Tussenstand in de kwalificatieduels na drie races in 2018

Gepubliceerd op 16 apr 2018 13:15
image

Voor een Formule 1-coureur is zijn teamgenoot een van de belangrijkste graadmeters. De stalgenoot is namelijk de enige die in hetzelfde materiaal rijdt. Daarom hechten rijders ook veel waarde aan het interne teamduel. Hier een overzicht van de tussenstand in de kwalificatieduels na het derde Grand Prix-weekend in 2018, waarbij uitgegaan is van kwalificatiepositie exclusief eventuele gridstraffen.

Kwalificatieduels

Mercedes Lewis Hamilton 1-2 Valtteri Bottas
Ferrari Sebastian Vettel 2-1 Kimi Raikkonen
Red Bull Racing Daniel Ricciardo 1-2 Max Verstappen
Force India Sergio Perez 2-1 Esteban Ocon
Williams Lance Stroll 1-2 Sergey Sirotkin
Renault Nico Hülkenberg 3-0 Carlos Sainz
Scuderia Toro Rosso Pierre Gasly 1-2 Brendon Hartley
Haas F1 Team Romain Grosjean 1-2 Kevin Magnussen
McLaren Stoffel Vandoorne 0-3 Fernando Alonso
Sauber Marcus Ericsson 2-1 Charles Leclerc

Tussenstand qua WK-punten

Mercedes Lewis Hamilton 45-40 Valtteri Bottas
Ferrari Sebastian Vettel 54-30 Kimi Raikkonen
Red Bull Racing Daniel Ricciardo 37-18 Max Verstappen
Force India Sergio Perez 0-1 Esteban Ocon
Williams Lance Stroll 0-0 Sergey Sirotkin
Renault Nico Hülkenberg 22-3 Carlos Sainz
Scuderia Toro Rosso Pierre Gasly 12-0 Brendon Hartley
Haas F1 Team Romain Grosjean 0-11 Kevin Magnussen
McLaren Stoffel Vandoorne 6-22 Fernando Alonso
Sauber Marcus Ericsson 2-0 Charles Leclerc


Reacties (21)
NL Blackbriar 16 apr 2018 13:200
Avatar
Posts: 151
Blijf het toch jammer vinden van Williams. 3e in 2014(?) En nu nog niks
NL TradeMark 16 apr 2018 13:260
Avatar
Posts: 3041
Ik vraag me af of ze überhaupt punten gaan pakken dit seizoen...
Avatar
Posts: 1662
Ik denk het niet TRADEMARK, mischien met een boel geluk, maar niet op eigen kracht denk ik.
 
NL M.Schumi 16 apr 2018 13:20+1
Avatar
Posts: 1880
Valtteri verrast mij tot nu toe eigenlijk best wel positief! (en Kimi ook wel een beetje)
De Hulk ook weer gewoon sterk!
Posts: 6411
Bottas viel mij ook al op , heel weinig verschil met Hamilton
NL SirClarkson 16 apr 2018 13:250
Avatar
Posts: 51
Klopt inderdaad, hij valt niet op maar sneakt zijn punten toch mooi bij elkaar.
NL Billgates307 16 apr 2018 13:26+4
Avatar
Posts: 4556
Valt Sainz nu zo zwaar tegen of is die Hulk zo goed. Ik kan er mijn vinger nog niet op leggen maar Hulk maakt voorlopig gehakt van Sainz
Avatar
Posts: 1662
Juist kimi valt mij positief op.
Avatar
Posts: 204
Zowel Kimi als Valteri de als 2e rijder te boek staande coureurs zijn het zat om weggezet te worden en scoren zowel in de kwalificatie als de race hun punten. Vooral van Kimi is dat knap na zoveel jaar in de F1. Geen woorden maar daden voor de Finnen.
 
Posts: 6411
Gaat tot nu toe redelijk gelijk op allemaal , slechts 2 keer 3-0 bij de kwalificaties , bij de wk punten zie je wel best grote verschillen
 
NL SirClarkson 16 apr 2018 13:24+2
Avatar
Posts: 51
Sainz doet goede zaken als potentiële vervanger voor Ricciardo bij RB! ;)
NL Blackbriar 16 apr 2018 13:270
Avatar
Posts: 151
Nee joh! Gasly moet er in voor Verstappen! Kvyat ging weg voor minder!!11!!!

Sarcasme uit/
 
Avatar
Posts: 8125
Hulkenberg won 26 van zijn 27 laatste kwalificatieduels, dat is toch een eervolle benoeming waard:-). En niet alleen Palmer maar ook Perez behoorde tot die serie.
NL F1Fan1993 16 apr 2018 13:300
Posts: 2602
Ja Perez hoorde 2 races bij die serie. Dus dat weegt niet heel zwaar aangezien Perez gewoon de betere was van de twee.
 
Posts: 543
Zo Hulk maakt behoorlijk indruk t.o.v. Sainz, of zakt Sainz dan toch een beetje door het ijs!?
Posts: 1043
Sainz heeft aangegeven zicht nog niet comfortabel te voelen in de nieuwe wagen. Soms gebeurd het wel eens dat een wagen beter bij ander zijn rijstijl past. Qua snelheid zat hij zeker in de race weer dichter bij Hulkenberg dus dat zal wel goed komen. En Hulkenberg is echt geen trage.
 
BE BelF1Fanatic 16 apr 2018 14:130
Avatar
Posts: 89
Hulkenberg, die had eigenlijk in de Ferrari gezeten.. Als Alonso niet was vertrokken! die had een voorcontract, maar Ferrari wou geen 2 duitsers in de wagen!!
Hulkenberg is in mijn ogen een Topper!!
 
Avatar
Posts: 204
De top 5 is weer afgetekend en de rest hobbelt er achteraan, waarbij met name Max al veel punten heeft laten liggen.
NL DJJeffHax 16 apr 2018 16:030
Avatar
Posts: 275
Tja, als het menneke gewoon gedaan had wat hij be-oogt te moeten doen, had de top 5 er heel anders uitgezien:
1. Vettel 58 punten
2. Hamilton 43 punten
3. Bottas 37 punten
4. Max Verstappen 33 punten
5. Ricciardo 30 punten
 
Avatar
Posts: 2826
Zowel Williams als Force India vallen behoorlijk tegen. Je zou zeggen met een Mercedes motor, dat je het beter moet doen. Force India heeft 2 goede coureurs, maar een sleche auto. Bij Williams is het de vraag of auto en coureurs slecht zijn.
Avatar
Posts: 92
"Bij Williams is het de vraag of auto en coureurs slecht zijn."

Het is meer de vraag HOE slecht ze zijn. ;)
 

ES
        Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
Geef je mening
Wie was schuldig aan de aanrijding tussen beide Red Bull-coureurs in Bakoe?





Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (20)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco