Horner over partymodus Renault: "Voelt meer als indrinken dan een feestje"

Gepubliceerd op 03 jul 2018 10:25
image

Red Bull-teambaas Christian Horner is vooralsnog niet onder de indruk van de partymodus van Renault. Sinds de Grand Prix van Oostenrijk beschikken ook de Renault-motoren over een dergelijke stand, waarmee meer vermogen gebruikt kan worden tijdens de kwalificatie. Horner is nog niet tevreden. 

De partymodus van Renault levert volgens Renault-baas Cyril Abiteboul ongeveer 15 pk, een extra hoeveelheid vermogen die volgens Horner weinig te maken heeft met een partymodus. "Het voelt meer als indrinken", aldus de teambaas tegenover het Britse Channel 4. 

Horner was in Oostenrijk behoorlijk mondig over de relatie met Renault. Zo werd hem gevraagd hoe de laatste maanden van de samenwerking met de Franse motorbouwer verlopen. "Het voelt een beetje als Love Island", aldus de Brit. "Er wordt daar continue van mening veranderd." 

Ook ging Horner in op het dienstverband van Carlos Sainz bij Renault. De Spanjaard is momenteel uitgeleend aan het Franse team. "Sainz blijft bij Renault, tenzij Cyril zich misdraagt. In dat geval halen we hem terug en stallen we hem bij McLaren." 



Reacties (82)
NL ohnoname 03 jul 2018 10:28+2
Avatar
Posts: 57
"Sainz blijft bij Renault, tenzij Cyril zich misdraagt. In dat geval halen we hem terug en stallen we hem bij McLaren."

Heb ik iets gemist????
NL beamer e46 03 jul 2018 10:31+4
Avatar
Posts: 171
Horner heeft t indrinken overgeslagen en op een zuipen gezet,een drinkeboer is het :)
NL Rogier hier 03 jul 2018 10:390
Avatar
Posts: 3631
Ik denk dat Horner nog zijn lolbroek aan had en nog een beetje tipsy was van de after-party...
NL Rogier hier 03 jul 2018 10:44+2
Avatar
Posts: 3631
Al geloof ik serieus niet dat Sainz nog terug keert bij Red Bull. Ze gebruiken hem nu als een soort drukmiddel tegen Renault om er voor te zorgen dat ze een fatsoenlijke PU blijven leveren tot het einde van het seizoen. Maar even Sainz ‘stallen bij McLaren’ is natuurlijk een boute uitspraak. Alsof Horner iets te zeggen heeft over wie er rijdt bij McL... sterker nog daarmee suggereert hij ook dat wanneer ze Stoffel zouden inwisselen voor Sainz ze plots verder vooraan zouden staan en wellicht Renault van p4 in het kampioenschap af zouden kunnen houden? Ze zullen bij McL niet gecharmeert zijn van Horner zijn uitspraken. Al zal Horner daar schijt aan hebben!
Avatar
Posts: 4711
Een Rogier, meesterlijk tactische zet van RB om Renault scherp te houden!
NL Camping33 03 jul 2018 11:01+1
Avatar
Posts: 281
Ik begrijp uitspraken als drukmiddel voor een fatsoenlijke PU levering niet. Er zijn gewoon regels van de FIA die een fabrikant verplichten dezelfde specificaties en software te leveren aan de klanten. Dus drukmiddel en dat soort uitspraken zijn in mijn ogen nonsens.

Renault is er zelf overigens gewoon gebaat bij om de PU goed door te ontwikkelen, want ze willen zelf ook de weg terug omhoog vinden. McLaren en RBR "profiteren" daarin gewoon mee.
Avatar
Posts: 2780
Ook al zou Horner gelijk hebben. Dit zeg je niet in het openbaar. Horner heeft wel vaker uitspraken die vreemd overkomen. Carlos word als een pion gebruikt, leuk voor hem om het zo openlijk te horen van RBR. Carlos heeft zijn glazen in gegooid toen hij samen met Max voor STR reed dat is duidelijk. Maar dit?...
Posts: 1557
Ik weet het niet. Ik weet wel dat ik blij ben dat ik dit kinderachtige geleuter in 2019 niet meer hoef te horen over Renault.
NL V10lover 03 jul 2018 11:16+2
Avatar
Posts: 996
Grappige steek onder water van Christian om iedereen bij de les te houden.
NL Krombacher 03 jul 2018 11:26+1
Posts: 165
Eens met Manuel. Zoiets zeg je niet over een werknemer die bij je onder contract staat. Dit heeft niks met Engelse humor of steken onder water te maken: het is gewoon onbeschoft.
Posts: 754
Slecht dit. Mogelijk is het uit zijn context getrokken en is het eigenlijk een grap geweest. Dat zou kunnen. Maar daar waar men een slechte relatie heeft hoort men niet vuil gedrag te tonen. Niet professioneel naar mijn idee.
Voor mij had Horner maar 1 ding kunnen zeggen: Ik verwacht een professionele houding van alle partijen.
Overigens is Sainz al een paar maal openlijk aan het solliciteren geweest bij Renault. Ambiteus als hij is zal hij goede dingen hebben gezien intern bij Renault.
Posts: 13
Het was een grapje. Wat is dat toch tegenwoordig dat alles wat je zegt op een weegschaaltje wordt gelegd door een leger keyboard warriors.
Avatar
Posts: 1378
Horner is nog pissed dat Renault al in Frankrijk de party mode had. Dat is tegen de FIA regels. Horner maakt hier gewoon duidelijk dat het geen tweede keer moet gebeuren.
DK BENNY DONKER 03 jul 2018 12:280
Posts: 1976
@Snailer: ik denk dat de ware reden dat Sainz openlijk bij Renault solliciteert is dat hij weet dat hij niet zo makkelijk ergens anders nog terecht kan. Sainz is snel over één rondje en daarmee een coureur die een goede plek op de grid weet te bemachtigen. Maar Sainz is niet consistent snel in races en mist strategisch inzicht. Dat maakt hem al met al een middelmatige coureur. Meer dan Renault zit er voor hem echt niet in. En dat weet hij.
NL Krombacher 03 jul 2018 13:020
Posts: 165
Fr1es: ‘Het was een grapje. Wat is dat toch tegenwoordig dat alles wat je zegt op een weegschaaltje wordt gelegd door een leger keyboard warriors.’

Ik voel me niet bepaald een keyboard warrior (wat wordt dat woord overgebruikt zeg) maar een denigrerende grap maken over de rug van één van je werknemers vind ik ongepast. Zegt namelijk meer over jezelf dan over de ander. Misplaatste grap dus ipv een grappige grap.
Avatar
Posts: 617
Ik heb wel eens het idee dat humor en F1 heel slecht samengaan. Er wordt zo serieus hier op ingegaan. Doet me aan dé uitspraak van Max denken waarna alle moraalridders wakker werden.
Posts: 754
@Ben Donker, Dank voor deze invalshoek. Sainz heeft wel een paar sterke races gereden. Ik vind hem niet slecht eigenlijk. Maar ook niet super top. Toch denk ik dat hij in een top auto kan winnen. Of hij in de huidige Red Bull of die van vorig jaar zou kunnen winnen heb ik wel mijn twijfels over inderdaad.
In ieder geval ligt hij goed bij Renault zo lijkt het. En hij ligt helemaal goed bij de vrouwelijke commentator bij Sky. (Ben haar naam even kwijt) Maar die lijkt ergens last van te hebben en is denk ik niet zo objectief.
BE Stoffelman 03 jul 2018 15:520
Avatar
Posts: 2595
@ONHONAME

Dit is gewoon macho gedrag.
Een macho denkt iets stoer te moeten zeggen wanneer hij een kwinkslag geeft.
Het is niet alleen Horner die daar last van heeft.
FR De Pleaggeest 03 jul 2018 21:260
Avatar
Posts: 161
Races winnen met Renault, maar achteraf beginnen zeiken over 15PK te kort aan "party-modus"???

Honda heeft wel een party modus?

Het slechtste besluit ooit van Red Bull om met Honda in zee te gaan.
 
NL Tuurlijk! 03 jul 2018 10:280
Posts: 768
Dat is natuurlijk een dikke stok achter de deur, ondersteun ons goed de rest van het seizoen of we halen Sainz bij je weg, erg slim!
Posts: 125
Erg goed inderdaad. Wat een uitspraak zeg
IT mr.Monza 03 jul 2018 10:30+2
Avatar
Posts: 5464
Carlos is feeling the love....
Avatar
Posts: 207
idd. Jack Aitken (reserverijder 2018) zullen ze nog niet in de auto willen zetten denk ik. zeker niet gezien HAAS steeds sterker wordt gedurende dit jaar. die p4 bij constructeurs is veel te belangerijk
BE Jean Alesi 03 jul 2018 10:350
Avatar
Posts: 17675
Staat Cyril met zijn dikke stok achter de deur? Beter haalt RBR Carlos maar rap weg daar
NL Billgates307 03 jul 2018 10:53+1
Avatar
Posts: 5583
Dikke stok achter de deur? Dan heb je je niet verdiept in Cyril (is ook niet leuk ik weet het). Die vent is in staat om een discutabele beslissing te nemen. Zelfs al is het niet in het belang van eigen team. Desnoods zet Cyril Markelov in mocht het zover komen.
En gezien de snelheid waarmee opeens de upgrades worden gelanceerd (met waarschijnlijk meer risico) zie ik het nog gebeuren ook. Gaat nog een mooie soap worden!
Posts: 481
Over wie er in een stoeltje bij RBR zit, heeft Horner al niets te vertellen.
Opmerking is dan waarschijnlijk ook lollig bedoeld.

Marko is de man die de stoeltjes verdeeld bij RBR en STR.
NL Hooligans Racing 03 jul 2018 20:030
Avatar
Posts: 804
@Berreal .. ik denk dat Jack Aitken het niet goed gaat redden in de Formula 1 .. ze kunnen dan beter Markelov nemen .. zit ook in de opleiding van Renault en is in mijn ogen een groter talent dan Aitken.
 
US ESTEBAN STROLL 03 jul 2018 10:290
Avatar
Posts: 281
Jaaaa!!! Die Fransen weten wel wat een feestje is.
 
Avatar
Posts: 611
Dit komt niet goed zo, over de party modus had ik altijd mijn twijfels.
Posts: 754
Over die party modus gesproken. Natuurlijk was er een groot verschil tijdens de race door de warmere temperaturen. Maar Haas was ongeveer gelijkwaardig tijdens kwalificatie. Tijdens de race was er een groot verschil. Die Ferrari party modus zal het toch wel erg goed doen!
 
Avatar
Posts: 1123
Carlos is dus een soort lijfeigene van redbull.
US ESTEBAN STROLL 03 jul 2018 10:360
Avatar
Posts: 281
Contractueel wel al zie ik hem nooit naar Redbull zelf terugkeren
NL Grotestappen 03 jul 2018 10:540
Posts: 204
Met Carlos bij Renault kunnen ze op motorisch gebied nog wel het een en ander afdwingen.
 
NL Rijdende Chicane 03 jul 2018 10:38+1
Avatar
Posts: 99
“Dan stallen we hem bij McLaren”. Zelfs als het een grap is, klinkt dit nog pijnlijk:P
ES Darlos Cainz 03 jul 2018 11:17+2
Avatar
Posts: 5497
Echt heerlijk hahaha
 
DK BENNY DONKER 03 jul 2018 10:38+1
Posts: 1976
Die uitspraak over Sainz is voor alle partijen denigrerend: voor Sainz, omdat hij als ruilmiddel met Renault wordt gebruikt. Voor Abiteboul, omdat hij als klein jongetje wordt behandeld.
En voor McLaren, omdat het team wordt weggezet als een team dat niet eens meer zelf kan en mag bepalen wie er voor hen rijdt.

Kortom: geweldige uitspraak van Horner!
US ESTEBAN STROLL 03 jul 2018 11:01+1
Avatar
Posts: 281
Een echte Sainz fan zo te lezen? ;-)
NL Hooligans Racing 03 jul 2018 11:040
Avatar
Posts: 804
Je hebt helemaal gelijk Benny .. Horner probeerde grappig te zijn maar deze grap ging ten koste van Sainz .. niet zo slim dus!
DK BENNY DONKER 03 jul 2018 12:320
Posts: 1976
@Hooligans Racing: ik vrees voor Sainz en zijn fans dat dit Horner geen bal kan schelen. Waarschijnlijk geeft deze grap precies weer hoe Sainz er werkelijk voor staat bij Red Bull. Oftewel: een stoeltje bij RBR kan hij op zijn panza schrijven.
Avatar
Posts: 3544
Ach, wat Sainz en Sainz senior vorig jaar gedaan hebben was al helemaal niet netjes. Ik denk dat ze blij zijn bij RB dat ze van hem af zijn, ondanks dat hij nog steeds onder contract staat bij RB. En een handig ruilmiddel ten opzichte van Renault.
 
NL alonso fan 03 jul 2018 10:43+1
Avatar
Posts: 10320
Praatjes heeft hij genoeg (als het zo gezegd is...)
Avatar
Posts: 4711
Mooi toch!?

Geeft een beetje kleur aan de sport.
NL Supersoft 03 jul 2018 10:540
Avatar
Posts: 579
Denk niet dat het zo is gezegd. Schat Horner iets hoger in..
NL Tuurlijk! 03 jul 2018 13:160
Posts: 768
Die praatjes hebben ze bij McLaren niet hè ;-)
NL Tuurlijk! 03 jul 2018 13:170
Posts: 768
Oké, niet meer...
 
Avatar
Posts: 4711
Ha ha… prachtig vind ik die humor van Horner altijd.

Heerlijk die droge humor altijd, net als vorige week toen ie 10 seconden stil bleef bij de vraag van Jack Plooij over wat hij gaat missen aan Renault

En als Sainz zich misbruikt voelt, dan heeft ie het daar blijkbaar zelf naar gemaakt.
Avatar
Posts: 921
en weer ben ik het met je eens, engelse humor is zo veelzeggend ;)
US ESTEBAN STROLL 03 jul 2018 10:54+2
Avatar
Posts: 281
En dan de trap na richting Sainz. "dan stallen we hem bij McLaren" Die doet echt pijn!
NL Nino Farina 03 jul 2018 10:57+1
Avatar
Posts: 983
Horner is een sluwe vos. Die denkt na over ieder woord wat hij zegt. Dus ook grapjes en steekjes onder water hebben een bedoeling.
Avatar
Posts: 4711
Misschien is de trap naar McLaren toe nog net wat subtieler, maar minstens net zo leuk.
NL Snelrondje 03 jul 2018 11:51+2
Posts: 2923
Tenzij achter de schermen McLaren zelf met Horner contact gezocht heeft over de mogelijkheid on Sainz over te nemen. Iedereen heeft nu een mening maar we hebben geen idee wat er achter de schermen gebeurt.
Avatar
Posts: 1378
Het is een steek naar Renault. Zij moeten alle wijzigingen aan de motor volgens het reglement aan iedereen tegelijk beschikbaar stellen. Dat heeft Renault niet gedaan door zelf al met party mode in Frankrijk te rijden. Horner geeft aan dat zo'n geintje niet nog eens moet gebeuren.
Avatar
Posts: 1379
@snelrondje, je hebt helemaal gelijk. Als McLaren met RIC heeft gepraat over een contract, dan is er ook contact geweest met RBR. Ongetwijfeld is ook de positie van Sainz aan de orde geweest.
 
NL Hooligans Racing 03 jul 2018 11:030
Avatar
Posts: 804
@ROGIER HIER .. het is het laatste jaar van Sainz zijn contract bij RBR dus van een echte drukmiddel van RBR is geen sprake. Ik geloof dat er nog wel een optie ligt bij RBR om het contract met 1 jaar te verlengen maar dat zullen ze nooit doen!
 
NL V10lover 03 jul 2018 11:15+1
Avatar
Posts: 996
Iedereen heeft het maar over Sainz en Renault, terwijl de topic gaat over de party mode die nogal teleurstellend was. Dat je daarmee geen potten kunt breken is duidelijk en wellicht is het zelfs misleidend om het een party mode te noemen, want dan verwacht je een extra boost van 50-60 PK.
Avatar
Posts: 5326
Die partyknop is bovendien maar eenmalig inzetbaar.
Renault had hem vorige race al en ditmaal gebruikten ze hem weer. Daarna zei de motor “ploffer de plof, rien ne va plus, deze motor is niet meer van u”
Avatar
Posts: 4711
Wat gebeurt er dan eigenlijk bij die eenmalige partyknop?

