Weerupdate: veel wind verwacht morgen op Baku City Circuit

Gepubliceerd op 28 apr 2018 13:20
image

Bakoe wordt ook wel de stad van de wind genoemd en die bijnaam heeft de Azerbeidzjaanse hoofdstad niet voor niets gekregen. Het circuit ligt aan de boorden van de Kaspische Zee en heeft regelmatig te kampen met veel wind. De wind zorgde in de derde vrije training al voor flink wat momentjes, voor de race van morgen zou er zelfs windkracht zes kunnen komen te staan.

Voor morgen worden windstoten voorspeld van meer dan vijftig kilometer per uur. Formule 1-wagens zijn gevoelig voor wind, zeker wanneer het om vlagerige wind gaat. Laat dat nu net het probleem zijn in Bakoe: door de beschutting van gebouwen wordt een deel van de wind tegengehouden, maar kan deze in open stukken onvoorspelbaar worden. Een voordeel van de wind kan wel zijn dat er meer geslipstreamt kan worden en dat er meer inhaalacties plaats kunnen vinden.



Reacties (12)
Posts: 7394
Wilma komt langs
NL schwantz34 28 apr 2018 13:400
Avatar
Posts: 12500
 
Avatar
Posts: 492
Ben ik de enige die nu een soort Verstappen angst heeft ontwikkeld, dat het weer misgaat? ;-) Nog niet eerder meegemaakt in de seizoen hiervoor dat ik bang was dat Max zou crashen.
NL alonso fan 28 apr 2018 13:32+7
Avatar
Posts: 10412
Je raakt er aan gewend.
Avatar
Posts: 1397
Geen last van...
NL Frysk famke 28 apr 2018 13:53+3
Avatar
Posts: 311
Ik heb het ook hoor...en helemaal met dit circuit. Ik denk dat ik vanmiddag ga winkelen... Ik wil niet weten hoe hoog m'n bloeddruk nu is...zit nu al te nagelbijten haha ;)

Ik had het ook na Max z'n crashweekend in Monaco 2016 en het duurde even voordat ik van die angst was verlost.
NL ROYALERE 28 apr 2018 13:55+2
Avatar
Posts: 6385
ik ben zelfs gaan playstationen toen hij aan dat laatste snelle rondje begon, Ja het is effe ruk nu :p
NL DutchTreath 28 apr 2018 14:01+2
Avatar
Posts: 5058
Het is heel normaal dat je die angst kent. Als je meeleeft met een sporter dan wil je nu eenmaal het beste voor hem. Je juicht en baalt met de sporter mee. Met dat verschil dat een sporter mentaal vaak veerkrachtiger is dan de fan.😉
NL Stingray71 28 apr 2018 14:27+2
Avatar
Posts: 78
Vorig jaar zat je met geknepen billen of de motor heel bleef. Nu of hij hem zelf niet aan gort rijdt. Het blijft een beetje hetzelfde.Max heeft nogal de neiging om de limiet op te zoeken en soms gaat dat mis. Persoonlijk houd ik wel van die 'alles of niets' mentaliteit. Hij is altijd spraakmakend.
NL Pietje Bell 28 apr 2018 14:39+1
Posts: 4475
Haha, @Royalere, ik kon dat laatste rondje ook niet aanzien en heb
de boel zelfs helemaal uitgezet. Daarna wel snel het verslag van de
laatste minuten gelezen, dat dan weer wel. :-)
 
Posts: 7394
Nee, die orkaan ;-)
 
NL Esdamion 28 apr 2018 15:23+2
Avatar
Posts: 814
Dat betekent dat het een chaos kan worden. Meestal wint Ricciardo dan.
 

AE
        Grand Prix van Abu Dhabi
Lokale tijd
Geef je mening
Welk team wordt in 2019 'best of the rest'?










Circuit Yas Marina Circuit
 
Circuit Yas Marina Circuit
Plaats AE Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten
Website Website
 
Formule 1 kalender
Vorige Grand Prix: 25 november 2018
AE Grand Prix van Abu Dhabi Grand Prix van Abu Dhabi