Verstappen voorlopig niet bezig met Ferrari-stoeltje: "Tijd genoeg"

Gepubliceerd op 12 jun 2018 15:09
image

Max Verstappen is niet bezig met het Ferrari-stoeltje van Kimi Raikkonen. Dat meldde de Nederlander in gesprek met La Voca. Verstappen werd gevraagd of hij zichzelf ziet als een opvolger voor Raikkonen, maar de Red Bull-rijder is naar eigen zeggen voorlopig tevreden waar hij zit.

"In Monaco had ik in geen enkele andere auto dan de Red Bull willen zitten, omdat we daar de beste auto en het beste pakket hadden", vertelt Verstappen. "Ik heb bovendien een contract met Red Bull en zit daar heel goed op mijn plek. We wachten nu op de updates die ons in staat moeten stellen om elk weekend mee te dingen naar de overwinning."

Toch sluit Verstappen niet uit dat hij ooit de rode kleuren van Ferrari zal verdedigen. Volgens de Nederlander heeft hij nog jaren genoeg om daarover na te denken. "Kimi had mijn vader kunnen zijn. Hoe oud is hij nu? 37, 38? Ik ben zelf nog maar twintig, dus zo beschouwd heb ik nog zo'n achttien jaar de tijd om voor zo'n speciaal merk als Ferrari te rijden."



Reacties (60)
Avatar
Posts: 1695
Het was toch volgens insiders RIC...
NL Speedpuppet 12 jun 2018 15:480
Avatar
Posts: 7834
Er staat toch ook niet dat Ferrari daarmee bezig is? Hij zegt alleen dat hij er zelf niet mee bezig is.
FR Cyril Ratatouille 12 jun 2018 16:12+3
Avatar
Posts: 556
Ik denk echt dat RIC in principe niet op de planning staat van teams als Mercedes en Ferrari. Zij hebben al een topper als eerste rijder en RIC is nou ook weer geen tweede viooltype. Als je over een paar jaar een opvolger voor Lewis of Seb zoekt, dan heb je iemand als Max nodig. RIC zou natuurlijk ook kunnen, maar die teams willen de in hun ogen beste/snelste rijder van het veld en als Max dat is, willen ze dus Max en niet RIC. Ik denk dus dat hij bij Red Bull blijft, omdat zowel Mercedes als Ferrari 'm waarschijnlijk niet willen. Bij Red Bull heeft hij bovendien ook grote kans op succes.
Avatar
Posts: 1695
Weet ik, maar volgens die insiders zou RIC de plaatsvervanger van RAI worden.
Was er al een voorcontract getekend door RIC etc. Maakt dit verhaal alleen maar meer opmerkelijk.
En er kan maar echt 1 man in de plaats komen voor RAI.
Avatar
Posts: 1695
@Cyril: je haalt exact de punten aan.
Als ik de poll op dit moment zie ik dat 89% denkt dat RIC naar een ander team gaat, enig team zou dan Renault zijn... alsof hij de keuze heeft

Maar wie zal het zeggen. RB dacht ook VET te kunnen behouden totdat het belletje van VET kwam: ik vertrek naar FER.
NL RJHvandaag 12 jun 2018 16:40+2
Avatar
Posts: 2015
Verbaasd over het opportunisme van de pers? Vandaag winnaar, morgen verliezer.
NL JohnNada 12 jun 2018 16:55+1
Avatar
Posts: 946
Ik zie Verstappen graag ooit bij mijn favoriete team rijden, zijnde Ferrari. Maar met Leclerc hebben ze denk ik al iemand voor de toekomst. Die maakt in mijn optiek ook al wat meer indruk dan het jonge talent van Mercedes, zijnde Ocon. Niet dat die het slecht doet en gunnen doe ik het hem absoluut, maar het is niet zo spetterend in vergelijking wat Leclerc nu een paar races in die Sauber heeft laten zien.
 
Avatar
Posts: 817
Dam moet Liberty Media de zaken wel snel op orde krijgen, anders is er binnenkort geen F1 meer.
Avatar
Posts: 2780
Formule 1 volgt de zelfde weg als Nascar……… Vervreemden zich steeds meer van de historie en de fans...…. De fabrikanten en de FIA maken de sport steeds meer kapot.
NL Motori-arte 12 jun 2018 15:33+6
Avatar
Posts: 1266
Formule 1 fans houden ook vaak vast aan nostalgie. Alleen als de benzine op is wordt het lastig rijden. Tijden veranderen en daarmee verandert ook de F1. F1 heeft een nieuwe eigenaar en is misschien nog wat zoekende. Alleen toen Bernie aan de macht was was het ook allemaal niet goed. Tot nu toe heb ik ze nog geen gekke dingen zien doen, ze hebben het grote heikelblok van Bernie aangepakt --> digitale media. Ze hebben de visie dat een race niet alleen een race is, maar een evenement. Net als bijvoorbeeld een WK voetbal, groot feest en in een keer 10x zoveel fans. Kijk nou naar bijvoorbeeld de TT, hoop mensen die geen moto gp fan zijn, echter brengt het geld in de la wat goed is voor de sport.
NL Blackbriar 12 jun 2018 16:000
Avatar
Posts: 166
Op Social media gebied doet LM het toch echt super. Het YT kanaal is echt enorm gegroeid
Avatar
Posts: 2308
Niks blijft zoals het is of was. Dingen veranderen. Het is niet anders, en we kunnen altijd besluiten de TV uit te zetten.
Avatar
Posts: 1220
@blackbriar you tube volgens kun je gewoon kopen, net zoals volgers op face book, twitter etc. Het zegt dus helemaal niets dat het aantal volgers is toegenomen, wie weet heeft Liberty media wel een paar duizend euro uitgegeven aan tienduizenden volgers extra om het kanaal een boost te geven. Als een kanaal veel volgers heeft is men sneller geneigd een kanaal te volgen namelijk en krijgt het meer aandacht.
 
NL schwantz34 12 jun 2018 15:18+3
Avatar
Posts: 11428
Komt me bekend voor dit stukkie ;)
NL Billgates307 12 jun 2018 16:000
Avatar
Posts: 5591
Zijn ze je weer aan het kopiëren Schwantz? ;-)
NL schwantz34 12 jun 2018 20:17+1
Avatar
Posts: 11428
Ach ik eet ook wel eens "stiekem" een bitterballetje zonder het tegen jou te zeggen ;)
 
NL Saigonen 12 jun 2018 15:18+1
Avatar
Posts: 54
Ik denk dat de combinatie Verstappen en RBR een mooie formule is om meerdere wereldkampioenschappen binnen te slepen!
Avatar
Posts: 2308
En daarna dan nog een keer met Ferrari. Ook een leuke combi.
 
NL Tifoso-01 12 jun 2018 15:230
Posts: 1372
Het feit dat er nog zeer regelmatig stukken in de Italiaanse pers verschijnen duidt er toch op dat er achter de schermen nog wel sprake is van stille diplomatie.
Echter ik denk dat Max alleen in beeld komt als Vettel stopt of iets anders gaat doen en dat het dus inderdaad niet gaat om de stoel van Kimi , die wordt al warm gehouden voor Charles.
Alles zal liggen aan die eventuele Honda deal en hopelijk heeft hij dan ook een betere seizoenstart, koffiedik dus.
NL petertje 12 jun 2018 16:23+1
Avatar
Posts: 1145
@tifosi, inderdaad stille diplomatie ja, maar dan wel van de italiaanse roddelbladeren nu max weer een beetje hot is na de afgelopen race.
 
Avatar
Posts: 2780
Max gaat alleen voor Vettel zijn stoeltje...…
NL Tifoso-01 12 jun 2018 16:320
Posts: 1372
Petertje, is heus niet sinds de laatste race maar gebeurt regelmatig en sterker nog, ze schrijven nog altijd meer over Max dan over Ric maar het zijn de overige buitenlandse media en de fans die dat verhaal Ric-Fer steeds aanjagen.
Dat verhaal van onderhandelen tussen Ric en Fer heb ik overigens nooit geloofd want stond ook nergens in serieuze Italiaanse media.
Ik hoop echter dat hij succesvol zal zijn de komende 2 jaar bij RB maar wie weet heeft hij een escape clausule als hij Ham of Vet kan vervangen.
 
Posts: 653
De tijd dat iedere coureur perse voor Ferrari wilde rijden is allang vervlogen. Dat is iets uit de Schumacher tijd. Nu kijken coureurs naar het team waar ze kunnen winnen. En tuurlijk Ferrari lijkt terug aan de top te zijn, maar alleenheerser zijn ze allang niet meer.
NL ROYALERE 12 jun 2018 15:44+4
Avatar
Posts: 5226
ze rijden al 30 jaar aan de top hoor, Of is alleen 1ste worden de top? dan is er maar 1 topteam nu.
Posts: 257
Er is sinds 2017 (gelukkig) geen enkel team alleenheerser meer.
De laatste keer dat een coureur bij Ferrari wk werd was Scheckter in 1979. In die tijd wilde ook iedereen voor Ferrari rijden en dat is nu, na het Schumacher tijdperk, nog steeds.
Avatar
Posts: 5226
ik bedoel uiteraard 20 ipv 30. Daarvoor hadden ze het even wat minder maar vanaf 1998 zijn het altijd kanshebbers geweest.
Avatar
Posts: 2308
Dat rooie team uit Maranello met het trappelend paard heeft op elke coureur een bepaalde aantrekkingskracht. Het heeft indentiteit, geschiedenis en passie. Ik denk dat de meeste coureurs daar wel willen rijden. Zo'n rood pakkie staat goed, ook bij Max.
Avatar
Posts: 116
Tuurlijk kijken ze waar ze kunnen winnen maar 1ding zal altijd zo zijn , dat als Ferrari voor de deur staat en ze willen je..... dan wil /gaat iedere coureur naar Maranello!
DK BENNY DONKER 12 jun 2018 18:300
Posts: 1976
Tom: "De laatste keer dat een coureur bij Ferrari wk werd was Scheckter in 1979."

Het seizoen 2007 gemist? Nooit van Kimi Räikkönen gehoord?
GB zoefroef 12 jun 2018 19:10+1
Avatar
Posts: 653
Bennie donker de laatste keer voordat schumi wk werd met Ferrari
En kimi is na het schumi tijdperk.
Posts: 257
@zoefroef: Precies dat.
Avatar
Posts: 653
Jody is nog steeds mijn favoriete wereld kampioen.
We komen dan ook uit het zelfde land.
 
NL miraasap 12 jun 2018 15:52+2
Posts: 25
Omdat Verstappen,nu toevallig weer een keertje foutloos heeft gereden, wordt er al meteen weer aan Ferrari gedacht, nou ik denk niet dat ze nu op Verstappen zitten te wachten,laat hij zich eerst maar eens bewijzen, door constanter te gaan rijden, minder fouten maken, beter luisteren,en ze hele familie niet steeds meenemen naar races en dan misschien een ander team.
Avatar
Posts: 5226
oke meester.
BE Jean Alesi 12 jun 2018 15:560
Avatar
Posts: 17675
OK, komt voor de bakker!
Avatar
Posts: 2308
Stuur Max effe een sms'je. Goed advies zal hij waarderen.
Avatar
Posts: 116
Jij maakt er wel een hele drama van zeg! Het zijn racers en ja dan gaat er weleens wat fout.
Zeer negatief wat je hier schrijft, dat gun je Verstappen ook niet.
NL Snelrondje 12 jun 2018 16:58+1
Posts: 2933
Mwa, nu we het toch over denken hebben: volgens een Amerikaanse filosoof denk maar 2% van de mensen, 3 % denk dat hij denkt en 95% sterft nog liever dan dat hij denkt.
NL Benno329 12 jun 2018 17:20+1
Avatar
Posts: 2365
Ik denk dat die filosoof bij de 2% hoorde @Snelrondje...
GB zoefroef 12 jun 2018 19:11+2
Avatar
Posts: 653
Denk das die rare politieke beweging toch?
 
Avatar
Posts: 2179
Ik denk dat hij eerst naar Mercedes gaat, Toto is een goede bekende van de familie. Dit voor later waarschijnlijk.
Avatar
Posts: 2308
Ja, om Lauda te zeggen dat hij moet kappen met raaskallen en zijn bruine arm uit Toto's turbo moet halen.
Daarna loopt hij een deur verder en gaat spaghetti happen met de Italianen.
Zo iets ongeveer.
NL ROYALERE 12 jun 2018 17:07+2
Avatar
Posts: 5226
gelijk bij binnenkomst in de Mercedes fabriek Lauda een kopstoot geven :p
NL flipjef1team 12 jun 2018 17:21+1
Posts: 946
Een goede bekende van de familie?
Hij had toch in 2017 al een bskje koffie met Jo gedronken en het contract van Max op een bierviltje gezet?
Althans als we onze bassie Raketlolly moeten geloven.
Jullie geloven ook echt alles.
Avatar
Posts: 2308
Ja, die ook nog. En daarna gaat Jack Plooij vragen wat hij van Max vindt.
Avatar
Posts: 2179
Voorlopig gaat hij nergens anders heen dus..
Avatar
Posts: 653
Ja dat heeft raket dinges al voorspelt en die weet alles.
 
IT mr.Monza 12 jun 2018 16:44+1
Avatar
Posts: 5464
Zou zomaar kunnen, Ferrari is begonnen haar Dipartimento Pezzi di Ricambio uit te breiden ;)
NL Snelle Eddy 12 jun 2018 17:190
Avatar
Posts: 3296
NL flipjef1team 12 jun 2018 17:220
Posts: 946
Mr. Monza: heeft Ferrari misschien Crashtestdummy's tekort?
Dan snap ik het wel.
Avatar
Posts: 2308
Geen idee wat je schrijft, maar met wat parmezaanse kaas erop is het vast prima te eten.
BE Jean Alesi 12 jun 2018 17:39+2
Avatar
Posts: 17675
met Max aan boord wordt het in ieder geval iedere avond overwerken voor dat Dipartimento Pezzi di Ricambio
Avatar
Posts: 5464
Thanks Jean, was al bang dat ik het moest gaan uitleggen ;)
DK BENNY DONKER 12 jun 2018 18:34+2
Posts: 1976
@Mr. Monza: Die afdeling draait volgens mij vooral overuren voor Haas.
 
NL Japiootje 12 jun 2018 17:240
Avatar
Posts: 106
Als in 2019 elke F1 coureur transfervrij zou zijn wie zou Ferrari en MERC willen/nemen, denken jullie ?

Ik weet het wel ...
NL ROYALERE 12 jun 2018 17:27+2
Avatar
Posts: 5226
Mercedes Verstappen, Ferrari ook, Daarna Ric denk ik. Maar ik denk dat ze eerst bij Max aankloppen.
 
Avatar
Posts: 1565
Alsof RB Max ooit zal laten gaan tijdens zijn contract en de tijden van ff 100 miljoen bij betalen is voorbij.
NL Tifoso-01 12 jun 2018 19:000
Posts: 1372
Sander F!: Ligt eraan wat er in zijn nieuwe contract aan clausules is opgenomen.
Als daarin bijvoorbeeld in staat dat hij bij een vertrek van Lewis of Seb transfervrij mag vertrekken of anders misschien onder de condities van een lagere afkoopsom.
We weten het niet.
 
Avatar
Posts: 1005
Het zou me niet eens verbazen als Kimi nog een jaar bijtekend. Heeft heel veel ervaring en is ook nog snel. Daarnaast is het de ideale teammaat voor Vettel.
BE Jean Alesi 13 jun 2018 08:220
Avatar
Posts: 17675
Ik vind dat Kimi's tijd juist beetje voorbij lijkt, laat het telkens liggen in de Quali en tijdens de race 0,0 rugdekking voor Seb.
Beetje matig vind ik hem, en het doet me pijn om dit te zeggen (vind hem qua karakter nog altijd een leuke coureur) maar ben van mening dat ze bij Mercedes aan Bottas een betere 2e man in dienst hebben, hoe saai ik die voor de rest ook vind, hij sprokkelt gedegen zijn puntjes bij elkaar en staat daardoor direct achter de 2 kopmannen.
Daar zie ik hem het jaar ook eindigen
 

US
        Grand Prix van de VS
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
20:10 - 22:10
 
 
Snelste ronde
20:10 - 22:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
20:00 - 21:00
 
 
Kwalificatie
23:00 - 00:00
 
 
 
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (21)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco