Sebastian Vettel gehavend naar de finish: "Blij dat ik nog gefinisht ben"

Gepubliceerd op 15 apr 2018 15:33
image

Voor Ferrari-coureur Sebastian Vettel werd de Grand Prix van China er eentje om snel te vergeten. Na de stops verloor de Duitser een plek aan Mercedes-coureur Valtteri Bottas en later kreeg hij het aan de stok met Daniel Ricciardo en Max Verstappen. In het gevecht met Verstappen beschadigde Vettel de vloer, waardoor de balans in de auto weg was. Vettel finishte de race uiteindelijk als achtste.

"Ik heb geluk gehad dat ik de finish heb gehaald, in het incident met Max Verstappen raakte de vloer namelijk behoorlijk beschadigd. Het was daarna zeer lastig om een goede snelheid neer te zetten en ik zakte steeds verder weg. Ik ben blij dat we nog een paar puntjes hebben gescoord, het had net zo goed einde wedstrijd kunnen zijn voor zowel mij als Max Verstappen. Ik gaf Max de ruimte, maar toch raakten we elkaar", aldus Sebastian Vettel in gesprek met Sky Sports.

Ondanks zijn mindere dag leidt Sebastian Vettel nog steeds het kampioenschap; De Duitser staat nu op 54 punten, dat zijn er negen meer dan Mercedes-coureur Lewis Hamilton. Valtteri Bottas staat derde met 40 punten uit drie races.



Reacties (31)
DE max33181920 15 apr 2018 15:420
Posts: 114
Echt veel ruimte gaf je max nou ook weer niet, maar dat je het voor hem opneemt siert je dan weer wel.
NL TylaHunter 15 apr 2018 15:44+16
Avatar
Posts: 847
Ruimte? serieus? de man verremt zich iets en jij maakt je druk om de ruimte die die moet laten aan een achterligger?

Top reactie van Vettel dit, ik had hem veel kwader verwacht en ook dan had ik het in zijn geval begrepen ondanks dat ik meer voor Max ben.
DE max33181920 15 apr 2018 15:580
Posts: 114
Tylahunter. Als je de andere stukjes met vettel goed gelezen hat, kon je weten dat vettel max al eerder had verwacht en wist dat onnodig waom zijn plek te verdedigen.
NL TylaHunter 15 apr 2018 16:07+3
Avatar
Posts: 847
MAX33nogiets. Sorry hoor maar jouw 2de reactie is geen argument op je eerste reactie.
Dat Vettel hem verwacht wil niet zeggen dat hij zich expres daar verremt... Het verremmen veroorzaakte de hele situatie anders was Max er gewoon achter gebleven in die bocht. Ik weet niet of jezelf ooit geracet hebt, maar wanneer je je verremt... maak je "de ruimte die je al geeft" niet expres groter zodat iemand er langs kan.
Avatar
Posts: 400
Vettel kiest er strategisch voor om Verstappen niet verbaal aan te vallen. Hij probeert zo de gunfactor van het grote publiek terug te veroveren.
NL Grindbak 15 apr 2018 18:09+2
Avatar
Posts: 143
@ Trabant: Gelijk heeft hij. VET heeft heel gedecideerd gereageerd en dat siert hem. Ik ben geen VET- fan en zal het ook nooit worden, want eigenlijk heb ik een hekel aan hem, maar dit moet ik hem in alle eerlijkheid nageven.
NL V10lover 15 apr 2018 18:11+3
Avatar
Posts: 204
Schade was de schuld van Max die op een plaats wilde inhalen waar dat niet mogelijk was zonder elkaar te raken
DE max33181920 15 apr 2018 20:27+2
Posts: 114
TYlLAHUNTER Bij studio sport kon je vanavond zien dat vet weid ging voor de bocht. Max vloog daar gelijk in en op hetzelfde moment wilde vettel het gat dichten.als je de rijderslijnen ziet dan is er meer sprake van een raceincident dan iemand van de baan af rammen. Het is allemaal op het randje en ik denk dat vet dat ook doorhad, vandaar zijn milde reactie. Zo bleef de aandacht op max en niet op die van vettel.
 
ES Darlos Cainz 15 apr 2018 15:44+1
Avatar
Posts: 4444
Vettel verliest dure punten hier die je aan het einde van het jaar zomaar een kampioenschap kunnen kosten. Vettel is opvallend mild, ook over de boordradio..zou hij geleerd hebben van voorgaande jaren waar hij regelmatig gilde als een klein meisje?
Als Vettel het hele jaar op deze manier blijft presteren dan heeft Hamilton dit jaar weinig kans denk ik.
 
Avatar
Posts: 1809
Als tegen prestatie moet Max eens Lewis een beetje ophouden, in de komende GP's.
Avatar
Posts: 41
Daarom kon Max ook niks zeggen over zijn gesprekje met Vettel ;)
Posts: 327
Als Max zich zo laat gebruiken dan heb je het ver geschopt ;-)
Zeer onwaarschijnlijk dus.
 
Avatar
Posts: 839
Uiteindelijk heeft Max ook nog puntenstaf gekregen naast zijn tijdstraf.
Misschien bij herhaling, en hij leert er niets van maar één wedstrijd aan de kant, ik wil Gasly wel zien wat hij kan.
Dan maar de harde leerschool.
NL Verzinermaareendienietbiasedis 15 apr 2018 16:240
Posts: 103
NL Grindbak 15 apr 2018 16:40+4
Avatar
Posts: 143
VER begint steeds meer de kant van KVY uit te gaan. Ik geef hem nog tot Barcelona en dan zit GAS in de RBR. en VER in de STR.
Avatar
Posts: 1034
Hahaha... serieus? Verstappen wordt echt niet teruggezet naar STR. Na één goede puntenfinish van Gasly?

Ja hij heeft fouten gemaakt. Maar Red Bull gaat hem echt niet terugzetten naar Torro Rosso.
NL Grindbak 15 apr 2018 18:05+2
Avatar
Posts: 143
@ MRSTEF85: Ja, serieus. We praten hier over topsport. Achter al die vriendelijke koppen bij RBR schuilen snoei harde spreadsheet-managers en die kijken alleen maar naar de cijfertjes onder de streep. VER zit nu heel dik in de rode cijfers. Voor KVY was er ook weinig nodig om hem te lozen, al had hij nog een race gewonnen. Als ik de reactie van zijn engeneer terug luister als VER commentaar geeft op zij mislukte actie op HAM ("I am not going to comment on that"), dan is mijn conclusie dat het nu al niet goed zit!
Posts: 2
@grindbak TROLL
NL hennie013 15 apr 2018 18:350
Avatar
Posts: 182
GRINDBAK, Sorry maar het lijkt alsof je een grote hekel hebt aan Ver, voor hetzelfde geldt was ie er wel langs gegaan en was het de actie van de race !! ( had zomaar gekund als Vet niet terug naar de racelijn had gestuurd )Ik baal er van dat mensen een topsporter tot de grond afbranden voor 1 1/2 fout, het begin, de start en het eerste uur niet gezien ofzo ? Daar heeft Ver toch een aantal mooie dingen gedaan, en om Ver dan te vergelijken met Kvy... daar is heel wat aan vooraf gegaan voordat ie gewisseld werd.
Avatar
Posts: 157
GAS ipv VER??
Eeeh... heb je de race wel gezien? Hoe ontstond die safetycar ook alweer?
NL Verzinermaareendienietbiasedis 15 apr 2018 20:04+2
Posts: 103
Zou wel een goeie zijn. Als dit een stijgende lijn is. Waarom zou KVY wel teruggezet kunnen worden, maar VER niet?
Avatar
Posts: 157
Omdat Gasly vandaag precies hetzelfde deed als verstappen, maar dan bij zijn teammaat...
 
NL Grindbak 15 apr 2018 16:46+1
Avatar
Posts: 143
VET heeft hier boven verwachting op gereageerd. Petje af, ik ben geen fan van VET en eerlijk gezegd heb ik een hekel aan hem, maar de manier waarop hij zich nu manifesteert vind ik heel gedecideerd. Waar HAM zich in de kont laat kijken, blijft VET een sportman! Scheisse passiert, zeggen ze in Duitsland!
 
Posts: 543
Jammer en weer door, vond de 10 seconden wat overdreven gezien er toch echt een gat is, maargoed als je de twee torretjes er voor af straft moet je dit ook, en dan is het ook verdient, anders was het weer die FIA die niet consequent is. Vond het trouwens wel erg arogant van Vettel dat hij in een interview zei dat hij Max er toch wel voorbij had gelaten omdat hij met Hamilton in gevecht is, en dat na drie races. Als dit zelfde scenario zich ook in volgende races zich voordoet (zonder pech van Max hopelijk) is hij in gevecht met Bottas, Ric en Hamilton. Dus of hij loopt in de lucht te kletsen of hij is werkelijk de weg kwijt.
 
NL Niels G60 15 apr 2018 18:39+2
Posts: 133
Wat mij als Ferrari fan vandaag positief heeft gestemd, dat is dat er ook met de racepace van de Ferrari helemaal nix mis was. Foutje in de strategie bracht Bottas er voor, maar zonder het ''geluk'' van de SC waren de Red Bulls nooit zo snel geweest (Wat nix af doet aan die prestatie). En als groot fan van Vettel, ben ik blij dat ie zo reageert, ondanks dat het erg knullig was, en dure punten voor em kunnen worden. Excuus is aan geboden door Max, en aangenomen door Vettel. En weer door!
Avatar
Posts: 74
Helemaal eens Niels.
 
Avatar
Posts: 1793
een grote meneer me dunkt!
 
NL schwantz34 15 apr 2018 21:15+1
Avatar
Posts: 8692
Ik heb meer waardering voor de coureur Vettel gekregen vandaag. Buiten de auto vond ik het altijd al een relaxte gast met humor, maar het lijkt wel of hij dit seizoen ook wat relaxter in de auto zit en veel beter omgaat met tegen/aanslagen ;)
NL Pastor Maldonado 16 apr 2018 08:44+1
Avatar
Posts: 231
Misschien een bepaalde mindset die hij zichzelf aangemeten heeft? Hij kwam tot het besef dat de boze en gefrustreerde Vettel never nooit kampioen ging worden dus hij heeft in de wintermaanden volop aan Yoga en mindfulness gedaan, samen met de vader van Jos...
Totaal andere gasten zijn het geworden, kan het Max ook van harte aanbevelen!
;-)
Avatar
Posts: 172
Zo werkt dat als je bovenaan staat. Ik denk dat als hij nog een paar keer minder punten pakt dan HAM, dat dan zijn instelling wel weer wat veranderd.

Maar zijn reactie siert hem zeker, al denk ik wel dat het een hele bewuste keuze is om zo te reageren. De afgelopen 2 seizoenen werd hij (door het grote publiek) toch steeds meer als een zeikerd / opgefokt mannetje gezien.
 
Avatar
Posts: 101
Ik heb vandaag meerdere inhaalacties gezien, waarin de coureurs elkaar wel ruimte gunnen en toe kunnen geven. Ik ben op VER altijd een beetje kritisch geweest op zijn ietwat ongeduldige en pittige zelfverzekerdheid. Maar merk wel dat als deze zouters VER in hun spiegels zien, geven ze hem geen mm ruimte en willen ze echt een punt maken. Zonder er een oordeel over te vellen of dit correct of incorrect is. Maar hopelijk hebben ze hiermee een spiegel aan Max voorgehouden en daarmee een aankomend kampioen gecreëerd.
 

ES
        Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
Geef je mening
Wie was schuldig aan de aanrijding tussen beide Red Bull-coureurs in Bakoe?





Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (20)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco