Leclerc: "Ericsson erg snel en hij maakt het me moeilijk"

Gepubliceerd op 23 apr 2018 12:45
image

Sauber-coureur Charles Leclerc heeft een goed woordje gedaan voor teamgenoot Marcus Ericsson. De Zweed staat niet te boek als het grootste talent op de Formule 1-grid, maar hij is beter dan menigeen denkt, aldus Leclerc. De regerend Formule 2-kampioen heeft in ieder geval vooralsnog grote moeite om zijn stalgenoot voor te blijven.

Leclerc deelde aan Speed Week mede: "Marcus is echt een goede coureur. Hij heeft bij de buitenwacht een slechte reputatie, maar ik vind dat hij dat niet verdient. Ericsson is erg snel en hij maakt het me moeilijk. Ik kan veel van hem leren en ik hoop dat dit voorlopig zo blijft."

Ericsson voelde zich gevleid en deelde op zijn beurt ook een compliment uit aan Leclerc. Hij noemde de jonge Monegask de beste teamgenoot waar hij tot nu toe mee gereden heeft. "Charles is ontzettend snel, echt heel snel, maar ik heb het gevoel dat ik mezelf verbeterd heb."

Een deel van zijn geheim schuilt in het dieet dat hij afgelopen winter gevolgd heeft, waardoor hij wat overtollige kilo's is kwijtgeraakt. Ericsson: "Ik heb mijn gewicht altijd als nadeel gehad. Dat is moeilijk, want je vertelt het de mensen wel, maar ze hebben daar bij het beoordelen van de resultaten toch geen oog voor. Ik zie dit seizoen als een mooie kans om te laten zien wat ik kan en hoe ik me als coureur ontwikkeld heb."



Reacties (32)
NL PKracing 23 apr 2018 12:49+1
Posts: 372
Ericsson???? Really?
Dan keldert de marktwaarde van Leclerc in mijn ogen ook wel. Jammer
NL mjollnir 23 apr 2018 12:52+2
Avatar
Posts: 754
Zeker. Ik denk dat de meeste mensen veel te simpel denken over racen en wat er bij komt kijken. Er zijn coureurs zat die met hardwerken en iets minder talent betere prestaties behalen dan grotere talenten. Echt slechte coureurs rijden tegenwoordig niet meer rond in de f1.
GB zoefroef 23 apr 2018 14:32+1
Avatar
Posts: 457
Hoe moet je stroll dan benoemen?
Avatar
Posts: 238
Dat zegt meer over Leclerc,dan over Ericsson.Jammer dit weer..!
 
ES Darlos Cainz 23 apr 2018 13:02+3
Avatar
Posts: 4484
Ik ben één van die figuren die Ericsson de afgelopen jaren hier heeft lopen afbranden. Ik geef echter toe dat Ericsson in 2018 zeer goed bezig is met als hoogtepunt die 9e plek in Bahrein. Op dit moment rijd hij Leclerc naar huis en dit hadden er maar weinigen hier, inclusief ik, verwacht.
Respect dus voor Marcus, hopelijk kan hij nog meer progressie laten zien...in de voetsporen van Ronnie Peterson treden zal echter teveel gevraagd zijn schat ik zo in :)
NL Senninha1981 23 apr 2018 13:10+3
Avatar
Posts: 887
Ook ik moet toegeven dat ik dit niet had zien aankomen. Had echt verwacht dat Ericsson naar huis gereden zou worden.
Avatar
Posts: 407
Ik heb het idee dat iedereen juist heel veel van Leclerc verwacht, en een beetje over het hoofd ziet hoe groot de stap is tussen F2 en F1.
NL Maxiaans 23 apr 2018 13:30+2
Avatar
Posts: 4899
Laatst nog zei een coureur dat hij het als een shock ervaarde om voor het eerst in een Formule 1 auto te rijden.. en die had zelf geen F2 ervaring maar kwam uit de F3.

Wat ik begreep van Stoffel is de manier van het aanremmen heel anders dan een F2 auto,
een F2 is meer stop and go terwijl een F1 een meer vloeiende beweging moet hebben.
Was geloof ik al eens een artikel over.
NL Pietje Bell 23 apr 2018 13:42+1
Posts: 2770
De stap van F2 naar F1 is idd erg groot.
Als de F2 meer stop and go is, zou dit circuit wel eens heel gunstig
kunnen zijn voor Leclerc. Ben benieuwd.
NL Erwinnaar 23 apr 2018 14:12+2
Avatar
Posts: 4026
Heb als één van de weinigen hier altijd wél een zwak gehad en wél enig talent van ERI verdedigd.

En Olav; kom er maar in hoor, pannenkoek.........sportief van jullie beste forummers om jullie enig ongenoegen terug te nemen.
Avatar
Posts: 4899
We gaan het zien @PietjeBell!
NL Billgates307 23 apr 2018 15:540
Avatar
Posts: 4593
Laten we eerlijk blijven aub.
Tot eind 2017 was het een regen aan fouten van onze Zweedse vrind. De opleving van dit jaar is wel knap. Maar dan moet hij zo blijven presteren imo. Dus zonder die domme fouten.
Vind het ook een vreemd verhaal trouwens dat hij dit seizoen opeens 5 kilo lichter is tov voorgaande seizoen. Misschien was Marcus echt bang van Leclerc.
NL Billgates307 23 apr 2018 16:340
Avatar
Posts: 4593
Lekker hapje trouwens @Maxiaans ;-)
Avatar
Posts: 4899
Wel hé, een lekker burgertje gaat er wel in @Bill..:)
NL TylaHunter 23 apr 2018 18:47+1
Avatar
Posts: 861
Feit is wel dat andere teams een minder hoge pet ophebben van Ericsson dan Sauber... Hierdoor keldert je eigen waarde zoals bijvoorbeeld bij Nasr gebeurde in de strijd om het Williams zitje en Wehrlein in de strijd om elk overgebleven zitje.

Ik heb ook Ericsson veel afgebrand, maar de auto ligt hem blijkbaar en ik ben zeker iemand die gelooft in dat hard werken en veel ervaring (inmiddels toch al 5 seizoenen) opdoen loont
 
Avatar
Posts: 2827
Hoe zou hij dan voor de dag komen mrt een echt topper naast zich....??
 
Avatar
Posts: 557
Teleurstellend tot nu toe. Maar hij rijdt wel tegen een iets meer ervaren teamgenoot en het klopt dat dat je tijd kan kosten.
Maar persoonlijk gezien had ik meer van Leclerc verwacht. In de F2 kon hij hard stampen. Het lijkt alsof de auto of misschien wel de huidige F1 spec niet heel goed bij zijn rijdstijl past.
Avatar
Posts: 4899
Lol, schijnen alle F2 jongens last van te hebben...;)
NL neppatsrev 23 apr 2018 16:02+4
Avatar
Posts: 1701
Wat is dat ongeduldige toch, laat hem even wennen, die jongen heeft net zulke grote stappen genomen als Max, een stapje meer misschien, maar hij rijdt ook nog een in een matige wagen. Geef die jongen even de tijd.
Avatar
Posts: 3352
Ene wiens naam je niet mag noemen hier, Reed gelijk uitmuntend.
NL schwantz34 23 apr 2018 18:240
Avatar
Posts: 8749
@Roy Die auto's waren toen ook een stuk makkelijker te rijden dan de huidige voor jeweetwel.
NL Baksteen 23 apr 2018 18:54+1
Avatar
Posts: 557
@NEPPASTREV

Dat is waar, we zijn pas 3 races verder. Ik denk dat zijn afgelopen race in China nog teveel in mijn gedachten aanwezig was. Als F1 kijker geef ik hem sowieso heel 2018 om te laten zien wat hij kan. Ben benieuwd hoe ver hij kan komen. Wel prachtig om te zien dat de huidige F1 auto's geen 'walk in the park' meer zijn.
 
NL Rogier hier 23 apr 2018 13:49+1
Avatar
Posts: 2367
Ik vind LeClerc opeens erg veel als Carlos Sainz klinken...
 
NL Nino Farina 23 apr 2018 14:250
Avatar
Posts: 465
Leclerc heeft nog wat tijd nodig om zich aan te passen. Ik verwacht dat hij het tweede deel van 2018 structureel sneller is dan Ericsson. Je teamgenoot ophemelen is zowel bij verlies als winst vooral iets om je eigen prestatie mee op te poetsen.
Avatar
Posts: 1286
We zullen het zien, voorspellingen van mensen hier zijn meestal verkeerd.
NL Billgates307 23 apr 2018 16:36+1
Avatar
Posts: 4593
@SanderF1,

Gelukkig zijn het mensen.....
NL neppatsrev 23 apr 2018 17:110
Avatar
Posts: 1701
kipvleugeltjes @Bill, lekker man!
NL neppatsrev 23 apr 2018 17:120
Avatar
Posts: 1701
ehh 1500, ik verdien wel een schoteltje..
 
Avatar
Posts: 391
Een langzame ontwikkeling is ook vooruitgang. Medio zomer nog maar eens de balans opmaken. Dan weten we of Charles tegenvalt, of dat Marcus zijn lek gevonden heeft
NL TylaHunter 23 apr 2018 18:520
Avatar
Posts: 861
Je ziet t ook wel eens in andere sporten zoals MotoGP waar Lorenzo er direct in zijn eerste seizoen stond en Dovizioso er 8 jaar over doet om een constante topper te zijn.

Leclerc schrijf ik daarom ook nog lang niet af.
 
Avatar
Posts: 115
Ericsson is gewoon een harde werker en goed coureur.
Bovendien zeer symphatieke vent.
 
NL M@ximumOverdrive 24 apr 2018 06:040
Avatar
Posts: 354
@zoefroef

Stroll is ook niet echt slecht en kan heus wel n potje sturen , alleen is de jongen een jaartje of 2 te vroeg gekomen en zo eigenwijs als t maar zijn kan , wat hem op lange termijn gaat tegenwerken
 

MC
        Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
15:10 - 17:10
 
 
Snelste ronde
15:10 - 17:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
12:00 - 13:00
 
 
Kwalificatie
15:00 - 16:00
 
 
Donderdag Weather image
Vrije training 1
11:00 - 12:30
 
 
Vrije training 2
15:00 - 16:30
 
 
 
Geef je mening
Wie was schuldig aan de aanrijding tussen beide Red Bull-coureurs in Bakoe?





Coureursprofiel
Naam SE Marcus Ericsson
Actief Als Sauber Coureur in Formule 1
Geboortedatum 2 sep 1990 (27)
Gewicht 63 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Kumla