Moet ik denken aan een soort Madmax auto waarbij ze wat lachgas of zoiets in de motor spuiten? :)
Avatar
Posts: 1378
Bottas' party knop ging ook in de 1e ronde van de race aan...
Avatar
Posts: 921
Honda zal wel een paar knoppen extra laten monteren denk ik , plofffff Nexxxxxttttt
NL Hooligans Racing 03 jul 2018 14:310
Avatar
Posts: 804
@V10LOVER .. Renault heeft het ook nooit over een Party Mode gehad en ze hebben zelf gezegd dat het hooguit 9 tot 12 PK zou opleveren dus ik snap niet waarom mensen zo verrast zijn dat die "Party Mode" niet zoveel zou opleveren?
NL Hooligans Racing 03 jul 2018 14:330
Avatar
Posts: 804
@MAXIMO het is gewoon een extra stand die je via de stuur kan instellen en die tijdelijk wat extra vermogen geeft van de motor.
Avatar
Posts: 1378
@Beerkuh

Die plof van Renault in Oostenrijk was ook mooi. Gelijk goed te zien hoe de uitlaat de lucht naar de vleugel blaast.
 
Posts: 538
voelt als zo een koopjes aanbieding 1 procent korting op de normale prijs die we natuurlijk wel eerst duurder hebbe gemaakt
 
NL dutchiceman 03 jul 2018 12:050
Avatar
Posts: 1748
Maar voordat je naar een feestje gaat, ga je toch indrinken? Of doen ze dat Engeland niet? Gaan ze daar direct Badr Hari naar de klote??
NL ConkersF1 03 jul 2018 12:26+7
Avatar
Posts: 602
Een Engelse avond stappen gaat als volgt. Je trekt als tienervrouw een dusdanig kort rokje aan dat je billen net bedekt worden als je recht staat, maar bij een beweging moet je flamoes toch wel enigszins zichtbaar zijn. Vervolgens pak je wat plamuur en maak je jezelf op als een barbie. Vergeet geen push up-bh te dragen!

Als man is het de bedoeling dat je een extreem diepe hals draagt in je t-shirt, een legging en witte sneakers. Je haar moet je aan de zijkant opscheren en bovenop graag een soort Neymar-achtige dooie kat.

Vervolgens het feest: koop wodka en andere drank. Doe drankspelletjes, bijvoorbeeld beerpong en zorg ervoor dat er onderling spanning ontstaat zodat de lontjes al kort zijn voordat je de kroeg binnengaat. Pluspunten als er al iemand kotst tijdens het indrinken, dat is het teken om naar de kroeg te gaan.

Gedraag je in de kroeg vervolgens als een complete imbeciel. Pis tegen de bar, schuur alles wat los en vast zit en laat als vrouw af en toe je tieten zien. Om de avond af te toppen sla je iemand op zijn neus en eet je vervolgens met je resterende tanden een lauwwarme kebab.

Daarna lekker slapen en weer vroeg uit de veren!
NL dutchiceman 03 jul 2018 12:300
Avatar
Posts: 1748
Die gasten weten wel een feesie te bouwen he
NL ConkersF1 03 jul 2018 12:31+2
Avatar
Posts: 602
Ja man, maar ze zijn wel echt oerachterlijk.
Avatar
Posts: 5209
Geef mij maar een straatfeest.
Avatar
Posts: 921
in Liverpool is het ietsie anders, gemiddeld een blonde dikke ezel met idd een veel te kort rokje en vooral veel drank van alles zoveel als de dikke vingertjes maar kunnen pakken en alles hoploa in de plofkop, ze denken daar allemaal Miss Engeland te zijn en een attitude van heb ik jou daar, voor de kerels sluit ik mij aan bij Conkers met 1 verschil ze zijn zo facking dronken dat zelfs een 11 jarig jochie zonder enige moeite een heel cafe (pub) leegslaat, ze maken een kabaal van heb ik jou daar en na het stappen proppen ze er fish en shipss compleet met krant en al in!
NL ConkersF1 03 jul 2018 12:430
Avatar
Posts: 602
@Beerkuh,

Probeer Newcastle eens! Daar is inderdaad ook wel enige attitude aanwezig, maar de algehele ervaring maakt dit wel goed. Het leukste is een uur of 6 a 7 in de ochtend. Als je zelf wakker wordt en er buiten uitgaansmensen staan met zo'n goor kebabding. Ik zweer je: een herkauwende koe ziet er charmanter uit.
NL Hooligans Racing 03 jul 2018 14:350
Avatar
Posts: 804
@CONKERSF1 en als ze dan een vrouw aan de haak slaan zijn ze te dronken om er iets mee te doen :)
NL Freek-Willem 03 jul 2018 18:330
Avatar
Posts: 1158
@hooligan, dat laatste is echter geen probleem, die vrouw weet toch zelf ook niet meer wat er tussen haar benen gebeurd is en zal volmondig roepen dat hij 2 keer en zij 4 keer een hoogtepunt heeft bereikt, daar waar hey eigenlijk een aaneenschakeling van dieptepunten was.
 
BE Ernie5335 03 jul 2018 12:100
Avatar
Posts: 1392
Idd was er niets te merken van een "partymodus":(
Avatar
Posts: 921
jawel hoor, vraag maar aan de Hulk......dikke party bij hem
 
NL schwantz34 03 jul 2018 13:270
Avatar
Posts: 11420
Praat me niet van indrinken, heb net 3 tropische en slopende TT dagen achter de rug!
NL Hooligans Racing 03 jul 2018 14:36+1
Avatar
Posts: 804
NL Freek-Willem 03 jul 2018 18:340
Avatar
Posts: 1158
Je moet ook rustig uitdrinken. Anders gaat het natuurlijk niet goed
 
Posts: 72
Red Bull gebruikt niet de volle potentie van het pakket en moet dus niet zeuren , ze gebruiken andere brandstof en smeermiddelen dat scheelt pk's , de nieuwe MGU-K is 2 kg lichter dat scheelt. RB klaagt over Renault en als ze dan met updates komen moet je ze wel gebruiken. en Renault moet volgend jaar Stroll nemen ,dan krijgen ze ten minste een top coureur(dat vindt de familie Stroll)hij zit nu 2 jaar bij Williams moet je kijken hoe goed dat team is door de input van Lance.Alonso mist de Honda en wil naar Toro Rosso.
NL Hooligans Racing 03 jul 2018 19:580
Avatar
Posts: 804
Als RBR een nieuwe MGU-K had gebruikt had Max de race niet gewonnen in Oostenrijk want hij zou dan een gridstraf krijgen .. hij zit al op zijn 3e MGU-K
Posts: 538
bullfrog Wees even reëel.
Ja wat jij zegt klopt in theorie echter Renault geeft zelf aan dat een vermogens winst van 10 a 15 pk mogelijk is dat is 1 procent ten opzichte van je huidig vermogen gedurende 1 rondje daarvoor krijg je minstens 5 plekken straf bovendien je weet nog niks betreffende betrouwbaarheid en dat in je thuisrace
Zou jij dat ding er serieus ingezet hebben misschien scheelt het iets maar zelf als die partymode nu maar voor de helft werkte hebben we het over 7 pk oftewel 0,7 procent knappe jongen als jij dat merkt wat je wel had gemerkt was dat Max dan als 10e was gestart.
Dus theoretisch heb je misschien gelijk maar gelukkig is racen geen theorie.
 
Avatar
Posts: 404
Ben je in december aangeschoten.. is de alcohol op..
 

US
        Grand Prix van de VS
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
20:10 - 22:10
 
 
Snelste ronde
20:10 - 22:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
20:00 - 21:00
 
 
Kwalificatie
23:00 - 00:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
17:00 - 18:30
 
 
Vrije training 2
21:00 - 22:30
 
 
 
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Circuit Circuit of the Americas
 
Circuit Circuit of the Americas
Plaats US Austin, Verenigde Staten van Amerika
Website Website
 
Team profiel
Naam GB McLaren
Oprichtingsdatum 1 jan 1963