Verstappen ondanks rommelige vrijdag vol vertrouwen

Gepubliceerd op 27 apr 2018 18:52
image

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen blaakt van het vertrouwen na de eerste dag van de Azerbeidzjaanse Grand Prix. De auto van de Oostenrijkse renstal ging vandaag in ieder geval erg lekker in de straten van Bakoe. Het zelfvertrouwen van de Nederlander is ook niet aangetast door de schuiver die hij in de eerste vrije training maakte.

"Dat was zonde", aldus Verstappen op Verstappen.nl, waarna hij de hand in eigen boezem stak. "Het was mijn schuld. Ik verloor de achterkant van de wagen en spinde. Gelukkig viel de schade mee en konden we die snel repareren. Complimenten voor de monteurs. Ach, dat hoort een beetje bij een eerste training op een stratencircuit. Ik maak me er verder niet druk om."

"Dit circuit draait om vertrouwen. Daar kun je hier veel tijd mee winnen en ik voel me goed hier. We waren aan het einde van de tweede vrije training even bang voor een motorprobleem, maar dat valt mee. Er is geen schade, het was iets met een sensor. Ik heb in de tweede training alle geplande dingen kunnen doen. Uiteindelijk was het dus een prima dag. In de lange runs was de auto erg goed, dus het ziet er voor de race goed uit."

Verstappen sloot de tweede vrije training af met de derde tijd, terwijl teamgenoot Daniel Ricciardo de snelste was.



Reacties (81)
NL Duckface 27 apr 2018 18:54+9
Avatar
Posts: 1397
Nou, valt dus allemaal mee, goed nieuws! Op naar morgen :)
NL F1Fan1993 27 apr 2018 19:07+8
Posts: 2730
Het was toch een technisch probleem volgens jou. Of ben je alweer vergeten wat je allemaal aan het roepen was vanmiddag?
NL MArnoldi 27 apr 2018 19:09+2
Avatar
Posts: 1561
Duckface heeft dat niet letterlijk gezegd, maar was ook niet erg happerig op een fout. ;) ik vind het nog steeds rare spin. Max niet vaak zien doen. Naja morgen weer met samengeknepen billen zitten. ;)
NL Blackbriar 27 apr 2018 19:09+10
Avatar
Posts: 166
Duckface baseert gewoon zijn mening op beelden die hij op dat moment zien, daar leek het op een probleem met de wagen zelf. Niet zo zeiken.
NL Duckface 27 apr 2018 19:25+4
Avatar
Posts: 1397
@F1Fan1993

Eerst leren lezen, dan pas interessant komen doen. Hierboven wordt het goed voor je uitgelegd. Ik heb gezegd: "het leek" op een technisch probleem. ;)

Blijkt nu een rijdersfout te zijn, ook goed...Mij maakt het echt niet uit hoor of hij zelf fouten maakt of het door technische problemen komt. Het blijft gewoon zonde.
Posts: 19
Zou het gewoon ook niet kunnen dat hij dit gewoon zegt(eigen fout, ook al was dat het misschien wel niet) om diplomatieke redenen en het gezeik van de betweters in de media geen voeding te geven?! Was een rare crash om te zien in ieder geval, geen onverwachte stuurbeweging of blokkerende achterwielen, maar wel uitbrekende achterkant.
NL Duckface 27 apr 2018 19:30+2
Avatar
Posts: 1397
Durf ik niet te zeggen Pondje. Het leek inderdaad niet op een rijdersfout, maar Max is over het algemeen vrij eerlijk in zijn uitlatingen. Dus ik ga er vanuit dat hij nu ook eerlijk is.
Posts: 196
Gewoon weer een fout van Max... We moeten wel eerlijk blijven, ik baal er gvd ook van maar momenteel heeft hij er zijn kop niet bij.
NL Pietje Bell 27 apr 2018 20:010
Posts: 2946
Uit de onboard beelden maak ik op dat hij op het allerlaatste moment
(eigenlijk te laat) rechtdoor wou gaan, omdat hij de bocht niet goed
kon halen. Je zag hem naar rechts sturen, waardoor hij op de zijkant
naar de muur schoof.
Avatar
Posts: 771
@F1F, sluit me aan bij BlackBriar, niet zo zeuren
NL Beemerdude 27 apr 2018 20:22+8
Avatar
Posts: 3171
@Conjo65: doe ff normaal man! Hoort er bij op een straten circuit, moet je kijken wie er vandaag allemaal slippertjes gemaakt hebben. Alleen de 1 heeft mazzel en kan door, VER dit keer niet. No big deal.
Engels gezegde: to know the limits you have to exceed them. 😉
Avatar
Posts: 979
@pietje Bell, als dat zo is dan is dat een kopie van zijn crash in bocht 1 vorig jaar.
@duck face, ik dacht ook dat het kwam door de versnellingsbak of zoiets.
NL Maxiaans 28 apr 2018 10:23+2
Avatar
Posts: 5225
F1Fan1993@ is een beetje een zeur en zoekt graag dingen die er niet zijn...
 
NL Snellius 27 apr 2018 18:55+1
Avatar
Posts: 154
Wel eigen schuld dus, hoop op een podium voor hem dit weekend zodat hij weer even een positieve boost krijgt. Die boost is inmiddels wel noodzaak geworden denk ik.
NL DeBeuker 27 apr 2018 19:08+4
Avatar
Posts: 64
Die boost heb jij mischien nodig Max niet hoor, zoals te lezen blaakt hij nog steeds van zelfvertrouwen.
NL neppatsrev 27 apr 2018 21:19+2
Avatar
Posts: 1794
Blij dat het een slipper is, beter dan een bakprobleem.
Avatar
Posts: 5225
Ik ben niet zo blij dat het een slipper is....
 
NL RJHvandaag 27 apr 2018 18:560
Avatar
Posts: 1179
Weer zo'n suffe sensor op de motor die het niet deed. Dat geeft geen extra vertrouwen.
Avatar
Posts: 221
In de vrije training zal de auto dan in noodloop schieten omdat er niks op het spel staat, in de race zetten ze dat uit.
NL RJHvandaag 27 apr 2018 19:350
Avatar
Posts: 1179
@Ramon ok dat wist ik niet. Dan valt het mee. Hoewel ik dacht dat dit ook al in races is voorgekomen.
En het blijft irritant dat zo'n klein iets de hele wagen zo lam legt.
NL Duckface 27 apr 2018 20:09+1
Avatar
Posts: 1397
Is zelfs in moderne straatauto's @RJHVANDAAG...
Posts: 4313
@@RJHVANDAAG Dat weet Ramon ook niet, dat is ook maar wat hij denkt... Er zijn wel degelijk veiligheids systemen die altijd aan staan... Daar is Max en Ricciardo juist vorig jaar ook door uitgevallen... Uiteindelijk niets aan de hand naar later onderzoek maar de veiligheid systemen grepen in... Tevens kan het ook nog een essentiële sensor zijn die ze zonder straf kunnen vervangen.

Ik zou wel graag willen weten waar @Ramon op baseerd dat dit specifieke veiligheids circuit in de race niet zal ingrijpen...
NL Remedy81 27 apr 2018 20:55+3
Posts: 4313
@RJHVANDAAG... Die sensoren zitten er op om er voor te zorgen dat de motor niet in de soep loopt maar voor dat dat gebeurt de auto zich stil legt.... Dus zo gek is het niet dat zo iets kleins een auto stil kan leggen...

Ik werk zelf in het automatisch laten rijden van voertuigen (grote vrachtwagens met zware opleggers) ook daar laten we de boel om het minste of geringste in een noodstop schieten... Dat is nou eenmaal het resultaat van de complexiteit van de moderne systemen... een kleine afwijking van het verwachte kan een mega reactie veroorzaken...
 
Avatar
Posts: 1709
Beetje nonchalante houding weer "ach, hoort er bij" als ik marco was zou ik er van balen. Waarom pushen in een 1e training?
Nee, het is niet de max van 2016 2017 geen idee waarom.
ES Darlos Cainz 27 apr 2018 19:06+2
Avatar
Posts: 4608
Hij maakt zeer zeker meer foutjes maar ik blijf ook het gevoel hebben dat het zomaar weer om kan draaien en dat hij zeer binnenkort races gaat winnen.
NL MArnoldi 27 apr 2018 19:12+2
Avatar
Posts: 1561
Dit soort dingen kunnen gebeuren, maar elk foutje van Max telt nu dubbel. Vettel ook flink wat foutjes gemaakt. Perez ook. Hoort er bij. Zeker met deze baan.
Posts: 628
Jos keek niet alsof het erbij hoorde.
Avatar
Posts: 187
ik begrijp het woord foutjes hier maar niet. hoe kun je in gods naam weten waar een limiet is als hem niet opzoekt? tis toch geen foutje als je net over limiet heen gaat om hem te leren kennen? ricciardo is nu een god omdat hij een race gewonnen heeft en nu een keer sneller is dan max. max tetst er weer af en zegt: ik heb vertrouwen in auto en er kan nog zeker vier tienden van tijd af alleen door een vertrouwen op deze baan. [het finetunen nogmaar daargelaten]
NL MArnoldi 27 apr 2018 19:30+2
Avatar
Posts: 1561
Jos dacht 'ik was vroeger minder erg' ;)
Posts: 196
Hij heeft een wijfie een Duits ding, op rotten met dat mokkel en kop 100% op race richten.
GB VeerTheMan 27 apr 2018 20:020
Avatar
Posts: 710
@TheDre: beetje negatief ben je hier (weer). Hij was helemaal niet aan het pushen. Had net een snelle (zijn snelste in FP1) achter de rug en was bezig aan een niet snelle ronde. Shit happens op dit soort circuits tijdens de eerste FP, stoffig en weinig grip in het begin. Heb je ook al die anderen gezien, die de bochten niet konden houden? Tja vingertje wijzen is makkelijk. En het is Marko trouwens. Wel op details letten he voortaan. ;)
Avatar
Posts: 1709
Een auto in de bandenstapel is niet zomaar een foutje, en zeker niet fp1.
Kamikaze op vettel, kanslose move op ham enz enz zijn niet zomaar foutjes, ieder weekend is er wel wat waar de slordigheod van af straalt. Ik hoop echt dat hij zn kop op orde krijgt en snel. Op het moment zie ik veel overeenkomsten met kvyat in zijn slechte periode, en we weten hoe het daar mee af liep.
NL Pietje Bell 27 apr 2018 20:150
Posts: 2946
@DRE,

Bij Kvyat kwam het doordat Helmut Marko hem onder druk zette. Die wou Max liever bij RBR. Daarna degradeerde hij hem naar STR en dat heeft hij zich heel erg aangetrokken. Vervolgens maakte het Sainz kamp hem het leven zuur. Dáár is hij aan onderdoor gegaan.

Wat Max betreft: Die zit op een roze wolk en ziet zijn vriendin steeds aan de pitmuur zitten. Tja, moeilijk om het hoofd er bij te houden als je zo verliefd bent. ;-)
NL Frysk famke 27 apr 2018 20:41+2
Avatar
Posts: 291
@Conjo65 Hij heeft die vriendin al een tijdje hoor...al voordat hij in Maleisië en Mexico won. Dus...dat lijkt me niet de reden te zijn. Hij kan beter een foutje maken in een vrije training ipv tijdens kwali / race. Rustaagh... ;)
NL Remedy81 27 apr 2018 20:59+3
Posts: 4313
@THE DRE... De trainingen wel gezien?? Alle coureurs gingen rechtdoor of spinden... Vettel zelfs vele malen en had alles behalve snelheid.... Max had de pech dat het één van de enige bochten is waar je niet rechtuit kunt als je je verremd... niet meer niet minder...

Heb Perez ook vaker dan één keer rechtdoor zien schieten....
NL SCHOUTEN RACING FAN 27 apr 2018 21:06+1
Avatar
Posts: 2820
Ja dre. Laat t gaan kijk.naar een andere rijder dan
Avatar
Posts: 2655
Ik geloof helemaal niet dat Max blaakt van het zelfvertrouwen. Hij is sterk terug gekomen met die derde tijd. Maar dit artikel gaat mij een beetje te ver. Auto was goed stuk. Daar gaat hij aan voorbij. Hij heeft natuurlijk niet zin in al die kritiek, dus hij leert het al om het te omzeilen. Wat ik wel geloof is dat dit circuit draait om vertrouwen. Dus morgen zal hij echt aan de bak moeten om meer vertrouwen te krijgen..... Alles ligt nog open, en ik hoop op het beste.
Avatar
Posts: 1709
Ik ben huge max fan, maar iedere race fouten is gewoon te veel. En mij persoonlijk iritteert die nonchalante houding. En dan kun je nog zeggen dat er meer recht door gingen, maar niet in die bocht en bovendien zonder schade.
Avatar
Posts: 187
shit @the dre; ik wil jou persoonlijk niet aanvallen, maar........


vind zo raar als wij met z'n allen zeggen hoe max moet racen en hoe hij zus enzo moet doen......ventje is al met 20 jaar miljonair en raced als een bezetene ,

en wij zijn degene die zeggen dat hij fouten maakt?

stel dat max hier een tegen bericht plaatst en zegt; jongens, jullie allen maken zulke grove fouten en beslissingen. neem eens een voorbeeld aan mij...................

snap je hem?
Avatar
Posts: 187
snap vervolg best; jamaar......................................
Avatar
Posts: 187
20 jaar en overleven en in top drie staan van beste coureurs in die wereld van slangenkuil op leeftijd van .........jongens , beseffen jullie eigenlijk wel wat dat ventje doet?......en nog kritiek?

leer eens te genieten van wat we eigenlijk in nederland hebben.
Avatar
Posts: 1397
Geen speld tussen te krijgen Woelf!
Avatar
Posts: 1709
Klopt wel wat je zegt woelf, allemaal waar. Maar ik zou dat ventje graag in die kopgroep zien blijven. En natuurlijk is hij pas 20, but he's playing with the big boy's en leeftijd is op dit niveau geen excuus. Het is niet een klein kind he, hij is volwassen, en nogmaals wilt hij bij de toppers blijven, dan zal ie zn kop erbij moeten houden.
 
NL alonso fan 27 apr 2018 19:28+2
Avatar
Posts: 8773
Wat een foto zit vast aan de Flaka. :)
GB VeerTheMan 27 apr 2018 20:120
Avatar
Posts: 710
Hahaha, en dat in combinatie met nieuws van Marko dat hij in Spanje vervangen wordt door Gasly. ;)
Avatar
Posts: 771
hahahahaha ja die foto is pas echt een foutje ;-)
Avatar
Posts: 5225
Goed man! Wat een kop man..
 
NL schwantz34 27 apr 2018 19:33+2
Avatar
Posts: 9194
Morgen een goede Q, en Zondag een strakke race (podium?) zou wel ff lekker zijn voor zijn zelfvertrouwen op dit moment.
 
Posts: 6598
Max moet gewoon weer een wedstrijd winnen , of in elk geval een heel goed resultaat boeken , hij moet weer uit die negatieve spiraal komen , wat er tussen je oren speelt is veel belangrijker dan wat je met je handen en voeten doet tijdens een wedstrijd , als het tussen je oren rommelig is , kom je tot niks , hij moet gewoon even dat duwtje in de goede richting krijgen en dan komt het helemaal goed
 
Avatar
Posts: 6298
Ik vind al sinds de quali in Australie dat er iets mis is tussen huidige auto en Verstappen.. Zal hij die auto ook een vrouwennaampje gegeven hebben??? LOL Maar iedergeval mist hij het gevoel, of de auto krijgt hij niet afgesteld op zijn rijstijl ..... Zal het dus moeten hebben van zn basissnelheid dit seizoen, en hopen dat hij snel een auto (2019 pas?) of afstelling vindt waar hij weer mee kan gooien en smijten.
 
NL HoekieWoutstra 27 apr 2018 19:41+2
Avatar
Posts: 1026
Die Horner vertelt ook weer eens niet de waarheid...ik word moe van die man. Vertel gewoon de waarheid dat jouw coureur weer een fout maakt en draai er niet omheen.
 
Posts: 196
Max moet koppie erbij krijgen. En zondag voor de winst gaan. Dan doet hij gewoon mee weer en heeft hij iedereen de mond gesnoerd even, ook de mijne want momenteel gaat het niet best.
NL Pietje Bell 27 apr 2018 20:23+16
Posts: 2946
Jouw mond mag idd wel een beetje gesnoerd worden:

Conjo65 27 apr 2018 19:57
"Hij heeft een wijfie een Duits ding, op rotten met dat mokkel en kop 100% op race richten."

Wijfie, ding, op rotten, mokkel??
Je hebt weinig respect voor vrouwen zo te zien.
NL Jim Clark 27 apr 2018 20:33+2
Avatar
Posts: 2234
10 plusjes Pietje Bell!
NL Remedy81 27 apr 2018 21:02+4
Posts: 4313
@PIETJE BELL... zelfde als ik dacht... lijkt wel of we hier te maken hebben met een puber van 16... Zou ook goed kunnen als ik zijn naam hier op het forum zie... Straalt ook niet een vorm van respect uit...

Het woord "Conjo" is in Nederlands nou niet echt een woord wat positiviteit oproept...
Posts: 196
Pietje.... Ouwe rukker... Het betreft hier 1 vrouw waar hij minder aandacht voor moet hebben. Dat krijg je als je top moet presenteren en het niet doet momenteel. Maar in kopiëren en plakken krijg jij een 10 hoor knul... En neem.ook maar een lolly...🐭
Posts: 196
Rem... Vraag een lintje voor je zelf aan. Krijg je hem volgendjaar vast wel. En inderdaad ben 17... Een eigen mening mag toch, beoordeel je zelf lekker joh. Je hebt nog genoeg te doen dan....
NL Duckface 28 apr 2018 10:50+3
Avatar
Posts: 1397
Dus Conjo, Remedy mag jou niet beoordelen, maar jij Max wel? ;)

Als je met de grote jongens hier wilt meepraten, moet je ook kunnen incasseren kerel.
NL Remedy81 30 apr 2018 09:16+1
Posts: 4313
@CONJO65... Precies wat @DUCKFACE zegt... Als jij een mening over andere mensen hebt mag ik dat over jou hebben... En ik blijf bij mijn mening een beetje respect en normaal taalgebruik zou je sieren...
 
Posts: 19
Ik denk dat het niet helemaal de waarheid vertellen in een dergelijk geval, ook bij zijn ontwikkeling gaat horen. In geval het daadwerkelijk niet zijn fout zou zijn geweest en zou dat in volle overtuiging aangeven, pruimt men, de media dus, dat gewoon niet.
 
NL Verstappen-GP 27 apr 2018 20:080
Avatar
Posts: 492
Geweldige foto bij dit artikel!
Avatar
Posts: 6298
Marko verteld dat Sainz weer zn teamgenoot wordt...
Posts: 305
Max doet een kapotte sensor na..
NL beamer e46 27 apr 2018 22:140
Avatar
Posts: 135
Marko heeft zn hol open staan
NL Duckface 28 apr 2018 07:03+1
Avatar
Posts: 1397
Ho ho, het blijft een Bull he...
Avatar
Posts: 5225
Lijkt wel of hij zelf een bolus aan het draaien is;)
 
Avatar
Posts: 918
Is een goede buffer voor RIC in de race.
NL schwantz34 27 apr 2018 20:51+5
Avatar
Posts: 9194
Is de Q al geweest en de race al gestart dan?
Posts: 305
Klopt @MEISTER, RIC kan nou eenmaal niet op eigen kracht winnen;)
 
NL hugenholz 27 apr 2018 22:12+2
Posts: 30
Max rijdt op de limiet en vaak erover als het nog niet nodig is. Ricciardo rijdt pas op de limiet als de tijd daar is. Max maakt fouten en dat is eigenlijk de reden waarom hij zo'n interessante coureur is. Ervaring speelt gewoon een grote rol. Ik denk dat wij als fans net als Max nog te ongeduldig zijn in onze hunkering naar een serie van eindeloze successen (incl. wereldtitels...)
Max is net 20, geef hem de tijd. Fouten maken hoort erbij op die leeftijd.
NL alonso fan 27 apr 2018 23:410
Avatar
Posts: 8773
Dat gelul over net 20 niet voor elke fout gebruiken..
NL alonso fan 27 apr 2018 23:410
Avatar
Posts: 8773
Komen ze weer met net 20...
NL Duckface 28 apr 2018 07:04+1
Avatar
Posts: 1397
Klopt toch @AF, of is hij 21, 22, 23, 30 of 37 jaar?
Posts: 6598
Met dat leeftijdsverhaal ga ik ook niet in mee , dat vind ik ook onzin
NL Jan Almere 28 apr 2018 08:520
Avatar
Posts: 2384
Laten we het houden dat ong pas 70 races heeft gereden in de F1.
 
NL SpaceTime 27 apr 2018 22:230
Posts: 126
Zou het zo kunnen zijn dat Max zijn toverstaf de laatste tijd andere prioriteiten heeft dan F1.
Posts: 6598
Is moeilijk te zeggen of Max prive met dingen bezig is die het rijden op de baan kunnen beïnvloeden.
Lewis had in 2011 prive een rommelig jaar , problemen met zijn vader , was ook iets met zijn vriendin , Hamilton maakte dat jaar ook bijzonder veel fouten op de baan , Button won toen ruim van Hamilton.
Of er met Max ook wat is prive , weet ik niet , kan zijn , maar kan ook niet , maar er is wel wat met Max
 
NL inflatable 28 apr 2018 02:500
Posts: 173
Max hoeft Ricciardo hier niet te verslaan, belangrijkste is nu dat hij foutloos blijft na z'n wat rommelige start van het seizoen.. 1-2 voor RBR op zondag zou wel leuk zijn..
Avatar
Posts: 1397
Wanneer ze beiden de race uitrijden dan verslaat Max 8 van de 10 keer Ric, dus daar maak ik me geen zorgen om...

Belangrijk is wel dat er dus uitgereden moet worden :)
 
Avatar
Posts: 330
Max maakt tot nu toe geen sterke start in het seizoen en kegelt vaker de baan af. Dit circuit straft foutjes genadeloos af vaak met schade. Dus hoop ik wel dat de Q beter en in stijgende lijn verloopt; pas tot de limiet gaan als de wagen perfect aanvoelt en een foutloos rondje in Q3 rijden zou lekker zijn.
 

FR
        Grand Prix van Frankrijk
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
16:10 - 18:10
 
 
Snelste ronde
16:10 - 18:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
13:00 - 14:00
 
 
Kwalificatie
16:00 - 17:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
12:00 - 13:30
 
 
Vrije training 2
16:00 - 17:30
 
 
 
Geef je mening
Was het sterke weekend van Max Verstappen het keerpunt van zijn seizoen?




Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (20)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco