Hamilton over strategische fout: "Gaat de titelstrijd niet beslissen"

Gepubliceerd op 05 jul 2018 16:20
image

Lewis Hamilton houdt vertrouwen in een goed verloop van het kampioenschap. De Brit verloor de leiding afgelopen weekend aan Sebastian Vettel, nadat hij uitviel door technische problemen. De regerend kampioen kwam eerder al in de problemen door een strategische blunder van zijn team, maar Hamilton houdt vol.

"Het gaat op en neer, maar ik ben er nog altijd van overtuigd dat wij het sterkste team zijn en dat zullen we ook blijven", aldus Hamilton tijdens de persconferentie voorafgaand aan de Britse Grand Prix. Volgens Hamilton wordt de strategische blunder van Mercedes geen beslissend moment in het kampioenschap.

"Ik denk niet dat het de titelstrijd gaat beslissen. Ik ben van mening dat ik het sterkste strategische team achter me heb staan, gezien al de overwinningen die we geboekt hebben. Er zijn meer overwinningen dan fouten geweest."

"We zijn allemaal mensen", vervolgt Hamilton. "Iedereen in het team zal dat moment dit weekend in het hoofd hebben, maar dat mag niet van invloed zijn. Hopelijk is de auto betrouwbaar. Ik laat het niet naar mijn hoofd stijgen, net als de rest van het team."



Reacties (35)
NL Rogier hier 05 jul 2018 16:350
Avatar
Posts: 3630
.... dat mag je hopen!
NL RJHvandaag 06 jul 2018 09:430
Avatar
Posts: 2005
Ach HAM heeft makkelijk praten. Hij finishte toch niet.
Maar is niet de eerste keer dit jaar van Mercedes en gedoe met de VSC.
 
NL Rogier hier 05 jul 2018 16:36+7
Avatar
Posts: 3630
Stel je toch eens voor dat Max tijdens de laatste race van het seizoen met één punt verschil t.o.v. Lewis tóch nog wereldkampioen word dit jaar... (just dreaming...)
Avatar
Posts: 70
Of iemand anders.
Avatar
Posts: 2320
ik droom met je mee.....
 
NL Tuurlijk! 05 jul 2018 16:370
Posts: 764
Lol, echt wel strategisch het slechtste team van de top 3, grappenmaker....
Avatar
Posts: 2320
Niet mee eens TUURLIJK. Ze zaten er echt enorm naast in Oostenrijk dat klopt, maar zijn vaak wel erg goed hoor in hun tactiek. komt nog bij dat Hamilton een DNF heeft gehaald dus de tactiek blijft een grote fout maar had Hamilton geen punten gekost, gewoon uitgevallen.
Avatar
Posts: 10197
Tuurlijk is alleen van Max... de grappenmaker.
Avatar
Posts: 402
RAY1975 Melbourne 2018?? Koste toch echt een overwinning! Montreal 2018?? Koste bijna een tweede plaats.. Noem even 3 fouten van Ferrari en Red Bull in 8 races. Ben wel benieuwd ;)
NL Need5Speed 05 jul 2018 20:280
Avatar
Posts: 1562
China 2018 was ook niet sterk, Red Bull had 'm wel goed en won.
NL Tuurlijk! 05 jul 2018 21:26+1
Posts: 764
Weer wakker Dutch?
Mercedes heeft dus echt wel de meeste strategische fouten gemaakt, als je dat ontkent ben je niet snik...ohw wacht....
En als je denkt dat ik alleen maar voor Max ben lees je niet al mijn posts. Jammer, maar verwacht, dat je het altijd maar over die boeg moet gooien.
NL Camping33 06 jul 2018 07:26+1
Avatar
Posts: 281
@DutchF1

Waarom haal je hier Max bij? Die snap ik niet zo goed. Hij noemt gewoon slechtste van de top 3, hij zegt niks over Max.

Vorig seizoen was het vooral Ferrari met strategische fouten meen ik me te herinneren, dit jaar volgens mij Mercedes tot nu toe.
 
NL inflatable 05 jul 2018 16:43+4
Posts: 398
Lewis heeft er dus nog vertrouwen in dat de Mercedes auto zo dominant zal zijn in de rest van het seizoen dat hij met genoeg punten voorsprong kampioen wordt dat dit soort fouten van z'n team niks uitmaken.. Dat Mercedes het sterkste strategisch team heeft geloof ik niet, ze hoeven het althans al jaren niet echt te laten zien, meeste races alleen maar hun kop posities zien vast te houden vanaf de start.. Dat is van hetzelfde niveau als zeggen dat je de beste coureur bent omdat je het meeste gewonnen hebt de laatste jaren in de beste auto.. Als Vettel of Verstappen etc al jaren de beste auto zouden zitten die de meeste pole posities kan rijden zouden ook zijn verreweg de meeste races makkelijk winnen..

Ik als F1 fan hoop niet dat Lewis gelijk krijgt, dat Mercedes de 2 helft van het seizoen niet weer zo dominant wordt.. Ik hoop dat het dit jaar t/m de laatste race spannend blijft.. En hopelijk tussen 3 teams en niet alleen met Vettel en Ferrari erbij, al is die kans klein..
Avatar
Posts: 2320
Ik verwacht dat Ferrari met Vettel de titel gaat pakken, Ferrari is gewoon de beste auto momenteel ! de nieuwe update werkte goed even, maar betrouwbaarheid was in Oostenrijk ver te zoeken (wat echt maar zelfde voorkomt met een MB) derde team is en blijft RBR, wat nog zeker een paar mooie races kan winnen denk aan Mexico en Hongarije... maar vettel gaat met de titel strijken wat ik persoonlijk jammer vind, maar ach we gaan het zien.... moet Vettel ook niet te veel fouten maken natuurlijk want anders heeft hij weer niks.
Avatar
Posts: 10197
Ik verwacht dat Mercedes met Hamilton de titel gaat pakken. Simpelweg omdat die Ferrari wel goed is....maar niet goed genoeg.
 
Avatar
Posts: 120
Dat gaat het kampioenschap ook niet beslissen. Zonder die blunder had hij ook een 2e keer moeten stoppen omdat zijn softs eraan gingen en was hij ook uitgevallen.
Avatar
Posts: 3513
Klopt hij was sowieso uitgevallen..... En bij de andere teams zijn er ook strategische fouten gemaakt dit seizoen, dus dat maakt niet uit....
Avatar
Posts: 2320
precies ! ROEL79 zo denk ik ook...
Posts: 1496
@roel, als Hamilton in vrije lucht had kunnen rijden had hij waarschijnlijk hetzelfde kunnen doen als max en zijn banden sparen. Oké hij is uitgevallen maar was wel degelijk een serieuze strategische blunder. Na China al de 2de.
Avatar
Posts: 120
@Box, dat betwijfel ik. Ze gingen er echt wel heel snel aan. Ook met banden sparen had hij dit niet gered. Dat dit een serieuze blunder was ontken ik ook niet. Integendeel...
Posts: 1496
@roel, max, Grosjean,... Al hun banden waren op het einde en hadden al vele rondes blaren erop. Het verschil tussen vuile lucht en vrije lucht is enorm, zeker bij de Mercedes. Ben er zeker van dat Hamilton die ook tot het einde had kunnen krijgen.
Avatar
Posts: 120
We zullen het nooit weten ;)
 
Posts: 631
Off topic op racing365 staat dat Lance zijn geld zet op Force India of McLaren . Hij kan beter zeggen papa zijn geld .
Avatar
Posts: 70
McLaren zou hilarisch zijn, als ze nadat ze 'faalden met het beste chassis door Honda', het nu met Renault het ook niet lukt en dan Stro(ll)nt in de auto gaan zetten :')
 
Avatar
Posts: 1543
Juist als andere fouten maken moet je laten zien hoe goed je bent ipv de halve race over de boordradio liggen te mekkeren wat er allemaal verkeerd ging .
Avatar
Posts: 10197
Wat denken je dat andere coureurs hadden gedaar?
Alles voor zoete koek geslikt?
Denk je dat werkelijk?
Die teams zenden de gesprekken op de boordradio niet uit....Dat is het enige verschil.
Posts: 489
medi ja was een fout maar hami viel uiteindelijk uit dus die strategische fout was achteraf niet erg. als die wel nieuwe banden had gehaald en op 1 lag was die ook uitgevallen dus wat jij zegt is echt bs
NL Camping33 06 jul 2018 07:30+1
Avatar
Posts: 281
@DutchF1

Volgens mij bepalen de teams zelf niet welke boardradio's wel of niet worden uitgezonden.
En nee, ik denk niet dat elke andere coureur dat had gedaan. Ik vond het nu wel heel erg van Lewis, al moet ik zeggen dat Vettel op een andere manier wel kan zeuren.

Anyway, Lewis liet eigenlijk zien dat hij een zeer slechte verliezer is. Maar...Dat is totaal niet negatief, maar je moet het gewoon niet ontkennen. :)
NL hondamp4/4 06 jul 2018 08:25+1
Avatar
Posts: 980
Toont inderdaad aan dat Hamilton een geweldige racer is maar mentaal zeer zwak. Dat scheidt hem ook van de echte grote kampioenen.
 
NL kingcreole 05 jul 2018 19:580
Avatar
Posts: 776
Hammie..doe ons allen een plezier en ga er samen met Vettel van af ..kan Max de winst pakken en meevechten om de titel
 
Posts: 785
Vettel en Hamilton switchen zo'n beetje om de race aan top van het klassement. Heb het idee dat elk foutje dit jaar beslissend kan zijn.
 
Avatar
Posts: 240
Hoe kan Hamilton nou zeggen dat ze strategisch het beste zijn? Mercedes heeft toch al 3 enorme blunders begaan op dit vlak, wat minimaal 1 racewinst heeft gekost.
Posts: 1122
Over lange termijn, dus over 4 jaar gezien bedoelt ie denk ik, eant dit seizoen is het lachwekkend
Avatar
Posts: 240
In het verleden was het ook niet altijd perfect, maar toen was de dominantie zo groot dat er ruimte genoeg was.
 
Posts: 1122
Of het is grootspraak of ze hebben nog munitie in de pocket.
Dat ze strategisch even de draad kwijt zijn lijkt mijwel duidelijk.
Dat heeft ze veel punten gekost. En natuurlijk dnf’s en bakwissel ham, alles bij elkaar toch wel veel punten. En dan nog slechts 1 p achterstand, die ham.

Pech is niet alleen voorbehouden aan mer en zal de anderen ook overkomen, hoop het niet voor ze, zoiets gun je geen enkele team/coureur. Maar een heel seizoen pechvrij met 3 motoren etc kan ik mij niet voorstellen.
 

US
        Grand Prix van de VS
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
20:10 - 22:10
 
 
Snelste ronde
20:10 - 22:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
20:00 - 21:00
 
 
Kwalificatie
23:00 - 00:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
17:00 - 18:30
 
 
Vrije training 2
21:00 - 22:30
 
 
 
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam GB Lewis Hamilton
Actief Als Mercedes Coureur in Formule 1
Geboortedatum 7 jan 1985 (33)
Gewicht 66 kg
Lengte 1,75m
Woonplaats Monaco