Max Verstappen vroeg klaar na crash in eerste vrije training

Gepubliceerd op 27 apr 2018 11:44
image

Voor Red Bull-coureur Max Verstappen is het Grand Prix-weekend in Azerbeidzjan slecht begonnen. Na een half uur trainen moest de jonge Nederlander uitstappen omdat de auto was afgeslagen. Verstappen verloor de auto bij het aanremmen van de vijfde bocht op het Baku City Circuit, probeerde te corrigeren maar de auto gleed met de andere kant tegen de baanafzetting aan.

Op moment van het incident was Verstappen net naar de snelste tijd gegaan. Net als vorig jaar zat de Nederlander er meteen goed bij in Bakoe. De schade aan de RB14 lijkt mee te vallen, maar voor Verstappen lijkt de training erop te zitten. Het opruimen van de auto van Verstappen zorgde voor een Virtual Safety Car.
 



 



Reacties (84)
NL Rogier hier 27 apr 2018 11:490
Avatar
Posts: 2664
Het zag er niet uit als een rijdersfout. Iets afgebroken?
NL schwantz34 27 apr 2018 11:510
Avatar
Posts: 9188
Vastgeslagen versnellingsbak?
ES Darlos Cainz 27 apr 2018 11:520
Avatar
Posts: 4608
Ik hoorde vastgeslagen versnellingsbak waardoor de achterkant blokkeerde?
Avatar
Posts: 1397
Rare crash inderdaad, lijkt eerder op een probleem met de versnellingsbak...

Het leek zeker niet op een rijdersfout!
Avatar
Posts: 916
Net als de 150pk extra.
NL Freek-Willem 27 apr 2018 12:13+1
Avatar
Posts: 999
Leek meer op ineens 150 pk minder dit keer ;-)
NL Raket Beest 14 27 apr 2018 12:22+2
Avatar
Posts: 879
Zware tijden als Max fan...hopelijk kan die zichzelf herpakken...als je het vertrouwen bent verloren kan het in een F1 auto heel snel heel dramatisch aflopen...Max krijgt de grootste les van zn leven momenteel en we moeten hem met al onze positieve gedachten steunen.
NL SuperSpecial 27 apr 2018 12:260
Avatar
Posts: 1496
Gezien de rev lampjes op zn stuur leek het het of hij naar zn 1e versnelling schoot. Weet ook niet.
NL Opdeplank 27 apr 2018 14:06+3
Avatar
Posts: 810
@Raket; waar heb je het over man?!
NL zoirritantisda 27 apr 2018 18:160
Posts: 130
ik werd van de week beschuldigd dat ik mijn naam eer aan deed omdat ik zei dat Verstappen wel weer een foutje zou gaan maken. Maar zie dit was wel weer een rijders fout. Niet mijn woorden maar wel van hemzelf
 
Avatar
Posts: 441
Helmut heeft vast het telefoon nummer van Kvyat nog wel ergens ;-)
NL Duckface 27 apr 2018 11:52+5
Avatar
Posts: 1397
Ook Kvyat kan er niks aan doen als de fout bij de auto ligt en niet bij de rijder ;)
NL weeterniksvan 27 apr 2018 11:580
Avatar
Posts: 1072
Naldor. Daar doet hij het voor, kan hij gelijk in de Mercedes verder.
Avatar
Posts: 221
Alsof die hem willen hebben.
Avatar
Posts: 109
Denk niet dat Ferrari hem nu zal loslaten... ;)
NL flipjef1team 27 apr 2018 17:420
Posts: 873
Naldor: ik durf het wel te zeggen:
Als Max dit weekend weer uitvalt zal Carlos opgeroepen worden voor RB, Gasly naar Renault en Max naar TR.



Oja: :-)
 
Avatar
Posts: 265
We will wait and see
 
NL Billgates307 27 apr 2018 11:54+1
Avatar
Posts: 4806
Daar gaan we weer. Gifbeker is nog niet leeg.
Hopen dat de bak nog heel is.
Rare schuiver trouwens. Was iig geen overstuur. De auto sloeg de tegengestelde kant op?
NL Duckface 27 apr 2018 11:57+1
Avatar
Posts: 1397
Waarschijnlijk versnellingsbak...
NL DutchTreath 27 apr 2018 12:56+1
Avatar
Posts: 4803
idd. Bij een rem fout schiet je eerder rechtdoor dan dat je auto van achteren uitbreekt. Het leek er meer op dat Max ook verrast was.
 
