Williams tevreden over werk van onervaren rijdersduo

Gepubliceerd op 17 apr 2018 08:54
image

Het team van Williams wuift de suggestie dat het dit seizoen nog niet loopt vanwege de jonge en onervaren line-up bestaande uit Lance Stroll en Sergey Sirotkin resoluut van de hand. De coureurs zijn niet verantwoordelijk voor de crisis waarin de Britse renstal verkeert, aldus technisch directeur Paddy Lowe. Op de rijders valt tot nu toe weinig aan te merken, het ligt aan de auto.

Althans, die boodschap draagt Lowe uit tegenover Russische media. De makkelijkste manier om de problemen op te lossen is door de menselijke factor uit te sluiten en tests in de fabriek uit te voeren, verklaarde hij. Lowe: "Wat ik daarmee bedoel is dat wanneer de auto bestuurd wordt door echte rijders, je rekening dient te houden met de persoonlijkheid van de coureurs. Elke coureur is anders en interpreteert de wagen op een andere manier."

"Onze huidige rijders zijn vrij onervaren, maar we zijn tevreden over hun werk en we hoeven ons geen enkele zorgen te maken om hun professionaliteit. Bovendien mogen we niet toestaan dat er nu aandacht uitgaat naar iets anders dan het feit dat wij een auto hebben gebouwd die niet goed genoeg is."

Het resultaat in China, met een veertiende en vijftiende plaats, was weer niet overdonderend, maar Lowe beschouwt het als een uitslag om op voort te borduren. Williams moet de komende maanden grote stappen gaan maken. "Ik kan er nog geen tijdspanne aan koppelen, maar wij zullen in de eerste seizoenshelft significante progressie gaan boeken."



Reacties (21)
NL Wouter666 17 apr 2018 08:58+2
Avatar
Posts: 1470
Onervaren rijdersduo: niet tevreden over het werk van ervaren Paddy Lowe.
 
Posts: 123
Hou toch op man Geld wolven. Als Williams zo door gaat kunnen ze beter stoppen.
NL Pastor Maldonado 17 apr 2018 11:080
Avatar
Posts: 231
als het nog lang zo doorgaat dan zal het vlug gebeurt zijn!!
Avatar
Posts: 2700
Ze gaan denk ik ook stoppen.

Ik heb sterk de indruk dat Claire het team niet lang voort zal laten bestaan als sir Frank eenmaal naar de hemel vertrokken is.
 
NL yblokdijk 17 apr 2018 09:120
Posts: 183
Het kon inderdaad niet beter. Wat een top start van het seizoen. Lekker een zootje punten al in de pocket. Niks meer aan doen zou ik zeggen.
 
Avatar
Posts: 4283
De wagen heeft een sterkere motor en meer punten downforce dan in 2017, dus daar ligt het niet aan.

Zelf denk ik dat de Williams niet goed gebalanceerd is en daarom heel moeilijk af te stellen is.

Nou bestaat inderdaad de kans dat hun coureurs de ervaring missen om dit samen met de engineers op te lossen, maar het kan ook zo zijn dat ook een ervaren topcoureur hier moeite mee zou hebben gehad. Het lullige voor Williams is doordat ze 2 van die onervaren knapen in hum wagen hebben, niet iedereen gelooft dat het niet aan de coureurs ligt. Vandaar dat de keuze voor Kubica beter was geweest, dan was die discussie vermeden.
 
Avatar
Posts: 850
De vraag is eigelijk of ze het ook eerlijk zouden zeggen als het bagger was.....
 
Avatar
Posts: 4624
Gezien Paddy’s voorliefde en gave om alles recht te lullen wat krom is heeft het Europese Centrum voor Erectie Stoornissen (ECES) hem een functie aangeboden.
Hij krijgt volledig uitbehandelde en opgegeven gevallen onder zich waarna hij zelfs de kromste penis recht mag lullen. Zo kan hij zijn gave ten dienste van de maatschappij aanwenden.
#God bless Paddy
#Love you Lowe
Posts: 512
Nee, dit zijn de aanmoedigende teksten voor Williams om de rug te rechten en de schouders eronder te zetten.
 
Posts: 5714
ugh sorry williams maar je kan niet meer serieus genomen worden...
 
NL Wingleader 17 apr 2018 09:350
Avatar
Posts: 1372
Hoe kun je nou tevreden zijn? Je staat stijf onderaan, waar je nog het 3e team was enkele jaren geleden. Zo jammer voor een historisch geweldig team.
Avatar
Posts: 2700
Nou, daar kun je natuurlijk heel tevreden mee zijn als je niet erg ambitieus (meer) bent.
 
Avatar
Posts: 76
Williams, een team rijk aan traditie en historische waarden, bedroog zijn eigen entiteit.

Hoe kan het toch dat ze zo'n terugval kenden met hun huidige wagen. En erger nog; welke filosofie hou je er op na om 2 zeer middelmatige coureurs te contracteren? Het is, Williams onwaardig en de weg naar de complete teloorgang werd hiermee ingezet.

Ik vindt dit zeer bitter want ik hem een diep respect voor deze privateer.
Verder kan ik niet geloven dat Frank Williams instemde met alle beslissingen die genomen werden. Ook al werd het beslissingsrecht overgedragen aan zijn dochter, hij zal best nog wel invloed hebben op de finale en strategische beslissingen.

Nogmaals, ze hadden op z'n minst 1 degelijke piloot moeten in dient nemen. Wehrlein was beschikbaar en bewees best snel en betrouwbaar te zijn.

Ze hadden meer gehad aan een Massa (die best wat snelheid verloor) maar die met zijn ervaring en in deze situatie mss een grotere bijdrage had kunnen leveren inzake ontwikkeling van de wagen.
NL Fly By Wire 17 apr 2018 10:190
Avatar
Posts: 1052
Of Massa haalde de laatste jaren ook gewoon het maximale uit een steeds slechter wordende auto. Of is dat een gave die altijd (ten onrechte) alleen aan Alonso wordt toegekend?

Nu de ervaring bij Williams compleet is weggevallen krijgt Stoll (die naar eigen zeggen niets aan Massa had) helemaal niets meer uit die wagen.Dat hij met een jaar ervaring nog slechter is dan Sirotkin had ik niet verwacht.
 
Avatar
Posts: 1021
Ze zullen best professioneel zijn, maar veel te onervaren en te weinig kwaliteit!
 
NL Marcooooo 17 apr 2018 10:130
Avatar
Posts: 337
"Althans, die boodschap draagt Lowe uit tegenover Russische media." Met name de "RUSSISCHE" media is hier het sleutelwoord. Denk dat Paddy zijn eigen hachje hier redt. Ik denk dat iedereen weet dat het duo vooral voor het geld is aangenomen en niet zozeer op basis van behaalde resultaten/talent. Ik denk daarentegen ook niet dat alles aan de rijders ligt, maar een deel zeker wel. Als zij niet 100% de juiste input kunnen geven en Williams heeft niet de middelen dan wordt het een lastig gevecht.
 
Posts: 1429
Misschien tijd om Felipe massa weer even in de simulator te zetten..

Sirotkin geef ik nog wel het voordeel van de twijfel, iets meer ervaring en wellicht kan hij Williams helpen vooruit te komen, Stroll.. nee die lijkt me niet echt verder te ontwikkelen, (maar maakt geen grote fouten meer
 
Posts: 512
Stroll weet wel wat starten is.
In Australië verloor hij nog een plekje in de 1e ronde, maar daarna:

Bahrein: 5 plaatsen winst na de 1e ronde (en 7 na de 2e ronde)
China: 6 plaatsen winst na de 1e ronde
NL Cherokee 17 apr 2018 11:49+1
Avatar
Posts: 891
Dat was mij ook al opgevallen ja. En hij maakt daarbij weinig of geen brokken. Inhalen kan ie dus wel moet ik toegeven.
Avatar
Posts: 408
Of concurrentie gaat aan de kant om brokken te voorkomen.
 
Avatar
Posts: 1068
Lowe doet wel erg z'n best om zichzelf wat wijs te maken.
 

ES
        Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
Geef je mening
Wie was schuldig aan de aanrijding tussen beide Red Bull-coureurs in Bakoe?





Coureursprofiel
Naam RU Sergey Sirotkin
Actief Als Williams Coureur in Formule 1
Geboortedatum 27 aug 1995 (22)
Gewicht 71 kg
Lengte 1,84m
Woonplaats