Wolff: "2018 vertoont contouren van legendarisch seizoen"

Gepubliceerd op 24 apr 2018 14:44
image

Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff denkt dat het seizoen 2018 weleens de boeken in kan gaan als een klassieker. De dominante positie van zijn renstal wordt bedreigd door zowel Ferrari als Red Bull Racing. Het kampioenschap ligt ogenschijnlijk wijd open, met drie serieuze titelkandidaten. Mercedes moet daardoor harder knokken dan de voorgaande jaren, maar Wolff vindt dat niet erg.

"Het Formule 1-seizoen 2018 lijkt uit te draaien op een viering van alles waar we zo van houden bij autosport. Drie teams bekampen elkaar om de overwinning. We hebben opwindende races met adembenemende inhaalacties gezien. De snelste Formule 1-auto's uit de geschiedenis, bestuurd door de beste coureurs die de sport ooit gezien heeft. Tot nu toe bevat dit seizoen alle ingrediënten om zich te ontvouwen als een van de meest legendarische Formule 1-seizoenen ooit, een jaar waar fans nog lang met een glimlach op hun gezicht aan terug zullen denken."

"We beseffen dat ons een enorme uitdaging te wachten staat. Vorig jaar waren we in een spannende strijd met Ferrari verwikkeld. Dat was echter niks vergeleken met de intensiteit van het gevecht dit jaar. Red Bull Racing en Ferrari zullen er alles aan doen om ons te verslaan. Hun auto's, hun teams, hun coureurs; alles is van hoog niveau en zij blijven ons onder druk zetten. Niet iedereen is gemaakt voor zo'n uitdaging, maar wij houden ervan! Elk lid van ons team is voor dit soort momenten begonnen met werken in de autosport", aldus Wolff.



Reacties (20)
Avatar
Posts: 5659
De snelste Formule 1-coureurs uit de geschiedenis, bestuurd door de beste coureurs die de sport ooit gezien heeft.

Nu heb ik geen HBO, maar dit snap ik ff niet....
ES Verstoppen 24 apr 2018 14:57+1
Avatar
Posts: 1179
Simpel. Max draait eigenlijk zelf niet aan het stuur, maar dat doet Jos in de simulator, die direct in verbinding met de auto staat.
NL schwantz34 24 apr 2018 15:010
Avatar
Posts: 10252
De volgende zin is ook een beetje krom (enkelfout/meerfout), jij kan gewoon solliciteren als je er schik van hebt @Maxiaans ;)
Avatar
Posts: 5659
Is gelukkig aangepast...;)
NL Sambalbei 25 apr 2018 10:220
Posts: 429
De snelste formule 1 coureurs uit de geshiedenis...bestuurd door de beste coureurs? Dat staat er niet. Er staat: De snelste formule 1 autos...... ;-) En dan klopt het wel aardig
NL Maxiaans 25 apr 2018 11:55+1
Avatar
Posts: 5659
Niet meer @Sambalbei, maar dat stond er wel...
 
NL Raket Beest 14 24 apr 2018 15:02+1
Avatar
Posts: 924
Ik heb een sterk gevoel dat we Max nog weleens als derde hond in actie zullen zien dit deizoen als jullie begrijpen wat ik bedoel..in de tweede helft van het seizoen is RB altijd sterk en ik heb echt een voorgevoel dat Max weleens iets bijzonders kan verrichten tegen het einde van het seizoen. Vettel en Hamilton letten alleen op elkaar, en met wat geluk er nog bij zal Max er met het been vandoor kunnen gaan.
 
NL dollebrekel 24 apr 2018 15:02+1
Avatar
Posts: 372
Heel mooi en in 2021 beginnen we weer opnieuw. Weer een nieuwe dominante team. Daarna weer klagen.
NL ROYALERE 24 apr 2018 15:06+1
Avatar
Posts: 4123
dit dus, heb ik ook al een paar keer gezegd. Straks in 2020 doen Renault en Mclaren misschien ook mee en gaan ze weer veranderen.
 
Avatar
Posts: 4123
mwah ik wacht Spanje wel even af. maar als ze dan alle 3 dichtbij elkaar zitten ga je wel klassiekers krijgen denk ik.
Avatar
Posts: 4075
Maar met deze auto's kun je nog steeds neit slipstreamen, dus dat met die legendaire inhaalacties kunnen we op minstens de helft van de circuits wel vergeten.
 
NL Speedpuppet 24 apr 2018 15:290
Avatar
Posts: 7484
Ach Toto, bazel niet zo. Het even spannend laten lijken en straks winnen ze gewoon weer race na race.
 
NL Nieuwe ronde nieuwe kansen 24 apr 2018 17:120
Posts: 412
Ik denk dat het wel meevalt. Mercedes staat bovenaan zonder een race te winnen, Hamilton staat op 5 punten.
 
Avatar
Posts: 645
Dacht het ff niet Toto, het gat tussen de top 3 en de rest is daar nog véél te groot voor
 
BE Ernie5335 24 apr 2018 18:17+2
Avatar
Posts: 1239
Eigenlijk heb ik dit seizoen nog geen adembenemende inhaalacties gezien!
Avatar
Posts: 4123
Mwah Ric ging er wel een paar keer aardig langs. Ver op Ham vond ik ook wel aardig. Maar toen kwam het mannetje in hem naar boven.2 keer zelfs.
 
Avatar
Posts: 229
De beste coureurs die de sport ooit gezien heeft?? Nou zitten er best wel ewn paar topper bij, hoor. Maar Toto slaat wel weer een beetje door hier.
Avatar
Posts: 4123
Idd, Senna,Mansell,Schummi,Hak. Horen er ook bij. Verder terug kan ik niet omdat ik het nog niet volgde, Maar deze rijders horen zeker in het rijtje Alonso/Vettel/Ham.
 
NL bRAMMSTEIN 24 apr 2018 23:51+1
Posts: 352
Wij van mercedes houden hier zoveel van, dat RB met een renaultmotor rijd. Want wij van mercedes houden eigenlijk niet zo van concurentie ;)
 
Avatar
Posts: 1326
Kwijl kwijl. Wat kan die man af en toe bazelen zeg.
 

HU
        Grand Prix van Hongarije
Lokale tijd
Geef je mening
De Grand Prix van Nederland komt naar Assen





Circuit Hungaroring
 
Circuit Hungaroring
Plaats HU Boedapest, Hongarije
Website Website
 
Team profiel
Naam DE Mercedes
Oprichtingsdatum 1 jan 1930