Fernando Alonso: "Niet gedacht dat ik nog zevende zou worden na zo'n eerste ronde"

Gepubliceerd op 29 apr 2018 18:16
image

Na een incidentrijke eerste ronde keerde McLaren-coureur Fernando Alonso met twee lekke banden terug naar de pits. De crew van McLaren wist de bolide van de tweevoudig wereldkampioen weer op te lappen en vanaf dat moment begon Alonso aan een inhaalrace die strandde op een zevende plaats. Alonso is erg blij met zijn race, zeker na wat hem overkwam in de eerste ronde.

"Bij de start was het een chaos en helaas was ik betrokken bij die chaos. Ik had twee lekke banden en ook mijn voorvleugel beschadigd. Een rondje over dit circuit is lang en ik wist niet of ik door kon. Nadat ik weer op pad was gestuurd liet het team me weten dat er best wel wat schade aan de auto was, maar gelukkig konden we verder. Ik begon de mensen voor me bij te halen en haalde eerst de coureurs van Sauber in, daarna waren Carlos Sainz en mijn teamgenoot aan de beurt. Na zo'n eerste ronde had ik niet gedacht nog in de punten te eindigen, zevende is dan een fantastisch resultaat gezien de omstandigheden", aldus Fernando Alonso na afloop van de race.

In de andere McLaren MCL33 finishte Stoffel Vandoorne als negende. De Belg kent een lastige start van het seizoen en staat na vier races op acht WK-punten, Fernando Alonso heeft er inmiddels 28 verzameld. McLaren staat op een vierde plaats in het kampioenschap met 36 WK-punten.



Reacties (44)
Avatar
Posts: 5328
Ze kunnen weer vechten. In de middenmoot en zielloos maar toch, er wordt gevochten.
Avatar
Posts: 10214
In de top van de middenmoot werd ook gevochten....Nee dat was een feest voor jou.
NL Tuurlijk! 30 apr 2018 16:010
Posts: 768
Ach ach the Dutches speaks again, :p
 
Avatar
Posts: 3157
Van mij mag hij tot driver of the day worden gekozen. Ik hqd niet gedacht dat hij de race met punten ging afsluiten.
 
NL johan_sb2 29 apr 2018 18:17+8
Posts: 387
Hier zie je de klasse van een toprijder.
NL Ouw-sjagerijn 29 apr 2018 23:160
Avatar
Posts: 1695
Ja, die klasseringen zijn niet dankzij de problemen op de baan, maar omdat Alonso 'n toprijder is......
???
NL johan_sb2 30 apr 2018 00:04+1
Posts: 387
Hij rijdt hm niet in de muur of teamgenoot. Hij denkt na. Hij haalt het beste eruit.
 
NL _Firebeats_ 29 apr 2018 18:20+5
Avatar
Posts: 1044
Met 2 velgen binnen komen en met weer compleet vertrekken, ik lag in een deuk, wat een actie was dat, geweldig 😂😂😂😂
NL TylaHunter 29 apr 2018 18:23+1
Avatar
Posts: 1666
Mooi om te zien inderdaad! Toont maar weer dat je nooit moet opgeven.
NL dutchiceman 29 apr 2018 18:260
Avatar
Posts: 1748
Nog even de pit muur aanraken. Dit is toch prachtig dit
NL InfinityG35 29 apr 2018 19:38+1
Avatar
Posts: 1191
Is best wel sterk gebouwd die McLaren, nog geen enkele uitvalbeurt en zelfs met 2 wielen rijdt hij nog. Wie had dat gedacht na de wintertests
NL dutchiceman 29 apr 2018 20:210
Avatar
Posts: 1748
Qua pure snelheid valt het mij tegen (helaas), maar qua geluk doen ze gewoon goed mee:)
 
