Claire Williams: "De auto zorgt dat de coureurs hun kwaliteiten niet kunnen laten zien"

Gepubliceerd op 09 jun 2018 12:01
image

Williams kent tot nu toe een van haar slechtste seizoenstarts uit haar roemruchte historie. Het team verzamelde pas 4 schamele puntjes met de achtste plek voor Lance Stroll in Baku, maar kende voor de rest louter tegenvallende races. De auto bleek problemen hebben met de luchtstroom van de voorwielen richting de vloer, waardoor deze haar volledige aerodynamische waarde verloor. Claire Williams hoopt echter dat de Canadese Grand Prix een omslagpunt betekent voor haar team, al stonden Lance Stroll en Sergey Sirotkin na de laatste vrije training weer hopeloos op de negentiende en twintigste plek.

"Ten eerste is dit thuisrace voor Lance Stroll en er zitten morgen 10.000  toeschouwers op zijn tribune, dus dat zal hem in ieder geval een flinke boost geven. Onze coureurs hebben echt een heel tumultueuze start van dit seizoen moeten doorstaan. Ze hebben het erg moeilijk gehad met de auto, waarin ze hun kwaliteiten niet konden laten zien. Ik hoop dat het geluk dit weekend een beetje aan onze kant staat en zeker voor Lance hoop ik dat hij in de punten kan finishen," vertelde Claire Williams na de trainingen op vrijdag.

"Hopelijk in de tweede seizoenshelft weer competitief"

Gevraagd naar hoe het nu verder moet toonde Williams haar zorgen: "Ik zal niet liegen, daar lig ik 's nachts wakker van, want het is natuurlijk vreselijk. Mijn grootste frustratie is dat ik zelf geen engineer ben, dus ik kan de auto niet verbeteren. Ik moet mijn best doen om onze engineers de best mogelijke middelen te geven en de juiste mensen op de juiste plek zetten. We hebben na uitvoerige analyses een ontwikkelingsplan voor de rest van het seizoen opgesteld en ik heb er vertrouwen in dat we daarmee de problemen kunnen oplossen. Hopelijk zijn we dan weer competitief in de tweede seizoenshelft."



Reacties (43)
Avatar
Posts: 1128
Een goede coureur weet zich ook te onderscheiden met minder materiaal dus tja.......
Posts: 515
Precies DBGATES
NL DutchTreath 09 jun 2018 12:440
Avatar
Posts: 4814
Ik denk dat zelfs in een Mercedes Stroll hem nog in de wall weet te drukken, en aan het team vraagt waarom zijn bolide zo raar reageert.
BE Stoffelman 09 jun 2018 12:480
Avatar
Posts: 1719
Zulke uitspraken zijn al jaren geleden doorprikt.
Als je simpelweg luistert naar uitspraken van Horner, Marko, Wolf ect.
Het zal nooit genoeg zijn zolang ze niet top 1 zijn.
En dit geld voor gelijk welk team.
NL Rogier hier 09 jun 2018 12:560
Avatar
Posts: 2677
Pure talenten kunnen ookmmet minder materiaal presteren. Ik heb coureurs gezien die met Een Arrows, Minardi’s, Sauber en ander inferieur materiaal dingen lieten zien die eigenlijk niet mogelijk waren. Maar daarvoor hebben Stroll en Sirotkin niet genoeg talenten. Dat kun je namelijk niet kopen met geld
NL Maximiliaan 09 jun 2018 13:04+3
Avatar
Posts: 2969
@rogier, tijden zijn veranderd.

Vroeger kon zo'n team nog onderscheiden in bijv de regen. Is tegenwoordig ook niet meer.
Avatar
Posts: 512
Die bernoldi in zijn arrows in Monaco, geweldig hoe hij die mclaren erachter hield, en verstappen die aan het inhalen was met dat hok.
Geweldige tijden waren dat.
NL DutchTreath 09 jun 2018 13:110
Avatar
Posts: 4814
@ Maximiliaan, ja, daar was Max een sprekend voorbeeld van in Brazilië 2016. Het is dat het team heeft misgekleund met de banden strategie, anders had Max het Hamilton nog knap lastig kunnen maken.
BE Runningupthathill 09 jun 2018 13:37+2
Avatar
Posts: 12633
Knap dat jij dat weet, aangezien Verstappen, zolang ie achter Hamilton reed, geen klap dichterbij kwam. Hamilton was die race gewoon aan het managen. Ook de reden dat hij wel foutloos bleef.
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 15:120
Avatar
Posts: 2820
Mwaa runnibghill niet echt reeel. Maar goed ieder zijn fantasie he
NL DutchTreath 10 jun 2018 12:040
Avatar
Posts: 4814
@Runningupthathill, blijf maar lekker door dromen. Lewis was het bokkie geweest bij de restart bij de laatste safety car situatie.
 
Posts: 6600
Met deze kruiwagen kan niemand wat , ook niet de talenten
NL alonso fan 09 jun 2018 12:310
Avatar
Posts: 8781
Verwacht ik ook niet.
Avatar
Posts: 8943
Ook niet de alhier veel geprezen Kubica niet.
NL Billgates307 09 jun 2018 13:370
Avatar
Posts: 4822
In Monaco liet Sergey Sirotkin anders toch duidelijk zien dat met die kruiwagen toch Q2 is te halen (P13) ipv kansloos achteraan bungelen. Blijkbaar is er dus toch wel wat uit die wagen te persen.
Posts: 677
Wel hoor!
Massa had rond de 10-14e plaats gereden.
En een Alonso zelfs op de 7e plek in de VT2.
Posts: 1110
@billgates Monaco gaat vooral om vertrouwen hebben en daar lijkt sirotkin beter in.
 
 
Avatar
Posts: 736
Juist wel, ze kunnen hun fortuin rijkelijk tonen door deze slechte auto.
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 15:130
Avatar
Posts: 2820
Ja zo zie je maar enkel kiezen voor geld maakt het enkel erger. Nu hebben ze aan die miljoen per jaar ook niets meer want geen punten no money
 
NL Saigonen 09 jun 2018 12:30+4
Avatar
Posts: 42
Sinds ik de documentaire heb gezien van Williams op Netflix, heb ik een zwak gekregen voor dit team. Ik hoop dat ze er snel weer bovenop komen!
 
NL schwantz34 09 jun 2018 12:33+3
Avatar
Posts: 9216
Sirotkin liet gister zien dat er zeker een omslagpunt in de auto zit. Onwijs triest om te zien hoe Williams de plank volledig heeft misgeslagen met deze auto, daar kunnen Stroll en Sirotkin ook niet veel aan veranderen met hun gebrek aan ervaring en kwaliteit.
DK BENNY DONKER 09 jun 2018 12:510
Posts: 1554
Ja, dat idee heb ik ook: dat kreng wordt van het ene op het andere moment instabiel!
 
Avatar
Posts: 37
De coureurs zorgen ervoor dat de auto zijn kwaliteit niet kunnen laten zien.
Avatar
Posts: 37
kan* typen is moeilijk
 
Avatar
Posts: 519
Ik hoop dat ze het lek boven krijgen en snel weer richting de middenmoot komen.
DK BENNY DONKER 09 jun 2018 12:520
Posts: 1554
Welk team verdient het dan volgens jou om hekkensluiter te zijn?
GB zoefroef 09 jun 2018 13:10+1
Avatar
Posts: 512
Stuivertje wisselen on hekkensluiter te zijn is ook mooi, niet constant Williams.
 
DK BENNY DONKER 09 jun 2018 12:490
Posts: 1554
Ja Claire, en de coureurs zorgen ervoor dat de auto niet verder wordt ontwikkeld. Dus je hebt niet één, maar twee problemen!
Avatar
Posts: 8943
Iets wat niet goed ontworpen is kun je ook niet doorontwikkelen....daar begint het bij.
NL Snelrondje 09 jun 2018 18:520
Posts: 2297
3 problemen. Williams moest het vroeger hebben van de spirit van Frank. Sinds Claire het heft in handen heeft is het Williams team aan de aftakeling bezig.
 
Avatar
Posts: 1049
altijd weer de auto de schuld geven, de juiste mensen op de juiste plaats hebben enz...

Begin eerst dan eens met echt ervaren coureurs ipv het geld!!

Iedereen begint het nog te geloven ook dat het alleen aan de auto's ligt.. ja,ja..tuurlijk!
Avatar
Posts: 1164
Ligt aan beide.
NL SCHOUTEN RACING FAN 09 jun 2018 15:150
Avatar
Posts: 2820
Ja tonrossi inderdaad met stroll hebben ze echt de plank misgeslagen niet direct op stroll gericht maar kiezen voor enkel het geld 20 miljoen rijker oondat moment maar veel punten minder
 
Posts: 741
Nooit geweten dat Claire zo'n gevoel voor humor had. Maar serieus, dan is het toch een schandaal dat het team ondanks alle ervaring en (financiële) hulp er maar niet in slaagt een beetje redelijke auto neer te zetten?
 
Posts: 5730
Stop met het verdedigen van in iedergeval Stroll...
 
Avatar
Posts: 1862
Stroll is een waardeloze rijder, normaal gesproken zou het toch exit zijn voor Lance in 2019. Pa dokt veel poen dus als tegen zit zien we die nog wel even rondrijden.
 
NL RJHvandaag 09 jun 2018 13:25+1
Avatar
Posts: 1196
Claire ligt er 's nachts wakker van en dat is triest. Dat zou niet moeten.
Misschien moet ze ook maar eens gaan dreigen met kopstoten. De journalisten vragen ook haar telkens hetzelfde.
 
BE f1 benelux 09 jun 2018 13:540
Avatar
Posts: 1404
Al bij al is Williams een droevig verhaal geworden, of het nu om de auto gaat of over de piloten... of over het beleid... Ik heb te doen met Sir Frank.
 
Posts: 1784
Claire Williams doet haar best. Blijkbaar is er iets mis bij het team.
Als buitenstaander is het niet beoordelen wat er aan de hand is.
 
Avatar
Posts: 42
Ik hou het op andersom.
De coureurs zorgen ervoor dat de auto zijn kwaliteiten niet kan laten zien.

Money talks bij Claire
 
Avatar
Posts: 134
hadden ze ook niet wat mensen ontslagen?
 
NL Gekkesallie 10 jun 2018 10:340
Posts: 6
De coureurs hebben de kwaliteit niet om die auto te verbeteren .
 

FR
        Grand Prix van Frankrijk
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
16:10 - 18:10
 
 
Snelste ronde
16:10 - 18:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
13:00 - 14:00
 
 
Kwalificatie
16:00 - 17:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
12:00 - 13:30
 
 
Vrije training 2
16:00 - 17:30
 
 
 
Geef je mening
Was het sterke weekend van Max Verstappen het keerpunt van zijn seizoen?




Coureursprofiel
Naam RU Sergey Sirotkin
Actief Als Williams Coureur in Formule 1
Geboortedatum 27 aug 1995 (22)
Gewicht 71 kg
Lengte 1,84m
Woonplaats