Bernie Ecclestone koopt McLaren van Ayrton Senna voor 4,1 miljoen euro

Gepubliceerd op 13 mei 2018 10:05
image

Bernie Ecclestone heeft de McLaren gekocht waarmee Ayrton Senna in 1993 de Grand Prix van Monaco won. De voormalig eigenaar van de Formule 1 betaalde voor de wagen maar liefst 4,1 miljoen euro. 

3,5 liter V8

De wagen met het MP4/8-chassis en de Ford HBE7 3,5 V8-motor in het fameuze rood wit met een sigarettenmerk op de achtervleugel werd afgelopen vrijdag bij Bonhams in Monaco geveild. In deze periode bij het team van McLaren werd Senna drie keer wereldkampioen. De wagen was nog steeds voorzien van dezelfde Ford-motor en versnellingsbak waarmee de Braziliaan de zege opeiste. 

Zes keer winst in Monaco

Met deze wagen behaalde Senna zijn zesde overwinning in de Grand Prix van Monte Carlo en dat record is nog altijd niet gebroken. Het is niet de eerste historische Formule 1-wagen die Ecclestone in zijn garage heeft staan, hij heeft een hele collectie waarin deze blijkbaar niet mocht ontbreken. 



Reacties (38)
NL vanHeutz 13 mei 2018 10:21+1
Posts: 146
Zit ik met mijn postzegelverzameling....
 
NL alonso fan 13 mei 2018 10:26+4
Avatar
Posts: 9580
Net wakker en schrok al, Dacht hij koopt het team.:)
Avatar
Posts: 353
Zo las ik ook eerst de kop. Pfew, we komen goed weg
Posts: 146
Hahaha! Zou wel een stunt zijn. En uit te sluiten is het met die oude man nooit.
NL sanderb68 13 mei 2018 10:280
Avatar
Posts: 53
Ja dat dacht ik ook haha
Avatar
Posts: 444
Wat moet je anders met je centen.!
Avatar
Posts: 74
Dat ging ook ff door mijn gedachten. maar de prijs deed me beseffen dat dat veel te duur zou zijn voor het huidige mclaren....
Avatar
Posts: 5718
Hier ook @AlonsoFan!
NL MacGyver 13 mei 2018 11:53+1
Posts: 2030
Geen onbekwame teambaas, Piquet werd 2 keer wereldkampioen onder zijn leiding.
Gordon Murray kreeg bij hem de kans om zijn talent te laten schitteren als ontwerper.
 
NL sanderb68 13 mei 2018 10:280
Avatar
Posts: 53
Zag vorige week een leuk filmpje op YouTube over Bernie's verzameling. Mooie Brabham's en Patrese (mijn held die tijd) genoot er ook aardig van en ging in al zijn auto's zitten. En als je hem dan hoort vertellen over de kracht van de Brabham-BWM... dat waren mooie tijden.
NL SCHOUTEN RACING FAN 13 mei 2018 10:49+1
Avatar
Posts: 3064
So dat klinkt zeker gaaf. Ik ben het filpje nog niet tegen gekomen. Een link zou super welkom zijn
 
DK BENNY DONKER 13 mei 2018 10:590
Posts: 1976
Die ouwe heeft wel smaak!
NL schwantz34 13 mei 2018 12:410
Avatar
Posts: 10328
Oldtimer koopt oldtimer.
 
Avatar
Posts: 1871
Als f1 paus Bernie is het een goede investering voor zijn kleinkinderen anders gaat de belastingdienst met zijn geld aan de haal.
 
Posts: 196
Ik had ook een bod gedaan, helaas net te laag 😂 tering wat een mooie auto. Maar ik blijf maar dromen zie ik hem toch elke nacht.
 
NL SnelleJongen 13 mei 2018 11:15+1
Posts: 162
Die schaalmodellen worden verdomme steeds duurder ; )
 
NL Jimi Hendrix 13 mei 2018 11:280
Avatar
Posts: 348
Ik dacht dat Lewis deze zo graag wou hebben!
Avatar
Posts: 444
Hij heeft alleen de helm van Senna.
Avatar
Posts: 444
En ik zou trouwens wel de gitaar van JIMI willen hebben..;-)
Avatar
Posts: 1826
Een aantoonbaar door jimi bespeelde gitaar gaat voor tussen de 100 en 200K terwijl een gitaar van SRV voor het 5 voudige gaat.
Heb hier een signature strat van SRV van fenders custom shop:)
Avatar
Posts: 1826
Voor alle duidelijkheid, dat is dus een reproductie.
Avatar
Posts: 444
Ik heb een Fender strat.!
Avatar
Posts: 444
Dat is mooi ThE DRE
Avatar
Posts: 1826
Mooiste gitaar ooit gebouwd sambal. Is het een fender of een strat van een ander merk?
Avatar
Posts: 1826
Sorry ik las erover heen;) fender dus.
Een usa?
Avatar
Posts: 444
De Fender Stra Jimi Hendrix in het wit.. vandaar dat ik die van Jimi wilde..:-) Ik speel al vanaf mijn 6e gitaar...en ik ben nu 56
NL Jimi Hendrix 13 mei 2018 13:420
Avatar
Posts: 348
Leuk speelgoed....
Avatar
Posts: 1826
Mooi hoor. Olympic white strats zie je niet heel veel.
NL Jimi Hendrix 13 mei 2018 13:46+1
Avatar
Posts: 348
Ik wil graag de Montery Strat "Tribute" uit 1996, met Jimi zijn eigen schilderingen! Zooo mooi, maar ook al erg aan de prijs!
Avatar
Posts: 444
Daar noem je wat op JIMI...pfff
Avatar
Posts: 1826
Ook een leuke strat, die zullen nu voor zo'n 900 euro gaan wat idd duur is voor een mexicaanse strat.
NL Jimi Hendrix 14 mei 2018 15:100
Avatar
Posts: 348
@THEDRE, Die Montery strat? Ik denk dat je daar nog een 0 bij moet optellen... heb ze al zien staan voor 9000. Er is vorig jaar wel weer een andere Montery Tribute uitgekomen, deze kost nieuw wel 900 euries.
 
Avatar
Posts: 69
Ik heb overwogen deze te kopen, maar de kofferbakruimte viel tegen, brandstofverbruik was aan de hoge kant, en ik mocht geen eens een proefrit maken.
Avatar
Posts: 5056
Stond ook in de advertentie; Geen bandentrappers en testpiloten.
Zodra hij weer op de markt komt staat er ook nog bij;
“Bijna altijd van oud mannetje geweest, dealer onderhouden”
Avatar
Posts: 444
"Breed op de bandjes,en altijd binnen gestaan"
 
NL senna the first 13 mei 2018 12:330
Posts: 56
Hij moet en zal opvallen, maar met deze auto heeft Senna het al gedaan.
 
Avatar
Posts: 8
Ik wil in zijn testament, hij heeft wel een super sexy dochter. Maar wat moet die er mee ?
 
NL Martinus63 13 mei 2018 15:100
Posts: 37
häkkinen zal jaloers zijn
 

BE
        Grand Prix van België
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
15:10 - 17:10
 
 
Snelste ronde
15:10 - 17:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
13:10 - 14:10
 
 
Kwalificatie
16:10 - 17:10
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
11:40 - 13:10
 
 
Vrije training 2
15:40 - 17:10
 
 
 
Geef je mening
De Grand Prix van Nederland komt naar Assen





Circuit Spa-Francorchamps
 
Circuit Spa-Francorchamps
Plaats BE Circuit Spa-Francorchamps, België
Website Website
 
Team profiel
Naam GB McLaren
Oprichtingsdatum 1 jan 1963