NL TylaHunter 29 apr 2018 18:240
Avatar
Posts: 1666
Wat was Vandoorne aan t doen zeg? Met alle respect... Die had met zijn talent gewoon minstens een top 5 kunnen pakken mits hij wat scherper rond reed... Gemiste kans en dat vind ik zonde.
NL Pietje2013 29 apr 2018 18:31+2
Avatar
Posts: 6908
Het verschil was zo groot het hele weekend dat ik denk dat Stoffel op de oude setup stond en Alonso op de nieuwe minder drag filosofie.
Posts: 1496
Waarom moet hij zo vaak pitten en nieuwe banden halen. leek wel een testsessie op Vandoorne zijn wagen.
Avatar
Posts: 913
Hij ging inderdaad wel erg vaak na de pit, wil wel eens weten wat daar de reden van was.
Avatar
Posts: 702
@Box, omwille van flat spots. Kreeg geen temperatuur in de banden of hij kon de temperatuur niet aanhouden. Daardoor heeft hij enkele keren zijn wielen heel hard geblokkeerd bij het aanremmen met vibraties en flat spots als gevolg. Geen al te best weekend voor Vandoorne ook al redt hij de meubelen na die laatste safety car.
BE Zambiorix 29 apr 2018 19:58+1
Avatar
Posts: 1067
@TYLAHUNTER

Het is makkelijk goedkoop om zo'n opmerkingen te maken. Met alle respect, heb je zijn race dan gevolgd of heb je zijn voorbereiding gezien? Hij is 4 of 5 keer naar de pit gegaan. Ik ben de tel intussen kwijt geraakt.

Trouwens de laatste pit van hem was geniaal. Hij is under safety car speciaal naar binnen gegaan voor "hot tyres", zodat hij tijdens de running start betere grip had dan zijn concurrenten. Zo is hij op plaats 9 geraakt.

Trouwens, het hele weekend van hem stinkt. Niet dat het aan hem lag. Daar geloof ik niets van. De voorgaande races haalt of evenaart hij de race pace van Alonso en dit weekend komt hij totaal niet in de buurt. Dat is niet normaal. Er gaan her en der geruchten op, ook van gerenommeerde namen, dat hij momenteel geslachtofferd wordt ten voordele van Alonso. Hij mag proefkonijn spelen om allerhande dingen uit te testen. En hij is gentleman genoeg om de vuile was -in tegenstelling tot anderen- binnenskamers te houden.
NL TylaHunter 29 apr 2018 20:280
Avatar
Posts: 1666
ZAMBIORIX... Je hoeft mij echt niet te overtuigen van zijn talent... Die heeft die jongen meer dan zat. Maar deze race miste wel echt even wat scherpte. 4/5 pitstops nodig hebben is niet heel scherp in de auto zitten. De achterliggende reden krijgen we niet te weten van McLaren maar ik geloofde er serieus in bij de start dat dit Vandoorne zijn race had kunnen zijn. Dus vind t wel zonde van hem.
Avatar
Posts: 1483
Dan is het verdorie voor hem te hopen dat er daar dan iets tegen over staat. En op papier. Anders vergooit hij hier zijn carrière.
Posts: 1496
@boutsen is dit ergens bevestigd? Eerste wat ik er van hoor en ook niks van gezien.
Avatar
Posts: 702
@Box, team stream van McLaren. Vandoorne meldt daar enkele keren dat hij een lock-up heeft gehad.

Tijdens eerste stint op SS:
Stoffel: massive lock-up
Pit to Stoffel: Copy. How's the vibration?
Stoffel: pretty bad
Pit to Stoffel: Stoff, we're on the limit for vibration so give it everything you can this lap, we're going to pit. Box this lap. Box this lap

Tweede stint op de softs:
Stoffel: massive flat spot
Pit to Stoffel: Copy Stoffel. How's the front wing?
Stoffel: front wing is ok
Pit to Stoffel: copy. Box this lap

Zijn laatste stop was om warmere banden te hebben dan de auto's rondom hem zodat hij kon aanvallen na de SC.
Posts: 1496
@boutsen ok thx.
 
Avatar
Posts: 373
Ach ja, vooral veel mazzel door de uitvallers. Goed gestuurd op twee wielen, maar Stoffel moet zich natuurlijk doodschamen dat hij achter Alonso eindigt. Hoe dan?
NL schwantz34 29 apr 2018 18:29+1
Avatar
Posts: 11421
Als je verslagen wordt door een teamgenoot die schade aan zijn auto heeft, en daardoor ook nog eens helemaal van achter moet komen is dat niet best!
NL Pietje2013 29 apr 2018 18:35+2
Avatar
Posts: 6908
Iedereen die de streep haalde, dus ook de winnaar, had mazzel door de uitvallers.
Avatar
Posts: 370
Voordat de laatste safety Car de baan op kwam lag Stoffel ongeveer een minuut achter op Alonso. Ik vraag me toch hardop af wat hij allemaal zat te doen deze race. Hij toont gewoon geen snelheid.
NL alonso fan 30 apr 2018 00:360
Avatar
Posts: 10322
Het was natuurlijk wel Alonso.:)
 
Avatar
Posts: 913
Erg knap hoe hij de wagen terug heeft gekregen, laat wel weer zien dat de verhaaltjes dat hij "er geen zin meer in heeft" onzin zijn. Snelheid was er helaas niet in de race, misschien was er wel veel schade aan de vloer maar Stoffel was eigenlijk helemaal nergens (op einde na). Toch mooie zevende plek van Alonso, je moet wel in de positie kunnen komen om te profiteren en dat kan de huidige McLaren met tot nu toe 0% uitval, dat was vorig jaar wel anders. Nu hopen dat de update weer een stap vooruit is.
NL alonso fan 29 apr 2018 19:08+2
Avatar
Posts: 10322
Ja haalden weer het einde.
Avatar
Posts: 808
ALO gaf duidelijk niet op, goed gereden. Mooi ook op 2 velgen toch naar binnen gebracht.
NL dutchiceman 29 apr 2018 20:23+1
Avatar
Posts: 1748
We hebben 4 andere drivers gezien die hun waggie met een lekke band aan de kant zette.
 
Avatar
Posts: 747
Reprimande voor Max en Daniel btw. Daniel wordt wel meer schuldig geacht.
Avatar
Posts: 5328
Wat men vindt is niet zo interessant. Feit is dat Max niks verkeerd deed en Daniël zich verslikte door net zo gretig te zijn als Max de vorige race.
Net als dat Vettel vandaag de leiding weggooide door te gretig te zijn. Dat is racen maar dat vinden veel fans gewoon moeilijk te verteren. Voor hen is het een race om de plusjes en het beste afzeiken.
Avatar
Posts: 2784
De stewards hebben vastgesteld, dat het meerdere bewegen van Max de oorsprong van de crash was. Je stelling is dus suggestief en onjuist.
Trouwens, dit topic gaat over McLaren, er zijn speciaal voor deze discussie een stuk of 5 artikelen geschreven vandaag :-)
Avatar
Posts: 10214
Zoals gewoon alleen maar jou feit....niet de waarheid. Maar ja, jij gelooft alleen in sprookjes.
Avatar
Posts: 1953
Politik is bij Rutte geweest die verdraait ook alles.:-)
Avatar
Posts: 10214
Oh...heb jij het over Politik....
 
NL neppatsrev 29 apr 2018 18:37+1
Avatar
Posts: 3413
Hij deed me aan Jilles Villeneuve denken..Werkelijk een geweldige prestatie van Alonso. Dit soort dingen maken we zelden meer mee.
 
Avatar
Posts: 47
Nee ik ook niet
 
Posts: 7026
Alonso is dit seizoen toch goed bezig , iedereen weet dat die Mclaren nog steeds een kruiwagen is in het veld , Alonso rijdt iedere wedstrijd lekker in de punten en is ondanks die kruiwagen 6e in de wkstand
Avatar
Posts: 913
Juist dankzij die "kruiwagen" (al zou ik hem nooit zo noemen). Om punten te pakken moet je om te beginnen eerst over de finishlijn komen en dat doet deze "kruiwagen" kennelijk veel beter dan andere. Dus een "kruiwagen" die beter zijn werk doet dan Formule 1 wagens.
 
Avatar
Posts: 208
Vandoorne pakt toch nog punten en rijdt de race tenminste uit, wat over Verstappen niet altijd kan gezegd worden :D
Avatar
Posts: 913
Tja bij Vandoorne heeft zijn teamgenoot er ook nooit echt achternagezeten en kon hem dus ook niet van achteren aanrijden.... 😁
 

US
        Grand Prix van de VS
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
20:10 - 22:10
 
 
Snelste ronde
20:10 - 22:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
20:00 - 21:00
 
 
Kwalificatie
23:00 - 00:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
17:00 - 18:30
 
 
Vrije training 2
21:00 - 22:30
 
 
 
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam ES Fernando Alonso
Actief Als McLaren Coureur in Formule 1
Geboortedatum 29 jul 1981 (37)
Gewicht 68 kg
Lengte 1,71m
Woonplaats Oviedo