Perez snapt niet dat Sainz onbestraft bleef na touché

Gepubliceerd op 11 jun 2018 12:29
image

Sergio Perez snapt er niets van dat Carlos Sainz geen straf heeft gekregen voor de lichte aanvaring die het duo had in bocht 1. Perez probeerde de Spanjaard in de openingsfase van de race in te halen, maar kwam in aanraking met de Renault en moest door het gras. Perez verloor veel plekken en kwam dit niet meer te boven.

Voor de Mexicaan is het onbegrijpelijk dat Sainz er zonder straf vanaf is gekomen. "Ik haalde hem in de eerste bocht in en gaf hem genoeg ruimte, maar ik weet niet waarom ik geraakt werd", aldus Perez. "Het verraste me dat hij geen straf kreeg"

"Ik lag voor en gaf zoveel ruimte als ik kon om er zeker van te zijn dat beide auto's de bocht door zouden komen", vervolgt de Force India-coureur zijn verhaal. "Toch gebeurde het. Ik wist de auto recht te houden, aangezien ik recht op de muur afging. Gelukkig konden we door."

Sainz zelf was zich van geen kwaad bewust na het ongeluk. "Bekijk de beelden en ik weet zeker dat hij dat nog wel zal doen", vertelt Sainz. "Ik beweeg niet tijdens het remmen en ik doe ook niets anders vreemds. Hij probeerde een optimistische actie aan de buitenkant en stuurde erg vroeg in, waardoor we elkaar raakten."



Reacties (22)
NL Verstappen-GP 11 jun 2018 12:43+2
Avatar
Posts: 492
Van de herhalingen kan ik niks anders zeggen dan dat Pérez gewoon te vroeg instuurde alsof hij al volledig voorbij Sainz dacht te zijn.
NL F1Fan1993 11 jun 2018 12:54+3
Posts: 2735
Hij moest wel insturen, als je voorop rijdt heb je recht op de racelijn. Sainz had zijn verlies moeten nemen, maar dat deed hij niet, zoals wel vaker bij hem het geval is.
Avatar
Posts: 4464
Ik vond ook dat Sainz te enthousiast was. Aan de ene kant heb ik zoiets van dat het bij racen hoort, maar Sainz heeft dit soort race incidenten wel erg vaak.
Avatar
Posts: 1154
Heb het 3x gezien nu maar ik vind het ook een fout van Sainz, zit op de lijn en is duidijk voorbij aan hem.
Avatar
Posts: 1164
Gewoon een race-incident.
Avatar
Posts: 608
sainz deed werkelijk niks fout! en zijn verlies nemen? tja rare opmerking als hij netjes gaat inhouden om gepasseerd te worden kan ie net zo goed niet starten! het is RACEN he als er kado'tjes moeten worden uitgedeeld dan kunnen ze beter stoppen!
NL Nino Farina 11 jun 2018 16:070
Avatar
Posts: 573
Perez had nog iets ruimer kunnen insturen. Sainz had eieren voor zijn geld kunnen kiezen. Geen echte fouten in mijn ogen. Zaken gebeuren op een racebaan.
 
NL Rogier hier 11 jun 2018 12:45+3
Avatar
Posts: 2678
Het is een dubieus voorval wat terecht is afgedaan als een race incident zonder consequenties. Maar dat kon natuurlijk ook niet anders nadat ze Stroll’s actie ook onbestraft hadden gelaten.

Ik vond Sainz overigens wel wat lomp, slordig en afgressief racen dit weekend. Of ben ik de enige die dit vond?
NL F1Fan1993 11 jun 2018 12:57+1
Posts: 2735
Sainz haalt wel vaker vreemde streken uit. Kijk maar wat hij vorig jaar bij Grosjean deed tijdens de GP van Canada. Of wat hij bij Perez deed in Oosterijk. Hij rijdt minstens net zo agressief als Max. Het valt alleen minder op omdat hij niet voor een topteam rijdt.
Avatar
Posts: 1154
Eens met Rogier... En ongelofelijk dat Stroll hiermee weg komt, te bizar voor woorden. Deze jongen moet je weten uit de F1 wat een drol is dat zeg
Avatar
Posts: 512
Over stroll drol raken we hier niet uitgesproken, en dan was het ook nog niet eens zijn fout.😉
Posts: 1111
Ik vond beide Renaults vervelend rijden als ze blauwe vlag kregen. Hadden precies weinig zin om aan de kant te gaan.
NL Rogier hier 11 jun 2018 19:420
Avatar
Posts: 2678
Iets met Sainz en ego in een blauwe vlag situatie?
 
NL Frysk famke 11 jun 2018 14:04+1
Avatar
Posts: 292
Ik vond ook dat Sainz in deze fout zat. Perez vroeg om een zwarte vlag voor Sainz...daar moest ik wel even om lachen. In the heat of the moment, zullen we maar zeggen haha.
 
BE MadNoMad 11 jun 2018 14:26+1
Avatar
Posts: 99
Perez snapt wel vaker iets niet.
Posts: 375
Precies! Hij snapt ook al niet waarom hij niet gevraagd wordt voor een topteam.
 
NL Need5Speed 11 jun 2018 14:300
Avatar
Posts: 1353
Sainz had misschien eerder moeten remmen, maarb hij zat daar nu eenmaal en kon niet ineens oplossen. Perez deed zichzelf de das om.

Misschien had Sainz een 5 seconden penalty kunnen krijgen, maar nadat Perez om de zwarte vlag had gevraagd niet meer natuurlijk. Hij heeft zelf vaak genoeg fratsen uitgehaald die erger waren.
 
Avatar
Posts: 1213
De druk van Hulkenberg wordt sainz langzaam toch te veel. buiten of dat het nu wel of niet zijn schuld was heeft het meer te maken met de druk binnen het team van Renault . Sainz heeft in het verleden vaak genoeg laten zien dat de druk die bij hem op wordt gelegd niet altijd ten goede komt van zijn prestaties . Bij STR had hij bij het vertrek van verstappen geen druk meer en gingen zijn prestaties omhoog , nu heeft hij weer druk en gaan zijn prestaties omlaag zo werkt dat bij hem kennelijk .
Avatar
Posts: 4464
Moest ik ook aan denken.
Avatar
Posts: 972
Sainz is wel een van de slechts vijf rijders die dit jaar alle races in de top tien kwalificeerde. Het valt wel wat mee. Hij is beter dan velen denken.
DK BENNY DONKER 12 jun 2018 09:570
Posts: 1554
Sainz is gewoon een matige coureur met een enorm opgeblazen ego.
 
Posts: 1959
Sainz verdedigde de binnenkant uiteraard, daardoor LIJKT er ruimte buitenom te ontstaan, Perez ging voor het niet bestaande gat.

Oude autosport wetmatigheid, als je buitenom wilt gaan of zit leg je jezelf op de stip, als er iets gebeurd ben je het haasje.

Verstappen kon vorig jaar bij de start wel op die manier naar de tweede plek in die bocht omdat de nummers 2,3 en 4 op elkaar aan het letten waren en de binnenkant dicht hielden.
In een 1 op 1 situatie is daar buitenom inhalen nagenoeg onmogelijk.

Perez zou een punt op zijn picentie moeten krijgen voor het proberen en tegenstander een straf aan te smeren/ onsportief uiten van zijn mening.
Had hij over de boardradio aan het team gevraagd of zij willen vragen aan de wedstrijdleiding of Sainz binnen de lijntjes van het reglement kleurde en dat hij, perez, daaraan twijfelt had opportuun geweest.

IMHO, ik denk dat Ericcson em heeft geraakt.....
 

FR
        Grand Prix van Frankrijk
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
16:10 - 18:10
 
 
Snelste ronde
16:10 - 18:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
13:00 - 14:00
 
 
Kwalificatie
16:00 - 17:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
12:00 - 13:30
 
 
Vrije training 2
16:00 - 17:30
 
 
 
Geef je mening
Was het sterke weekend van Max Verstappen het keerpunt van zijn seizoen?




Coureursprofiel
Naam MX Sergio Perez
Actief Als Force India Coureur in Formule 1
Geboortedatum 26 jan 1990 (28)
Gewicht 64 kg
Lengte 1,73m
Woonplaats Valencia