Doornbos: "Max zit even in de hoek waar de klappen vallen"

Gepubliceerd op 17 apr 2018 10:36
image

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen krijgt op dit moment veel over zich heen nadat hij tijdens de Chinese Grand Prix een inschattingsfout maakte en Ferrari-rijder Sebastian Vettel aantikte. De jonge Nederlander weet zelf maar al te goed dat hij onnodig in de fout is gegaan in China. Hij zal even flink balen, maar het is zaak om hiervan te leren en sterker terug te komen.

Dat schrijft Ziggo Sport-analist Robert Doornbos in zijn column. "Het had een 1-2 kunnen zijn voor het team van Red Bull Racing. Maar geloof me, Max weet als geen ander dat hij het hier zelf heeft laten liggen en voelt zich superslecht. Zelf fouten maken en je teamgenoot fenomenaal zien winnen. Er is niets ergers. Heel pijnlijk. Hij zit nu in de hoek waar de klappen vallen. Zeker na de race in Bahrein van vorige week, maar ik vind dat je dat niet kunt vergelijken met wat er in China gebeurde."

"Bij Sebastian Vettel had hij opnieuw last van de gretigheid om te snel naar voren te willen gaan. Natuurlijk gaat het in een split second en ziet hij een gaatje, maar met nog vijftien ronden te gaan, had hij makkelijk nog op betere kansen kunnen wachten. Het was Max zijn fout. Met wind mee blokkeert hij zijn banden en gaat hij de side-pod in. Hij is er ook terecht voor gestraft. Klaar."

"Tegelijkertijd gaat ook echt om hele fijne marges. In de eerste rondes deed Max echt hele goede dingen toen hij Kimi Raikkonen en Lewis Hamilton buitenom voorbij ging en ook Daniel Ricciardo heeft in zijn weergaloze opmars geflirt met een touché. Valtteri Bottas heeft toegegeven dat hij Ricciardo liet leven op het moment dat hij voorbij kwam. Het luistert echt heel nauw."

"Maar goed. Max kan er alleen maar van leren. Ze hebben hem bij Red Bull gekozen om wie hij is en om wat hij kan, maar Helmut Marko en zijn vader zullen hem heel duidelijk maken dat er ook bepaalde prestaties en verplichtingen worden verwacht als je bij een topteam rijdt. Natuurlijk steunt het team hem, maar hij moet hier wel uit komen en daar heb ik ook alle vertrouwen in."



Reacties (30)
NL V10lover 17 apr 2018 10:56+1
Avatar
Posts: 202
Halverwege het seizoen tijdens de zomerstop maar eens zien hoe de verhoudingen liggen en vrijwel zeker zal Ricciardo weer de meeste WK punten hebben verzameld voor Red Bull en hopelijk liggen ze niet al te ver achter op de beide Ferrari's en Mercedessen
Avatar
Posts: 492
maar daadwerkelijk alleen naar voren rijden op eigen kracht en punten scoren zonder te profiteren van fouten bij anderen dat hebben we nog neit zien gebeuren.
Avatar
Posts: 408
@Droopz, kan je die verder uitleggen? Ik heb Max niemand die voor Ricciardo reed van de baan zien rijden hoor? Dan heeft Ricciardo toch op eigen kracht zich van P6 naar P1 gereden?
Avatar
Posts: 6527
Volgens mij Ging Max toch in de eerste ronde van P5 naar P3 op eigen kracht @Droopz?
NL johan_sb2 17 apr 2018 11:190
Posts: 311
@droopz dat is precies wat ik ric wel heb zien doen
Posts: 783
"vrijwel zeker zal Ricciardo weer de meeste WK punten hebben verzameld "

Dat is uitgaan van aanhoudende ongeluk/foutjes bij Verstappen, op basis van pace is Max, zoals ook verleden jaar sneller dan Ricciardo. Mensen vergeten dat het binnen F1 allemaal erg marginaal is... had Lewis iets meer ruimte gegeven in Bahrein en Bottas in China dan had er allemaal heel ander uit gezien.

Ik ga er vanuit dat Max hiervan leert, zijn agressie behoud maar iets berekender te werk gaat. Gata dat goed dan en de betrouwbaarheid speelt gene parten dan gaat Ricciardo het lastig(er) krijgen
NL SCHOUTEN RACING FAN 17 apr 2018 11:490
Avatar
Posts: 2563
Ja riciardo is nu de nr 1 rijder niet gek dat je dan verwacht meer punten te krijgen. De kritiek op.max is en was teveel en onterecht het resultaat een tamme max . Criticasters winnen. Nu nog even 100 jaar wachten op de volgende nederlander in de f1
Posts: 512
Ricciardo heeft geen fout gemaakt toen hij veel snellere banden dan de andere had.

Geen fouten maken is erg belangrijk. Maar ik zie hem nooit uitblinken als de auto niet sneller is:
- Geen onverwachte inhaalactie (zonder DRS)
- Zelden briljante starts
- Nooit een uitblinker in de regen

Ricciardo heeft wel een heel hoog basis niveau door degelijke kwalificaties en degelijke races. Daarmee heeft hij dus het ideale 2e rijder profiel.

Van een 1e rijder verwacht je dat hij wel het verschil kan maken als de auto dat niet kan.
NL Cherokee 17 apr 2018 12:03+4
Avatar
Posts: 887
Sorry Rick F1, maar Ricciardo is echt geen ideale 2e rijder. En inhalen is een van zijn specialiteiten, hij doet dat elke keer weer op een manier dat de tegenstander echt niets meer kan doen. Daniel is een absolute topper die snel is, overzicht heeft en de rust bewaart.
Ik denk ook dat Max ietsje sneller is in de basis, maar hij is nog lang zo constant niet. Op dit moment is Ricciardo over het geheel gezien nog steeds de betere, completere coureur.
Als Max die constantheid ook voor elkaar krijgt kan hij beter worden dan Daniel, dat denk ik ook wel. Maar nu nog niet.
NL Supersoft 17 apr 2018 12:04+1
Avatar
Posts: 339
@RickF1: RIC heeft een Ferrari (weet niet of het VET of RAI was) ingehaald zonder DRS en puur vanuit de slipstream. Ik vond het een knappe actie.

Denk trouwens niet dat hij tweede rijder is.
NL TheStijg 17 apr 2018 12:06+1
Avatar
Posts: 262
@SCHOUTEN RACING FAN. Waarom is RIC de nr 1? De rest begrijp ik eigenlijk ook niet helemaal. Kun je dat uitleggen?
Avatar
Posts: 6527
@Schouten zit even in een dipje jongens, hij heeft er geen vertrouwen meer in.;)
Posts: 512
@Cherokee @Supersoft
Jullie hebben wel een kern van waarheid, maar...

Is hij beter dan Vettel? Is hij beter dan Kimi (die bijna weer pole reed en die je nooit hoort klagen over z'n rol als 2e man)? Is hij beter dan Hamilton? Is hij beter dan Alonso? Als het antwoord op al die vragen "nee" is, dan heeft hij gezien zijn leeftijd geen kans meer om als eerste rijder bij een topteam te belanden.

Kan Ricciardo geen wereldkampioen? Jawel, maar dan moet het mee zitten net zoals het afgelopen weekend mee zat.
NL brabham-bt50 17 apr 2018 12:46+3
Avatar
Posts: 7411
@Cherokee, die inhaalacties van m zijn gewoon do or die acties. Dat gaat een keer goed fout. Spectaculair is t wel, maar niet echt verfijnd.
BE Stoffelman 17 apr 2018 14:110
Avatar
Posts: 1527
@BRABHAM-BT50

Do or die acties zijn iets van de lagere klasse.
Daar leert een piloot hoe hij er mee om moet gaan.
Alleen Max zit in het F1, en daar wordt dat genadeloos afgestraft.

Het was veel beter geweest als hij ( Max) nu of volgend seizoen in het F1 was gekomen.
Echter is dit reeds zijn 4de seizoen.
De hoek waar de klappen vallen is door J. verstappen en RBR, met name Marko gemaakt voor Max.
Daardoor is het bijna onmogelijk voor Max om te strijden op minimaal twee fronten.
Op deze leeftijd worstel je meer met jezelf, process van volwassen worden.
Helaas werkt het aantal seizoenen dat ie al meedraait meer, tegen hem dan dat het hem helpt.
NL SCHOUTEN RACING FAN 17 apr 2018 21:270
Avatar
Posts: 2563
Haha rick wel vertrouwen op termijn maar voor nu os dit een flinke mokerslag
 
NL neppatsrev 17 apr 2018 11:220
Avatar
Posts: 1674
Oef, da's pijnlijk, is dat niet Meuermans, waar hij net een schikking van vele miljoenen mee heeft gemaakt? Zal Doornbos leuk vinden deze foto.
NL Soccer98 17 apr 2018 11:24+1
Posts: 677
Dat is Frits van Eerd.
NL schwantz34 17 apr 2018 11:260
Avatar
Posts: 8683
De grootstste dildo in de Doornbos speelgoed collectie heet de " Big Meurmans".
Avatar
Posts: 4621
Hij heeft toch niet geschikt met Meurmans? Volgens mij waren er nog juridische opties en was de strijd nog noet volledig gestreden.
NL Wouter666 17 apr 2018 11:310
Avatar
Posts: 1468
NL neppatsrev 17 apr 2018 11:370
Avatar
Posts: 1674
Jawel er is een schikking getroffen, Doornbos moet enkele miljoenen betalen
NL neppatsrev 17 apr 2018 11:390
Avatar
Posts: 1674
Vertelde hij nog in het voorprogramma Zondag...Paar ribben uit zijn lijf en hoopt dat Max nog 10 jaar blijft rijden zodat hij kan blijven presenteren. :)
Avatar
Posts: 2686
@neppratsev

Wat weet jij er nou van! In de media is niet vermeld wat de schikking precies inhoud: en die details zullen ook niet zomaar naar buiten gebracht worden.

De details en voorwaarden ken jij dus ook niet, of heb jij bij het treffen van die schikking ook aan tafel gezeten?

Betalen kun je op meerdere manieren interpreteren. Moet hij die miljoenen letterlijk geldelijk overmaken, of is dat anders geregeld? Daarvan weet jij net zo min als ik wat af, dus klets geen onzin over dingen waar je geen weet van hebt.
NL Pastor Maldonado 17 apr 2018 13:280
Avatar
Posts: 231
@SCHWANTZ34, de "Big Meurmans" is speciaal voor anaal gebruik, en eenmaal gebruikt dan krijgt dat "Meuren" ook een dubbele betekenis...
NL schwantz34 17 apr 2018 14:11+1
Avatar
Posts: 8683
Avatar
Posts: 2686
@pastor

Weet jij uit ervaring?
NL neppatsrev 17 apr 2018 15:250
Avatar
Posts: 1674
Niet zo bij de hand doen @Mijito. De eis was 10,5 miljoen, wat zal de schikking dan zijn? een paar ton? Reken maar dat het in de miljoenen loopt.
NL neppatsrev 17 apr 2018 15:290
Avatar
Posts: 1674
Maar waarschijnlijk heb jij het gemist om deze logische opsomming te maken. Hij had het over een paar ribben uit zijn lijf, en dat hij hoopt dat Max nog 10 jaar blijft rijden zodat hij kan blijven presenteren.. waar zal het dan om gaan, een heleboel dildo's?
 
Avatar
Posts: 385
Ricci wrijft in zijn handen, bij de gratie van het gestuntel van Max, kan hij zijn zelf opgelegde ambitie voor dit seizoen waarmaken. hij weet donders goed dat een geduldigde Max niet door hem verslagen kan worden. Dus geniet er nog even van Ricci! Ik ben bang dat je jouw momentum weer snel achterhaald zal zijn.
 

ES
        Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
Geef je mening
Wie was schuldig aan de aanrijding tussen beide Red Bull-coureurs in Bakoe?





Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (20)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco