Veertiende positie ‘maximaal haalbare’ voor Alonso en McLaren

Gepubliceerd op 01 jul 2018 10:12
image

Het lukte Fernando Alonso en McLaren niet om Q3 te bereiken, maar de Spanjaard is niet teleurgesteld na de kwalificatie in Oostenrijk. Naar eigen zeggen hebben hij en het team gemaximaliseerd met de veertiende positie.

Motorleverancier Renault introduceerde op de Red Bull Ring haar ‘party modus’, waarmee in de kwalificatie extra vermogen beschikbaar is. McLaren is het enige team van Renault dat geen auto in Q3 had, maar Alonso is niet teleurgesteld. “We hebben ons best gedaan in de kwalificatie en ik denk dat we het maximale uit het pakket gehaald hebben. Dit is echter niet waar we willen zijn. Morgen moeten we ons richten op de punten door de best mogelijke strategie te kiezen. Alle opties liggen open, want we hebben vrije bandenkeuze. Ik ben dus relatief optimistisch”, vertelde hij na de kwalificatie.

Alonso start morgen als dertiende, nadat Charles Leclerc een gridstraf opgelopen had. Zijn rondetijd in Q2 was langzamer dan die in Q1, wat hem noodzaakte om veel risico’s te nemen in de laatste bochten. “In mijn laatste ronde was ik twee tienden langzamer dan in de ronde van Q1. De laatste twee bochten heb ik toen voluit genomen in een poging om die tijd goed te maken, maar dat was over de limiet. We hadden vandaag plezier en de auto was goed te rijden, maar dit is niet de plek waar we willen staan. We moeten ons blijven verbeteren.”



Reacties (21)
NL dutchiceman 01 jul 2018 10:13+2
Avatar
Posts: 1901
Zal het aan die motor liggen?
Avatar
Posts: 10467
Ja...kijk maar naar RB, die komen ook maar niet verder.
Posts: 1563
bij Mclaren ligt het niet alleen aan de motor, ook aan die chassis en aero :D Vind het spijtig dat zo'n team geen aanpassing aan de chassis kunnen doen tov de motor om toch beter te laten lopen.kort op seizoen motor inpassen is ook niet simpel, seizoen is nu ook halfweg , men gaat nu alleen dieper in de shit :)
NL dutchiceman 01 jul 2018 10:51+2
Avatar
Posts: 1901
 
NL Camping33 01 jul 2018 10:13+1
Avatar
Posts: 281
Wel triestig hoe het McLaren vergaat, ik vond het ooit een prachtig team. Begin er nu steeds meer antipathie voor te krijgen, ze moeten daar snel het roer omgooien, zodat het team weer eens kan schitteren. Dat hoop ik echt.
Posts: 1563
idd triestig, Zak Brown moet nu ook de sponsors binnenhalen, maar op die manier wilt er niemand sponsoren :) seizoen is halfweg bijna en ze hebben geen oplossingen kunnen bieden, nog even die gaan williams echter achterna.
 
US ESTEBAN STROLL 01 jul 2018 10:130
Avatar
Posts: 281
Diep triest eigenlijk. De verwachtingen waren zo hoog voor de aanvang van dit seizoen.
 
Avatar
Posts: 10467
Die baggerbak, ontwerpteam alsmede wat leidinggevenden moeten op de schop, zoveel is wel duidelijk.
NL Pietje Bell 01 jul 2018 10:250
Posts: 4213
Het trieste is dat dat dus niet gaat gebeuren. En mocht er wel iets veranderen in de bedrijfsvoering, dan gaat dat jaren duren voordat het z'n vruchten af zal werken.
NL brabham-bt50 01 jul 2018 10:470
Avatar
Posts: 8330
Misschien moeten ze Paddy Lowe eens polsen 😂😂
Avatar
Posts: 2400
Ron Dennis terug halen, liever vandaag nog dan morgen. Huidige directie verkracht F! team McLaren.
Posts: 1563
Als RB zo'n slecht chassis had ingebracht dit seizoen dan haden ze rond deze tijd een nieuwe aanpassingen aan gedaan... wel triest dat Mclaren zichzelf nog als een topteam beschouwd
 
Posts: 1607
In q1 kreeg hij weer een slipstream van stoffel waardoor zijn tijd sneller was als in q2
BE Stoffelman 01 jul 2018 11:210
Avatar
Posts: 2951
Het is wel een beetje anders.
Stoffel was net bezig aan een snelle ronde, en toen was er geel.
Weg kansen, en Mister Alonso kreeg de pluimen.
 
Avatar
Posts: 2400
het wordt bijna zielig.....
NL Ouw-sjagerijn 01 jul 2018 11:210
Avatar
Posts: 1831
Bijna?

'n zielig coureur in 'n zielige auto, dat is waar Mclaren tegenwoordig uit bestaat......zielig.
Avatar
Posts: 10467
Waar baseer je een zielig coureur op?
NL Ouw-sjagerijn 01 jul 2018 13:250
Avatar
Posts: 1831
Aan z'n gedrag.
Tegenover zijn team, tegenover de pers, tegenover zijn fans.
Alle prietpraat die hij verspreidde over hoe goed zijn wagen was......
 
NL MustFeed 01 jul 2018 11:26+1
Posts: 2825
Niet het maximaal haalbare. Zijn tijd in Q1 was al goed genoeg geweest voor P13. In Q2 reed Alonso zijn snelste tijd op de soft band. In zijn 2e poging beschadigde Alonso zijn vleugel en reed een slechte laatste sector. P11 was denk ik mogelijk.

"In mijn laatste ronde was ik twee tienden langzamer dan in de vorige ronde. De laatste twee bochten heb ik toen voluit genomen in een poging om die tijd goed te maken, maar dat was over de limiet"

Huh...?

Ik heb nog eens teruggekeken maar Alonso zette 2 keer zijn persoonlijk beste sector tijd en was op dat moment ook sneller dan Gasly die toen op P10 stond. Daarnaast had Alonso juist een slechte laatste sector in zijn eerste run. De laatste sector bestaat overigens ook maar uit 2 bochten dus ook deze uitspraak van Alonso kan ik niet plaatsen.
 
NL schwantz34 01 jul 2018 12:180
Avatar
Posts: 12234
Bij Mclaren hebben ze nog geluk dat het financiëel en sportief erg slecht gaat met FI, ze mogen hun handjes dicht knijpen dat ze nog op p5 staan bij de constructeurs.
BE Stoffelman 01 jul 2018 13:200
Avatar
Posts: 2951
En met deze mag ie vanuit de pitlane starten straks.
Het gaat niet zo goed met Mclaren.
 

AE
        Grand Prix van Abu Dhabi
Lokale tijd
Geef je mening
Robert Kubica gaat volgend jaar indruk maken in de Formule 1






Coureursprofiel
Naam ES Fernando Alonso
Actief Als McLaren Coureur in Formule 1
Geboortedatum 29 jul 1981 (37)
Gewicht 68 kg
Lengte 1,71m
Woonplaats Oviedo