Max Verstappen vond inhalen in 2016 'veel leuker'

Gepubliceerd op 24 apr 2018 08:54
image

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen vindt de huidige generatie Formule 1-auto's minder geschikt om te racen dan de vorige. De jonge Nederlander denkt dan ook weleens met weemoed terug aan het seizoen 2016, toen inhalen nog niet schier onmogelijk was. De bolides genereren sinds vorig seizoen veel meer downforce, maar dat is de actie op de baan niet ten goede gekomen.

Verstappen antwoordde in een interview met Verstappen.nl op de vraag of inhalen hem nu meer voldoening geeft: "Nee, ik vond het bijvoorbeeld in 2016 veel leuker. Je kon elkaar beter volgen en op de een of andere manier gaf het meer voldoening. Sinds 2017 is het een stuk moeilijker en minder leuk om echt tegen elkaar te racen. De remafstand is korter en het is gewoon zo moeilijk om elkaar te volgen. De auto kan ook vreemde bewegingen maken en opeens uitbreken."

De Nederlander is zelf al een paar keer slachtoffer geworden van dat soort 'vreemde bewegingen', waardoor de resultaten dit jaar nog wat achterblijven bij de verwachtingen. "Het gaat top, haha! Qua resultaat niet, maar de auto is wel goed. We komen nog wel wat tekort in de kwalificatie, maar in de races ziet het er goed uit. Tot nu toe hebben we om verschillende redenen niet de resultaten behaald die we wilden behalen, maar ik kijk nu wel uit naar Bakoe. Ik denk dat we daar wel een goede race kunnen hebben. We hebben bovendien nog achttien races voor de boeg, dus hopelijk verlopen die allemaal naar wens."

"De auto verkeert in een goede staat en ik denk dat deze op een stratencircuit nog meer tot zijn recht komt. Ik kijk er in ieder geval enorm naar uit!"



Reacties (32)
Avatar
Posts: 10175
Alleen nog even wachten op die 3e paddle zoals ze die ook bij Ferrari schijnen te hebben om met de turbo te kunnen spelen....gaat het inhalen ook een stuk beter.
Avatar
Posts: 727
3e paddle? Turbo? Bedoel je het regelen van de turbodruk? Want dat was er al in de jaren “80.
Avatar
Posts: 10175
Staat op RN 365....
Avatar
Posts: 619
Ja leuk stukje, men gaat er vanuit dat VetteL met de derde flipper de turbo kan regelen.
Heel leuke vinding van Ferrari.
Avatar
Posts: 7622
Ja joh ,ik heb ergens gelezen dat ferrari een geheime ingebouwde straalmotor hebben, niet verder vertellen hoor....
Avatar
Posts: 10175
Ach je reageert toch ook op wat er hier aan topics geplaatst worden dus wat is nou je punt?
Posts: 149
Raikonnen heeft de derde paddle niet op het stuur.
Avatar
Posts: 7622
Als je op elk gerucht gaat reageren kan je er wel een dagtaak van maken...
Avatar
Posts: 727
Kleine moeite om de link te plaatsen?

Maar als ik het commentaar lees komt het erop neer dat Ferrari se turbodruk kan regelen.

Iets wat heel gewoon is bij racewagens met turbo’s. De F1 wagens van vroeger met turbo’s hadden dat ook. Om tijdelijk extra power te hebben. Gebruikte teveel en te lang het maximale van de turbo”s dan ging de boel stuk.
Avatar
Posts: 10175
Wanneer je de moeite neemt om de comments te lezen zie je waar ik het heb gelezen.
NL alonso fan 24 apr 2018 11:090
Avatar
Posts: 10297
Ik had hem gisteren idd gezien.
 
NL Erwinnaar 24 apr 2018 09:180
Avatar
Posts: 4461
En de halo ook nog eens. Geen goed geluid. Teveel politiek. Tactische optochten zijn het als zo doorgaat. Dus even terug naar stuurmanskunsten.
Avatar
Posts: 7622
Gewoon sprinkler installaties invoeren en elk race-weekend gaan loten of die aangaat....
NL de-electro-techneut 24 apr 2018 09:330
Avatar
Posts: 232
Niet of maar wanneer bschuit
Gelijk in het begin halverwege of juist in de eindfase van de race
NL harry stotter 24 apr 2018 10:200
Avatar
Posts: 160
Denk toch dat die acties op Hamilton en Vettel in 2016 ook niet gelukt waren, dat heeft niet zo veel met de auto van doen.
 
Posts: 109
niet schier onmogelijk....
 
Avatar
Posts: 2744
Snap ik, toen lieten collega coureurs zich nog door hem verrassen.
Dat is anno 2018 even iets anders.
NL kingcreole 24 apr 2018 10:05+1
Avatar
Posts: 776
Zo denk ik ook...het is voor die anderen een prestatie om Max achter zich te houden..een wedstrijd binnen een wedstrijd
NL Erwinnaar 24 apr 2018 13:380
Avatar
Posts: 4461
Wat houd je avatar in @ Politik vroeg ik me af.
Avatar
Posts: 2744
@Erwinnaar, dat is het logo van de Amerikaanse punk-rock groep Bad Religion. Het belichaamt het idee dat wanneer je niet een bepaald geloof hebt, er veel.minder oorlog of ruzie zou zijn. Niet persé religieus bedoeld en zeker niet bedoeld om mensen die wel een bepaald geloof hebben te kwetsen.
NL harry stotter 24 apr 2018 23:35+1
Avatar
Posts: 160
En goeie rock, vaak gezien v=qf_g3bdzfe4
 
Avatar
Posts: 617
Ik zou haast zeggen dat we weer terug moeten naar de breedte van 1.80m, maar dat is minder mooi.
Waarom verbreden ze de banen niet?
NL Erwinnaar 24 apr 2018 10:170
Avatar
Posts: 4461
Zei Ricciardo laatst ook inderdaad. Formaat F2 is mooi maar dan met vele meer paardenkrachten. Lichte smallere wagens die nerveus zijn waar de rijder een ware temmer is. 650 kilo inclusief rijder minimaal na de finish.1x tanken maximaal. Kwali zo licht mogelijk maar op zondag vanaf nul dus zie maar met hoeveel kilo benzine en welke banden je start. Zoiets.
 
Posts: 1545
het is juist leuker, in 2016 was het niet echt een inhaalactie (kunst, meer er voorbij rijden,)
 
NL josdaboss 24 apr 2018 11:00+1
Avatar
Posts: 144
Vraag me af waarom het Ricciardo dan wel lukt..
Avatar
Posts: 881
Het lukt Ricciardo ook niet echt. Ja leuk Shanghai op andere banden, maar in de eerste stint rijdt iedereen 2 sec van elkaar vandaan ;p
NL josdaboss 24 apr 2018 13:000
Avatar
Posts: 144
@ERWIN93 Vorig jaar ook? Tevens had Max dezelfde banden als Ricciardo
NL Freek-Willem 24 apr 2018 16:12+1
Avatar
Posts: 1154
Max heeft meer mensen ingehaald dan Ric in Shanghai volgens mij. Hamilton volgens mij zelfs 3,5 keer ;-)
 
NL schwantz34 24 apr 2018 14:15+1
Avatar
Posts: 11356
Het racen is er niet beter op geworden met de nieuwe auto's, de vuile lucht die er van afkomt is niet te harden.
 
NL zoirritantisda 24 apr 2018 16:120
Posts: 150
zou ik ook zeggen als ik dit jaar alleen maar overal tegenaan bots
 
NL Raikkonen-FAN 24 apr 2018 16:410
Avatar
Posts: 10087
Ricciardo lijkt de enige te zijn die het ook met de huidige generatie autos kan!
 
BE Ernie5335 24 apr 2018 17:560
Avatar
Posts: 1381
Ja, met deze auto's inhalen is .u. met peren :(
 

US
        Grand Prix van de VS
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
20:10 - 22:10
 
 
Snelste ronde
20:10 - 22:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
20:00 - 21:00
 
 
Kwalificatie
23:00 - 00:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
17:00 - 18:30
 
 
Vrije training 2
21:00 - 22:30
 
 
 
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (21)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco