Jenson Button racet tegen Guy Martin in Williams uit 1983

Gepubliceerd op 12 jun 2018 16:25
image

Jenson Button zal het in een oud Williams-chassis opnemen tegen televisiepersoonlijkheid Guy Martin. Deze race vindt plaats voor het programma van Martin, genaamd 'Speed with Guy Martin'. Martin is geen onbekende in de Formule 1-wereld. Vorig jaar werkte hij tijdens de Belgische Grand Prix mee met de pitcrew van Williams.

Martin zal voor de aflevering een Williams FW08C restaureren, waarna hij het in het voorprogramma van de Britse Grand Prix opneemt tegen Jenson Button. De Williams FW08C won met Keke Rosberg de Grand Prix van Monaco in 1983 en later dat jaar rondde Ayrton Senna er zijn eerste Formule 1-test mee af.

Button kruipt achter het stuur van de Williams FW08B met zes wielen. Deze auto werd enkele maanden voor de start van het 1983-seizoen illegaal verklaard. De restauratie en de race tussen beide heren zal later dit jaar te zien zijn in de aflevering 'Speed with Guy Martin: Classic F1 Driver', op de Engelse zender Channel 4. Voor de Nederlandse liefhebbers zijn de afleveringen online eenvoudig terug te vinden. 



Reacties (17)
NL vosje1991 12 jun 2018 16:340
Posts: 8
Offtopic maar ik irriteer mij erg aan: Krijgen anderen gebruikers hier ook elke dag de cookiemelding?
NL Rogier hier 12 jun 2018 16:390
Avatar
Posts: 3632
Nee, geen last van
NL Rogier hier 12 jun 2018 16:410
Avatar
Posts: 3632
Ligt volgens mij aan je instellingen. Of heb je er alleen hier last van?
Posts: 300
Ik word er helemaal gestoord van
Avatar
Posts: 815
Kan zijn dat jullie 'Lokale gegevens alleen bewaren totdat je je browser sluit" aan hebben staan. Dan krijg je de vraag natuurlijk elke keer opnieuw.
Kijk even op: chrome://settings/content/cookies
NL dutchiceman 12 jun 2018 22:200
Avatar
Posts: 1753
1 keer gehad maar daarna niet meer. Ik word wel leip van die reclames midden in je beeld, aangezien in de desktop versie gebruik op mijn tel. (Ivm met fijnere layout)
Avatar
Posts: 104
Ik had dit ook en heb de redactie gemaild. Ze waren er toen, vorige week mee bezig, maar daarna heb ik er geen last meer van gehad. Ik zou de site even mailen hier.
 
NL ConkersF1 12 jun 2018 16:37+1
Avatar
Posts: 602
Gaaf! Dat programma van Guy Martin is echt heel cool, vooral de aflevering dat hij Pikes Peak gaat doen, of de Isle of Man. Die kan kan wel wat!
NL ConkersF1 12 jun 2018 16:370
Avatar
Posts: 602
Die man kan wel wat, iets te enthousiast.
NL Rogier hier 12 jun 2018 16:40+3
Avatar
Posts: 3632
Die man is knettergek, maar wel op een positieve manier. Hij durft echt heel veel!
NL Snelrondje 12 jun 2018 16:53+4
Posts: 2933
Die Motogp boys nemen al meer risico dan de F1 maar coureurs zoals Guy Martin die op Man of de GP van Ulster rijden slaan echt alles.
NL schwantz34 12 jun 2018 20:150
Avatar
Posts: 11428
In de wegracerij noemen die gasten stoepranden, vluchtstroken en lantarenpalen enz gewoon "straatmeubilair" ;)
 
Avatar
Posts: 2308
Opletten allemaal, ze gaan een Williams tonen die wel kon winnen. Zijn best zeldzaam in het wild.
 
Avatar
Posts: 5226
volgens mij is dit ook gewoon op discovery te zien hoor.
 
Avatar
Posts: 279
jah,...en heeft ookal tegen een RedBull op silverstone gereden,tegen couldhart
 

US
        Grand Prix van de VS
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
20:10 - 22:10
 
 
Snelste ronde
20:10 - 22:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
20:00 - 21:00
 
 
Kwalificatie
23:00 - 00:00
 
 
 
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Circuit Circuit of the Americas
 
Circuit Circuit of the Americas
Plaats US Austin, Verenigde Staten van Amerika
Website Website
 
Team profiel
Naam GB Williams
Oprichtingsdatum 1 jan 1967