Posts: 325
Kijk eens naar de lampjes op zijn stuurtje: streamable.com/sfp7h
Avatar
Posts: 1397
Dat ziet er raar uit idd...
Posts: 628
Hij stuurt in terwijl hij op de witte lijn rijdt. Verliest 'm onmiddellijk als hij instuurt. Is die witte lijn zo glad?
Avatar
Posts: 2242
De witte lijn is alleen een factor in de regen. De lampjes op het stuur is het niet duidelijk van of ze beginnen te branden als hij de wagen al verloren heeft of daar net voor.
Avatar
Posts: 964
blokkeerd achterkant door rembalans die teveel naar achter staat of motorrem te hard. De lichtjes die flikkeren is doordat de wagen in anti-stall modus komt door het slippen, over- corrigeert en/of stuurt te lang tegen. Rijdersfout imo.
NL Verstappen-GP 27 apr 2018 16:060
Avatar
Posts: 492
@RICK F1. Normaal is dit alleen echt glad als het regend, maar het is wel iets gladder dan het gewone asfalt. Normaal gesproken niet glad genoeg om zomaar uit te breken.
 
BE f1 benelux 27 apr 2018 11:56+8
Avatar
Posts: 1404
Grappig hoe iedereen meteen begint te reageren dat het absoluut GEEN rijdersfout is! 😂 rustig jongens.. 't is nog geen zondag..
Avatar
Posts: 916
IDD, RIC won na zijn motorpech dus we gaan het zien.
NL Duckface 27 apr 2018 11:58+1
Avatar
Posts: 1397
Is gewoon analyse van de beelden. Je kijkt altijd meteen wat mogelijke oorzaken kunnen zijn. En in eerste instantie lijkt het dus geen rijdersfout, dus ga je kijken naar andere mogelijke oorzaken. Waarvan tot nu toe de versnellingsbak als meest logische verklaring wordt gezien...
NL F1Fan1993 27 apr 2018 12:14+2
Posts: 2725
@Duckface

Versnellingsbak lijkt mij niet logisch, aangezien je dan juist de achterkant blokkeert.
Op de onboard-beelden zie je Max vol in de toeren gaan bij het insturen van de bocht. Rijdersfout lijkt mij daarom het meest waarschijnlijke, of een technisch probleem moet ervoor hebben gezorgd dat opeens vol gas werd gegeven.
NL Progames1981 27 apr 2018 12:290
Posts: 1012
Als je terugschakelt klimt ie in de toeren, das normaal
NL F1Fan1993 27 apr 2018 12:350
Posts: 2725
@Pro

Dat kan ook, misschien een keer te vaak teruggeschakeld dan.
Avatar
Posts: 1561
En dan is de vraag: terugschakelen mensenfout of niet.
NL Speedpuppet 27 apr 2018 13:08+2
Avatar
Posts: 7196
Na zoveel rijdersfouten kan er nog wel 1 bij
Avatar
Posts: 1397
En als terugschakelen een technische fout was, dan is het toch de versnellingsbak @F1Fan1993 :)

Dus misschien toch logischer dan je denkt :)

Maar goed, even afwachten wat naar buiten komt, dan pas weten we daadwerkelijk iets...
Posts: 469
Gelukkig doet van doorne het zonder fout het een stuk beter in de rankings.
We kunnen een vb nemen aan onze zuiderbuur
NL inflatable 27 apr 2018 13:180
Posts: 173
Van Doorne is gewoon te langzaam.. Dan heb je ook niks aan foutloos zijn..
NL F1Fan1993 27 apr 2018 13:23+1
Posts: 2725
Dan denk ik eerder de elektronica @Duckface. Een versnellingsbak schakkelt niet automatisch. Dat wordt geregeld door elektronica of een menselijke handeling.

Daarnaast denk ik niet dat het probleem een te lage versnelling is. Want dan zou de achterband blokkeren ipv spinnen. Als hij blokkeerde hadden we rook gezien bij de achterbanden, dat was niet het geval.

Vandaar denk ik dat hij toch te vroeg op het gas is gegaan.
Avatar
Posts: 1397
We gaan het nog zien :)
Avatar
Posts: 2242
Was dus gewoon een rijdersfout. Door Verstappen zelf erkend, maar ook door anderen al opgemerkt in de middag.
 
NL ROYALERE 27 apr 2018 11:56+1
Avatar
Posts: 3557
Je voelde het gewoon weer aankomen. toen ik gele vlag zag staan wist ik al hoe laat het was. Maar waarom gebeurde dit? Achterkant vast? olie op de weg?
NL schwantz34 27 apr 2018 11:58+3
Avatar
Posts: 9188
In elk geval geen olie op de baan, misschien beren op de weg?
NL _Firebeats_ 27 apr 2018 12:22+1
Avatar
Posts: 961
.....het was de krultang.....
NL Star Mazda 27 apr 2018 14:060
Avatar
Posts: 317
Hoe laat het was? 11:35...
 
NL Hedgehog_1987 27 apr 2018 11:58+2
Posts: 6
Het zag er heel vreemd uit. Hij stuurt naar links en mocht hij de auto verliezen zou je verwachten dat de achterkant uitbreekt naar rechts maar hij breekt uit naar links. Ben benieuwd naar de oorzaak!
 
NL TradeMark 27 apr 2018 12:01+2
Avatar
Posts: 3047
Ik vrees een gridpenalty door versnellingsbak...
NL Freek-Willem 27 apr 2018 12:15+1
Avatar
Posts: 999
Als het goed is, is dit niet zijn 'race' versnellingsbak. Die gaat er normaliter morgen pas in.
NL Frysk famke 27 apr 2018 12:17+1
Avatar
Posts: 291
Ze rijden in FP1 en FP2 niet met de race-bak.
NL TradeMark 27 apr 2018 12:180
Avatar
Posts: 3047
Ah ja vergeten. Gelukkig en bedankt voor de correctie:)
 
Avatar
Posts: 1739
Ach, dit soort dingen kunnen je liever tijdens de vrije trainingen overkomen dan tijdens de kwalificaties of races. Hopelijk heeft de auto niet al te veel schade opgelopen. Ondanks dat ik geen fan van hem ben, heb ik liever dat hij de race vanaf de eerste, tweede of derde rij aanvangt.
Avatar
Posts: 594
Nette reactie! Zo kan het dus blijkbaar ook(bedoel niet jou persoonlijk hoor). Maar het is wel gewoon balen, zo begin je gelijk al met een achterstand!
 
Avatar
Posts: 15
Ziet er volgens mij gewoon uit als overstuur. Denk dat Max gezien z'n topspeed ultra lage vleugelsettings rijdt. Dan kan zoiets gebeuren.
Niet zo'n probleem. Schade leek ook niet heel groot.
Avatar
Posts: 1739
Het waait volgens mij stevig in Bakoe en wie weet heeft een windvlaag daarmee te maken. Joe neffer no😉😆
NL F1Fan1993 27 apr 2018 12:230
Posts: 2725
Hopen voor Max dat het niet de racebak is.
Avatar
Posts: 15
Begrijp dat het de vrijdagbak is. Zou dan geen gridstraf opleveren.
 
Avatar
Posts: 1861
Was gewoon een fout van Max volgens Horner, wiel blokkeerde.
NL Frysk famke 27 apr 2018 12:530
Avatar
Posts: 291
Oh oké. dan is dat ook duidelijk. Hij kan beter fouten maken in de vrije trainingen ipv tijdens de kwali of race. Er is nog geen man overboord! :)
Avatar
Posts: 1561
Linkje bron? Thx.
NL hennie013 27 apr 2018 12:540
Avatar
Posts: 206
Waar komt jouw reactie vandaan ? persoonlijk telefoontje van Horner ? Heb nergens iets kunnen vinden over een commentaar van Horner.
Avatar
Posts: 1861
Sky sport interview na de race-reclame nog geen link live gezien.
Avatar
Posts: 1861
HENNIE013

Als je sky sport keek dan zag je het, interview met Horner over van alles en nog wat.
Avatar
Posts: 771
op een andere site: Christian Horner heeft in een eerste reactie angegeven dat de spin waarschijnlijk niet is gekomen door een fout van de Nederlander. 'Max remde niet ontzettend laat of anders dan in zijn andere rondjes', laat de teambaas weten.
Avatar
Posts: 1397
Gaat weer goed hier :D
NL Star Mazda 27 apr 2018 14:100
Avatar
Posts: 317
In het verleden is al eens bewezen dat Horner niet altijd geloofd moet worden...
 
NL Speedpuppet 27 apr 2018 13:06+2
Avatar
Posts: 7196
We gaan gewoon verder waar we gebleven waren, lekker spinnen, beuken en crashen
NL Duckface 27 apr 2018 13:13+2
Avatar
Posts: 1397
En jij weer dom reageren en uitlokken. :)
NL Speedpuppet 27 apr 2018 13:17+2
Avatar
Posts: 7196
Of gewoon de realiteit?
Avatar
Posts: 771
Het is domweg ordinair stangen. Waarom vind je het zo moeilijk om te genieten van de F1 en van VER in de F1. Waarom alleen genieten van stangen, overdrijven over dingen die verkeerd gaan, etc. Het lijkt me echt gruwelijk om zo in het leven te zitten. Maar goed het is een forum, ieder zijn ding. Maar ben zo blij dat ik van andere dingen geniet dan waar jij van lijkt te genieten.
NL Duckface 27 apr 2018 13:33+2
Avatar
Posts: 1397
Waarom realiteit? Ja, het is een feit dat hij gecrashed is, maar omdat je zegt "we gaan gewoon verder" verwijs je naar China, terwijl je nu helemaal nog niet weet of het een rijdersfout is. Dus te voorbarig en dat vind ik uitlokking en dom.
NL Freek-Willem 27 apr 2018 13:38+1
Avatar
Posts: 999
Haha, @Speedpuppet, altijd wel iemand die hapt.

@Duckface, luchtig mee omgaan als je je er aan stoort. Is beter voor je gemoedstoestand. Maar dat had je al ook al door zie ik.

Hoe dan ook, maakt Verstappen in ieder geval weer de meeste exposure. ;-)
NL Star Mazda 27 apr 2018 14:160
Avatar
Posts: 317
SpeedMuppet dekt beter de lading.
Avatar
Posts: 1739
Zoals jullie aan mijn profiel kunnen zien, ben ik een fan van Michael Schumacher. Je wil niet weten wat ik in het verleden naar mijn hoofd geslingerd kreeg wanneer er zich wederom een incident had voorgedaan waar Schumacher bij betrokken was. In het begin ging ik er stevig tegenin, om later erachter te komen dat het eigenlijk zinloos is. Ik heb als gevolg hiervan een soort van 'olifantenhuid' ontwikkeld wanneer het op het uiten van kritiek op Schumacher door derden aankomt. Misschien dat sommige fans van Max dat ook kunnen doen. Anders zit je je straks aan alles en iedereen die kritisch zich kritisch over Max uitlaat te ergeren!
NL Speedpuppet 27 apr 2018 21:150
Avatar
Posts: 7196
Naar China, Australië en Maleisië
 
NL petertje 27 apr 2018 13:32+2
Avatar
Posts: 807
max had geen "grapje" moeten maken over zijn engineer. nou krijgt hij de rekening gepresenteerd. het komt niet meer goed dit jaar. en ik vrees nu voor de loopbaan van max.
Avatar
Posts: 187
idd @petertje; ik vrees ook voor de carriere van max en van hamilton en ook van vettel, alonso is al jaren ruk. ricc en botas zijn nu echt wel de te kloppen coureurs.................tjonge jonge wat een gezever toch.
Avatar
Posts: 807
he woelf maar dit begint zo langzamerhand wel een structureel karakter te vertonen. de druk wordt alleen maar groter en groter zo.
NL Star Mazda 27 apr 2018 14:15+1
Avatar
Posts: 317
Er komt een keer een einde aan z'n loopbaan. Net zoals aan die van jou. Jouw schoolcarrière is voortijdig beëindigd? Begin eens met het toepassen van hoofdletters bijvoorbeeld. Dan maak je een iets volwassener indruk. Succes met je loopbaan!
Avatar
Posts: 187
@petertje; ken je die momenten niet bij elke topper dat allemaal ff niet loopt?
gewoon dat opeens allemaal nét niet lukt. zo hebben coureurs in verleden zelfs een nieuw chassis gekregen omdat er bv een scheurtje in zat en daarna ging wel weer,

ik zeg niet dat het bij max ook geval is,maar weet wel dat iedereen soms een mindere periode heeft dat allemaal beetje tegen zit zeg maar, net zoals periodes dat alles vanzelf lijkt te gaan.
 
Avatar
Posts: 11
Dat is F1 , vreugde , emoties , pech en drama , nog maar de eerste sessie en er moeten nog zeker 3 seconden af. Nog niks gebeurd ! Why do we bother ?
 
Avatar
Posts: 264
Max terug naar Toro Rosso, Sainz naar RB
Posts: 31
Ik wist niet dat STR 3 wagens had.....
Avatar
Posts: 264
Ook niet nodig, Max wordt testrijder
 
NL flyingfokker 27 apr 2018 14:29+1
Avatar
Posts: 1390
Hij begint een beetje op die ouwe van hem te lijken. Jammer dat het aantal grindbakken gereduceerd is....
 
 

FR
        Grand Prix van Frankrijk
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
16:10 - 18:10
 
 
Snelste ronde
16:10 - 18:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
13:00 - 14:00
 
 
Kwalificatie
16:00 - 17:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
12:00 - 13:30
 
 
Vrije training 2
16:00 - 17:30
 
 
 
Geef je mening
Was het sterke weekend van Max Verstappen het keerpunt van zijn seizoen?




Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (20)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco