

US
        Grand Prix van de VS
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
20:10 - 22:10
 
 
Snelste ronde
20:10 - 22:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
20:00 - 21:00
 
 
Kwalificatie
23:00 - 00:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
17:00 - 18:30
 
 
Vrije training 2
21:00 - 22:30
 
 
 
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (21)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco