Horner: "Red Bull maakt Ferrari en Mercedes nerveus"

Gepubliceerd op 13 jun 2018 13:40
image

Red Bull-teambaas Christian Horner is van mening dat Ferrari en Mercedes nerveus worden van Red Bull Racing. De Oostenrijkse renstal lijkt zich langzaam maar zeker sterker te positioneren aan het front en volgens Horner realiseren Ferrari en Mercedes zich dat ook. 

"Red Bull is altijd een beetje een buitenbeentje geweest", vertelt Horner tegenover Sky Sports. "We hebben altijd tegen de stroom in gezwommen en Ferrari en Mercedes hebben ons nooit kunnen controleren. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom zij ons als een bedreiging zien en waarom ze nerveus van ons worden."

Volgens Horner maakt Mercedes handig gebruik van haar klantenteams. Zo ging Esteban Ocon opzichtig aan de kant voor Lewis Hamilton. Volgens Horner is dat een techniek van het team om de boel te kunnen controleren.

"Zij controleren de boel zeker. Wanneer je kijkt naar wat er in Monaco gebeurde, dan zie je dat ze veel controle hebben over dat team (Force India, red.)", vertelt de Red Bull-baas. Horner voegt er wel aan toe dat ook zijzelf in Toro Rosso een klein broertje hebben om af en toe in de strijd te werpen.



Reacties (72)
Avatar
Posts: 1154
Dat denk ik zeker, de aansluiting is er bijna. als Renault zijn huiswerk nog wat beter maakt zijn ze er volledig bij...
Avatar
Posts: 823
Ja, mee eens. Het was verassend om te zien dat op een snel circuit als Montreal, de RB's de strijd konden leveren. Belooft nog wat voor rest van het jaar.
NL Beemerdude 13 jun 2018 16:39+1
Avatar
Posts: 3171
@Ray1975; tis meer een kwestie van Renault het huiswerk teruggegeven...; gewogen en te licht bevonden.
Zoals een strenge kwismasteres ooit zei; Renault, je bent de zwakste schakel. Tot ziens.
NL Racingtothemax 13 jun 2018 16:57+1
Avatar
Posts: 544
Laat Honda maar liever het huiswerk maken. Dit jaar zijn er toch geen titels meer te behalen.
NL SCHOUTEN RACING FAN 13 jun 2018 19:080
Avatar
Posts: 2820
Horner dat doet max. Niet vergeten he zit verschil in. Wat een loel van een vent is dat zeg
 
Avatar
Posts: 8937
Denk het ook.
Maar om nou te wijzen naar klanten teams van anderen die voordeel geven...hebben ze zelf ook dat voordeel. Net als nu de kat uit de boom kijken bij STR met die Honda motor.
NL Pietje Bell 13 jun 2018 14:00+2
Posts: 2945
Heb zelf niet bepaald veel op met Horner, maar hij zegt hier wel dat ook zijzelf in Toro Rosso een klein broertje hebben om af en toe in de strijd te werpen.
Dat verbaast me eerlijk gezegd behoorlijk.
Avatar
Posts: 8937
Klopt....wilde alleen aangeven dat er wel meer voordelen voor ze zijn dan alleen voorbij gelaten worden.
NL Pietje Bell 13 jun 2018 14:140
Posts: 2945
Was het ook met jou eens hoor. Het stoort me aan Horner geweldig dat hij altijd alles een ander in de schoenen schuift, zelfs de coureurs. Het team heeft volgens Horner nooit iets verkeerd gedaan. Gelukkig fluit Marko hem af en toe terug. Naar mannetje, die Horner.
Avatar
Posts: 4442
Hartley maakte het Max in Monaco ook niet echt moeilijk.... lees "helemaal niet".
NL JohnNada 13 jun 2018 14:20+2
Avatar
Posts: 866
Inderdaad Maximo, hij reed zijn auto in Canada gewoon in de muur zodat Verstappen een ronde later makkelijk langs hem kon EN hij met de herstart een kans had om nog eens Vettel te proberen te pakken.
 
NL schwantz34 13 jun 2018 13:520
Avatar
Posts: 9188
RBR kan het Merc en Ferrari op veel circuits heel lastig maken. Maar het gebrek aan snelheid in de kwalificatie is funest om mee te vechten voor de titel, aangezien inhalen zo goed als onmogelijk is met de huidige auto's.
 
NL Forzajost 13 jun 2018 13:53+4
Posts: 60
Ze worden vooral nerveus van hun rijders die punten na liggen na crashes
NL yblokdijk 13 jun 2018 14:50+12
Posts: 188
Heb je nou je naam verkeerd getypt? Moet daar geen i achter ?
DK BENNY DONKER 13 jun 2018 15:080
Posts: 1538
NL xaMVerstappen 13 jun 2018 16:10+3
Avatar
Posts: 841
Volgens mij heeft hij wel meer verkeerd getypt @YBLOKDIJK
 
Posts: 263
Denk het ook. De titelstrijd zal gaan tussen Vettel en Hamilton maar het is wel irritant als er steeds een Redbull tussen kan zitten. Hamilton heeft dit weekend flink wat schade opgelopen door de 2 Redbulls die niet meer voor het kampioenschap meedoen.
DK BENNY DONKER 13 jun 2018 15:10+5
Posts: 1538
Hoezo doen die 2 Redbulls niet meer mee voor het kampioenschap? Ze zijn toch zeker niet voor de rest van het seizoen gediskwalificeerd of zo?

Kijk even hoeveel races er nog komen, vermenigvuldig dat aantal met 25 punten en kijk dan naar de huidige stand in het WK. En wat zie je dan? Dat de Red Bulls echt nog wel voor de titel kunnen meedoen.
Posts: 263
Nee joh, daar zijn ze niet snel genoeg voor. Helemaal nu blijkt dat je met de huidige moeilijk kan inhalen. Daarnaast is Verstappen de snellere van de RedBulls maar heeft een te grote achterstand, behalve dan als MB en Ferrari technische problemen krijgen. Heeft Riciardio weer de pech dat hij vaker achter Verstappen zal eindigen dan ervoor. Dit seizoen gaat het niet meer worden voor RedBull.
NL SCHOUTEN RACING FAN 13 jun 2018 19:100
Avatar
Posts: 2820
Nee joh benny ben je niet lekker. Zeker niet met ric die haal t altijd net niet hoef je eigenlijk geen rekening mee te houden
DK BENNY DONKER 13 jun 2018 21:550
Posts: 1538
Ik vind jullie te pessimistisch want Red Bull zit er in deze fase van het kampioenschap al dichterbij dan vorig jaar. Natuurlijk hebben ze in Bakoe onnodig veel punten laten liggen, maar er is geen enkele garantie dat Mercedes en Ferrari alle races zullen finishen. Tel daar bij op dat Red Bull vorig jaar na de zomerstop nog een sprong naar voren maakte en het zou zomaar eens een heel erg hete herfst kunnen worden!
Avatar
Posts: 1121
Ik denk het rijders kampioenschap niet maar het constructeurskampioenschap moet kunnen
 
NL Billgates307 13 jun 2018 13:59+3
Avatar
Posts: 4806
Sorry, maar een beetje blabla verhaal van onze Cryptic Christian.
Met de Renault PU kunnen ze alleen maar voor dagsuccessen gaan voorlopig.
NL Pietje Bell 13 jun 2018 14:03+1
Posts: 2945
Maar daardoor kunnen ze wel punten afsnoepen van Mercedes en Ferrari en dat geeft natuurlijk wel meer onzekerheid.
NL Billgates307 13 jun 2018 14:100
Avatar
Posts: 4806
mwoah,
Als de nummer 1 rijders bij Fer/Merc doen wat ze moeten doen hebben ze het gewoon in eigen hand vrees ik.
Posts: 263
De slechte kwalificatie van Hamilton kost hem dankzij RedBull 3 plekken en de kop in het kampioenschap. Plek 3 en 4 van Verstappen en Riciardio en Bottas was wel aan de kant gegaan wegens "benzine sparen". Reken maar dat ze daar nerveus van worden.
NL Pietje Bell 13 jun 2018 14:16+3
Posts: 2945
Zondag zaten er anders nog twee RBR coureurs vóór Hammilton,
waardoor Vettel nu weer de leider is.
BE Stoffelman 13 jun 2018 14:18+1
Avatar
Posts: 1714
Wat ik vooral tussen de lijnen lees , "We hadden hun veel dichter op de hielen gezeten zonder incidenten, dat heeft ons veel punten gekost."
Horner draait de boel een beetje om, maar dat doet elk team.
NL V10lover 13 jun 2018 14:45+1
Avatar
Posts: 328
Beetje opgeblazen dit verhaal en op de meeste circuits gaan de beide topteams schouder aan schouder en van nervositeit bij Mercedes of Ferrari lijkt me geen sprake te zijn. Zal wel een staaltje van wishfull thinking zijn bij Horner. Komende 3 races achter elkaar kunnen we al een beetje zien welke rijders en teams scoren, zodat er een redelijke voorspelling gegeven kan worden welke rijders en teams om de titel meedoen en wie afhaken of op grote afstand blijven. Voorlopig staat Mercedes 72 punten voor op Red Bull en ze hebben HAM als troef en BOT als slot op de deur.
NL Billgates307 13 jun 2018 14:510
Avatar
Posts: 4806
Dat is waar @Pietje. Maar dat verwacht je toch niet elke race?
Althans, ik niet. Tenzij RBR nog een halve seconde vindt in hun aerodynamica tov de rest.
NL Phantom01 13 jun 2018 15:000
Avatar
Posts: 271
Zo lang ze geen party mode hebben in qualificatie , zullen ze achter de feiten aan rennen, er zijn maar een paar circuits waar ze echt kunnen strijden voor pole.
 
NL ROYALERE 13 jun 2018 14:00+1
Avatar
Posts: 3557
ben vooral benieuwd naar Oostenrijk en Silverstone. daar zouden ze aardig mee moeten kunnen. frankrijk weet ik niet maar dat lijkt me toch een baan waar er iets te veel rechte stukken zijn.
Avatar
Posts: 4442
Denk je?

Paul Richard lijkt wel een hoge snelheidscircuit, maar ik heb het idee dat het totale percentage aan bochten meer is dan in Oostenrijk en zelfs misschien wel meer dan in Silverstone.
Avatar
Posts: 4442
Ik heb eventjes met de hand de stopwatch erbij gehouden en op een ronde van 1:38 klokte ik 47 seconden vol gas op rechte stukken. Dat is 48% van de rond en in Montreal zou dat 60% van de ronde zijn geweest. Ik kan er natuurlijk iets naast zitten, maar stel dat het 50% van de ronde is, dan is dat nog steeds bijna 10 seconden extra langzame, middelmatige en snelle bochten. Wie weet is dat net genoeg om wel vanaf de 1e startrij te kunnen vertrekken.
Avatar
Posts: 3557
Kan kloppen maar er zijn 2 hele lange rechte stukken. Maar RB verbaasd wel eens vaker dus we gaan het zien, de RBRing heeft 2 rechte stukken maar ook een paar bochten die gunstig zijn en het is een korte baan. Silverstone zie ik ze wel mee gaan doen voor de overwinning. daar moeten ze het beste in de bochten zijn en die heb je daar genoeg.
Avatar
Posts: 5223
Het ligt eraan wat ze met Mistral straight gaan doen, gaan de de chicane gebruiken om ze af te stoppen of gaan ze het hele rechte stuk gebruiken.. ik dacht ergens gelezen te hebben dat het laatste het geval zou zijn.
Avatar
Posts: 4442
Op de één of andere manier heb ik bij Silverstone ook het gevoel dat het een circuit is met veel bochtenwerk, maar als ik het circuit onder de loep neem en ene video van een snel rondje uit 2017 bekijk, dan is het eigenlijk veel meer vol gas rechte stukken dan ik dacht. Het grappige is dat ook bijna ieder seizoen er van Silverstone verwacht wordt dat daar de teams met een sterker chassis het voordeel zullen hebben en bijna ieder jaar valt dat dan achteraf toch wel mee.

Paul Richard en Silverstone ontlopen elkaar niet zo veel qua verhouding rechte stukken en bochtensecties, Paul Richard ziet er van bovenaf alleen wat langgerekter uit en lijkt daardoor meer rechte stukken te hebben.
Avatar
Posts: 4442
@MAXIAANS, op de website van de FIA staat een plattegrond met chicane en ook de onboard video die daarbij geplaatst is heeft de chicane. Ik dus uit van met chicane.
Avatar
Posts: 3557
de chicane wordt gebruikt, maar Mercedes en Ferrrari kunnen ook gewoon remmen hoor :p
Avatar
Posts: 5223
Zou wel beter zijn, zeker voor de uitrem acties... als die al komen natuurlijk:(
Posts: 305
Volgens mij is Paul Ricard hét circuit van de lange doordraaiers. Killing voor de banden. Vraag me af of dat de reden is dat RB relatief conservatief is qua banden. Omdat ze vanwege de rechte stukken ws. met weinig vleugel willen rijden zullen die het extra zwaar hebben. Ik geef toe, ik speculeer.
Avatar
Posts: 1333
Paul Ricard lijkt wel iets op Montréal. Alleen de rechte stukken zijn korter. Dat biedt perpestieven voor RB.
Avatar
Posts: 823
Ze staan er gewoon weer bij in Paul Riccard. Let maar op.
Avatar
Posts: 5223
Paul Ricard is wel een dingetje met track limits denk, die Blanpain daar was een grote afsteek partij.
De banden krijgen het zwaar ja, zeker Mercedes op de hypers die dan toch wel goed moeten uitpakken voor de RBees en misschien ook wel voor TR..
Ferrari is sterk en zal wel op de voorste rij belanden.
Avatar
Posts: 979
Maar de hypersoft wordt in Frankrijk niet gebruikt, dat is het grootste voordeel voor Mercedes.
NL Maxiaans 13 jun 2018 18:57+1
Avatar
Posts: 5223
Je hebt helemaal gelijk @JV! Mijn fout;(
 
NL MoetDatNou 13 jun 2018 14:10+1
Avatar
Posts: 432
Tegen de stroom ingezwommen. Kom op Horner , ben gewoon eerlijk. Je bent het rijkste prive team op de grid en RB heeft er veel geld ingepompt om een chassis neer te zetten dat sterk is. Het is geen underdog team dat met slimmer werken veel progressie boekt. Het gaat in de F1 gewoon om de harde knaken. Hoe meer geld hoe meer snelheid. Redbull heeft 2 teams. En dan klagen over dat MB & Ferrari hun klanten teams hebben. Horner leeft weer in zijn eigen wereldje
Avatar
Posts: 604
Hij heeft wel degelijk een punt! ze zwemmen altijd al een beetje tegen de stroom in! al vanaf het begin, en je kan nu wel zeggen dat het het rijkste team is en daarom geen recht van spreken heeft, uiteindelijk doet een prive team met veeeeel minder middlelen hetzelfde als 2 volwaardige fabrieksteams! en beide fabrieksteams worden wel degelijk nerveus van RB! en het controleren wordt wel degelijk gedaan bij haas en bij sauber en ook bij Williams en Force India! je kan zeggen wat je wilt en hier de broek op houden van Mercedes en ferrari die alles ontkennen daar waar Horner gewoon man en paard noemt door te stellen dat ze TR hebben die hetzelfde flikt! nee je hebt gelijk RB heeft boter op zn hoofd , ppfffffff
IT mr.Monza 13 jun 2018 14:40+3
Avatar
Posts: 5221
@Beerkuh,
" met veeeeel minder middelen hetzelfde als 2 volwaardige fabrieksteams"
Werkelijk?
Red Bull Racing heeft een budget van bijna 400 miljoen, een fabriek met state of the art faciliteiten inclusief windtunnel, zo'n kleine 750 man personeel en een B- team dat in de maat loopt.

Over welke middelen heb je het precies?
Avatar
Posts: 4442
@MR MONZA
Het zijn niet VEEL minder middelen, maar Ferrari en Mercedes steken er qua budget toch echt bovenuit hoor. En als je daarbij meeneemt dat Red Bull een klantenteam is qua motor die daarom ook niet 100% ontworpen is naar hun wensen en die motor ook nog eens niet de prestaties levert als die 2 anderen, dan heeft RB er toch een zwaardere kluif aan om de snelste te worden dan Ferrari en Mercedes.
Avatar
Posts: 5221
@Maximo,
Denk dat het voordeel qua budget te verwaarlozen is, Mateschitz schokt wel een beetje bij als dat echt een verschil zou maken.
Maar ben zeker met je eens dat de motor de achilleshiel van RB is, net als bij McLaren, maar we kunnen het moeilijk Ferrari en MB gaan verwijten dat RB een klantenmotor moet aanschaffen.
Avatar
Posts: 823
RB wordt op diverse fronten scherp in de gaten gehouden en nagedaan. Kijk maar eens naar de rake waar Ferrari en Mercedes ineens ook mee rijden.
Avatar
Posts: 5221
@Maximo,
Saillant detail, Horner pendelt in een Ferrari Dino van huis naar Milton Keynes en vice versa.
Avatar
Posts: 3557
Pendelt dino in een horner naar huis? :p
Avatar
Posts: 4442
En ik maar denken dat hij in een auto van de zaak reed, je weet wel, die met zo'n levensgroot Red Bull blikje op het dak. ;-)
Avatar
Posts: 4442
LOL.... ja die ja!!!!
 
Avatar
Posts: 4442
De races zijn in 2018 misschien niet zeer spectaculair, maar ik geniet echt van de titelstrijd dit jaar. Het is echt heel uniek dat er 6 wagens zo dicht op elkaar kunnen zitten en dat er dus ook als ze alle 3 gewoon finishen en hele grote verschillen tussen de titelkandidaten kunnen ontstaan bij een GP. In deze fase van het kampioenschap is de spanning rond de titelstrijd nog niet zo hoog, maar als dit zo blijft tot het einde van dit seizoen dan gaat het echt smullen worden aan het einde. Hoop ik dan hé!

En qua Paul Richard, dat circuit moet de RB14 beter liggen dan afgelopen weekend. (in theorie dan) Er zijn wel flinke lange rechte stukken, maar ook genoeg langzame, middelmatige en snelle bochten.
 
Avatar
Posts: 1121
Als teambaas moet je je concentreren op je eigen team en zaken die je zelf in de hand hebt, ipv in (nagenoeg) elk interview Merc en/of Ferrari erbij te halen.
Beter is het om op de baan te laten zien wat je waard bent dan in een artikel van een of andere krant.
DK BENNY DONKER 13 jun 2018 15:180
Posts: 1538
En wat denk jij dat Horner zoal de hele dag doet als hij geen interviews geeft?
Geeft hij die wel dan kan hij dit soort antwoorden geven of driegen met een kopstoot.
Wat zou beter werken, denk je?
Avatar
Posts: 823
Hem wordt gewoon een vraag gesteld en dan geeft hij antwoord.
 
NL mister mouse 13 jun 2018 15:190
Posts: 503
Ze hebben een auto gebouwd die heel goed is in de bochten, maar daar offeren ze topsnelheid voor. Dus op sommige circuits zullen ze niet vooraan mee kunnen doen. Ook hebben ze veel punten gemorst in de eerste races. Daarom denk ik dat ze het wk niet gaan halen. Maar op sommige circuits kunnen ze wel belangrijke punten van mercedes of ferrari afsnoepen. En dat kan wel eens de doorslag gaan geven in het wk.
NL Remedy81 13 jun 2018 16:49+3
Posts: 4312
Ze rijden juist per definitie met minder downforce dan Mercedes en Ferrari om het gebrek aan topsnelheid te beperken. Hun megsnische grip is erg goed.
Posts: 4312
 
NL Progames1981 13 jun 2018 16:140
Posts: 1012
Mocht de nieuwe PU van Mercedes tegenvallen, dan kan red bull nog wel eens de reddende engel van Ferrari worden! Red bull die punten afsnoept van Mercedes waardoor de betrouwbaarheid van de Ferrari niet de bottleneck hoeft te worden
 
NL Nino Farina 13 jun 2018 16:270
Avatar
Posts: 569
Ferrari en Mercedes worden voorlopig nerveuzer van elkaar dan van het derde team op de grid. Beetje wishful thinking van Horner. Ik vind hem wel vaker een beetje overdreven positief over de eigen organisatie.
 
Avatar
Posts: 1349
Blaaskaken daar bij RB. Enige die zenuwachtig is is Honda als die gaan leveren moeten ze bereid zijn dat RB er alles aan doet om ze in een kwaad daglicht te zetten als ze pk's te kort komen.
 
Avatar
Posts: 2865
Nou, Mercedes misschien al denk ik Ferrari niet. Dan zal Renault of miss wel Honda een grote stap moeten maken.
 
Avatar
Posts: 1691
De geruchten hebben hun weg gevonden doordat Horner het verspreid alsof hij er zelf in geloofd?
 
Avatar
Posts: 650
Natuurlijk maakt RedBull de Ferrari en Mercedes rijders zenuwachtig. Je weet met vooral Max nooit waar en wanneer je een tik gaat krijgen
 
Avatar
Posts: 1861
Elke Q3 , of bijna elke Q3 maakt RBR geen kans om op pole te komen, dus kunnen ze de titel ook vergeten, Renault zal dit ook niet gaan oplossen voor 2019 verwacht ik, en Honda weet ik niet voor 2019. RBR gaan zo geen titel binnen halen, maar goed ze doen wel leuk mee.
 

FR
        Grand Prix van Frankrijk
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
16:10 - 18:10
 
 
Snelste ronde
16:10 - 18:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
13:00 - 14:00
 
 
Kwalificatie
16:00 - 17:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
12:00 - 13:30
 
 
Vrije training 2
16:00 - 17:30
 
 
 
Geef je mening
Was het sterke weekend van Max Verstappen het keerpunt van zijn seizoen?




Coureursprofiel
Naam GB Lewis Hamilton
Actief Als Mercedes Coureur in Formule 1
Geboortedatum 7 jan 1985 (33)
Gewicht 66 kg
Lengte 1,75m
Woonplaats Monaco