Lauda: "Hamilton en Bottas rijden in 2019 voor Mercedes"

Gepubliceerd op 03 jul 2018 11:55
image

Lewis Hamilton als Valtteri Bottas rijden in 2019 voor het team van Mercedes. Dat heeft Mercedes-voorzitter Niki Lauda laten weten tegenover de Oostenrijkse zender ORF. Lauda was samen met Red Bull-adviseur Helmut Marko te gast voor een interview en samen bespraken ze de rijdersmarkt voor komend seizoen. 

"Ik kan iedereen garanderen dat Lewis Hamilton en Valtteri Bottas ook in 2019 voor Mercedes rijden", aldus Lauda tijdens het interview. De drievoudig wereldkampioen verkondigde ook dat Red Bull-rijder Daniel Ricciardo nooit met Mercedes heeft gesproken over een contract voor komend seizoen. 

De uitspraak van Lauda was voor Red Bull-adviseur Marko reden om te reageren. "Zou je dat ook even zwart op wit kunnen zetten?", luidde het antwoord van Marko. "Dan kan ik dat vervolgens aan Daniel laten zien en dan wordt het voor hem wel duidelijk dat hij bij ons moet blijven."



Reacties (20)
Posts: 1059
Vriend Lauda helpt Marko... En zo zijn de werknemers weer de dupe van de kartelvorming van de werkgevers.
NL ConkersF1 03 jul 2018 12:020
Avatar
Posts: 594
Ga jij eens heel vlug op je vleugel liggen.
NL Hugoboss92 03 jul 2018 12:09+2
Avatar
Posts: 818
Hij is toch geen Thierry Baudet ;)
Avatar
Posts: 712
Dit was toch al duidelijk! Dat riciardo zo lang wacht is gewoon omdat die op deze manier denkt dat die er meer kan uitslepen! Hij vergeet 1 ding de extra verkoop van red bull shit is wel te danken aan zijn teammaat hier kan bijna geen coureur tegen op! Max verkoopt riciardo veel minder! Zo simpel is het gewoon! Gaat ook zo in voetballerij een speler waar 100 miljoen voor word betaald moet meer als het dubbele opbrengen uit verkoop shirts met naam!
Avatar
Posts: 539
@Rick F1

Kun je de vermeende kartelvorming uitleggen?
NL Snelrondje 03 jul 2018 14:32+1
Posts: 2656
Kartelvorming door werkgevers? Moeten we nu medelijden krijgen met coureurs die om en nabij de 20 miljoen per jaar aftikken?
Posts: 1059
Ik overdrijf natuurlijk, maar Lauda helpt Marko hier wel een handje.
 
Posts: 401
Ik denk dat RIC nu nog een basisloon van 1 euro krijgt :D De rest moet die maar verdienen..
Posts: 1059
Of hij krijgt een contract per race.
 
Avatar
Posts: 4614
Als Kimi dan ook nog een jaartje bij Ferrari mag blijven zijn we dit jaar snel rond met de rijders carousel.
NL Flying Dutchman 03 jul 2018 13:450
Avatar
Posts: 561
Hij moet wel regulier blijven scoren en op zijn minst 1 overwinning behalen. Een beetje Bottas-patroon volgen - altijd heel dichtbij in de buurt blijven in geval als.
Anders is het dit zijn laatste (Ferrari) seizoen vrees ik.
 
Avatar
Posts: 4614
Het is toch ook wel typisch dat de grotere teams meestal vrij conservatief zijn in hun keuzes qua rijders. Er is maar een klein select groepje die ze een stoeltje willen geven.
NL Raket Beest 14 03 jul 2018 12:500
Avatar
Posts: 924
Omdat de belangen zo groot zijn! Deangst te falen wordt groter als er meer op het spel staat.
Avatar
Posts: 9464
Conservatief? Toen Schumi bij Mercedes wegging kwam Lewis naast Rosberg te rijden....Dat werd een top duo. Nicolas gaat onverwacht weg....niemand van de andere coureurs was vrij....Williams had geld nodig en zo kon Bottas komen. In tegenstelling tot wat de meeste dachten blijkt hij gewoon een zeer goede coureur (met verbeter punten, maar welke coureur niet). Dus waarom veranderen wanneer iedereen in het team blij is.
 
NL Rogier hier 03 jul 2018 12:59+1
Avatar
Posts: 3333
Arme, arme Daniel... hij had zo gehoopt dat de topteams hem graag wilde hebben. Maarja, Bottas doet het best goed en heeft alleen een hoop pech waar hij niks aan kan doen en het lijkt erop dat Lewis toch nog echt niet met pensioen gaat. En bij Ferrari kiezen ze denk ik voor LeClerc naast Vettel of geven ze gewoon Kimi nog een contract voor één seizoen.

De enige keuzes die voor Daniel denk ik overblijven (zoals ik in een eerdere post al meldde) zijn bijtekenen bij Red Bull waar hij zal moeten afrekenen met Max en hopen dat de Honda’s brengen wat ze beloven, gaan voor de ambitie bij Renault en wellicht enkele podia scoren komend seizoen maar geen titel of gaan voor het grote geld van McLaren en hopen dat die komend seizoen de aansluiting met het middenveld weer hebben gevonden.
 
Avatar
Posts: 2013
Geen verrassing, en bij Ferrari komt ook geen verrassing, misschien bij paar andere teams paar verschuivingen zou kunnen.
 
NL bullfrog 03 jul 2018 14:33+1
Posts: 42
in de top 3 veranderd niks volgend jaar , iedereen zegt maar dat Kimmi vervangen wordt , maar hij scoort gewoon genoeg punten voor het team Seb is de nummer 1 en Kimi is de back up , Ferrari wil de constructeurs titel . niet meer en niet minder en als Seb kampioen wordt is dat mooi mee genomen.kijk maar in Oostenrijk de 2 Ferrari's hielden positie.
 
NL Snelrondje 03 jul 2018 14:340
Posts: 2656
Lijkt me een logische keuze. Nu kan Ricciardo ook rustig zijn krabbel plaatsen.
 
Posts: 348
weinig verrassend waarom zouden ze ook wisselen iedereen voldoet
 
NL Nino Farina 03 jul 2018 15:030
Avatar
Posts: 766
Lauda en Marko. Ze gaven begin van het jaar samen een interview. Erg leuk om de grappen over en weer te zien.
 

BE
        Grand Prix van België
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
15:10 - 17:10
 
 
Snelste ronde
15:10 - 17:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
12:00 - 13:00
 
 
Kwalificatie
15:00 - 16:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
11:00 - 12:30
 
 
Vrije training 2
15:00 - 16:30
 
 
 
Geef je mening
De Grand Prix van Nederland komt naar Assen





Coureursprofiel
Naam FI Valtteri Bottas
Actief Als Mercedes Coureur in Formule 1
Geboortedatum 28 aug 1989 (28)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,73m
Woonplaats Monaco