Progressie Lance Stroll met het blote oog niet waarneembaar

Gepubliceerd op 18 apr 2018 11:33
image

Lance Stroll bevindt zich in een moeilijke situatie. De jonge Canadees had gehoopt dat hij na zijn debuutseizoen door kon pakken en zijn vorig jaar vergaarde ervaring nu om zou kunnen zetten in betere resultaten. Niets is minder waar; de Williams FW41 is niet vooruit te branden en dat maakt het lastig om vast te stellen of Stroll beter is dan in 2017.

Zelf is hij overtuigd van wel, net zoals de mensen om hem heen daarvan overtuigd zijn. Stroll: "De mensen die het moeten weten, weten dat ik progressie heb geboekt. Voor het grote publiek is de Formule 1 een sport waarbij je vooral afhankelijk bent van je materiaal. Dat is geen geheim. Dat geldt voor elke coureur. Neem Fernando Alonso als het perfecte voorbeeld; een tweevoudig kampioen die nu ook niet in Q3 terecht komt. Het is de aard van de sport, daar kan ik niks aan veranderen."

"Het enige dat ik kan doen is elk weekend het maximale uit mezelf naar boven halen en elke keer dat ik in de auto zit werken aan mijn zwakke plekken en voortborduren op mijn sterke punten. Zoals gezegd, de mensen die het moeten weten, de mensen binnen het team en om me heen, weten dat ik vooruitgang heb geboekt. Dat is uiteindelijk wat telt. De rest heb ik niet in de hand."



Reacties (36)
NL Need5Speed 18 apr 2018 11:37+3
Avatar
Posts: 1335
Iedereen is zo goed als zijn laatate race.
De volgende is Bakoe. Als hij het daar beter doet dan vorig jaar klaagt niemand meer :)
Avatar
Posts: 2937
Hahaha... Ik durf wel een weddenschap aan..... ;)
NL FerrariRules 18 apr 2018 22:500
Avatar
Posts: 2594
Ja als hem dat lukt. Dan is hij een echte topper... lol
 
Posts: 73
Daarom stond je ook achter rookie Sirotkin in de quali, en eindig je nog geen 2 seconden voor hem in de race... Vooruitgang.... laat me niet lachen...
NL Orange lion gives you wings 18 apr 2018 16:250
Avatar
Posts: 368
Ja maar de mensen in het team zeggen dat hij gegroeid is qua coureur !!! Wie betaald er bij Williams eigenlijk de rekeningen op het moment ?..............uhhhhh ..............oeps.
 
Avatar
Posts: 6092
Het miskend talent ,Doctorandus vijfje...
 
ES Darlos Cainz 18 apr 2018 11:42+1
Avatar
Posts: 4484
Alleen al om deze titel moet ik grinniken :)
 
NL F1Fan1993 18 apr 2018 11:430
Posts: 2625
Rookie Sirotkin doet anders niet voor hem onder.
 
NL Wastegate 18 apr 2018 11:440
Avatar
Posts: 339
Vergrootglas van Max lenen?
 
NL schwantz34 18 apr 2018 11:440
Avatar
Posts: 8749
Kom er maar in Sjakie ;)
 
Avatar
Posts: 4286
Lance zijn grootste fout was om te denken dat hij net zo goed was als Max en ook wel eventjes op zeer jonge leeftijd met succes zou kunnen debuteren in de F1. Kijk maar eens naar een Lecrerc die echt veel verder was qua ervaring dan Lance, het is best lastig om op jonge leeftijd zo’n grote overstap te maken.

Lance is teveel in zichzelf gaan geloven door zijn F2 titel, maar heeft daarbij uit het oog verloren dat hij die titel enigszins oneerlijk heeft gewonnen door teamgenoten die in dienst reden van Lance, extra windtunnel werk, simulatie tijd en zelfs extra prive testen om Lance en zijn wagen veel beter voor te bereiden op de races dan de concurentie.

Nu in de F1 proberen Lance en zijn vader het weer bij Williams en hebben ze er op aangedrongen dat de in hun ogen zwakkere Sirotkin naast Lance zou komen te rijden zodat Lance mooie sier zou kunnen maken, maar daarbij hebben ze niet goed ingeschat dat als Williams een lastig af te stellen wagen zou bouwen het door 2 zeer onervaren coureurs heel moeilijk is om het team er bij te helpen de wagen in de juiste richting te laten ontwikkelen. Dat Sirotkin nu ook nog eens Lance tegenwicht kan bieden na slechts een paar GP’s is helemaal een tegenvaller voor de familie Stroll.

Ik denk dat Lance nog wel een paar jaar stoeltjes mag kopen in de F1, maar dat hij door zijn mislukte te vroege F1 debuut nu al een image heeft dat topteams er van weerhoud om hem ooit nog als een serieuze kandidaat te zien.
Avatar
Posts: 31
Welke F2 Titel? Stroll heeft alleen Euro F3 Series gereden bij Prema. Daar wel de Titel gepakt.
Avatar
Posts: 2937
Hij heeft toch ook nog een jaar in de simulator en zelfs op het circuit kunnen testen met de Williams??? Ook niet de nieuwste Williams, maar hij heeft meer testkilometers kunnen maken dan elke andere rookie..... En dan nog kan hij het niet bijbenen.... Hij is gewoon een passant en in zijn geval kan hij iets langer blijven hangen vanwege de eindeloos diepe zakken van papa.....
Posts: 512
Lance kan door z'n jonge leeftijd nog niet definitief afgeschreven worden. Ben wel bang dat z'n pa nog jaren stoeltjes moet kopen en alleen bij bijzondere progressie ontstaan er ooit mogelijkheden bij topteams.
Avatar
Posts: 4286
Klopt f3 titel
 
Posts: 512
Brilletje nodig?

Aantal plaatsen winst na 1 ronde:

China

6 Stroll
2 Verstappen
2 Alonso
1 Zes andere rijders

Bahrein

5 Stroll
4 Alonso
4 Verstappen
3 Ericsson
2 Leclerc
1 Bottas
1 Ocon
NL hondamp4/4 18 apr 2018 12:060
Avatar
Posts: 873
Scheelt ook wel natuurlijk dat hij meestal vanaf de laatste startrij vertrekt.
Voor Vettel en Hamilton wordt dit een beetje lastig.
NL TylaHunter 18 apr 2018 13:100
Avatar
Posts: 861
je moet: mogelijke plaats winsten gedeeld door daadwerkelijke winst plekken pakken en dan dat percentage... veel eerlijker.
Posts: 512
Stroll rijdt er toch 5-6 voorbij, ofwel 25% van het hele F1 veld. Dat doet dus niemand op de 2e helft van de grid hem na.

Ik beweer ook niet dat hij beter is dan Hamilton of Vettel, maar het valt mij op en Stroll's startkwaliteiten zijn dus wel degelijk aan het verbeteren. Dus de titel van dit stuk is wat overdreven.
 
Posts: 512
In de kolom rechts naast de reacties staat dit bij Lance Stroll:

"2 leden hebben deze coureur als favoriet"

Heel benieuwd wie dat zijn 😜
NL Tinus Tussengas 18 apr 2018 12:23+6
Avatar
Posts: 398
2 nep accounts van Dotan
Avatar
Posts: 776
Twee grappenmakers? :-)

Vraag me trouwens af wie die lijst bijhoudt? Zo staat Will Stevens er nog steeds bij maar een Max Chilton niet (beide ex-F1)

Zo staat Daniel de Jong in de lijst maar Robin Frijns niet.

Leuk idee om je favoriete coureur te kiezen maar als die er niet tussen staat dan wordt het lastig! :-)
NL Billgates307 18 apr 2018 13:010
Avatar
Posts: 4593
Wat is daar mis mee Rick F1?
Avatar
Posts: 2937
Z'n vader en z'n moeder..... Je verwacht het niet, maar die hebben hier ook een account ;)
Posts: 512
@BillGates307
Niks mis mee, maar het zijn er niet veel. Dus ben ik nieuwsgierig.
 
Posts: 5715
dat is omdat het er niet is... het gaat eerder achteruit...
 
Avatar
Posts: 457
Hij mist zijn gewaardeerde collega massa meer dan hij wil toegeven, massa stelde de auto toch altijd Mooi af, hier maakte droll altijd dapper gebruik, ik vermoed dat de Williams minder slecht is dan droll beweert.
 
Avatar
Posts: 559
Maar de gps data laat een goede racepace zien!
 
NL Krombacher 18 apr 2018 12:350
Posts: 92
Met een trui aan ook niet.
 
Avatar
Posts: 815
Ik zeg ook altijd tegen mijn leidinggevende dat mijn progressie niet met het blote oog waarneembaar is. Is toch normaal ;)
 
Posts: 2112
Wie zegt nou dat de FW41 niet vooruit te branden is? Zeer waarschijnlijk is die auto met dit rijdersduo niet vooruit te branden, al vind ik wel dat Sirotkin progressie boekt..
Maar aan Lance ligt het niet, die geeft zichzelf nu wel een 9+ waarschijnlijk.
 
Avatar
Posts: 1162
zowel Stroll als Williams zijn niet waar te nemen op de baan momenteel
 
NL Nino Farina 18 apr 2018 15:250
Avatar
Posts: 465
Ik vind Stroll nog zo slecht niet. Heeft best talent. Maar hij lijkt te communiceren dat hij er ook niks aan kan doen want de auto is niet goed. Ook zegt hij dat het grote publiek domoren zijn. Maar een groot deel van de fans zijn niet achterlijk. Dit doet hij niet handig.
Posts: 365
Waarom is die auto k*t? Luisteren de engineers en ontwerpers niet genoeg naar de input van de rijders?
Oh, en waarom is het gat met Sirotkin zo klein? Ik meende dat hij ook geen hoogvlieger was?
 
Posts: 36
Je teamgenoot laten verbleken zou een goed signaal zijn van je kwaliteiten.
 
Posts: 365
Kun je nagaan, zijn progressie gaat zo bloedsnel dat je het niet eens meer ziet.

Sterker nog, als je de progressie van Stroll vertraagd afspeelt hoor je enkel een vervorming van het licht en zie je het geluid opgerekt worden.
Echt waar.
 

MC
        Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
15:10 - 17:10
 
 
Snelste ronde
15:10 - 17:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
12:00 - 13:00
 
 
Kwalificatie
15:00 - 16:00
 
 
Donderdag Weather image
Vrije training 1
11:00 - 12:30
 
 
Vrije training 2
15:00 - 16:30
 
 
 
Geef je mening
Wie was schuldig aan de aanrijding tussen beide Red Bull-coureurs in Bakoe?





Coureursprofiel
Naam CA Lance Stroll
Actief Als Williams Coureur in Formule 1
Geboortedatum 29 okt 1998 (19)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Genève