Villeneuve kwaad op Lauda na vergelijking met Verstappen

Gepubliceerd op 13 jun 2018 08:39
image

Jacques Villeneuve is woest op Niki Lauda. De Oostenrijker vergeleek Max Verstappen na de persconferentie in Canada met Jacques' vader Gilles Villeneuve, maar dat is bij de Canadees in het verkeerde keelgat geschoten.

Villeneuve noemde Verstappen 'een kind' na afloop van de persconferentie, waarin de Nederlander vertelde een kopstoot uit te delen aan de eerste beste journalist die nog over zijn ongelukken begon. Vervolgens gooide Lauda olie op het vuur, door te zeggen dat Verstappen gelijkenissen vertoont met Villeneuve senior.

Jacques Villeneuve kon dit niet waarderen. "Misschien is Lauda nog niet over het feit heen dat mijn vader hem bij Ferrari heeft vervangen", vertelt Villeneuve in gesprek met Le Journal de Montreal. "Verstappen neemt net als mijn vader risico's, maar er is een groot verschil."

"Mijn vader had respect voor zijn tegenstanders en daarnaast leerde hij van zijn fouten. Hij had een compleet andere opvoeding. Om eerlijk te zijn begrijp ik niets van de vergelijking", besluit de Canadees zijn verhaal tegenover de krant. 



Reacties (124)
NL beerkuh 13 jun 2018 08:49+17
Avatar
Posts: 926
ik wel! hulde Lauda :)
Avatar
Posts: 2308
Het wordt allemaal een beetje seniel rondom Lauda.
Tijd dat paviljoen 5 van het bejaardengesticht hem binnenhoudt en zorgt dat hij z'n advocaatje slagroom zonder morsen opslobbert.
Posts: 118
Vraag me wel eens af of zo'n coureur niet gewoon kan opstaan en weg kan lopen als je voor de zoveelste keer dezelfde vraag krijgt .
Ik zou die lui in het vervolg ook gewoon links laten staan bij interviews.
Avatar
Posts: 5764
Man, wat slaat die man de plank weer mis. Met respect voor je tegenstander kom je niet ver - zal zelfs zijn eigen vader beamen na gepiepeld te zijn door teamgenoot Pironi. En B, helaas leerde Villeneuve Sr niet van zijn fouten.
BE Jean Alesi 13 jun 2018 10:200
Avatar
Posts: 17675
@Caramba, nou had Gilles ook niet bijzonder veel tijd meer om van die fout te leren toch? ;)
NL SCHOUTEN RACING FAN 13 jun 2018 10:300
Avatar
Posts: 3356
NL Montfort 13 jun 2018 11:24+12
Avatar
Posts: 332
Misschien kan Lauda nog wat olie op het vuur gooien door Sjakie de volgende keer met Lance te vergelijken;
"ze zijn beide niet zozeer vanwege hun rijderskwaliteiten in de F! gekomen, maar vanwege hun vader"...

/S
NL RJHvandaag 13 jun 2018 12:06+6
Avatar
Posts: 2015
@snork Beetje respectloze en kansloze opmerking om zoiets te stellen. Ten eerste zegt Lauda nog steeds normale dingen en is 'ie beslist niet verward laat staan dement. Hij zit soms een beetje te stoken en laat zijn emoties soms voor de feiten uit hollen, maar neemt niet weg dat 'ie veel verstand van de sport heeft.
Als hij zo'n vergelijking maakt met Gilles Villeneuve, dan geloof ik best dat 'ie daarover heeft nagedacht.
Dat zowel Jaques Villeneuve als Lauda beetje rare uitspraken doen over Verstappen, dat is bij Lauda te verklaren vanwege het teambelang.
Van JV is het gewoon jaloezie en een beetje oud zeer t.o.v. Jos Verstappen.
 
NL Forzajost 13 jun 2018 08:50+7
Posts: 65
Ik vind Villeneuve een fijn persoon om naar te luisteren. Zijn analyses zijn scherp en we hebben te maken met een wereldkampioen.
NL beerkuh 13 jun 2018 08:59+27
Avatar
Posts: 926
zijn analyses zijn scherp? mwoahh om kimi even te citeren.
zijn analyses zijn soms vermakelijk! en er zit altijd een kern van waarheid in, hij provoceert graag en schopt tegen iedereen die in zijn vizier komt, niks mis mee maar zit dan niet te janken als ene Lauda exact hetzelfde doet.

Ik bedoel waarom mag ene Jacques wel een mening hebben en verkondigen en Lauda niet? en Lauda is ook wereldkampioen ;) ! en in de kern zal ook Lauda wel een beetje gelijk kunnen hebben, maar omdat het zn Pa is is het ineens not done? beetje fklauw toch?
NL M@ximumOverdrive 13 jun 2018 09:06+4
Avatar
Posts: 1259
@Forzajost

Villeneuve is kampioen geworden in een meer dan superieure auto en verder niks , in de jaren na zn kampioenschap heeft ie meer ongelukken gemaakt dan max waarschijnlijk ooit zal kunnen maken ..

Daarnaast zit ie er meer naast met zn analyses dan dat t spot on is en is hij niet voor niks niet meer welkom bij Williams omdat ie om nog een beetje in de spotlights te kunnen staan iedereen op zeer kritische toon (bijna beledigend) tegen de benen aanschopt om zo nog aangehoord te kunnen worden ..
Avatar
Posts: 984
Sarcasme scanner uit staan denk ik..........
NL Nino Farina 13 jun 2018 09:150
Avatar
Posts: 985
Villeneuve heeft het vaak mis en overdrijft meestal. Daarnaast is hij nogal gauw in zijn eer aangetast wat zijn beoordelingsvermogen verminderd.

Ik moet er wel vaak om lachen en neem het allemaal niet zo serieus. Hij geeft samen met Lauda wel kleur aan de grijze massa.

Het enige wat in zijn analyse van Max klopt is dat je antwoord geeft op vragen, daar heeft hij gelijk in. Echter hij slaat de plank dus met volle overtuiging mis. Max had dat al dubbel en dwars gedaan. Vervolgens stelt het pulpblad de daily mail nog een zuigende vraag alleen maar om te jennen. Dat pikt Max dan niet. En als Jacques eerlijk is denk ik dat hij het zelf ook niet gepikt had.
Avatar
Posts: 617
Haha @FORZAJOST, dat mag je hier niet zeggen. ;-)
NL Nino Farina 13 jun 2018 09:18+4
Avatar
Posts: 985
Natuurlijk mag je hier alles zeggen. Het is alleen onzin. Dat geeft toch niet?
Avatar
Posts: 617
@NINO FARINA. 'tuurlijk Geeft dat niet en zolang de discussie over de inhoud gaat, vind ik het prima en leuk zelfs.
Avatar
Posts: 7936
@Thestijg,
Je mag hier alles zeggen, niemand die het verbied...;)
Of Villeneuve een fijn persoon is, dat zal voor elk ander weer anders zijn, maar dat is met alles zo...toch?
Ik vind het weer meer een clown, kan altijd erg lachen om zijn ongezouten mening, maar dat is weer mijn mening.;)
Avatar
Posts: 617
@NICOS. We zijn het 100% eens! Zie mijn andere posts hier ;-)
NL Snelrondje 13 jun 2018 09:39+2
Posts: 2933
Je bent niet de enige, @Forzajost, ook Villeneuve luistert graag naar Villeneuve.
Avatar
Posts: 926
ik wil niet lullig doen @M@ximumoverdrive, maarre de analyse van Jacques ten opzichte van Stroll was mijns inziens SPOT on, werkelijk waar ik dacht echt dat hij daar het licht had gezien, helaas de opvolgende analyse had hij weer het Lauda syndroom enigzins seniel en ver beneden de waarheid, ik bedoel hij kan het wel maar is afhankelijk van het moment. ik heb begrepen dat dit ook door de Benzinedampen kan komen
Posts: 26
@M@ximumOverdrive

denk dat je toch heel ver naast bent in wat je schrijft , Villeneuve heeft echt hard moeten vechten voor zijn titel tov schumacher en ik neem zijn analyses meer serieux dan Hollanders die denken dat ze het formule 1 hebben uitgevonden net zoals het voetbal :) lullen kunnen jullie als geen andere burger op de wereld en ik moet bekennen dat is ook een talent.
Avatar
Posts: 926
Oooooohhh @AZZU dus nu is het al zo ver dat jij als belg even gaat generaliseren? das makkelijk ik zou nu net als jou ook even los kunnen gaan, ik laat dit achterwege omdat ik ieders mening respecteer..

laat ik voorop stellen, NIET iedere Nederlander houdt van Voetbal en Niet iedere Nederlander denkt F1 uitgevonden te hebben,

wat mij wel opvalt is het Calimero syndroom........, maar zoals gezegd laat ik mijn mond maar houden.

als je mij even je adresgegevens stuurt dan stuuur ik je een bloemetje een kaartje met mn verontschuligingen en een zakje Prozac.
Avatar
Posts: 1206
@ M@ximumoverdrive

Er zijn net zoveel mensen geen wereldkampioen in een superieure auto geworden dan wel ;)
NL DutchTreath 13 jun 2018 11:350
Avatar
Posts: 5057
Ik vind Villeneuve een troll van het eerste uur. Zijn reacties zijn vaak oppervlakkig en niet consequent. Hoe kun je iemand eerst de hemel in prijzen vanwege zijn talent om hem vervolgens weer af te kraken bij de eerste en beste gelegenheid. En dit geld ook voor Lauda. Precies het zelfde verhaal. Verwacht van beide heren geen begrip voor bepaalde situaties (die zij nota bene zelf hebben mee gemaakt) want daarvoor is het ego van beide heren te groot. Dus eigenlijk kon je deze reactie van Villeneuve verwachten t.a.v. Lauda. Alleen jammer dat hij het zo weet te brengen dat hij zgn de eer van zijn vader hier probeert te beschermen. Twee uitgerangeerde F1 haantjes, die het nog steeds heerlijk vinden om in de spotlights te staan.
NL M@ximumOverdrive 13 jun 2018 18:05+1
Avatar
Posts: 1259
@ Beerkuh
Ik zeg niet dat hij er altijd naast zit , maar toch wel geregeld .. Je hoeft toch geen professor te zijn om te zien dat Stroll niet barst van het talent
NL M@ximumOverdrive 13 jun 2018 18:080
Avatar
Posts: 1259
@azu

Ik denk dat Schumacher 3 keer zo hard heeft moeten werken om t villeneuve lastig te kunnen maken aangezien Schumacher in een veel langzamere wagen reed ..

Die Williams van dat jaar stak gewoon met kop en schouders boven iedere andere wagen uit
Avatar
Posts: 1695
Ik denk dat het nog even duurt en Sjakie kan zijn eigen bammetje en pak melk meenemen omdat hij nergens meer welkom is.
NL M@ximumOverdrive 13 jun 2018 18:100
Avatar
Posts: 1259
@ Edgar

Het verschil tussen de Williams en iedere andere auto was dat jaar veel groter dan de verschillen tussen de Mercedes en Ferrari van bijvoorbeeld dit jaar .. dat bedoel ik met de term superieur ..

Ik vond t nog knap dat Schumacher nog iets van tegenstand kon bieden
 
Avatar
Posts: 5329
Is de release datum van Jacques nieuwe album “private paradise II, the acoustic sessions” al bekend trouwens?
Posts: 1195
Vraag het hem op zijn FB-pagina...
BE Jean Alesi 13 jun 2018 09:270
Avatar
Posts: 17675
als ik op een zomerse dag in m'n auto met open ramen over de drukke boulevard rijd dan draai ik altijd keihard Private Paradise, heerlijk, en tevens lekker de Max fans op de kast jagen! ;)
NL Billgates307 13 jun 2018 09:360
Avatar
Posts: 5591
Heb die CD nog nooit gehoord helaas.
Ik heb'm wel, maar als ik die CD in de speler doe komtie onbespeeld weer er uit.
Andere CD's spelen wel gewoon af. Zou het aan m'n Naim CDX2 speler liggen?
Avatar
Posts: 6345
Ik ga niet eens een poging wagen om het aan te durven naar het ‘zang’geluid van Sjaak nieuwstad te luisteren...
 
NL Japiootje 13 jun 2018 08:560
Avatar
Posts: 106
Misschien moet hij daar maar gaan wonen ... in zijn private paradise dan ... lol
 
NL DonKarst 13 jun 2018 08:57+2
Avatar
Posts: 111
Nam risico's en leerde van zijn fouten.... nee, ik ga hem niet maken.
NL Beemerdude 13 jun 2018 10:00+3
Avatar
Posts: 3448
@Donkarst; neem aan dat je doelt op 1998 & 1999 toen Mr. Onnozel op identieke wijze 2 bolides finaal afschreef op Spa? Om het in 1999 middels een onnozel 'do or dare' verpiswedstrijdje met Zonta nog een keer over te doen? Lekker makkelijk, als je zelf de schade niet hoeft af te tikken. Na deze belachelijk actie was ik klaar met deze overgewaardeerde ex Indy coureur.
Alleen had Jacques Zelfkritiekloos de mazzel dat het toen nog de tijd was van de reserve auto. Anders had ie zichzelf natuurlijk een bak stront over de kalende kop moeten gooien voor het missen van de kwalificatie. 😁
NL Sjaak Nieuwestad 13 jun 2018 10:530
Posts: 5
Avatar
Posts: 615
@Beemderdude.
Dat heb ik live mogen aanschouwen.
Fantastische klappers waren dat.
Avatar
Posts: 1695
@DONKARST: Ik had zelf nog niet zover doorgedacht, maar je hebt helemaal gelijk.
Hoe triest. :-/
 
Posts: 2763
Wat hoop ik toch dat Max meervoudig WK wordt, als is het alleen maar om Jacques de mond te snoeren. Hij kan het maar niet accepteren dat hij het niet goed had dat ondanks zijn jeugdige leeftijd geschikt was voor de F1. Als je zo'n grote waffel hebt dan moet je ook een man zijn en je woorden terug kunnen nemen. Zoals Mika dat bijv. deed.
Avatar
Posts: 1090
Mss is hij nog steeds van dezelfde mening. Max is een groot talent en het is met de paplepel meegegeven, maar die vele fouten telkens weer heeft vooral te maken met z'n jeugdige leeftijd, een nog niet vol ontwikkeld brein waardoor hij risico's niet goed kan inschatten. Plus dat hardnekkig karakter van de Verstappens helpt ook een handje daarin. En het is niet omdat Max binnenkort kampioen wordt dat deze stelling verkeerd is, was ..
Avatar
Posts: 926
ach het excuus nog niet ontwikkeld brein geld in dit geval niet allen voor Jeugdige coureurs! althans .........
Posts: 2763
De foutjes zijn vooral van dit jaar. De jaren hiervoor was het niet meer dan een gemiddeld F1 coureur maakt.
NL MustFeed 13 jun 2018 11:27+5
Posts: 2508
Op het moment dat je ieder incident als fout van Verstappen bestempelt en iedere keer blijft herhalen dat Verstappen zo veel fouten maakt dan creëer je je eigen waarheid.

Australie reed Verstappen rond met een beschadigde wagen waar de balans helemaal weg was. Bahrein reden Hamilton en Verstappen tegen elkaar, het is te makkelijk om dat als een fout van Verstappen weg te zetten. Was de situatie andersom geweest dan was er enorme kritiek op Verstappen geweest. In Bakoe verdedigde Verstappen agressief. Daar kan je wat van vinden, maar het was geen fout van Verstappen. Het was wel een fout van Ricciardo.
Blijft China over en Monaco VT3. Dat zijn dan helaas fouten geweest met enorme gevolgen, maar het blijven kleine fouten.

Kritiek is terecht, maar dat Verstappen enorm veel fouten maakt is gewoon onzin.
Avatar
Posts: 1695
Sjaak houdt pas zijn mond als hij niet meer kan praten, dus wen er maar aan.
 
BE Jean Alesi 13 jun 2018 09:02+1
Avatar
Posts: 17675
Ergens begrijp ik J. Villeneuve wel een beetje, Lauda moet natuurlijk wel zijn mond dichthouden over iemand zijn vader, probleem met Lauda is dat hij denkt dat hij Mr. F1 himself is omdat hij toevallig ex kampioen is en in brand gestaan heeft...
Zo werkt het natuurlijk niet beste Niki...
Avatar
Posts: 7936
Lauda en Villeneuve zijn feitelijk hetzelfde, beide nemen geen blad voor de mond, en roepen wel eens iets wat niet helemaal strookt met de waarheid.
Beide vrij impulsieve personen.
Eigenlijk ook wel leuk, zo valt er nog wel eens wat te lachen.;)
NL M@ximumOverdrive 13 jun 2018 09:11+1
Avatar
Posts: 1259
Ik ben t vaak met je eens mr jean alesi maar nu toch niet ..

Je bedoeld te zeggen dat Villeneuve wel mag zeggen wat ie wil en Lauda niet?

Ze hebben beide t hart op de tong , en ik mag toch hopen dat we t er beide over eens zijn dat Lauda een flinke dosis meer talent had dan J. Villeneuve
DK BENNY DONKER 13 jun 2018 09:120
Posts: 1976
Goed zo @Jean, laat je geen oor aannaaien. Zeker niet door Lauda. ;-)
Avatar
Posts: 617
@Jean Alesi. Waarom mag Lauda niks zeggen. We wonen toch niet in Noord-Korea..?
BE Jean Alesi 13 jun 2018 09:200
Avatar
Posts: 17675
Nee zo bedoel ik het eigenlijk ook weer niet @M@XIMUMOVERDRIVE, natuurlijk mag iemand als Lauda roepen wat hij wilt, maar wie kaatst...
In dat opzicht begrijp ik wel dat Jacques verontwaardigd is.
NicoS slaat de spijker op z'n kop, beide hetzelfde soort karakter, nemen geen blad voro de mond.
Voor wat betreft talent, ik weet wel dat Jacques mss niet de meest getalenteerde piloot is en dat hij zijn succes grotendeels aan het materiaal te danken had, maar dat geldt voor veel kampioenen. Jacques vond ik toch altijd een bijzonder vermakelijke piloot in zijn tijd :)
Avatar
Posts: 617
@JEAN ALESI. Ik vind J. Villeneuve een vermakelijk mannetje waar velen hier over vallen en ze nemen hem veel te serieus. Maar ik kan me voorstellen dat als het over je vader gaat, je wat gevoeliger wordt.
Geldt ook voor Jacques.
Posts: 1195
Ik heb niet de indruk dat het Lauda ene moer interesseert wat Gilles zegt. persoonlijk heb ik zeer veel respect voor Lauda, en Gilles boeit me niet.
NL Snelrondje 13 jun 2018 09:44+1
Posts: 2933
Is het niet kleinzerig van Jaques, @Jean? Als je kritiek geeft is het logisch dat je ook kan incasseren. Wel uitdelen en meteen piepen zodra er geincasseerd moet worden komt niet sterk over.
NL Jas Verstoppen 13 jun 2018 09:44+2
Avatar
Posts: 660
Gilles? Die zegt al een tijdje niet zoveel meer.
BE Jean Alesi 13 jun 2018 10:170
Avatar
Posts: 17675
@Snelrondje,
Mwah valt wel mee, Jacques uit kritiek op Max, maar Lauda haalt Jacques z'n vader erbij (met een vergelijking die niet echt complimenteus bedoeld was) logisch dat Jacques dat persoonlijk opvat toch?
Anyway, onnodig om hier verder veel woorden aan vuil te maken imo aangezien beide heren er tenslotte zelf op kicken om steeds verbaal de confrontatie op te zoeken..
Avatar
Posts: 3489
Het is wel zorgelijk hoe er momenteel over Max gedacht wordt.
Iemand die teveel risico neemt. dat is niet goed voor zijn toekomst.
Avatar
Posts: 615
Komt goed @gp.
Denk aan de goede dingen ipv de slechte dingen die Max laat zien.
NL Snelrondje 13 jun 2018 17:13+1
Posts: 2933
@Jean, de kans is groot dat Jaques over een aantal jaren graag de vergelijking tussen Max en Gilles maakt. Lol!
 
NL Orange lion gives you wings 13 jun 2018 09:02+2
Avatar
Posts: 408
Ik vind Jacques een grote kleuter due het schijnbaar alleen maar leuk vind om mensen af te zeiken. Af en toe heeft hij zeker een punt hoor maar wordt er vaak een beetje moe van. Ik denk dat mr Lauda dat ook vind en daarom met een mooi verhaal komt over Max en Gilles. Die 2 dingen werken bij hem natuurlijk als een rooie lap als ze in 1 ademteug genoemd worden. Bravo Niki
Avatar
Posts: 1206
Als hij dat de reden is om een kleuter genoemd te worden, dan kan hier je lol op
 
Avatar
Posts: 7936
Villeneuve en Verstappen....dat ging vroeger al niet zo goed, en zal ook nooit meer goed komen vrees ik....;)
BE Jean Alesi 13 jun 2018 09:05+1
Avatar
Posts: 17675
Laten we hopen dat dat nooit goedkomt, Jacques zijn smeuïge berichten zorgen hier immers voor de leukste topics....
NL TheStijg 13 jun 2018 09:19+1
Avatar
Posts: 617
@Jean Alesi. Daarom is deze kop met Lauda én Villeneuve meesterlijk!
NL Fibonacci 13 jun 2018 11:140
Avatar
Posts: 439
Het was Jacques Villeneuve die Jos Verstappen wel even van goed advies zou dienen. 'Ga niet naar Red Bull met die kleine jongen van je!'. Jos lachte nog een keer en had waarschijnlijk al een contract op zak. Daarna werd het nooit meer wat tussen Jacques en de Verstappentjes.
BE Jean Alesi 13 jun 2018 11:300
Avatar
Posts: 17675
@FIBONACCI,
Mij niets van bekend wat je nu zegt, wat ik wel weet is dat het tussen beide JV's al niet boterde toen ze beide nog F1 reden...
De werkelijke reden daarvan weet ik niet
 
NL Billgates307 13 jun 2018 09:040
Avatar
Posts: 5591
Dit lijkt mij allemaal compleet uit het verband getrokken, maar goed.
 
NL mcarolus25 13 jun 2018 09:13+1
Avatar
Posts: 35
Alsof Max Verstappen geen respect heeft voor zijn tegenstanders...
BE donshere 13 jun 2018 09:25+1
Avatar
Posts: 1090
Neen. Alsof jij dat niet wil zien?
US ESTEBAN STROLL 13 jun 2018 09:360
Avatar
Posts: 281
Geloof me, Max heeft alleen respect voor zijn familie en manager. Verder voor niets of niemand. Net als alle andere (voormalige) rijders.
Avatar
Posts: 2308
Mwah, hij is niet iemand die een ander eraf beukt als het hem effe niet zint. Daar kan je hem niet op betrappen. Wel op jonge hondengedrag zo af en toe.
Teveel respect is ook weer niet goed, je zit in die auto om naar voren te komen en daar te blijven. Aaien over elkaars bolletje doen we wel bij een andere sport.
Avatar
Posts: 7936
Op de baan heb je geen vrienden, maar om te zeggen dat Max geen respect heeft voor zijn tegenstanders, is natuurlijk onzin.
Alle grote kampioenen waren wel eens klootzakken op de baan, dat kenmerkt de ware kampioen, die alles doen om te winnen.
Max is geen coureur die zich zonder slag of stoot laat piepelen op de baan, je zal van goede huize moeten komen om hem te pakken, daar is niets mis mee.
NL Nino Farina 13 jun 2018 10:13+2
Avatar
Posts: 985
Max vaart scherp aan de wind. Dat is wat ik een verademing vindt aan deze knul. Respect is 'rekening houden met een ander'. Dat staat altijd onder druk op het circuit. Ik houd er daarom niet van om dat zo zwart wit te stellen. In de zin van of je hebt wel respect of niet. Dat is bij bijna geen enkel mens zo te stellen en als je op de baan racet al helemaal niet.
NL Speedpuppet 13 jun 2018 10:160
Avatar
Posts: 7834
Hij moet eerst in die situatie komen. Als hij ooit om een kampioenschap racer gaan er hele andere dingen in zijn hoofd om.
Avatar
Posts: 617
@ESTEBAN STROLL. Nou ik geloof je niet.. Maar kun je het onderbouwen?
 
NL Need5Speed 13 jun 2018 09:160
Avatar
Posts: 1562
Wordt ie nou boos omdat ie denkt dat iemand iets lulligs zegt over zijn pa?
Heeft hij nou niet in de gaten dat juist wat dat betreft Max vaak de Sjaak is?

Zoveel respect voor zijn tegenstanders had Gilles nou ook weer niet, dat gevecht met Arnoux was mooi om te zien maar op het randje van het toelaatbare.
Het zal die roze bril wel zijn.
 
Posts: 540
Ach arme Jacques als jij mensen als kleuters mag neerzetten moet je ook een grote jongen zijn als het dicht bij jouw in de buurt komt
Maar ja je had natuurlijk toch al een zwaar weekend met de prestaties van Max en de Canadese trots als parttime piloot
 
NL petertje 13 jun 2018 09:20+2
Avatar
Posts: 1145
max heeft wel respect voor zijn tegenstanders hoor alleen niet op het veld maar dat hoeft ook niet. en max leert ook van zijn fouten dat zag je in canada heel goed, hij reed daar een foutloze race. de kopstoot commentaar vind ik wel stoer van hem. het toont alleen maar aan hoe standvastig hij is en dat hij door niemand gek laat maken. tja en jacques villeneuve is gewoon tante bep.
 
NL Adenauer Forst 13 jun 2018 09:31+1
Avatar
Posts: 196
Een man naar mijn hart Niki. Ook als hij eens uit z'n plaat gaat over Max vind ik het vermakelijk hoor.
 
NL brabham-bt50 13 jun 2018 09:34+1
Avatar
Posts: 7944
Inderdaad totaal niet te vergelijken. Heeft nog lang niet genoeg gesloopt om voor de titel highpriest of destruction in aanmerking te komen. Helemaal gelijk Jacques. Wat dat betreft hebben Jos en Sophie zeker wat steekjes laten vallen in de opvoeding van Max.
BE Jean Alesi 13 jun 2018 09:36+1
Avatar
Posts: 17675
Op de Jumbo Racedagen op Zandvoort heeft Max het laten liggen, als hij daar nou een hele ronde volgas met een kapotte band rond gescheurd had waardoor zijn hele Red Bull aan flarden geslagen was dan zeg ik ja! Nou is Max een beetje a la Gilles...
Maar hij moet nog veel leren.....
NL ConkersF1 13 jun 2018 10:31+1
Avatar
Posts: 602
High Priest of Destruction. Ik wist niet dat dat zijn bijnaam was, maar ik ben fan!
NL brabham-bt50 13 jun 2018 11:38+1
Avatar
Posts: 7944
Zo schijnt Enzo m gedoopt te hebben, als soort koosnaam/geuzentitel.
Mooi he haha.
NL brabham-bt50 13 jun 2018 11:420
Avatar
Posts: 7944
Dat was een uitgelezen kans geweest voor ons Maxje Jean, maar heeft idd verzaakt.
 
NL Boy Verstappen 13 jun 2018 09:420
Posts: 10
Zegt hij die zijn haren blond verft....
NL Maxiaans 13 jun 2018 11:07+2
Avatar
Posts: 6345
Ach nee man, dat zijn de sporen van jaren en jaren azijn verslaving...;)
 
Avatar
Posts: 7701
Ha ha ha , toneelspel ... Rekenmaar dat Jaques dolblij is met dit soort voorzetjes, om vervolgens weer makkelijk te scoren.... Maar het is en blijft altijd wel humoristische al dat ge O.H...
NL Supersoft 13 jun 2018 10:100
Avatar
Posts: 579
Die likt zijn vingers erbij af. Ze leggen m op de stip voor hem..
 
NL Richardt. 13 jun 2018 09:48+2
Posts: 1529
"Mijn vader had respect voor zijn tegenstanders en daarnaast leerde hij van zijn fouten. Hij had een compleet andere opvoeding. Om eerlijk te zijn begrijp ik niets van de vergelijking"

Zijn vader leerde wellicht wel van zijn fouten, Jacques zelf niet. Jacques probeerde vrolijk 3x in een weekend Eau Rouge volgas te nemen en schreef daarmee 3x een auto af in een weekend. Dat is zelfs Max nog niet gelukt in Monaco!

Toch heeft Jacques een gelukkig leven, als dit het ergste is waar hij zich zorgen over kan maken dan heeft hij weinig te klagen :)
 
Avatar
Posts: 1695
Dit stukje is bij elkaar geraapt. Lijkt echt een stukje dat regelrecht uit de roddelpers komt.
Maar Sjakie doet daar ook graag aan mee.
NL ConkersF1 13 jun 2018 10:290
Avatar
Posts: 602
Net als Bear :)
Avatar
Posts: 1695
Nee hoor, ik ben gewoon uit 1 stuk ;-)
 
Posts: 48
Tja, Villeneuve..... Wel uitdelen en roepen aan de zijlijn, maar zelf niks kunnen managen of incasseren.

Blijkbaar mag hij Jos niet zo, en gaat hij de opvoeding van Max er bij halen. En dan ook nog de uitspraak "....en daarnaast leerde hij van zijn fouten."!!!???!!! Ach ja, als hij er zich gelukkiger bij voelt. Die man moet overstromen van geluksgevoelens....
 
NL Sergeant Gneisbaard 13 jun 2018 10:37+4
Avatar
Posts: 2712
Grinnik, de troll getrolled. Niki weet nog steeds precies hoe hij de juiste mensen kwaad krijgt.
En hij heeft gelijk, want als er iemand goed met Max te vergelijken was, was het Gilles wel. Een top3:
- Zijn rondelange duel in het slot van de GP van Zwitserland met Rene Arnoux
- zijn rondelange verdedigen tegen vijf concurrenten in de GP van Spanje
- de spin en kapotgereden velg in Zandvoort
 
NL Sjaak Nieuwestad 13 jun 2018 10:50+1
Posts: 5
Zeg, beetje meer respect graag. Waarom zo negatief reageren op mijn gefundeerde, waardevolle meningen!
Ik heb gewoon altijd gelijk, en wat is zeg snijdt hout en is altijd genuanceerd. Dus graag even ophouden nu, anders krijgen jullie een kopstoot.
DK BENNY DONKER 13 jun 2018 11:10+1
Posts: 1976
Heb je hiervoor speciaal een account aangemaakt? Die moeite had je jezelf en ons wel kunnen besparen.
NL brabham-bt50 13 jun 2018 11:45+1
Avatar
Posts: 7944
Spreek voor jezelf Benny.
Ik verwelkom Sjaak van harte. Eindelijk een kenner in ons midden!
Super Sjaak, ga zo door, iemand moet hier de zaken af en toe in het juiste perspectief zetten.
En die kopstoot zou ik de eerste de beste gewoon meteen geven. Om duidelijk te maken dat t geen loos dreigement is.
Avatar
Posts: 1695
Nou welkom dan maar Sjakie. Beetje satire kunnen we wel gebruiken hier. :-P
 
ES Darlos Cainz 13 jun 2018 11:06+2
Avatar
Posts: 5510
Villeneuve was een sensationele coureur maar ik schat hem qua allround rijderskwaliteiten LAGER in dan Max.
ES Darlos Cainz 13 jun 2018 11:07+1
Avatar
Posts: 5510
en dan bedoel ik Gilles in mijn vergelijking.
NL Fibonacci 13 jun 2018 11:100
Avatar
Posts: 439
u heeft 100% gelijk
NL brabham-bt50 13 jun 2018 11:500
Avatar
Posts: 7944
Hij was inderdaad vooral spectaculair, en helemaal maf eenmaal achter het stuur. Niet vies van een risico en bij veel incidenten betrokken. Kwam op mij niet over als de meest intelligente rijder, erg wild vooral. Beetje a la Gerhard Berger
BE Jean Alesi 13 jun 2018 12:44+1
Avatar
Posts: 17675
pfff, intelligentie....
Dat staat spektakel alleen maar in de weg! :)
 
NL Fibonacci 13 jun 2018 11:100
Avatar
Posts: 439
Chapeau voor Lauda, die Gilles waarschijnlijk beter kende dan Jacques. Bovendien is Jacques in een permanente staat van boos zijn, dus dat heeft geen nieuwswaarde. Daarnaast is het zo, dat wil ik even benadrukken, dat IK de eerste ben die veel gelijkenis zag tussen Gilles Villeneuve en Max Verstappen, net zoals ik zag dat Sainz en Stroll en Vandoorne de guts en talent missen om ooit in de voetsporen van Max te treden. Bovendien ben IK de eerste die heeft gezegd dat Max wereldkampioen ooit wereldkampioen wordt.
NL brabham-bt50 13 jun 2018 11:520
Avatar
Posts: 7944
Goh toch heb ik dit eerder gelezen hahaha
NL M@ximumOverdrive 13 jun 2018 18:230
Avatar
Posts: 1259
Broertje van Raketbeest?

Waar is ie eigenlijk gebleven?
 
Posts: 104
Rijden beide voor dagsuccessen. Niet puntensprokkelaars
voor kampioenschappen
NL ROYALERE 13 jun 2018 13:01+1
Avatar
Posts: 5226
max heeft nog wel een jaartje of 15 om een saaie doodse puntensprokkelaar te worden hoor, Wees maar niet bang.
 
NL Christiaan 13 jun 2018 11:300
Avatar
Posts: 31
Ik denk dat Niki Lauda Gilles beter heeft gekend dan Jacques...
 
NL schwantz34 13 jun 2018 12:000
Avatar
Posts: 11428
Zowel Sjakie als Lauda hebben een zeer uitgesproken mening, valt me nog mee dat ze niet veel vaker lopen te wheelbangen in de pers. Ik zou er geen enkel probleem mee hebben in elk geval.
 
NL josdaboss 13 jun 2018 12:260
Avatar
Posts: 146
Het zijn allebei flapdrollen, die ook hier weer een podium krijgen.
ES Darlos Cainz 13 jun 2018 17:070
Avatar
Posts: 5510
Net als Trump en Kim-Jung-Un?
 
Avatar
Posts: 5226
Max gaat meer winnen. Dus het is idd niet te vergelijken.
 
Avatar
Posts: 615
Zo Sjakie is boos, boeiend.
Straks mag die ook niet meer het motorhome van mercedes in.
 
NL kingcreole 13 jun 2018 13:320
Avatar
Posts: 776
Jacques kent zijn alleen via de DVD speler.....
 
US Mex Versteppen 13 jun 2018 15:030
Avatar
Posts: 45
Twee politiek correcte muggenzifters die zich tot in den treure, niet moeten uitlaten over interviews van Max. Dat ze eerst maar eens, hun eigen stoepje schoonvegen.
 
Posts: 7027
Lauda was een geweldige coureur , maar praten kan die ook heel goed , moet die toch een beetje mee uitkijken , ik vind vaak dat Lauda erg extreme uitspraken doet , die niet erg gepast zijn
 
Avatar
Posts: 1547
Ja zo gaat dat bij Jacques Villeneuve alleen maar uitdelen , incasseren wordt een beetje moeilijk voor hem .
 
Posts: 2142
Heeft sjaak wel goed opgelet als kleine snuiter?

Ik denk dat Lauda meer gelijk heeft dan Lauda zelf denkt.

Gilles was achter het stuur een en al emotie en die emotie heeft hem de kop gekost toen het onder zijn huid kroop door de actie van Pironi op Imola 1982.
Zolder 1982 deed Gilles exact wat Max deed in Monaco, toch nog effe sneller willen zijn als je stalgenoot en zich verslikken in een langzamere deelnemer op de baan en er knoepertje hard afgaan.

Sjaak moet zijn eigen heritage maar es gaan bestuderen, misschien snapt hij dan de hype rondom Max, een rijder die wil vechten, wil bewijzen dat ie de snelste is.
Gilles ging het helemaal niet om winnen, het ging hem erom te laten zien wie er het snelst is.
Max wil en winnen en de snelste zijn, dat is het enige verschil
Avatar
Posts: 6345
Ha, ik had in een ander topic dezelfde redenatie..
Avatar
Posts: 6345
Max leeft voor snelheid, ademt snelheid, en droomt snelheid.. In zijn aderen loopt snelheid de paplepel werd er met snelheid ingegoten en zelfs de luiers werden in 2.4sec gewisseld.
Max heeft een hekel aan ‘langzaam’, dat verbreed zijn denkvermogen wat niet in zijn voordeel werkt.
Max moét snel een beslissing maken zonder na te denken, hij zal en wil die inhaalmanoeuvre
Moeten maken anders gaat het fout...
Max is moeilijk te temperen en dat maakt zijn stijl zo mooi, maar wat is mooi......
 
Avatar
Posts: 7701
Nog een leuke van Verstappen zelf...
Tweet
 
Avatar
Posts: 1342
Met het meeste hier ben ik het wel eens, op één ding na: degenen die Jacques als een middelmatig coureur neerzetten moeten zijn erelijst er maar eens bijpakken. Voor Max dat allemaal heeft bereikt zijn we nog wel even verder.

Jacques Villeneuve:

1994: Indycar rookie of the year
1994: Indy 500 rookie of the year
1995: Indycar: kampioen
1995: Indy 500: winnaar
1996: F1: tweede
1997: F1 : kampioen
2008: Le Mans 24hrs: tweede
 

US
        Grand Prix van de VS
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
20:10 - 22:10
 
 
Snelste ronde