Sebastian Vettel pakt pole, Max Verstappen knap derde

Gepubliceerd op 09 jun 2018 20:42
image

Sebastian Vettel heeft de pole position gepakt tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Canada. De kwalificatie liet nog maar eens zien dat de Ferrari's en de Mercedessen dichterbij zitten dan ooit tevoren, terwijl ook Red Bull Racing minder dan anderhalve tiende toegaf op de pole position tijd. Max Verstappen snoerde de criticasters dit weekend al behoorlijk de mond met de snelste tijd in alle vrije trainingen en een knappe derde tijd tijdens de kwalificatie.

Grand Prix van Canada, alle tips, odds en bonussen!

Q1: Gasly verrassende afvaller, Hartley knap naar P8

Waar Red Bull in alle vrije trainingen nog de snelste tijd wist te pakken, was de verwachting voor de kwalificatie dat de teams van Ferrari en Mercedes weer zouden domineren door het vermogen van hun motoren maximaal te benutten. In het middenveld was het vooraf erg close, al leek Force India de beste papieren te hebben om Q3 te halen. Wat betreft Q1 kon al voor de eerste auto de pitsstraat uit was, de eerste uitvaller noteren, want Romain Grosjean blies zijn motor op spectaculaire wijze op. Zijn teamgenoot Kevin Magnussen was de eerste met een tijd op de klokken met een 1:14.237. De Saubers konden daar niet onder duiken, terwijl Sergey Sirotkin in de Williams een 1:14.203 liet noteren.

Sebastian Vettel was de eerste van de topteams die een tijd liet noteren en zette meteen de toon met een 1:12.110. Kimi Raikkonen verbeterde die tijd naar 1:12.050 en beide Ferrari’s reden hun eerste run op de Hypersofts. Lewis Hamilton ging ook naar buiten op de Hypersofts en dus zou Q1 voor het eerst een redelijke indicatie kunnen geven van de snelheid van de Mercedessen. Daniel Ricciardo was de eerste Red Bull die een tijd liet noteren en pakte de voorlopige vierde plek met 1:12.7 en moest zelfs Esteban Ocon even voor zich dulden, maar reed tijdens deze ronde ook even over het gras bij de exit van bocht 8. Lewis Hamilton verloor de controle over zijn auto bijna tijdens zijn eerste run in bocht 7. Max Verstappen wilde zijn voorlopige sterke weekend, maar bleef steken op een 1:12.008 en een voorlopige derde tijd. Valtteri Bottas pakte daarna de voorlopige derde tijd in een 1:11.950. Het leek er echter op dat alle teams wat last hadden van veranderde baanomstandigheden, want bijvoorbeeld Lewis Hamilton en Daniel Ricciardo wisten bepaald geen vlekkeloze ronde te rijden.

Na de eerste runs waren het echter Romain Grosjean, die dus niet meer in actie kon komen, Marcus Ericsson, die zijn rechtervoorwielophanging beschadigde bij een touché bij het uitkomen van bocht 10, Sergey Sirotkin, Lance Stroll en Kevin Magnussen. Lance Stroll verremde zich bij het aanremmen voor bocht 13 toen hij zich uit de gevarenzone wilde rijden en dus leek hij de derde zekere uitvaller in Q1. Na een tijdsverbetering van Leclerc en Magnussen stonden de McLarens zelfs in de gevarenzone. Stoffel Vandoorne zette zich als eerste schrap voor een snelle ronde en pakte de voorlopig veertiende tijd. Maar Alonso Verbeterde zijn tijd ook en dus was het enigszins verrassend Pierre Gasly die zich bij de afvallers voegde.

Uitvallers: Grosjean, Ericsson

Overige Afvallers: Sirotkin, Stroll en Gasly

Q2: Red Bulls kiezen Hypersofts, Mercedes en Ferrari starten op Ultrasofts

Ferrari toonde het vertrouwen in de snelheid van hun auto op Montreal en durfde het aan om Q2 te starten op de Ultrasofts. Mercedes startte ook op de Ultrasofts en dus waren zij allebei van plan op de Ultrasofts te starten. Raikkonen noteerde een knappe 1:11.620 en Vettel verbeterde die tijd met 96 duizendsten. Bottas reed even later naar de snelste tijd in 1:11.514 en zijn teamgenoot Hamilton moest daar twee tienden op toegeven. De Red Bulls besloten hun kaarten niet meteen op tafel te leggen en bleven langer binnen, maar Daniel Ricciardo besloot als eerste naar buiten te gaan op de Hypersofts, terwijl ook Max Verstappen zijn eerste run op de Hypersofts maakte. Daniel Ricciardo bleef steken op P5, terwijl Max wederom de snelste tijd noteerde in 1:11.472 en zijn teamgenoot op drie tienden achterstand wist te rijden.

Na de eerste runs waren het Alonso, Hulkenberg, Leclerc, Vandoorne en Hartley die in de gevarenzone stonden. Hulkenberg reed echter met zijn eerste getimede ronde naar P10, waardoor Kevin Magnussen terugviel naar de 11de plek.

Charles Leclerc verbeterde zich in zijn tweede run met vier tienden, maar kwam niet verder dan P13. Ook Kevin Magnussen verbeterde zijn tijd, maar bleef steken op P11. Ondertussen waren de Mercedessen en de Ferrari’s op het ciruit op de hypersofts, maar het was voor hen niet nodig om hun tijden te verbeteren. Vettel kwam daarbij tijdens zijn ‘snelle ronde’ in zoveel verkeer terecht dat hij de ronde maar afbrak. Daniel Ricciardo wilde wel nog even laten zien hoe snel hij was en reed in zijn tweede rondje naar de snelste tijd.

Afvallers: Vandoorne, Alonso, Leclerc, Hartley en Magnussen

Q3: Ferrari's zoals verwacht erg sterk, Red Bulls komen tekort tijdens eerste run

Tijdens Q3 waren de Mercedessen de eersten die een tijd op de klokken zetten en Hamilton reed zijn snelste tijd van het weekend in 1:11.2, Valtteri Bottas verbeterde de dat echter naar een 1:10.857, terwijl Raikkonen niet verder kwam dan een 1:11.0. Sebastian Vettel deed er echter nog een schepje bovenop en reed naar een 1:10.776 en leek favoriet voor de pole position. De Red Bulls reden pas met nog zeven minuten op de klok hun eerste snelle ronde. Maar zij kwamen niet verder dan 1:11.0 voor Max Verstappen en een 1:11.2 voor Daniel Ricciardo. De Ferrari's lieten daarmee wederom hun uitstekende vorm in de kwalificaties in 2018 te zien. Met nog 3 minuten op de klok waren alle topteams terug in hun pitbox en maakte men zich op voor de allesbeslissende laatste run van de kwalificatie.

De figuranten in Q3 van Force India en Renault, het team waarbij de vele updates goed lijken te werken in de kwalificatie, waren de eersten die een tweede run maakten. Met minder dan een minuut op de klok was het Kimi Raikkonen die als eerste zijn hotlap begon. Kimi Raikkonen toucheerde echter de muur bij het uitkomen van bocht 8 en daardoor zat zijn hotlap erop. Max Verstappen verbeterde zich wel nog naar de derde tijd. Sebastian Vettel was echter de allersnelste dit weekend.


09 juni 2018 - Grand Prix van Canada - Kwalificatie
  Coureur Team Tijd Verschil
1. DE Sebastian Vettel Ferrari 1:10.764
2. FI Valtteri Bottas Mercedes 1:10.857 +0.093
3. NL Max Verstappen Red Bull Racing 1:10.937 +0.173
4. GB Lewis Hamilton Mercedes 1:10.996 +0.232
5. FI Kimi Räikkönen Ferrari 1:11.095 +0.331
6. AU Daniel Ricciardo Red Bull Racing 1:11.116 +0.352
7. DE Nico Hülkenberg Renault 1:11.973 +1.209
8. FR Esteban Ocon Force India 1:12.084 +1.320
9. ES Carlos Sainz jr Renault 1:12.168 +1.404
10. MX Sergio Perez Force India 1:12.671 +1.907
Q2
11. DK Kevin Magnussen Haas F1 1:12.606 +1.842
12. NZ Brendon Hartley Toro Rosso 1:12.635 +1.871
13. MC Charles Leclerc Sauber 1:12.661 +1.897
14. ES Fernando Alonso McLaren 1:12.856 +2.092
15. BE Stoffel Vandoorne McLaren 1:12.865 +2.101
Q1
16. FR Pierre Gasly Toro Rosso 1:13.047 +2.283
17. CA Lance Stroll Williams 1:13.590 +2.826
18. RU Sergey Sirotkin Williams 1:13.643 +2.879
19. SE Marcus Ericsson Sauber 1:14.593 +3.829
20. FR Romain Grosjean Haas F1 geen tijd
 
Bekijk alle resultaten van dit evenement

Reacties (193)
NL ScuderiaVettel#5 09 jun 2018 21:03+11
Avatar
Posts: 2184
Woooooow yessss!! I knew he could do it!! Hopelijk word het morgen een leuke race!
BE Troetelbeer 09 jun 2018 21:07+20
Avatar
Posts: 249
Ah dat is een sportieve reactie over Max. Dat waardeer ik. :)
Avatar
Posts: 2663
Geweldige quali, drie verschillende teams in top3. Dat is wat we willen.
Avatar
Posts: 764
Ik had hem niet verwacht. Maar goed begin dese pole plus op de ultra’s. Word een leuke race morgen.
Posts: 498
max erg goed maar vettel super gedaan hoor echt een strakke ronde zeg congrats sv#5. morgen wordt zeker spannend
NL Gilles Villeneuve mijn eerste held...! 09 jun 2018 21:09+1
Avatar
Posts: 426
Heel goed gereden door Vettel.
Ik dacht gelijk aan die aflevering van Top Gear.
"I have my knuckles on the wheel and just go straight". :)
NL RJHvandaag 09 jun 2018 21:090
Avatar
Posts: 2182
morgen gewoon lekker agressief. P2 of P1 na 3 bochten en dan vasthouden.
Posts: 1449
Ben benieuwd hoe de race is, waarschijnelijk rekent RB op safetycar morgen , dus hopelijk max morgen een super start op die hypers... hoop dat die rode tor geen aanstotelijke dingen doet :)
Avatar
Posts: 2400
Ga er maar voor zitten... Als iedereen de eerste Ronden goed doorkomt dan wordt het een top race. En 1ding Max pakt Bottas dan.
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:140
Avatar
Posts: 3442
BE Canson Po 09 jun 2018 21:180
Avatar
Posts: 1151
Dit is veel belovend RB zit veel dichter dan menig had verwacht, vraag zal zijn hoe snel kunnen de RB's opschuiven dan wordt het echt wel interessant (verschillende strategieen)
Avatar
Posts: 5786
Goed gedaan van Hartley, maar ik heb de indruk dat Honda er nog 200 pk bij moet hebben willen ze echt met de top meedoen.
NL schwantz34 09 jun 2018 21:290
Avatar
Posts: 11917
Snaarstrak rondje van Vettel, grazzi ragazzi.
NL hupholland 09 jun 2018 21:400
Posts: 718
@SV#5: leuk die poles (ben zelf ook Vettel fan), maar van de afgelopen 5 is er maar eentje (met pijn en moeite) verzilverd. Ik ben zelf inmiddels dus wat voorzichtiger met juichen en ik denk dat het morgen ook erg moeilijk gaat worden om Max en Mercedes voor te blijven.
Posts: 142
Hoezo Caramba? Hartley staat voor de McLarens die een beter chassis schijnen te hebben
Avatar
Posts: 5786
@ Nikos. En Gasly daarachter. Maar dat doet allebei niet ter zake. Wie wil zich nu spiegelen aan McLaren? Het punt is dat Honda er dit weekend 40 pk bij zou hebben gekregen en wat Red Bull volgend jaar gaat doen. Ik heb nog steeds niet de indruk dat RB bij Honda beter af is.
NL ScuderiaVettel#5 10 jun 2018 02:200
Avatar
Posts: 2184
@hupholland, het klopt dat er niet te vroeg gejuicht moet worden. De punten worden immers pas morgen verdeeld. Maar ik heb goede hoop!
Avatar
Posts: 358
Als VET in ieder geval maar inloopt op HAM voor het WK!
Laat het maar tot de laatste race aankomen voordat VET het WK wint ;)
 
Posts: 486
Tjakka! M'n plafond...
Avatar
Posts: 2400
Ik ook. Buurman komt net klagen over het gejuich. Ik zeg dikke middelvinger. 😂
NL Sambalbei 09 jun 2018 21:09+1
Posts: 524
Gewoon een kopstoot toch Ray1975? ;-)
NL BrRacing 09 jun 2018 21:09+3
Avatar
Posts: 8180
Jeetje, al die vreugde om Vettel zijn pole. Waar komt dat ineens vandaan??
Avatar
Posts: 2663
Wat vanwege Bottas ;-)
Avatar
Posts: 2400
Ja goede top. 😂 ik ga het ff zeggen gelijk volgende keer kop ik je naar beneden. 😁
 
NL johan_sb2 09 jun 2018 21:03+5
Posts: 397
Pieken wanneer het moet. Go Vettel
NL dutchiceman 09 jun 2018 22:000
Avatar
Posts: 1833
Don’t hate me for it maar ik moest juichen. (2x)
 
NL Billgates307 09 jun 2018 21:03+1
Avatar
Posts: 5749
Lekkerrrrrr hoorrrrr
 
Avatar
Posts: 2400
Bizar wat een kwalificatie.... Max gaf alles P3 bizar gaaf. Klasse Vettel respect
 
NL Erwinnaar 09 jun 2018 21:05+7
Avatar
Posts: 4537
Moet maar vaker zonder pa en Vermeulen en vrouwtje afreizen
NL KoiFreak 09 jun 2018 21:06+5
Posts: 320
Onnozel reactie
Posts: 1449
sky heeft gezegd dat jos daar is. hahahaha
maar niet in de box natuurlijk :)
NL Sambalbei 09 jun 2018 21:10+2
Posts: 524
Je bedoelt jou reactie Koifreak?
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:150
Avatar
Posts: 3442
Avatar
Posts: 2400
Erwinnar... Vooral zonder vriendin hou toch op! 20 jaar en al aan een meid vast hangen. Kom op zeg geniet van je jeugd zeker in zijn positie. In je laatste jaren F1 vroeg genoeg. Nu 100% op F1 gericht. Mijn mening hoor, respect voor iedereen met een andere.
NL Sambalbei 09 jun 2018 22:44+2
Posts: 524
Ray, volgens mij staat er een fout in je username. Volgens mij moet het Ray1875 zijn. 20 is in tegenwoordige tijd echt geen verkeerde leeftijd om achter de vrouwen aan te zitten... mijn mening ;-)
NL Tifoso-01 09 jun 2018 22:57+1
Avatar
Posts: 1605
Erwinnaar: Ik heb dit al vaker aangegeven dus zonder pa, ma, zus, vriendin en zelfs Vermeulen maar dan krijg je een hoop kritiek (vooral over zijn vriendin)
BE Troetelbeer 10 jun 2018 08:34+2
Avatar
Posts: 249
Laat die jongen toch gewoon doen waar die zin in heeft, al komt met vijf vrouwen aanzetten. Wie zijn wij om te bepalen of hij wel of geen vriendin mag hebben of met wie hij reist.
NL Erwinnaar 10 jun 2018 14:010
Avatar
Posts: 4537
De resultaten zijn er naar blijkbaar tot dusver. Gaan jullie met je vrouw naar het werk? Zou wat zijn zeg. Straks loopt de halve paddock met zijn vrouw daar rond. Wat dacht je van die monteurs? Alleen daarom al zou ik uit respect me vrouw zeker niet meenemen naar het circuit tijdens werktijden. Jullie werken hard aan mijn wagen, ik zal me volledig toerusten aan jullie werken en er zijn ipv aan vrouwe, pappie of wie dan ook. Een manager, ja misschien die dan nog wel. Destijds ergerde ik me enorm aan die Hakkinen met telkens zijn inmiddels ex vrouw in beeld. Buhhhh. (won overigens wel gewoon de titel, dat dan weer wel haha).
 
NL ROYALERE 09 jun 2018 21:05+3
Avatar
Posts: 5732
Wat een ronde zeg van Ver, Vooral op deze baan. Zeer netjes.
Avatar
Posts: 2663
Was nog close langs de WOC....wat een ronde.
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:16+1
Avatar
Posts: 3442
 
NL KoiFreak 09 jun 2018 21:05+1
Posts: 320
Max gaat morgen winnen
Zeker weten!
BE Stoffelman 09 jun 2018 21:070
Avatar
Posts: 2849
Hij staat wel naast Hamilton op de grid hé.
Eerst de race nog rijden.
NL Tuurlijk! 09 jun 2018 21:090
Posts: 842
Dat is wel heeel optimistisch, maar je weet nooit
NL Sambalbei 09 jun 2018 21:12+1
Posts: 524
Er is maar 1 ding zeker in het leven... dat we ooit doodgaan ;-)
ES Darlos Cainz 09 jun 2018 21:12+2
Avatar
Posts: 5665
Hamilton heeft geen idee wat hij moet doen vanaf p4. Jarenlang heeft hij lekker safe vanaf de eerste startrij kunnen starten dus hij gaat het rustig aan doen bij de start denkend aan het kampioenschap
Avatar
Posts: 527
Hamilton heeft ijzersterke starts. Maar ik hoop dat Max hem voor kan blijven.
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:160
Avatar
Posts: 3442
Ev normaal weer . Gewoon p5 a p6 is te verwachten. Hij moet verstandig rijden toch. Op safe de puntennpakken waarbde auto hoort te zijn.
BE Canson Po 09 jun 2018 21:20+1
Avatar
Posts: 1151
@Trabant p2 & p4 vuile kant dus een superstart van Lewis is bedenkelijk, en ja kampioenschap denken uiteraard dus die gaat niet teveel riskeren.
 
Posts: 7276
Vettel op pole , ik had het niet verwacht
Avatar
Posts: 2400
Ik.ook niet gaf Hamilton 90% maar maakt in Q3 beide keren een fout zie je niet snel van hem. Maar Max, pfff wat knap zeg die P3
Avatar
Posts: 2663
En goed van Bottas.
Posts: 7276
Max ook zeker knap , maar toch , alle trainingen bovenaan , en dan 3e worden , tis nog steeds ontzettend knap , maar beetje jammer wel , je zou zeggen dat Red Bull dat zou kunnen doortrekken in q3 , maar helaas
GB Kevin-R34 09 jun 2018 21:11+2
Avatar
Posts: 870
Hoezo niet? Het was al duidelijk dat Mercedes moeite heeft op de hypersoft. Morgen zal de racepace van Mercedes en Red Bull beter zijn dan die van Ferrari verwacht ik. De vraag is alleen of inhalen mogelijk gaat zijn. Hopelijk laat Bottas geen gat vallen met Vettel want dan is het klaar waarschijnlijk.
NL Tuurlijk! 09 jun 2018 21:130
Posts: 842
Tja, net dat laatste beetje motorvermogen wat ze missen. Biedt wel perspectief met de hyper achter 2 ultra's. Spannend!
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:170
Avatar
Posts: 3442
Wat was de fout dan van ham? Een beetje blokkeren is op de limiet zeker geen fout. Maar ja
GB Kevin-R34 09 jun 2018 21:18+1
Avatar
Posts: 870
Motorvermogen ligt het niet aan. Mercedes krijgt de ideale bandentemp gewoon niet in de hypersoft banden en daar had Lewis meer last van dan Bottas vandaag.
Posts: 7276
Maar Bottas gaat zich toch steeds makkelijker voelen daar bij Mercedes, zo makkelijk gaat het Hamilton niet meer af , ik zie toch langzaam een stijgende lijn bij die Bottas
Avatar
Posts: 527
Ik verwacht Vettel elke race op pole position.
Avatar
Posts: 2400
Schouten.... Meen je dat nu? Nog eens goed kijken dan maar 😊 o ja en zegt zijn positie niet genoeg dan ook.
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:300
Avatar
Posts: 3442
Jep.jep.mr expert. Dan.meen ik ja . Heeft die.0.4 laten.liggen dan?
Avatar
Posts: 2400
Ja blijkbaar wel! Anders had hij toch wel P1 gehad. Het is niet moeilijk, optellen.
Avatar
Posts: 3755
Eens kijken hoeveel sneller die hypersoft is met de start. Als hij er voor kan komen kan hij ook een gaatje slaan.
Avatar
Posts: 1456
Ik heb zelf het idee dat de huidige Mercedes Hamilton het minst ligt van alle jaren dat hij bij Mercedes rijdt. Nog geen moment heb ik de snelheid bij hem gezien van bijvoorbeeld 2014 of vorig jaar. Desalniettemin weet hij tot nu toe in de races te maximaliseren, wat ook klasse is. Toch verwacht ik dat hij meer voor elkaar moet krijgen om ook zijn 5e titel dit jaar te kunnen pakken.
 
ES Darlos Cainz 09 jun 2018 21:06+4
Avatar
Posts: 5665
Die gezichten van Lauda en Toto op het einde... EPISCH haha!
Perfect gedaan door Max. Hopelijk strijden voor de overwinning morgen.
McLaren verzuipt. Extra pijnlijk dat ze ruim verslagen zijn door een Honda motor. Jarenlang hebben we aan moeten horen hoe goed het McLaren chassis was. Alonso gelooft er ook niet meer in denk ik.
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:170
Avatar
Posts: 3442
Avatar
Posts: 1467
Alonso heeft dus altijd geloofd dat het aan de motoren lag. De mensen binnen McLaren die hem dat vertelden hebben hem dus misschien niet de waarheid vertelt.

Alonso zou wel eens aan de oprechtheid van het team kunnen gaan twijfelen en dat maakt de tweede seizoenshelft en volgend jaar extra interessant.
DK BENNY DONKER 09 jun 2018 22:110
Posts: 1976
McLaatmaar en Wilniemeer, de twee grootste teleurstellingen van het veld anno 2018...
Posts: 1585
ja het lag toen vooral aan de motor.. hoe vaak stonden ze langs de kant te roken.. en qua chassis als je het ene jaar een top chassis hebt wilt dat niet zeggen dat je het volgende jaar ook hebt .. Red Bull Racing 2014 -> 2015 , Ferrari 2004 -> 2005 Mclaren 2012 -2013 om maar wat voorbeelden te noemen..
Avatar
Posts: 1467
@JV Fan

Aan die andere reeksen lagen regelwijzigingen ten grondslag. Dit was het voortbouwen op vorig jaar afgezien van de Halo.
Posts: 1556
@rick McLaren kon niet doorbouwen op vorig jaar want toen hadden ze een Honda motor. Maar idd triestig dat McLaren bijna een seconde trager is dan Renault en Force India. Strakke ronde van Verstappen alleen jammer dat ze alles verliezen in de 3de sector. Die Renault PU lijkt momenteel de zwakste van allemaal.
Avatar
Posts: 1467
@Box1986

Klopt wel, maar dat was McLarens eigen keuze. Bovendien blijft hun concept wel overeind.
 
NL Gilles Villeneuve mijn eerste held...! 09 jun 2018 21:070
Avatar
Posts: 426
Heel knap van Vettel. ik moest gelijk denken aan die aflevering van Top Gear.
"I have my knuckles on the wheel and just go straight". :)
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:18+1
Avatar
Posts: 3442
Mwaa. Beste auto ook he..meer.power op.een.power baan
Avatar
Posts: 2400
Schouten... Ff je Hamilton bril afzetten. Ik vind het ook erg jammer maar Hamilton maakt een keer zeldzame fouten. Kan gebeuren toch.
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:310
Avatar
Posts: 3442
Hahaj hamilton bril geweldig. De.mb en of de ferrari hoort op.p1 dus knap.maar noet bijzonder he. 3 normaal.ric op 5 is ook.knap maar niet speciaal
NL Jan Almere 10 jun 2018 09:180
Avatar
Posts: 2865
@schouten, Ric op 6 en lees is eerst voordat je verzend.
Posts: 1556
Dat Mercedes geen pole pakt snap ik wel. Is al 7de race met deze motor dus die zal ondertussen wel wat vermogen missen. En dat in combinatie met Hamilton die maar geen goede sectors aan elkaar kon knopen.
 
Avatar
Posts: 2400
Mc Laren de grap van de dag. Wat een aanfluiting klotezooi. Echt ongelofelijk, die wagen is Brandhout.
Avatar
Posts: 2663
Tsja, dat is een manier om het te zeggen.
BE Stoffelman 09 jun 2018 21:11+2
Avatar
Posts: 2849
De radioboodschap van Stoffel loog er ook niet om.
"Jammer dat we niet competitiever zijn, maar meer zat er niet in"

Tja, wat moet je er nog van denken.
Avatar
Posts: 5052
Yep, ze kunnen zich nergens meer achter verstoppen. Pijnlijk om als fan te zien.
BE Stoffelman 09 jun 2018 21:150
Avatar
Posts: 2849
@MR MARLY

De enige plek waar ze zich nog kunnen verstoppen is hun garage.
ES Darlos Cainz 09 jun 2018 21:160
Avatar
Posts: 5665
Remedie voor McLaren: volgend jaar aankloppen voor een klantenversie van de Honda motor... wellicht komen ze daarmee volgend jaar dichter bij de top.
NL schwantz34 09 jun 2018 21:16+4
Avatar
Posts: 11917
Die kop van Bolle gaat rolle..
Avatar
Posts: 5052
Er moet bij McLaren gewoon intern wat veranderen. Liever geen tig miljoen naar Alonso maar wel proberen om technisch personeel los te peuteren bij de concurrentie. Ook eerst even het team op de rit brengen voordat er over de Indy gesproken kan worden is mijn advies.
Avatar
Posts: 2400
Ja ongelofelijk dit. Zelfs door een Honda motor waar het zo genaamd allemaal aan lag. Er moeten intern blijkbaar toch maar eens naar zich zelf gaan kijken. Want dit is schaamte te top...
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:310
Avatar
Posts: 3442
Mwaa gewoon realistisch he
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:310
Avatar
Posts: 3442
Zijn jullie.nu ook tot de conlusie gekomen?
NL alonso fan 09 jun 2018 21:38+1
Avatar
Posts: 10412
Die Bolle maar buiten trappen idd en een reorganisatie... Ik stel voor Flavio daar te plaatsen..
Avatar
Posts: 1467
Als Flavio je moet redden, dan ben je diep gezakt. Moet Stoffel op commando gaan crashen?!
Avatar
Posts: 128
Honda heeft werkelijk BAKKEN met geld in het McLaren Honda project gestoken.. het was dus niet alleen Honda die het niet goed deed, McLaren was net zo slecht/schuldig..
NL alonso fan 09 jun 2018 21:510
Avatar
Posts: 10412
Flavio was wel een harde ook bij zijn tijden bij Renault..
NL schwantz34 09 jun 2018 22:00+4
Avatar
Posts: 11917
Mclaren zakt gewoon keihard door het ijs, waar Honda boven is komen drijven dit seizoen.
Avatar
Posts: 5052
Met 1 man op die positie ga je het ook niet redden, er moet meer gebeuren.
Avatar
Posts: 1467
Ron Dennis was pas een harde. Maar ja, McLaren ging het toch zonder hem proberen.
DK BENNY DONKER 09 jun 2018 22:130
Posts: 1976
@Schwantz: dat mag ik hopen want die Bolle heeft nu echt geen excuses meer.
Avatar
Posts: 2400
zou meneer Ron Dennis niet een klein beetje lachen in zijn stoel ? Met een Radler 0,0 0😊
BE Tegenstuur 10 jun 2018 13:480
Avatar
Posts: 70
Stoffel op 9 duizendsten van Alonso. Beide het maximum uit de wagen. En net als alle afgelopen Grand Prix' zijn ze competitief op vrijdag. Op zaterdag veranderen ze niets aan de wagen omdat het vlot loopt, en al 5 GP's is de snelheid "plots" verdwenen op zaterdag...

Het wordt misschien eens tijd dat men kijkt of er toch iets moet geoptimaliseerd worden... Spijtige zaak teams als McLaren en Williams zo te zien verzwakken...
 
Avatar
Posts: 1695
Pracht Quali zeg. Alle 3 top!!
Avatar
Posts: 2400
Inderdaad top
 
Avatar
Posts: 704
Mooi hoor van Max, na al die bagger die hij op zijn nek heeft gehad. Nu nog een zuivere start en race en alle ongein van afgelopen races is hem vergeven.

McLaren weeral nergens zoals verwacht, maar onze Stoffel op slechts 9 duizendsten, ook niet slecht begot.

Mooie prestatie van de coureurs der Lage Landen !
BE MadNoMad 09 jun 2018 21:20+2
Avatar
Posts: 250
Met Stoffel komt het wel goed maar of dat bij McLaren moet zijn? Ik vind Alonso nogal ambetant en Brown idem. Roepen dat je het beste chassis hebt en even Red Bull uit de sokken rijden schept te hoge verwachtingen. En dat eeuwige gezever over Indy en Le Mans...

McLaren lijkt alleen nog om de nukken van Alonso gebouwd.
 
BE Troetelbeer 09 jun 2018 21:08+5
Avatar
Posts: 249
Beste antwoord wat Max kon geven op alle critici.
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:190
Avatar
Posts: 3442
Zeker boven verwachting. Maar voor de nederlanders is t toch nie genoeg. Alleen slecht nieuws zijn ze goed in.morgen p5 p6 is gewoon top .
Avatar
Posts: 527
Morgen is voor Max alleen plaats 1, 2 of 3 goed genoeg. P5 of P6 zullen voelen als verlies.
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:32+1
Avatar
Posts: 3442
Haha klopt trabant. En vind ik ook maar na afgelopen weken zou ik als ik.max was gewoon overdreven iedereen top 4 ervoor laten dan ric nog en dan zeggen.meer zat er niet in. Dan krijg je net als ric roch ook veren in je reet.
BE Troetelbeer 10 jun 2018 08:400
Avatar
Posts: 249
Dat vind ik toch wel een rare manier om een race in te gaan, Schouten haha.
 
NL Mr Marly 09 jun 2018 21:08+2
Avatar
Posts: 5052
Max perfect antwoord gegeven op alle kritiek, een zeer goede P3. Spannende kwalificatie met 3 merken op de eerste 3 plaatsen. Vettel en Bottas ook strak gereden.
Prutsers bij McLaren, wat een draak van een wagen, totaal geen topsnelheid.
Spannend momentje nog met Ericsson, scheelde ook weinig tussen hem en Max.
Leclerc ook een goede kwalificatie, hoop dat hij promotie naar Haas mag maken.
Williams slecht, ik vermoed dat Stroll nig een straf gaat krijgen omdat hij niet voorbij het paaltje de baan weer op ging nadat hij de chicane miste.
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:330
Avatar
Posts: 3442
Ric teveel gefeest?
DK BENNY DONKER 09 jun 2018 22:15+1
Posts: 1976
Ric is gewoon geen kampioenschapsmateriaal. Goeie coureur hoor, daar niet van. Maar gewoon net niet goed genoeg.
Posts: 7276
In Monaco was Ric anders oppermachtig , nog mooiere cijfers dan wat Max nu liet zien
Avatar
Posts: 3755
Nou, weet ik niet @Sailor. Hier in Canada gaven ze RB weinig kans en in Monaco gaven ze RB de beste kans. Dan is het dus extra goed om met zo weinig verschil 3e te kwalificeren. Ik zeg nu toch even als, maar als Max in Monaco mee kon doen aan dekwalificatie had hij zomaar op pole kunnen staan. Want max was wel steeds sneller dan Ric, alleen kon Ric steeds op een later tijdstip dan Max (dus snelheids voordeel) zijn snelste rondje rijden.
BE Troetelbeer 10 jun 2018 08:42+1
Avatar
Posts: 249
Niet te vergelijken circuit Sailor. Dit in Canada doen is knapper, dan wat Ric (en Max in potentie) kon doen in Monaco. Dat heet: in perspectief plaatsen. :)
Posts: 7276
Ja weet ik , alle prestaties wat ric laat zien , zijn minder , slecht , etc etc, dat hij 3e staat in wk is ook allemaal geluk, eigenlijk kan hij er niks van met 2 overwinningen en 1 pole
 
NL schwantz34 09 jun 2018 21:09+3
Avatar
Posts: 11917
Gave qualy, p3 is supergoed van Max na alle geneuzel van de pers de afgelopen tijd. Ik was al lang blij dat Ericsson hem niet torpedeerde na zijn kus tegen de muur. Gaat een spannende race worden met de Mercs en Ferrari op de US. Ric en Max zullen goed en agressief moeten starten om het maximale uit die hypersofts te persen in de beginfase. Game on morgen.
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:200
Avatar
Posts: 3442
Zouden ze moeten. Maar dat hoort niet meer he. We willen geen risico. Gewoon wlim de ailuto naar p5 p6 rijden daar hoort die. Waarom.meer eruit halen dan de auto zou moeten kunnen
NL Mr Marly 09 jun 2018 21:25+7
Avatar
Posts: 5052
Pfff.. Schouten wordt je niet moe van jezelf om telkens dezelfde (in mijn ogen) onzin te verkondigen?
NL johan_sb2 09 jun 2018 21:300
Posts: 397
Alo haalt er altijd meer uit. En brengt de auto ook nog eens naar de finish
Avatar
Posts: 2400
MrMarly... Bizar hé, dat is echt een appelflapje. 😁
Avatar
Posts: 3755
@schouten, hou eens op met eeuwige gedram over p5 p6. Als je als derde start ga je zeker niet voor minder dan p3, eerder hoger.
Posts: 498
ach wij snappen het niet en schouten je wel. die weet al hoe het morgen allemaal gaat.
Avatar
Posts: 3755
Oke Schouten ik snap nu dat het sarcastisch bedoelt is. Maar je hebt het nu zo vaak verteld, dat het lijkt of je het meent. Sarcasme moet je niet te vaak met het zelfde zinnetje herhalen, dan snappen wij het niet meer. ;)
 
Posts: 486
Moet er wel bij zeggen dat ik die q2 op HS een dikke blunder vind... Ik hoop dat ik ongelijk krijg.
NL Wheel2Wheel 09 jun 2018 21:21+2
Posts: 275
Hoezo dat RB kan daar een halve race op rijden.
BE Cool Cat 09 jun 2018 21:23+1
Avatar
Posts: 1489
Denk dat rbr beter is op HS dan US. Alleszins beter dan Mer en Fer
NL Patrick_St 09 jun 2018 22:35+1
Avatar
Posts: 136
HS bij de start vind ik juist beter, grotere kans om beter weg te komen en na de eerste ronde op P1 te liggen. Daarna geen last van vuile lucht en een gat slaan.

Kom je er bij de start niet voorbij, dan kan het inderdaad een nadeel zijn.
Avatar
Posts: 3755
@Patric, dat is zeker hun strategie. Maar hier zit inderdaad een risico aan als je er niet langs komt. Maar zonder een beetje risico geen top klasering.
Posts: 1271
Als de rbr goed met de hs om kan gaan dan wordt het spannend.
Echter met volle tanks is het nog maar de vraag of ze lang kunnen doorrijden.
 
BE Man Man Man,Ach Ach Ach!!! 09 jun 2018 21:10+1
Posts: 127
Hoopte dat Max nog een stap extra kon doen na de vts.
Helaas was dat jammer genoeg niet het geval en valt zo 3 plaatsen naar achter.
Heel jammer.
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:21+1
Avatar
Posts: 3442
Hoort op.p5 p6 te staan..dua super gewoon
Posts: 498
als je nou slim bent schouten zet je het bij elk commentaar even dan weet je zeker dat iedereen het heeft gelezen.
Posts: 142
3 plaatsen naar achter? Hij staat toch 3e?
 
Avatar
Posts: 5416
Vettel klasse! Max en eigenlijk Bottas ook gemaximaliseerd.
Daniel en Hamilton lieten het een beetje liggen.
Alonso netjes, niet de snelste vandaag maar wel de meest complete.
Honda gefeliciteerd, jullie hebben er een topteam bijgekregen. Die motor is gewoon prima en volgend jaar competitief genoeg voor een gooi naar de titel.
NL Mr Marly 09 jun 2018 21:20+2
Avatar
Posts: 5052
Betreft Honda iets te voorbarig, zeker omdat Max met een minimaal verschil P3 pakt en Ricciardo vorige race pole. Maar als Renault hater snap ik je reactie wel. Honda doet het zeer goed maar ook de update van Renault blijkt te werken, als Red Bull zijnde zou ik een paar races afwachten om te zien of Honda betrouwbaar blijft.
Avatar
Posts: 527
Red Bull heeft natuurlijk veel informatie over beide motoren maar de keus lijkt er niet makkelijker op te worden.
NL Patrick_St 09 jun 2018 22:40+1
Avatar
Posts: 136
Ik denk dat Honda wel goed bezig is maar persoonlijk vind ik de gok te groot en zou ik nog een jaar bij Renault blijven.

Aan de andere kant heeft RBR de data van beide motoren en zullen dus de beste keuze kunnen maken.
Avatar
Posts: 3755
De stijgende lijn van Honda is sinds vorig jaar een stuk steiler dan die van Renault. En nu de betrouwbaarheid ook een stuk beter is blijft die lijn sterker stijgen dan die van Renault. Misschien zijn ze nu nog steeds niet gelijkwaardig (ik weet het niet) maar ze gaan er zeker binnen niet te korte tijd voorbij. Dus ik zie het niet echt als een grote gok.
Avatar
Posts: 527
Ik hoop dat jouw verhaal klopt Pipo maar gevoelsmatig lijkt mij het eenvoudiger om met een motor eerst tot een acceptabel basisniveau te komen dan verder te moeten doorontwikkelen naar een topniveau.
Avatar
Posts: 1489
Aangezien Gasly noodgedwongen met de oude motor rijdt, lijkt hij me niet zo betrouwbaar @Mr Markt. Maat sneller is hij duidelijk wel.
 
NL Snelrondje 09 jun 2018 21:120
Posts: 3199
Gewelidige ronde van Verstappen. 2e startrij met 2 wagens daarvoor met iets minder grip op een gladde baan. Dat is geen slecht begin.
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:210
Avatar
Posts: 3442
NL Snelrondje 09 jun 2018 21:27+3
Posts: 3199
Wat begrijp je niet @SRF, 2 of wagens?
Posts: 498
ja 2 auto's voor max. ik snap je hoor snelrondje
 
Avatar
Posts: 217
weer veels te veel risoco genomen die max. ricc. verdient beter, hij verslaat max en natuurlijk weer pluimpje voor de onoverwinnelijke sir lewis hamilton...........oh oh oh wat heeft die max weer iedereen te kakken gezet zonder party-modes. die jonge laat echt zien wie de beste is.
Avatar
Posts: 217
lijkt me sterk dat max morgen de race niet wint of die oelul van een hamilton weet weer niet wanneer hij moet liften als hij met een snellere rijder in gevecht is........
Avatar
Posts: 217
lijkt me sterk dat max race niet wint. of die oetlul van een lewis moet zijn verlies weer niet kunnen nemen en veroorzaakt weer een incident als hij met een betere coureur in gevecht is.....
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 21:22+1
Avatar
Posts: 3442
Ja echt die leert het nooit
Avatar
Posts: 2400
😂😂😂 in duitsland zouden ze een speciale naam voor je hebben!! Geweldig het zoeken naar azijn om te kunnen plassen.
Avatar
Posts: 217
heerlijk RAY1975 als je het woord sarcasme niet kent. heb altijd lovende woorden voor max gehad en me geergerd aan de mensen die over hem heen vlogen en hij moest zus en zo doen tot voor zijn carriere vrezen...........lachen dit.
Avatar
Posts: 10389
Kijk ff in de spiegel met je oetlul Wolf....Je bent zelf de grootste oetlul. Man man man.
Avatar
Posts: 2400
Woelf.... Door je reacties is je niveau wel duidelijk hoor. Fijne avond knul...😊
Avatar
Posts: 217
shit RAY1975; weer zo'n nivau mannetje in een land dat naar gelijkheid streeft........raar dus zo iemand die toch nog verschil maakt in niveaus? zegt iets over je niveau? mafkees
Avatar
Posts: 217
ok dutchf1; heb laag niveau en kijk in spiegel, heb naar je geluisterd, dank je wel heb nu al beter leven . thankx again met je advies, zal je adviezen nooit vergeten.
Avatar
Posts: 217
RAY1975 ; knoop deze ook ff in je oren. iemand van jou hoog niveau zou never en nooit niet op iemand van mijn laag niveau reageren............misschien je eigen niveau toch niet zo hoog als je zelf dacht? jezelf beetje overschat?
Avatar
Posts: 217
RAY1975 ; als je me plaatst onder noemer sarcasme dan zie je het goed en klopt jou niveau slimmerik. jezus zoveel mensen hier met niveau en totaal geen mensenkennis hebben, wat een niveau..........echt lachen dit.
Avatar
Posts: 217
NL DUTCHF1; als hamilton nou eens niet van die steken gaf naar max maar zou zeggen; heb veel respect voor max, op die leeftijd reed ik niet eens f1 , en als ik terug kijk welke fouten ik gemaakt heb, tot race vergooien door te crachen in pitstraat enz, dan had ik petje voor ham afgepakt en geen oetlul genoemd maar een klasbak. die mentale spelletjes naar zijn grootste gevaar bevallen me niet. hij heeft een angst voor max en probeert met mentale spelletjes een jong van 20 op te rollen, dikke pech voor hem bij een verstappen. daarom een oetlul.......vandaag weer pak slag gehad van dat mannetje van 20 zonder party-mode...........duidelijk waarom oetlul?
Avatar
Posts: 217
DUTCHF1; jezus man, ham met zijn grote mond kan iemand met derde team nog niet eens meer aan. wordt al twee keer op rij door iemand van derde team verslagen met zijn suprieure mercedes en er ook nog een grote mond bij hebben en mentale spelletjes spelen om tij te keren..........heeft hij ff pech bij max. daarom oetlul. door zijn grote mond en geen suprieure wagen is hij niemand meer. alleen maar met mentale spelletjes iemand proberen te verslaan omdat op normale manier niet meer lukt.
Posts: 1271
Pole zegt weinig in canada, het gaat om de langste adem en geen grote fouten maken.

Ham en vet kunnen dat als 4 v wk erg goed namelijk
Avatar
Posts: 217
FANBOY1 ; klopt wel wat je zegt, maaaaaaaaaaar. de rb zijn op moment zoveel beter met de banden. hoort ook bij langste adem. ik persoonlijk geef max goede kans om te winnen. snelheid alleen en banden opvreten win je ook geen races mee. denk [hoop ] dat rb nu perfecte balanse heeft . nogmaals, ik hoop.......
Avatar
Posts: 217
DUTCHF1 ; shit man, zei eerst bedankt, heb er over nagedacht en tot conclusie gekomen dat ik helemaal jou niet wil zijn...........wil gewoon winnaars en vechters mentaliteit vd verstappens hebben. jij hebt waarschijnlijk niks bereikt in je leven, de verstappens wel? heerlijk dit.van hun kan ik lerene, van jou niet veel........?
 
NL gijsjan van maxeend tot wc 09 jun 2018 21:130
Posts: 4
'n goed begin ……….
Posts: 163
Hee das mijn tekst 😂
DK BENNY DONKER 09 jun 2018 22:160
Posts: 1976
Erick Odekercke?
 
BE Schumi-NR1 09 jun 2018 21:260
Avatar
Posts: 140
Knap van Verstappen toch nog derde plaats had ik niet meer verwacht na eerste run in q3 dat ze er toch nog zo dicht bij konden zitten. Van Vettel had ik verwacht dat hij pole ging pakken. Hamilton , Raikkonen en Ricciardo hadden wel beter kunnen doen.
 
Posts: 33
lkkr max gefeliciteerd !
 
Avatar
Posts: 1467
Tijd (speed trap) | Sector 1 (snelheid intermediate 1) | Sector 2 (snelheid intermediate 2) | Sector 3 (snelheid finishlijn) | Band (aantal ronden stint / totaal) - Temperatuur Baan / Lucht | Rijder

—— Q3 (snelste tijden) ——

1:10.764 000 | 19.480, 000 | 22.626, 000 | 28.570, 000 | HS 2/2, 43/23 | VET
1:10.857 324 | 19.423, 265 | 22.693, 286 | 28.741, 299 | HS 2/2, 43/23 | BOT
1:10.937 000 | 19.420, 000 | 22.715, 000 | 28.802, 000 | HS 2/2, 43/23 | VER
1:10.996 000 | 19.430, 000 | 22.697, 000 | 28.869, 000 | HS 2/2, 43/23 | HAM
1:11.095 325 | 19.638, 264 | 22.712, 286 | 28.745, 296 | HS 2/2, 44/23 | RAI
1:11.116 000 | 19.523, 000 | 22.672, 000 | 28.921, 000 | HS 2/2, 43/23 | RIC
1:11.973 000 | 20.006, 000 | 22.981, 000 | 28.986, 000 | HS 2/2, 43/23 | HUL
1:12.084 324 | 19.930, 263 | 23.200, 286 | 28.954, 296 | HS 2/2, 43/23 | OCO
1:12.168 000 | 19.901, 000 | 23.049, 000 | 29.218, 000 | HS 2/2, 43/23 | SAI
1:12.671 000 | 19.934, 000 | 23.234, 000 | 29.503, 000 | HS 2/2, 43/23 | PER


—— Q2 (snelste tijden afvallers) ——

1:12.606 318 | 20.024, 260 | 23.303, 281 | 29.279, 290 | HS 2/2, 43/23 | MAG
1:12.635 324 | 20.040, 260 | 23.288, 284 | 29.307, 293 | HS 2/2, 43/23 | HAR
1:12.661 321 | 20.120, 260 | 23.410, 281 | 29.131, 293 | HS 2/2, 43/23 | LEC
1:12.856 316 | 20.015, 257 | 23.353, 278 | 29.488, 286 | HS 3/3, 43/23 | ALO
1:12.865 319 | 20.152, 260 | 23.346, 282 | 29.367, 291 | HS 2/2, 43/23 | VAN

—— Q1 (snelste tijden afvallers) ——

1:13.047 325 | 20.219, 256 | 23.437, 283 | 29.391, 294 | HS 4/4, 43/23 | GAS
1:13.590 321 | 20.332, 260 | 23.528, 284 | 29.730, 295 | HS 4/4, 43/23 | STR
1:13.643 323 | 20.281, 263 | 23.764, 284 | 29.598, 296 | HS 4/4, 42/23 | SIR
1:14.593 320 | 20.790, 257 | 23.843, 283 | 29.960, 290 | HS 4/4, 44/23 | ERI
0:00.000 000 | 00.000, 000 | 00.000, 000 | 00.000, 000 | XX 0/0, 00/00 | GRO

—— BANDEN VOOR DE RACE - TOP 10 ——

HyperSoft
RIC
VER
HUL
SAI
OCO
PER

UltraSoft
HAM
BOT
VET
RAI


—— Q2 (snelste tijden top 10) ——

1:11.434 323 | 19.718, 263 | 22.746, 286 | 28.970, 293 | HS 2/2, 43/23 | RIC
1:11.472 324 | 19.811, 260 | 22.781, 283 | 28.880, 294 | HS 2/2, 43/22 | VER
1:11.514 323 | 19.666, 265 | 22.868, 287 | 28.980, 299 | US 2/2, 43/23 | BOT
1:11.524 326 | 19.645, 266 | 22.923, 288 | 28.956, 299 | US 2/2, 43/23 | VET
1:11.620 325 | 19.746, 264 | 23.004, 286 | 28.870, 298 | US 2/2, 43/23 | RAI
1:11.740 323 | 19.515, 264 | 22.696, 286 | 29.529, 297 | US 2/2, 43/23 | HAM
1:11.916 326 | 20.038, 261 | 22.954, 286 | 28.924, 295 | HS 2/2, 43/23 | HUL
1:12.097 324 | 19.987, 262 | 22.951, 284 | 29.159, 294 | HS 2/2, 43/23 | SAI
1:12.141 326 | 20.013, 263 | 23.182, 286 | 28.946, 296 | HS 2/2, 43/23 | OCO
1:12.395 325 | 20.069, 263 | 23.127, 283 | 29.199, 290 | HS 2/2, 43/23 | PER

—— Q1 (snelste tijden top 15) ——

1:11.710 323 | 19.819, 264 | 23.015, 284 | 28.876, 297 | HS 6/6, 43/23 | VET
1:11.725 325 | 19.869, 263 | 23.027, 286 | 28.829, 298 | HS 4/4, 43/23 | RAI
1:11.835 318 | 19.819, 258 | 22.904, 281 | 29.112, 294 | HS 7/7, 42/23 | HAM
1:11.950 320 | 19.729, 260 | 22.952, 282 | 29.269, 293 | HS 5/5, 42/23 | BOT
1:12.008 320 | 19.810, 259 | 23.063, 281 | 29.135, 292 | HS 2/2, 43/23 | VER
1:12.459 324 | 19.996, 260 | 23.240, 283 | 29.223, 298 | HS 5/5, 42/23 | RIC
1:12.577 325 | 20.083, 263 | 23.322, 284 | 29.172, 299 | HS 4/4, 43/23 | OCO
1:12.587 325 | 20.069, 260 | 23.367, 285 | 29.151, 294 | HS 4/4, 42/23 | HAR
1:12.680 320 | 20.048, 261 | 23.095, 284 | 29.537, 291 | HS 4/4, 42/23 | MAG
1:12.689 325 | 20.048, 261 | 23.281, 284 | 29.360, 296 | HS 2/2, 42/23 | SAI
1:12.702 328 | 20.229, 261 | 23.200, 286 | 29.273, 297 | HS 4/4, 42/23 | PER
1:12.795 320 | 20.278, 258 | 23.298, 283 | 29.219, 293 | HS 2/2, 43/23 | HUL
1:12.945 324 | 20.193, 261 | 23.442, 283 | 29.310, 292 | HS 4/4, 42/23 | LEC
1:12.979 319 | 20.100, 260 | 23.353, 281 | 29.526, 288 | HS 2/2, 42/23 | ALO
1:12.998 314 | 20.154, 258 | 23.432, 280 | 29.412, 291 | HS 2/2, 42/23 | VAN
BE Man Man Man,Ach Ach Ach!!! 09 jun 2018 21:470
Posts: 127
Sorry hoor, maar voor de race heb je hier helemaal niks meer aan.
Avatar
Posts: 1467
@Man Man Man, Ach Ach Ach!!!

Met andere woorden?
BE Man Man Man,Ach Ach Ach!!! 09 jun 2018 21:550
Posts: 127
@RICK F1

Met andere woorden?

Je hebt er geen hol aan.
Avatar
Posts: 1467
@Man Man Man, Ach Ach Ach!!!

Onwijs bedankt voor jouw tijdloze en waardevolle feedback.
Avatar
Posts: 808
Laat lullen Rick en lekker die tijden blijven posten. Ik lees het steeds met plezier
BE Canson Po 09 jun 2018 22:30+1
Avatar
Posts: 1151
Dit is zeker leuk om te zien, kijk even naar de 3de sector van Max en Dani bv .. topsnelheid van Max zal meer dan wss hoger zijn minder vleugel wss!
Avatar
Posts: 1467
Helaas kwam niet alles goed door... dus topsnelheden zijn er niet voor alle rondjes.
Posts: 1271
Nou je ziet dat de fer n de power sector 3 by far de snelsts zijn.
Die motor upgrade werkt goed bij de al sterke motor.
Avatar
Posts: 1467
@Silsur

Ga er ook niet mee stoppen omdat 1 persoon het niet nuttig vindt (maar blijkbaar wel nuttig acht om dat nogal negatief te moeten uiten).
 
Posts: 1271
Knappe ronden van de top 3. Ham moeite met de hypers
Daarnaast heeft fer duidelijk de sterkste motor, dat bleek in sec 3.
En aangezien mb met een versleten motor en als enige team dus niet met een nieuwe ge-upgrade motor rjdt was wel te verwachten dat fer hier pole zou pakken.
Want normaliter is dit een mb baan.

Morgen kan nog van alles gebeuren op banden strategie en de start van rbr op de hypers.
Rbr en mb waren ook sneller dan fer in de race simulaties.
Wordt spannend.
 
NL jeroennn04 09 jun 2018 21:55+1
Posts: 142
Off topic: ik erger me meer aan die betweter van een Kamphues dan aan Mol met zijn foutjes.
Avatar
Posts: 217
mol foutjes? vind dat olaf echt verstand van zaken heeft en echt goed informeert...........tis mijn mening.
BE Man Man Man,Ach Ach Ach!!! 09 jun 2018 22:020
Posts: 127
Heel Ziggo irriteert me,maar wat doe je eraan?
De boel uitzetten doe je ook niet zomaar of je moet kijken naar Sky via ace of stream.
BE Man Man Man,Ach Ach Ach!!! 09 jun 2018 22:110
Posts: 127
@WOELF

Serieus?
Mol is echt vreselijk slecht en kijkt overal net te laat of nergens op.
Mensen die zeggen dat Mol vroeger beter was zijn blijkbaar vergeten dat wij als fans nauwelijks informatie hadden toendertijd en nu juist hetzelfde hebben als Mol,maar Mol kan deze informatie niet verwerken omdat hij vindt dat hij heel belangrijk is en alle basis regels van de F1 iedere race tot vervelens toe moet herhalen en dat doet hij al een jaar of 20,zolang niet langer.
''Er naar toe is en1 er voorbij is 2'',of ''het venijn zit in de staart'' en noem ze allemaal maar op ''an sich'',''und zu weiter''
NL torrohonda 09 jun 2018 22:250
Posts: 34
foutje laatste ronde kimi zag die pas in de herhaling
NL Tifoso-01 09 jun 2018 23:060
Avatar
Posts: 1605
Jeroenn04: Ja, houdt hij hem uit de muur en gaat hij Q wel halen ??????
Het was tenenkrommend van Kamphues.
 
DK BENNY DONKER 09 jun 2018 22:050
Posts: 1976
Wat een topseizoen rijdt die Grosjean toch! ;-)

Maar elk nadeel heb zijn voordeel: dankzij die motorplof kon hij verder niks meer stuk maken en dat kwam goed uit vanwege het gebrek aan reserveonderdelen.
NL schwantz34 09 jun 2018 22:140
Avatar
Posts: 11917
Had Grosjean eindelijk eens een goede reden om een stevig potje over de jank te gaan, doettie ut nie. Rare jongens die Fransen.
BE Man Man Man,Ach Ach Ach!!! 09 jun 2018 22:140
Posts: 127
Hier komt hij sterker uit en iedereen kan zijn borst nat maken volgend seizoen.
Avatar
Posts: 128
Zo heeft tie bij de start iig minder kans andere coureurs mee te nemen in zn eigen veroorzaakte ellende
 
Avatar
Posts: 3755
De top 3 teams toch weer een seconde los van de rest.
Posts: 26
Ja,valt echt wel op hè?
 
NL Fernando-Alonso 09 jun 2018 22:59+1
Posts: 2993
McLaren moet zich schamen. Het beste chassis staat in de ijskast? Honda vliegt er lachend langs...
NL Gekkesallie 10 jun 2018 10:160
Posts: 6
Precies vorige seizoen Honda dit honda dat Honda zus . Zelfde blok als RB en 2.2 sec trager
 
NL KarmannGhia 10 jun 2018 09:520
Avatar
Posts: 76
 

BR
        Grand Prix van Brazilië
Lokale tijd
Geef je mening
Max Verstappen wordt in 2019 wereldkampioen






Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (21)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco