Rosberg: "Mercedes moet doorgaan met Hamilton en Bottas"

Gepubliceerd op 13 jun 2018 08:52
image

Nico Rosberg is van mening dat Merdedes ook in 2019 moet vertrouwen op de diensten van Lewis Hamilton en Valtteri Bottas. Dat stelt de Duitser tegenover de Finse krant Turun Sanomat. Volgens Rosberg moet Mercedes de verleiding van Daniel Ricciardo weerstaan.

Zowel Hamilton als Bottas hebben een contract dat aan het einde van dit seizoen afloopt, maar als het aan de enkelvoudig wereldkampioen ligt, moet Mercedes beide coureurs een nieuw contract aanbieden. "Ik zou ze absoluut allebei behouden", aldus Rosberg.

"Lewis en Valtteri werken erg goed samen en presteren uitstekend. Het enige dat Bottas in de weg zit om nog betere resultaten te behalen, is pech", besluit Rosberg. Volgens geruchten zijn de contractonderhandelingen met Hamilton in een vergevorderd stadium, met Bottas wordt later dit jaar gepraat.



Reacties (23)
NL Rogier hier 13 jun 2018 09:28+1
Avatar
Posts: 2664
Ik ben het niet met Nico eens. Alhoewel Bottas het best goed doet dit seizoen, daagt hij Lewis niet flink uit. Hij is de 2e rijder binnen het team. Punt. Daniel kan, zoals Nico deed, de verhoudingen op scherp zetten en Lewis en het team tot grote hoogten pushen
NL ConkersF1 13 jun 2018 09:340
Avatar
Posts: 444
Mwah, ik vind Bottas het niet slecht doen! Nadeel is alleen dat hij niet echt over die killermentaliteit lijkt te beschikken.
NL Snelrondje 13 jun 2018 09:34+2
Posts: 2286
Ben het vanuit het perspectef van Mercedes wel met Nico eens, @Rogier Hier. Nu de verschillen met de 2 andere topteams kleiner zijn geworden heb je liever 2 coureurs die goed samenwerken dan die elkaar eraf rijden. Het maakt de show minder interessant maar verlaagt de bedrijfsrisico’s.
NL Rogier hier 13 jun 2018 09:500
Avatar
Posts: 2664
Om te winnen, moet je aanvallen. Bottas is meer een verdediger. Daniel en Lewis zouden veel meer op de limiet strijden met elkaar en de rest van het veld.
NL Pietje Bell 13 jun 2018 09:59+1
Posts: 2945
Ricciardo gaat alleen naar Mercedes als Hamilton niet bijtekent.
Ricciardo wil geen tweede rijder zijn. Ook niet bij Ferrari.
Hij zal daarop denk ik gewoon bij RBR bijtekenen.
NL Nino Farina 13 jun 2018 10:190
Avatar
Posts: 569
Daar ben ik dus zelf niet uit. Als je kijkt naar het team presteer je dan beter met twee aan elkaar gewaagde coureurs of is een nummer 1 met een iets mindere nummer 2 verkiesbaar?

Hangt ook af van de karakters van de mannen zelf. Bijvoorbeeld Alonso en Button pasten erg goed bij elkaar (al was Button de duidelijke mindere). Mercedes was dominant en won, maar Hamilton en Rosberg waren geen goede match. Ik zou Max en Lewis ook niet in 1 team willen hebben dat gaat knetteren als een malle. Lewis en Daniel zie ik dan veel meer zitten.
Avatar
Posts: 1082
Ik denk dat het beter is voor Daniel dat hij naar Mercedes of Ferrari kan, voor hemzelf en zijn ontwikkeling maar ook leeftijd, hij is nu nog jong en kan een langdurig contract aangaan, als hij straks weer bij RB blijft, tekent hij wellicht een contract voor 2 jaar met een optie voor een 3de jaar, en dan? Wat als de Honda tegenvalt? wat doet dat met zijn carriere? En dan nog een teamgenoot hebben die toch vaak de spotlights op zich heeft staan, positief dan wel negatief, keuzes keuzes. Ik zeg Kimi tot ziens en welkom Daniel ;).
NL Rogier hier 13 jun 2018 10:410
Avatar
Posts: 2664
Red Bull:
Daniel krijgt een gelijke behandeling bij RBR volgens Dr. Marko, echter hoe lang nog? Ze maken er niet bepaald een geheim van dat ze Max de jongste wereldkampioen ooit willen maken. En dan die motoren... Honda of Renault. Allebei nu niet de beste en hoe zal dat de komende jaren worden? Kortom de kans dat Daniel met Red Bull wereldkampioen kan worden zal waarschijnlijk minder groot zijn dan dit jaar.

Ferrari: Daniel heeft Sebastian al eens verslagen en dat doet Vettel nog steeds pijn. Die wordt er dus niet blij van wanneer Daniel naar Ferrari gaat. Daarbij heeft Ferrari de laatste decennia altijd een duidelijke structuur gehad met een 1e en een 2e rijder. Dat zou moeten gaan veranderen als Daniel komt aangezien die geen 2e viool wil spelen. Maar kan dat wel? Gaat Ferrari zijn hele structuur veranderen voor Daniel? Ik denk het niet. Het zal dus een frustrerende tijd worden voor Daniel als hij zich moet schikken voor Vettel. Of we krijgen een boze Vettel wanneer Daniel de no.1 rijder wordt.

Mercedes:
Alhoewel nu niet meer zo dominant is Mercedes toch het te kloppen team. Elke seizoen strijden ze om de WK titels. Met beide coureurs en beide wagens regelmatig op het podium. Daarnaast is Lewis nu de natuurlijke nummer 1, maar ze hebben bewezen dat teamgenoten mogen strijden om de titel. Het ligt in de lijn der verwachting dat Mercedes ook de komende seizoen het te kloppen team blijft. Wanneer Daniel daar tekent kan hij er dus vanuit gaan dat hij daadwerkelijk een gelijkwaardige behandeling krijgt, een auto waarmee hij podia kan scoren en dus een faire kans om wereldkampioen te worden. En Lewis en Daniel zullen denk ik wel een goed duo zijn. Lewis zal een tandje bij moeten schakelen om voor de titel te blijven strijden.

Ik denk: Daniel naar Mercedes, Bottas naar Ferrari, Kimi baar pensioen en Gasly naar RBR. Amen!
GB zoefroef 13 jun 2018 11:50+3
Avatar
Posts: 508
Dat ric vet heeft verslagen ligt meer in het feit dat vet bij Ferrari wilde tekenen.
Vet heeft zich in dat seizoen minder druk gemaakt over wie de snelste rbr coureur was.
In mijn ogen is ric een maatje te klein voor vet.
Avatar
Posts: 3267
Ricciardo is een leuke rijder maar is niet van dat kaliber van Hamilton. Hij zou hoge verwachtingen hebben die hij niet kan waarmaken waardoor hij gefrustreerd zou raken dat zou kunnen resulteren in wat er met Rosberg gebeurd. Bottas hoopt om Hamilton aan te kunnen maar is ook realistisch genoeg om te weten dat dit heel moeilijk is. Rosberg heeft volgens mij hier helemaal gelijk.
Avatar
Posts: 3267
Sorry, wat er met Rosberg gebeurde.
NL Snelrondje 13 jun 2018 13:08+2
Posts: 2286
@Rogier Hier, klopt, om te winnen moet je aanvallen. Hamilton valt aan en Bottas consolideert. Mercedes heeft geen 2 aanvallers nodig. Hun auto en het team vornen een goede balans. Hamilton staat 2e en Bottas 3e. Bottas rijdt in dienst van Hamilton en zal Hamilton niet aanvallen zoals Nico Rosberg wel deed. Nu de verschillen kleiner zijn geworden kan Mercedes zich geen 2 strijd meer veroorloven.
Avatar
Posts: 1691
Alhoewel ben ik het eens met Nico. Bottas zit in een leerfase bij Mercedes zowel het team als Hamilton daar leert hij elke race meer van. Williams waar hij samen met Flipje Massa heeft geracet die gaf hem niet de massa die Bottas nodig had en Clair maakte het ook niet uit, die ging voor de poen die Bottas opleverde.
 
Avatar
Posts: 6295
De onderhandelingen met Hamilton zijn al 8 maanden in een vergevorderd stadium... Bottas blijf ik persoonlijk nog steeds te veel middelmaat vinden voor zo,n absolute topauto..De resultaten die Bottas tot nu toe gehaald heeft had 90% van de huidige coureurs ook wel behaald... En dat eeuwige gelul dat de teamgenoten zo goed met elkaar over weg kunnen , man man man, het is géén naaikransje, het schijnt topsport te zijn...
Avatar
Posts: 1691
Bottas heeft twee baantjes bij Mercedes... als race coureur en nadat iedereen weg is doet hij ook de grote schoonmaak als schoonmaker. Bestek en service afwassen, potten duiken (wc schoonmaken) stofzuigen, ramen wassen etc. :-)
 
NL NEGROIDEVERSTAPPEN 13 jun 2018 12:260
Avatar
Posts: 81
Die Killer mentaliteit waar men over spreekt had Bofberg ook niet of wel? dat werd eer hij kampioen werd ook gezegd.

Blijkbaar kun je ook als een mak lammetje kampioen worden in de F1 volgens diezelfde criticasters. Wat zegt dat over de F1 of over killermentaliteit hebbende Hamilton?
Avatar
Posts: 823
Geen één rijder in de F1 is een mak lammetje, ze hebben allemaal een win-mentaliteit. Anders rijd je geen F1. Dit geldt zelfs voor iemand als Stroll.
Dat de ene rijder wat meer "killermentaliteit" toont, heeft enkel te maken met hoe iemand zich presenteert en neerzet. Op de baan wordt er hard gereden en gestreden door iedereen.
Ik volg dus niet helemaal jouw conclusies...
NL NEGROIDEVERSTAPPEN 13 jun 2018 13:140
Avatar
Posts: 81
Jij volgt het inderdaad niet. Ik zeg dus dat als Bottas zogenaamd geen killermentaliteit heeft en daarom weg moet bij MB, waarom het wel zo kon gebeuren dat Rosberg wel kampioen werd. Want van hem werd hetzelfde gezegd.

kijk je uit voor de snorkeleters?
NL schwantz34 13 jun 2018 13:15+1
Avatar
Posts: 9188
Rosberg had genoeg mentaliteit, inzet en focus om terecht de titel te pakken in 2016, daar doet die dnf van Hamilton in Maleisië niks aan af. Pech en geluk horen nu eenmaal bij een mechanische sport, kan iedereen gebeuren. Hamilton was afgelopen race bijv. ook blij dat hij de finish haalde met de problemen die hij had.
NL NEGROIDEVERSTAPPEN 13 jun 2018 13:350
Avatar
Posts: 81
 
NL Tifoso-01 13 jun 2018 14:560
Posts: 717
Ric schijnt een nieuwe (duitse) vriendin te hebben die ook werkzaam is voor RB (evenementen) dus ik denk dat hij gewoon aanblijft.

Misschien was het wel die vrouw die afgelopen weekend ook bij Horner aan de pit muur zat ?
 
Posts: 277
Mercedes heeft een uitstekende bezetting om beide wk’s te kunnen winnen. Dat geldt niet voor Fer met Kimi in de huidige vorm. Seb kan beide Mercedes coureurs voor blijven, maar Kimi in de huidige vorm kan een constructeurstitel in de weg staan. Dus Fer heeft behoefte aan Ric om een kans te hebben op een titel, tenzij Kimi in de komende races laat zien dat hij P1 - P4 rijdt.
 
Posts: 6598
Bottas doet het op dit moment beter dan Hamilton , dus als Hamilton kan blijven , dan mag Bottas dat zeker
 

FR
        Grand Prix van Frankrijk
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
16:10 - 18:10
 
 
Snelste ronde
16:10 - 18:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
13:00 - 14:00
 
 
Kwalificatie
16:00 - 17:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
12:00 - 13:30
 
 
Vrije training 2
16:00 - 17:30
 
 
 
Geef je mening
Was het sterke weekend van Max Verstappen het keerpunt van zijn seizoen?




Coureursprofiel
Naam FI Valtteri Bottas
Actief Als Mercedes Coureur in Formule 1
Geboortedatum 28 aug 1989 (28)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,73m
Woonplaats Monaco