Fernando Alonso test niet voor McLaren na Grand Prix in Spanje

Gepubliceerd op 04 mei 2018 11:11
image

Fernando Alonso heeft dit jaar een zeer druk bezette agenda. De Spanjaard rijdt dit jaar naast Formule 1 ook het WEC voor Toyota. Hierdoor gaat hij onder andere meedoen aan de 24 uur van Le Mans, en is hij dit weekend actief in Spa-Francorchamps voor de 6-uurs race.

Door het drukke schema zal Alonso over anderhalve week niet voor McLaren deelnemen aan de seizoenstest in Barcelona. Het Britse team heeft bekend gemaakt dat Stoffel Vandoorne, Lando Norris en Oliver Turvey plaats zullen nemen in de MCL-33.

Aan de Spaanse krant AS vertelde de tweevoudig wereldkampioen: "Ik heb met McLaren in februari de testkalender besproken. Zij hebben mij toen gevraagd wat ik wilde doen met de test na de Spaanse Grand Prix. Ik heb aangegeven hier niet te willen testen zodat ik meer rust heb. Ook al zou ik niet deelnemen aan het WEC dan was ik hoogstwaarschijnlijk sowieso thuis tijdens deze test."



Reacties (18)
NL Dennis uit Dongen 04 mei 2018 11:14+8
Avatar
Posts: 1633
Gisteren dit bericht: LANDO NORRIS EN STOFFEL VANDOORNE TESTEN IN SPANJE VOOR MCLAREN

Nu iets verder uitgeperst. Maakt mij niet uit, ik lees het wel hoor. ;-P
NL TylaHunter 04 mei 2018 11:20+1
Avatar
Posts: 1663
Ze hebben zich er zelf mee. Google ziet dit als plagiaat... zelfs al komt t 2 keer van jezelf. Bij veelvuldig gebruik van reposting wordt je hiervoor gestraft bij Google search met extra pagina's terug in de ranking. Zo doende maken ze zichzelf onvindbaar voor "nieuwe" lezers.
 
NL Madmax33 04 mei 2018 11:15+1
Avatar
Posts: 1106
Die rijdt in 2019 helemaal niet meer in de formule 1...zet direct de snelste tijd neer in de eerste vrije training van de WEC en rijdt tijdens de Indy 500 constant in de top 5... Stop er dan toch lekker mee fernando. Wat heb jij nog te zoeken in de F1 met een auto waar je met een beetje geluk elke race net in of buiten de punten rijd ?
NL Damon Hill 04 mei 2018 11:20+1
Posts: 10893
Hmmm ik weet het niet. Die ultieme droom (de 3e titel) is misschien iets wat hij niet los kan laten en ergens begrijp ik dat wel. En er is best een goede kans dat McLaren in 2019 echt een goede stap maakt. De switch naar Renault is pas laat doorgevoerd en deze auto is er nog niet 100% op gebouwd.
Ik denk dat Alonso zijn carrière op zijn minst wil afsluiten met een positief seizoen, een seizoen waarin hij bijvoorbeeld podiumplekken en/of een overwinning pakt.
NL Dennis uit Dongen 04 mei 2018 11:25+1
Avatar
Posts: 1633
Eerst maar eens kijken hoe die update voor Barcelona het gaat doen. Ik denk ook dat Alonso de Formule 1 met een positief seizoen af wil sluiten. Maar dit seizoen kan best nog wel positief worden. Ook wil ik wel eens zien hoe het hem in de WEC af gaat. (Te beginnen met hem morgen langs het circuit aan te moedigen.) Als de WEC een succes is en hij wint bijvoorbeeld de 24 uur van Le Mans dan kan het best wel eens zo zijn dat hij daarna al zijn pijlen op de Indy richt om de laatste schakel van de Tripple Crown te behalen.
NL RJHvandaag 04 mei 2018 14:010
Avatar
Posts: 2004
Tenzij er een wonder gebeurd voor Alonso, wat betreft onderhandelingen met een top team of als Renault ineens het licht ziet + RBR het ineens laat afweten of overstapt naar de verkeerde leverancier, gaat hij nooit meer voor een kampioenschap.
Alonso heeft echter ook gezegd dat hij F1 trouw is. Ik ben benieuwd hoelang, maar als ik hem was, zou ik toch echt voor successen in bijv. Le Mans gaan.
Is veel logischer.
 
Avatar
Posts: 265
Weet iemand of het WEC ergens Live te zien is op tv of internet?
NL Dennis uit Dongen 04 mei 2018 11:32+1
Avatar
Posts: 1633
Ik had op je vorige vraag ook al gereageerd maar ik hang denk ik in de filter. Op Motorsport tv misschien live en anders op hun website wel een livestream.
NL alonso fan 04 mei 2018 12:22+1
Avatar
Posts: 10316
op hesgoal geen stream?
NL Pietje Bell 04 mei 2018 12:520
Posts: 3837
Google maar even op ...Live now - FIA WEC

Qualificatie over ruim twee uur via live stream.
NL Pietje Bell 04 mei 2018 17:070
Posts: 3837
"Tijdens de kwalificatie is Dragonspeed-coureur Pietro Fittipaldi aan het begin van Eau Rouge hard van de baan geschoten en in de bandenstapel beland. Volgens de eerste berichten heeft hij daarbij beide benen gebroken, maar zou buiten levensgevaar verkeren."
 
NL Rogier hier 04 mei 2018 11:56+1
Avatar
Posts: 3630
Alonso heeft het gevoel dat het helemaal geen zin heeft om nog te testen met de McLaren F1. Hij heeft dit seizoen al afgeschreven en concentreerd zich lekker op het WEC, Le Mans, Indy, etc. Formule 1 is bijzaak geworden voor hem. Volgende jaar met formule 1 pensioen en op jacht naar de Triple Crown.
Avatar
Posts: 1991
Heb je gemaild met Fernando, was zeker gezellig en toen heeft hij jou verteld hoe de vork in de steel steekt, dan heeft Fernando het niet met jou over de F1gehad merk ik in jou bericht.
 
BE Jean Alesi 04 mei 2018 14:48+2
Avatar
Posts: 17675
wedden dat dit artikel vandaag nog een keer geplaatst wordt??
Avatar
Posts: 1924
En u heeft gelijk mijn heer!
NL Dennis uit Dongen 04 mei 2018 15:410
Avatar
Posts: 1633