WEC kostte Robert Kubica te veel tijd: "Wel jammer van Le Mans"

Gepubliceerd op 22 apr 2018 09:25
image

Robert Kubica besloot zich dit jaar uitsluitend te richten op zijn rol als test- en reservecoureur bij het team van Williams Racing en het World Endurance Championship te laten voor wat het is. Kubica geeft nu aan Autosport.com meer inzage in die beslissing.

Veel van huis

Kubica: "Het belangrijkste was het gebrek aan tijd en uiteindelijk heb ik het ook vrij druk bij Williams. Het was wel mogelijk om het te doen, maar het zou betekenen dat ik in vijf maanden tijd maar acht dagen thuis zou zijn." 

Kubica bestrijdt dat het iets te maken heeft met zijn fysieke conditie en problemen met zijn armblessure als gevolg van een zware rallycrash. "Ik denk dat het gewoon teveel zou worden. Het is beter om je te concentreren op één ding en dat goed te doen, dan twee zaken waarbij je het risico loopt die dan allebei niet goed genoeg te doen. Het is jammer dat ik Le Mans niet kan rijden, maar uiteindelijk heb ik besloten mij op Williams te concentreren."



NL neppatsrev 22 apr 2018 11:200
Avatar
Posts: 3739
Hoe druk heb je het als testrijder? Hij mag 7 keer een test doen. Of is het meer: hoe druk maak je het voor jezelf als testrijder. Of zou de arm toch een rol spelen? WEC is loodzwaar en ik kan me voorstellen dat dat met zijn handicap toch te veel is. Al zegt hij van niet, maar dat is logisch, dat zal hij nooit zeggen..
BE donshere 22 apr 2018 12:22+1
Avatar
Posts: 1126
Behoorlijk druk naar mijn mening. Continue data verzamelen en overleggen met engineers, veel simulatorwerk om die data te checken en correleren, constant setup verbeteringen en bandenstrategiëen zoeken. Alle meetings bijwonen ..
BE donshere 22 apr 2018 12:24+2
Avatar
Posts: 1126
Ik denk ook dat hij denkt z'n kansen op een F1 zitje te verhogen door fulltime op F1 te concentreren. + dat hij veel bij kan leren over de wagens die inmiddels compleet anders zijn dan de tijd toen hij er reed.
NL Getuige X 22 apr 2018 15:57+1
Posts: 2059
Sorry hoor maar als je je er een klein beetje in verdiept dan weet je dat hij ook simulator werk doet en als 3e rijder bij iedere gp aanwezig is.
NL neppatsrev 22 apr 2018 16:010
Avatar
Posts: 3739
Nouja, Alonso doet er wel wat meer bij maar ik gebruik de vraagtekens niet voor niets. Wellicht is dit voor hem van groter belang dan een WEC.
 
Avatar
Posts: 512
Ja,kun je racen en dan sla je het aanbod af.... alleen omdat je te druk bent?
In zijn situatie zou ik alles aanpakken wat mij aangeboden werd en helemaal WEC!
Daar zit meer achter dat kan niet anders..... Ziet hij nog ergens een mogelijkheid om tijdens het seizoen in te stappen?
 
NL Andre Janssen 22 apr 2018 12:210
Avatar
Posts: 434
Als testrijder heb je het denk ik niet zo extreem druk, maar hij is ook reservecoureur en dan zal je toch ook het hele circus mee moeten reizen, en da's wel wel veuuuuul hoor.
Avatar
Posts: 3642
maar waarom kan Alonso dan wel alles races in het WEC rijden?
NL Pietje Bell 22 apr 2018 14:320
Posts: 4476
Alonso hoeft tijdens die vijf maanden helemaal niet thuis te zijn,
want zijn vriendin gaat overal mee naar toe, want dat hebben ze
afgesproken voordat hij tekende. ;-)
 

AE
        Grand Prix van Abu Dhabi
Lokale tijd
Geef je mening
Welk team wordt in 2019 'best of the rest'?










Coureursprofiel
Naam PL Robert Kubica
Actief Als Williams Reservecoureur in Formule 1
Geboortedatum 7 dec 1984 (34)
Gewicht 72 kg
Lengte 1,83m
Woonplaats