Max Verstappen: "Ik worstelde met de instellingen van de motor"

Gepubliceerd op 14 apr 2018 07:41
image

De crash van Max Verstappen tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Bahrein houdt ook nu nog de gemoederen flink bezig. De coureur in kwestie laat in gesprek met Olav Mol van Ziggo Sport weten wat er echt aan de hand was. Gisteren liet Red Bull-teambaas Christian Horner weten dat de crash van Verstappen werd veroorzaakt door de Nederlander zelf.

Verstappen heeft een andere kijk op de zaken: "Met de RB13 had ik meteen de juiste instellingen voor de motor te pakken, maar deze motor reageert anders. In de wintertests worstelde ik er al mee en Bahrein was wat dat betreft de climax. Na de Grand Prix van Bahrein en in de trainingen hier heb ik hard gewerkt aan het fine-tunen van de instellingen en heb het gevoel dat het de goede kant op gaat."

Verstappen ontkent dat hij een fundamenteel probleem heeft met de wegligging, nadat Olav Mol hem de stelling voor legt dat hij het gevoel heeft dat hij de RB14 nog niet goed kan lezen: "De auto voelt goed aan, dat is al sinds de wintertests al zo. Het is gewoon ongelukkig dat ik nu tijdens twee Grand Prix ben gespind en in Bahrein was dat met fatale gevolgen in de kwalificatie."



Reacties (27)
NL 13 is pech 14 apr 2018 07:56+1
Posts: 87
Minder praten meet racen, en check je bougies nog even.
 
NL Frysk famke 14 apr 2018 08:09+2
Avatar
Posts: 305
En Horner heeft net op de Ziggo-camera gezegd dat de crash in Bahrein niet Max z'n schuld was. Hij heeft aan dat zijn uitleg verkeerd is vertaald. Volgens Horner lag het aan de software van RBR zelf, wat een bad gear shift veroorzaakte. En Max zegt dat het aan de mapping ligt. Wat is het nu? ;)
NL schwantz34 14 apr 2018 08:110
Avatar
Posts: 11356
Avatar
Posts: 1570
Het kan vanalles zijn. Smoesjes van Max, Horner die Renault tevreden wil houden en dus zegt dat het Red Bulls fout is, Marko die eist dat Horner zegt dat het niet de schuld is van Max. Het ziet er allemaal niet heel handig uit, maar de media is ook wel erg op zoek naar verhalen in dit geval. Als Ric afgelopen weekend podium had gescoord en Max vierde/vijfde was geworden was er niks aan de hand geweest.
NL Frysk famke 14 apr 2018 08:170
Avatar
Posts: 305
Ik heb geen flauw idee... Volgens Max had hij gisteren in VT1 hetzelfde probleem als Bahrein. Na het kiezen van een andere mapping voelde de auto beter aan volgens Max. En nu de verhalen over problemen bij het schakelen. Horner zei dat ze aan het probleem werken en benadrukte dat het Max z'n fout niet was. Iemand zit dus te jokken. De vraag is wie en waarom... ;)
Avatar
Posts: 703
Nou is iig het topic van gister waar maar liefst 278 reacties op kwamen voor niks geweest;)
NL Speedpuppet 14 apr 2018 08:23+1
Avatar
Posts: 7803
Het is gewoon nog steeds een spin van Max, niet van RBR.....
Avatar
Posts: 1570
Dat heb ik ook gezien ja, hopelijk is het nu dan ook echt beter. Vandoorne had gisteren eenzelfde soort spin als Max. Ik weet niet precies wat er in het originele (Duitse) artikel stond wat Horner gezegd had, maar mijn ervaring is wel dat er in de vertaling heel vaak dingen worden weggelaten, worden toegevoegd of anders worden geïnterpreteerd.
Avatar
Posts: 808
Hahaha @kortvdl op naar de 279 reacties in dit artikel
NL Frysk famke 14 apr 2018 08:28+1
Avatar
Posts: 305
Klopt speedpuppet, maar een spin kan wel degelijk een achterliggende oorzaak hebben. Het hoeft niet altijd een rijdersfout te zijn.
Avatar
Posts: 6313
Goeie morgen, ik zeg Indianenverhalen!...
Avatar
Posts: 6313
Kijk, Leclerc zegt meteen ‘It was my fault’.
NL Frysk famke 14 apr 2018 08:46+2
Avatar
Posts: 305
@ Maxiaans Dat is netjes van Leclerc en zo hoort het ook. Alle coureurs maken fouten.
Als Max een eigen fout maakt, so be it. Dat is helemaal geen scchande. Max heeft z'n eerdere fouten (voor zover ik weet) wel gewoon toegegeven, maar is nu wel erg standvastig.
Avatar
Posts: 6313
Ja, en wie heeft nu gelijk?... weet je @FryskFamke, het boeit mij niet zo veel.. de wereld vergaat niet. De uitleg van Max gister was duidelijk.. Kimi op pole!0
Avatar
Posts: 6313
NL Frysk famke 14 apr 2018 09:380
Avatar
Posts: 305
@ Maxiaans. Het boeit mij wel haha. Ik vind die tegenstrijdige verhalen wel grappig.
Posts: 727
Ik vind heminder grappig, Horner is gewoopolitiek aan het bedrijven richting Renault over het hoofd van zijn rijder. Max gaf ook aan dat dit weldegelijk in zij;kop zat vandaag (heel eerlijk) maar dat je het dan maar goed moet gebruiken. Ee situatie diE Horner Niet meer mag laten ontstaan.
NL Frysk famke 14 apr 2018 11:060
Avatar
Posts: 305
@ Sieper Politieke spelletjes in F1...smullen. Ik denk persoonlijk ook dat het aan de motor ligt, maar dat Horner het op eigen software afschuift. Ze moeten misschien nog wel door met Renault en Ricciardo heeft tot nu toe ook erg veel problemen met de motor.
Posts: 1932
Tja, zolang niemand op het forum de data heeft ingezien, valt er niets over te zeggen.
 
NL MArnoldi 14 apr 2018 08:56+2
Avatar
Posts: 1842
Het is sowieso een menselijke fout. Maar je hebt fout... en fout. Deze fout van de verkeerde engine mapping weegt voor mij minder zwaar dan die fouten in Monaco in 16. Max stelt samen met engineers settings in. Blijkt niet de goede te zijn en spint. Dan verbeteren en hopen dat niet meer gebeurt.
 
NL Opdeplank 14 apr 2018 09:27+3
Avatar
Posts: 932
Imagoschade is lastig te repareren.
NL flyingfokker 14 apr 2018 10:050
Avatar
Posts: 1562
Ha ha, die is heel geestig.... 😂😂
 
NL flyingfokker 14 apr 2018 10:040
Avatar
Posts: 1562
Max heeft het gewoon verprutst. Op naar de volgende race....
NL bonensoep 14 apr 2018 10:100
Avatar
Posts: 237
Heb jij voor mij een URL van die site waarop je de race van morgen gezien hebt? Hoef ik morgen niet zo vroeg mijn bed uit...
 
Avatar
Posts: 508
ANDER ONDERWERP...!!
 
Posts: 699
Max 2 keer in het rond in 2 weekenden en iedereen rolt over elkaar heen om hem te bekritiseren.
Hamilton gaat in 1 training 2 keer in het rond en het blijft stil.....................
 

US
        Grand Prix van de VS
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
20:10 - 22:10
 
 
Snelste ronde
20:10 - 22:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
20:00 - 21:00
 
 
Kwalificatie
23:00 - 00:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
17:00 - 18:30
 
 
Vrije training 2
21:00 - 22:30
 
 
 
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (21)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco