Sebastian Vettel: "Menselijke reactie van Hamilton"

Gepubliceerd op 09 apr 2018 12:14
image

Ferrari-rijder Sebastian Vettel heeft het in de persconferentie na de Grand Prix van Bahrein opgenomen voor Mercedes-coureur Lewis Hamilton. In het kamertje achter het podium na de race werden beelden van de touché tussen Hamilton en Red Bull Racing-collega Max Verstappen geprojecteerd, waarna de regerend wereldkampioen zich liet ontglippen dat de Nederlander soms als een dickhead rijdt.

Hamilton kreeg na afloop een vraag over zijn taalgebruik, waarop Vettel inhaakte. "Mag ik hier antwoord op geven? Het is niet eerlijk om dit groter te maken dan het is. Ik weet niet precies wat er is voorgevallen, maar we zijn allemaal in die situatie geweest. Je knokt met iemand, het gaat soms wiel-aan-wiel en de adrenaline schiet door je lijf. Denk je dat je bij het voetbal alleen maar leuke en lieve dingen hoort als je ze allemaal een microfoon om zou hangen?"

"Het is niet rechtvaardig om dit soort onzinnige vragen te stellen en van een mug een olifant te maken. Het is racen, we zitten vol adrenaline en soms flapt er dan wat uit. Als ik jou in je gezicht sla, dan ga je toch ook niet reageren door te zeggen dat het niet zo aardig was? Dan komen er ook krachttermen naar boven. Het is een menselijke reactie. Soms blazen we zulke voorvallen te veel op om een verhaal te maken terwijl er eigenlijk vrij weinig aan de hand is."



Reacties (118)
NL DextroRacing 09 apr 2018 12:12+1
Avatar
Posts: 103
en dit zegt seb vettel? ahahahha
NL Michel73 09 apr 2018 12:14+1
Posts: 103
Hij weet ondertussen hoe het werkt..
Avatar
Posts: 2313
Ook om zijn eigen gedrag goed te praten natuurlijk, maar daarentegen vind ik ook dat hij gelijk heeft.

Sport is emotie.
NL DextroRacing 09 apr 2018 12:24+1
Avatar
Posts: 103
tuurlijk snap ik wel, maar vind het wel grappig als je zelf in 2016 zo achterlijk over de boordradio tekeer gaat. haha
NL Sambalbei 09 apr 2018 12:26+2
Posts: 347
Ik verafschuw Vettel door zijn gedrag hiervan. Maar hij heeft wel een beetje gelijk, het is en blijft een menselijke reactie, al was Lewis lang niet zo erg als dat Vettel zelf soms is.
NL schwantz34 09 apr 2018 12:27+1
Avatar
Posts: 9201
Vettel heeft gelijk, en is tevens ervaringsdeskundige dus..
NL Blackbriar 09 apr 2018 12:27+2
Avatar
Posts: 166
Vettel heeft ervaring met Verstappen. Die weet hoe Hamilton zich voelt over "this guy"
NL skibeest 09 apr 2018 12:38+4
Avatar
Posts: 768
De intentie van Vettel is geweest om aan te geven dat Max iets heeeeeeeeeeel erg fouts heeft gedaan, vandaar die vergelijking met zo maar iemand in het gezicht slaan. een bijzonder laag bij de grondse opmerking dus van Vettel. Maar ja, zo kennen we hem tenminste
NL Tieske73 09 apr 2018 12:41+7
Avatar
Posts: 1659
Wat jij er nu van maakt noemen ze ook wel paranoia skibeest. Het was gewoon een voorbeeld
NL JohnNada 09 apr 2018 12:49+2
Avatar
Posts: 866
Ik vind het juist goed dat Vettel zich hierover uitspreekt omdat hij zich er zelf vaker aan schuldig maakt. De vraag werd aan Hamilton gesteld en Vettel neemt het voor hem op, in mijn ogen het tegenovergestelde van hypocrisie: hij weet dat hij het zelf vaak doet dus verdedigd zijn concurrent ermee. En ik kan me ook goed vinden in die omschrijving, vol adrenaline flap je er zoiets uit. Zou me verbazen als Verstappen hiervan wakker ligt, die er zelf immers ook nog wel eens iets uit laat flappen.
Posts: 196
Als er beter 1 zijn mond moet houden is het Vettel wel. En had een hogere pet op van Hamilton om deze uitingen te doen. Triest figuur.
 
NL Remedy81 09 apr 2018 12:15+13
Posts: 4313
Echt tenen krommend hoe de Nederlandse journalisten (ja het was die prutser van de NOS) hun vragen formuleren zodat het altijd met Max te maken heeft. ipv gewoon de vraag te stellen hoe hij het ongeluk met Max zag moest hij eerst refereren naar wat Hamilton zij achter het podium toen hij de beelden zag. Vind het terecht dat Vettel hier op deze manier op reageert....
NL Remedy81 09 apr 2018 12:17+3
Posts: 4313
Hier het transcript.

The post-race press conference transcript
Question: "Lewis, I believe, if my ears are correct, you used the word 'd***head' after the race concerning Max Verstappen and the overtake and the contact. Is that correct? And more importantly, is there an opinion you have on the contact you had with Max in the beginning stages of the race? Who was wrong, or was it just a racing incident?

Sebastian Vettel: "Can I answer that question?"

Q: "Yes."

SV: "I think it's not fair… I mean, I don't know what Lewis did. We've all been in that situation, we fight someone, we go sometimes wheel-to-wheel, it's close and you have a lot of adrenaline going, do you think comparing to football, if you have a microphone on a football player's mouth, that everything he says is something nice and is a nice message when the guy tackles him and maybe sometimes he fouls him or not. So I don't think it's justified to give us these kind of s*** questions and making up a story out of nothing, if we are just racing and we are full of adrenaline and sometimes we say these things. I mean if I hit you in your face, you're not going to say 'oh, Sebastian, that wasn't nice'. It's a human reaction. Sometimes I feel it's all a bit blown up and artificial if we have these questions, trying to make a story out of nothing. So, it's not personal, don't take it personal. So I think we should cut it right there, so now if Lewis can answer."

Moderator: "I'll just apologise for any colourful language in Sebastian's answer there. Now over to you, Lewis."

Lewis Hamilton: "Honestly, I don't really remember it. I think maybe it was when we were talking afterwards? Ultimately, I had a coming together with Max and it was an unnecessary collision. There needs to be a certain respect between drivers and ultimately… maybe I need to go and watch the manoeuvre again, but it didn't feel like a respectful manoeuvre, but ultimately it was a silly manoeuvre for himself, because he didn't finish the race. And obviously he's tending to make quite a few mistakes recently, so it was just unnecessary for him to do that. I can't really remember at what stage of the race it was or why we were even in that position, but yeah, I don't really care to be honest."
Avatar
Posts: 2655
Sportief van Vettel en hij heeft natuurlijk gelijk. Slim? nee. laat je directe tegenstander voor de titel het lekker zelf uitzoeken met zijn uitspraak. Zou er zelf nog wat olie op het vuurtje gooien. Hamilton speelt altijd dit soort mindgames. Hij is daar als geen ander goed in.. Kijk maar naar zijn reactie...... maakt regelmatig fouten de laatste tijd...geen respect.....hij weet het zogenaamd niet meer. Maar als je het mij vraagt zit Max duidelijk onder de huid van Hamilton..... Max had hem te grazen en dat zint meneer niet....
Ik vind dit geweldig....... dit is altijd zo geweest in de formule 1 en zal nooit veranderen. Nu viel Max helaas uit. Had ze graag verder zien knokken verderop in de race. Ik hoop dit weer te zien in China....
NL RJHvandaag 09 apr 2018 14:10+2
Avatar
Posts: 1181
@remedy Eens! De journalist van de NOS doet dit bij werkelijk elke GP. Ik geloof niks dat hij geïnteresseerd is in de sport. Hij weet er denk ik maar weinig van. Hij is geïnteresseerd in het fenomeen Max Verstappen, en daarbij denkt 'ie dat iedereen in de wereld alles over die jongen wil weten, inclusief alle meningen van andere coureurs over hem.
Plooij heeft dat ook. Begint op dit moment iets af te nemen bij Plooij, maar daar komt helaas niets beters voor terug. Plooij stelt nu alleen maar suffe vragen.
Verstappen doet veel voor de autosport, maar als de media niet iets beter hiermee gaat omgaan, en meer bekwame en ingewijde verslaggevers en autosportkenners inzet, dan wordt Nederland echt het lachertje van het circuit.
NL RJHvandaag 09 apr 2018 14:27+2
Avatar
Posts: 1181
Ja die gast van NOS doet dat elke GP. Lijkt alleen geïnteresseerd in het fenomeen 'Max Verstappen' , en amper in de sport zelf. Denkt blijkbaar ook dat de rest van de wereld zo geïtneresseerd is, en dat iedereen wil weten wat de andere coureurs van hem vinden.
NL BrRacing 09 apr 2018 14:46+4
Avatar
Posts: 8143
Precies, dat was die dickhead van een Louis Dekker. Werd met zijn staart tussen de benen weer terug het riet ingestuurd.
NL Remedy81 09 apr 2018 15:14+1
Posts: 4313
@BRRACING... Die gast was er nooit toen Max nog niet scoorde... Heeft de NOS nu echt niets beters om daarheen te sturen....
 
NL Red Fool 09 apr 2018 12:15+5
Avatar
Posts: 160
Dan was de reactie van Max een stuk menselijker en volwassener.
NL TurboSlak 09 apr 2018 12:22+3
Posts: 159
@Red Fool, misschien moet Max is leren Volwassen te rijden. Ipv altijd na de race over een raceindent praten.

Ik geloof dat Max zich er al voorbij waande waar dat nog niet zo was, zou eerlijk zijn als hij dat ook is vertelde, ipv altijd de auto, n ander of de baan de schuld te geven. Wat dat betreft lijkt hij teveel op Jos.
NL Blackbriar 09 apr 2018 12:31+8
Avatar
Posts: 166
Overdrijven is ook een vak Slak. Iedereen heeft een andere mening maar wat ik fijne vond bij deze race is dat ik tenminste iets heb gezien. Zie ze liever 10 keer tegen elkaar aan knallen dan dat ze in een optochtje naar de finish rijden
NL Frysk famke 09 apr 2018 12:46+5
Avatar
Posts: 291
Nou...frontwing vs achterband zegt toch dat Max er voorbij was hoor... ;)
Posts: 1302
Ja, de baan verlaten en schijt hebben aan de geschreven pers, erg volwassen. Het is gewoon een arrogant mannetje geworden die denkt dat hij kan doen en laten wat die wil. Het ligt altijd aan een ander en Max heeft altijd pech. Gaan we nu moeilijk doen over het woord dickhead, sjonge het is wat.
Avatar
Posts: 1082
Hear hear @ Z0MER
Avatar
Posts: 837
Nou nou, een arrogant mannetje gaat mij ook weer wat te ver. Hij heeft de pers te woord gestaan en is daarna vertrokken. Ricciardo ook. So what?
Punt is wel dat hij te veel te snel lijkt te willen bereiken, ik vond de inhaalactie tussen Hamilton en Alonso in de squeeze te veel van het goede.
Pech gehad, jammer en helaas.
NL Frysk famke 09 apr 2018 13:34+1
Avatar
Posts: 291
@Zomer. Voor zover ik heb begrepen zijn Max en Daniel beide op verzoek van RBR vertrokken. Dat kun je Max dus niet aanrekenen lijkt me...
NL Snelrondje 09 apr 2018 13:55+2
Posts: 2291
@Turboslak, als je liever geen raceincidenten ziet, kan je de GP van Australie een paar maal herhalen. Dat was een keurige optocht zonder raceincidenten.
NL Blackbriar 09 apr 2018 13:57+1
Avatar
Posts: 166
@zomer, Max is altijd al een arrogant mannetje geweest. 2015 Austin is daar een goed voorbeeld van, raikonnen buiten de baan drukken of zoals in Singapore 2015, Sainz er niet voorbij laten.
Avatar
Posts: 6662
@blackbrair,
Ben je arrogant als je iemand niet voorbij laat, en Kimi blokt?
Nou weer wat geleerd, dat wist ik niet.
Hij heeft overigens gewoon de pers te woord gestaan, dus waar deze onzin nou weer vandaan komt. Ricciardo heeft ook de pers te woord gestaan, en beide zijn daarna vertrokken. Wat een bullshit wordt hier weer verkondig zeg.
Avatar
Posts: 482
@Frysk Famke, Nou...frontwing vs achterband zegt toch dat Hamiltons auto er nog naast zat hoor.... ;)
Dan mag je hem er niet afdrukken. Dat is als op een recht stuk vleugel naast achterband rijden en dan toch er voorlangs sturen. Hamilton hoefde niet aan de kant.
NL Blackbriar 09 apr 2018 16:050
Avatar
Posts: 166
@nicos, ik heb nergens iets gezegd over dat hij de pers niet te woord heeft gestaan.. misschien is die een beetje arrogant, is toch niks mis mee. Persoonlijkheden moeten er zijn in de F1.
 
Avatar
Posts: 1122
Wat kan Vettel anders zeggen?? Hij predikt hier voor eigen parochie nadat hij Charlie heeft uitgescholden, Hammie heeft aangereden, vaak over de boordradio zit te janken over andere coureurs.

Lijkt wel of de gevestigde orde 'n tikkeltje nerveus begint te worden door de Next Gen ;)
NL Pastor Maldonado 09 apr 2018 12:290
Avatar
Posts: 231
Mee eens WC Max

Maar dat laat onverlet dat Vettel hier gewoon dik vet gelijk heeft...
Sport = emotie, coureurs kunnen in het heetst van de strijd soms dingen zeggen die ze normal nooit zouden zeggen, geef ze die gelegenheid ook ipv elk woordje op de weegschaal te leggen.
Avatar
Posts: 893
Mhoa Vettel heeft nooit iemand tot twee keer toe (zelfs de dag na het incident) een mongool genoemd...
 
NL Maxiaans 09 apr 2018 12:19+3
Avatar
Posts: 5225
Dickhead... = Dikkop...= kikkervisje... Valt wel mee toch?....;)
Avatar
Posts: 6299
Vroeger gebruikten we in Amsterdam het woord ‘lullekop’ ... Een uitdrukking die wel verdwenen lijkt.. Maar dat zou mi een goede vertaling zijn van ‘dickhead’
Posts: 1936
'Dick' is geen 'Dik' in het nederlands. Ik denk eerder dat de juiste letterlijke vertaling 'Eikel' is, een benaming die in het nederlands ook vaak genoeg gebruikt wordt.
NL maximist 09 apr 2018 12:30+4
Avatar
Posts: 483
Piemelhoofd Dick=piemel head = hoofd. betervertaald, eikel.
NL F1Fan1993 09 apr 2018 12:560
Posts: 2730
En een eikel is gewoon iets wat aan de boom hangt. Valt wel mee toch? ......;)
Avatar
Posts: 5225
Sjeez, honesty?... Serieus hier op reageren?...
NL spiderman 09 apr 2018 13:110
Avatar
Posts: 134
Haha leuk Maxiaans. Nog leuker zijn de reacties ;-)
Posts: 625
hij bedoelde natuurlijk dat MAx een "Acorn" was (in zijn ogen) te zeggen.
Posts: 625
kikkervisje is trouwens een kuunsköpke. wit gej da ôk wer, kerl!
NL Maxiaans 09 apr 2018 13:50+1
Avatar
Posts: 5225
Dank @Sieper:)
 
Avatar
Posts: 6299
Niet zo ingewikkeld hoor, Hamilton is, zeker op dit moment, de grootste man in deze sport, meeste status.. Die krijgt sowieso gelijk..... En natuurlijk dit onzalige mediatijdperk,, waar de pers allang het woord ‘objectief’ en integere journalistiek overboord gegooid hebben, nieuws helaas een verdienmodel geworden is ipv eerlijk verslaggeving , en het niks anders meer is dan clickbate , dus elke scheet driehonderd keer uitvergroot wordt....
Posts: 347
Gunter gaf dat mooi aan tijdens alleen ja of nee. Allemaal stellen ze continue dezelfde vragen, je antwoord dan gewoon wat ze op het media center verzonnen hebben als het beste antwoord. F1 is gewoon een groot politiek steekspel. En als ze iemand dan betrappen op een andere uitspraak proberen daarmee weg te komen met een dikke vette headline. Terwijl ze eigenlijk gewoon vragen op een andere manier moeten gaan stellen. Als voorbeeld een vraag aan Ross B: Max werd geprezen om z'n andere lijnen in brazilie en verguist voor het rijden van een andere lijn in austin. Moet het niet gewoon worden dat circuit eigenaren verantwoordelijk zijn voor de track limits en niet de rijders. Want nu wordt een rijder aangesproken van het nemen van andere lijnen op een circuit en wordt dat de eene keer positief gezien en de andere keer negatief?
NL RJHvandaag 09 apr 2018 14:240
Avatar
Posts: 1181
Hamilton in combinatie met Mercedes is zeker dominant qua aanzien en status. Max wilde hier laten zien dat 'ie zelfs zonder DRS de wereldkampioen aankon. Dat lukte bijna.
Grote vraag die helaas nooit beantwoord zal worden is: zouden de Stewards het ook een race-incident hebben genoemd als niet Verstappen, maar Hamilton, en lekke band had gekregen en uit de wedstrijd was gevallen, gezien die macht en status enzo, dus.?
Maar da's een vraag waar niemand antwoord op zal geven.
 
Posts: 251
Het was gewoon een goede opmerking van Seb! En ja hij heeft tijdens een race ook dingen gezegd die niet kunnen maar vaak na een race het in ander perspectief uitgelegd. Daarbij viel het mij weer op (op onderandere twitter) dat nederlanders niets verdragen van kritiek als het om Max gaat, en buitelandse fans niets positiefs kunnen zeggen. Een beetje zelfreflectie kan geen kwaad.
 
Posts: 30
Het is altijd wat met Max. Hij denkt nooit na. Hamilton heeft groot gelijk
Avatar
Posts: 2313
Gelukkig is het altijd wat met Max.
Is er toch nog iets.
NL TheStijg 09 apr 2018 12:30+7
Avatar
Posts: 378
Nou, nou @Rikkie, dat is een leuke binnenkomer. Je zegt zowel "altijd" als "nooit", maar kom met voorbeelden want dit is wel erg makkelijk. Overigens ging het om Vettel en Hamilton in de eerste plaats.
Avatar
Posts: 1122
Speciaal een account aangemaakt om te zeveren over Max?
3 reacties, 3 keer negatief over Max, zelf in een draadje over Romain Grosjean (wat niks met Max te maken had).
Laat je flesje azijn smaken.

Deze jongen maakt toch wat los eh?!
 
NL Nino Farina 09 apr 2018 12:21+8
Avatar
Posts: 569
Seb heeft hier gelijk in. En Lewis zal zelf ook wel beseffen dat het gewoon racen was als de kalmte daar is.

En nu ga ik een klein beetje psychologiseren, maar...zat er in de actie en de reactie na afloop ook niet een klein beetje gekrenkte trots bij de wereldkampioen?
Avatar
Posts: 1122
Denk het wel Nino
Avatar
Posts: 8938
Wat dacht je van na afloop gewoon het pure ongeloof bij Lewis....en nog terecht ook.
NL Tuurlijk! 09 apr 2018 13:19+4
Posts: 566
Niet zeuren Dutch, gewoon race incident...
Avatar
Posts: 8938
Avatar
Posts: 6662
@dutch,
Misschien moet Lewis nog maar een wat momenten terugkijken met Rosberg.....;)
Het verschil is dat Rosberg in z’n kampioenschap jaar, niet aan de kant ging.
Of nog wat langer terug met Massa.
Max deed hier niets anders wat Lewis ook doet, maar dat ben je alweer vergeten zeker.;)
Ik ben net als jou groot fan van Lewis, maar hij zou exact hetzelfde gedaan hebben wat Max nu bij hem heeft gedaan. De baan zo smal mogelijk maken, zodat degene eieren voor z’n geld moet kiezen.
Hij liet hem staan, en dat is prima, maar de kans is groot dat je elkaar raakt.
Voor Lewis pakte het goed uit, voor Max helaas niet.
 
NL ROYALERE 09 apr 2018 12:26+3
Avatar
Posts: 3566
Dit vergeet Max niet hoor. kunnen nog leuke boordradio´s berichten worden als hij er de volgende keer wel langs komt.
NL Frysk famke 09 apr 2018 12:41+1
Avatar
Posts: 291
Ja...dat denk ik ook wel. Max maakte vorig jaar al een paar mooie: I think he wants to play bumpercars or something, That's how we do it en simply simply lovely.
Avatar
Posts: 2030
Heeft Max Hamilton al ooit ingehaald, en door kunnen rijden, in een racesituatie? Volgens mij nog nooit.
Avatar
Posts: 136
@benno329

Malesië 2017? Een van de redenen waarom Lewis nu geen ruimte gaf imo.
NL ROYALERE 09 apr 2018 13:38+2
Avatar
Posts: 3566
maleisie. en in mexico (2 keer zelfs) ;P.
Avatar
Posts: 6662
@Benno,
Maleisië vorig jaar alweer vergeten....;)
Avatar
Posts: 2030
Sorry jongens, inderdaad Maleisi. Mijn geheugen laat me wel eens in de steek tegenwoordig.. :)
 
Avatar
Posts: 866
jos heeft max dit aangeleerd.
te agressief, terwijl hij de potentie heeft de beste te worden
Avatar
Posts: 6662
Kan nog steeds hoor, het is niet het einde van de wereld.;)
Als Max komende race een goed resultaat neerzet, is iedereen deze poeha alweer vergeten.
Zo snel kan het gaan.
Kijk naar gasly, in Melborne nog weggezet als zeer matig coureur, en nu is het ineens een topper waar we in de toekomst nog veel van gaan horen.
Je bent altijd zo goed als in je laatste wedstrijd hè.
 
NL Soccer98 09 apr 2018 12:31+1
Posts: 692
Dit was een vraag van de NOS. De omroep die jarenlang niks gaf om de Formule 1 en sinds Max Verstappen er is weer enige vorm van aandacht schenkt. Niet dat de sport trouwens enigszins interessant is voor ze, want alles wordt op Max betrokken. Dit was dus de persconferentie na de race en het enige wat Louis Dekker te vragen heeft is of Hamilton dickhead zei. Dan heb je je prioriteiten niet op orde.
NL schwantz34 09 apr 2018 12:35+1
Avatar
Posts: 9201
Die Louis Dekker is pas echt een Dickhead, met zijn zuigende vragen.
Avatar
Posts: 955
Hierin is de NOS niets anders dan 80% van de media in Nederland. Zelfs Boulevard heeft het iedere maandag over Verstappen en het ANP nieuws bericht alleen op vrijdag op de radio over de vrije trainingen als Verstappen goed heeft gepresteerd.

Het percentage Nederlandse F1 sites is ook explosief gegroeid na met name de winst in Barcelona 2016. Sla je de telegraaf open, gaat het vooral over Verstappen met drie regels over de winnaar van de race. De presentatie van de Mercedes en Ferrari kregen niet eens een plek in de Telegraaf, de presentatie van de nieuwe Red Bull kreeg een volledige pagina.

Diezelfde Dekker heeft overigens vorige race aan Ricciardo, Vettel en hamilton gevraagd of de kampioen van 2018 Nederlands praatte. En volgens mij begon hij vorig jaar over de bird day van Verstappen terwijl die birthday bedoelde. Al met al een echte top journalist dus....
Avatar
Posts: 8938
@Rice.....80% van de aanwas hier op het forum is sinds Max zijn entree in de F1.
Avatar
Posts: 1082
Ja en dat heeft het niveau ook niet altijd goed gedaan helaas..
Avatar
Posts: 203
@rice, klopt, het meerendeel is meelopers, en denkt dat de formule 1 alleen om Max gaat. Gelukkig worden er speciale oranje tribunes neergezet. Weet ik waar ik niet moet gaan zitten. Was vorig jaar met hem naar een grand prix. Werd er tegen hem gezegd dat hij petje van redbull op moest doen, en niet van een ander team. Hij was toch immers een Hollander. Walgelijke praktijken zijn dat.
 
Avatar
Posts: 378
En laat ik het deze keer eens 100% met VET eens zijn!
 
NL Frysk famke 09 apr 2018 12:33+7
Avatar
Posts: 291
Het is wel heel grappig en ongeloofwaardig dat Lewis niet meer wist wanneer hij Max een dickhead had geoemd. En als Max een dickhead is, dan is Lewis een opper-dickhead. Wat Max gisteren bij Lewis deed, heeft Lewis ontzettend vaak bij Rosberg en anderen gedaan. Ik krijg er een beetje een "pot verwijt de ketel" gevoel van. Het was een mooie strijd en ik heb ervan genoten. Jammer dat het voor Max zo snel voorbij was...want het was een mooie actie van Max.

Vettel grijpt de kans aan om z'n eigen straatje schoon te vegen, maar hij heeft wel gelijk.

Ik vind die emoties van coureurs wel mooi hoor. Zo hoort sport te zijn!
NL Sambalbei 09 apr 2018 14:00+1
Posts: 347
Iedere coureur springt wel eens uit zijn slof in het heetst van de strijd denk ik. Maar Vettel spant echt de kroon dus inderdaad beetje ongeloofwaardig dat dit uit zijn strot komt. Maar ik denk dat Hamilton professioneel genoeg is om niet lang boos te zijn op Max en als hij is afgekoeld inziet dat het gewoon een race incident is geweest
NL Snelrondje 09 apr 2018 18:40+1
Posts: 2291
@Fryske, het is een beetje "the winner takes is all" volgende keer misschien een andere winnaar maar hetzelfde geluid.
 
NL Hooligans Racing 09 apr 2018 12:36+1
Avatar
Posts: 711
Op zich niets mis met wat scheldwoorden als je vol adrenaline zit na de race. Waar ik wel moeite mee heb is dat Lewis tijdens de persconferentie zei dat hij niet kon herinneren dat hij het gezegd heeft .. beetje laf ..
Avatar
Posts: 1082
Lewis heeft wel vaker moeite gehad met zijn geheugen ;)
Posts: 625
dat hoort bij het spelletje "oh jaa, oooh is niet belangrijk, daar lig ik niet wakker van, is er iets gebeurt". Zo spelt hij zijn spelletjes altijd.
 
DE leroyvdheuvel 09 apr 2018 12:36+1
Avatar
Posts: 640
gaan we nou serieus over een woordje als eikel zo'n opgeblazen verhaal maken?

race incident en klaar... gebeurt zo vaak... maar dan komt er een nederlandse journalist bij van de NOS en die wilt over Question: "Lewis, I believe, if my ears are correct, mag niemand dan meer schelden op elkaar ? of alleen over max mag het niet ?

kom op zeg!
 
Avatar
Posts: 2265
Dikke vette plus voor Vettel !
Hier slaat hij in mijn ogen de spijker op zijn kop.
Lekker de essentie verleggen naar waar het werkelijk niet om gaat, daar zijn veel mensen goed in.
Het gaat niet om hoe Hamilton Verstappen heeft genoemd, het gaat om de touché op de baan.

Overigens grappig dat de fanboys die het vorig jaar na het 'mongool-scheldwoord ' voor Verstappen opnamen, Vettel nu verwijten dat hij nu hetzelfde doet, alleen dan voor Hamilton.
F1 anno 2018 in Nederland.
NL Pastor Maldonado 09 apr 2018 12:47+1
Avatar
Posts: 231
Zoals hierboven ook al geopperd wordt preekt Vettel een beetje voor eigen parochie natuurlijk.

Het is allemaal wel grappig dat haantjesgedrag. Als je het nagaat verschillen racers als Vettel/Verstappen en Hamilton helemaal niet zoveel van elkaar. Zijn de gaafste coureurs van het veld. De rest is eigenlijk inwisselbaar. Die 3 maken de Formule 1 tot wat het is..
Avatar
Posts: 2313
Grappig dat jij concludeert dat de "fanboys" dit verwijten aan Vettel, terwijl ik hier zo goed als geen negatief bericht over Vettel lees wat dat betreft
Avatar
Posts: 8938
Idd...kijk maar naar de commentaren van 2 weken geleden en nu.
Avatar
Posts: 6662
Vettel heeft ook wel gelijk hoor, in de emotie roepen sporters (het zijn net forumleden) ook wel eens wat.;)
Ik moest eerlijk gezegd wel lachen toen Lewis het zei.
Inderdaad moet je van een mug geen olifant maken, maar dat vinden we allemaal zo leuk.
NL Jan Almere 09 apr 2018 13:30+1
Avatar
Posts: 2384
Niets mis mee wat Hamilton roept.
Posts: 625
ik scheld ook vaak in the heat of the moment. Bij Lewis was dit natuurlijk wel een bewuste actie, zo veel mogelijk inspelen op sentiment. Kan hem alleen maar voordeel opleveren, hij is de grote kampioen.
NL Hooligans Racing 09 apr 2018 14:080
Avatar
Posts: 711
Er is niets mis met wat Hamilton zei .. volgens mij zijn de meesten het hierover wel eens ook de meeste Max fanboys zoals jij dat noemt! Ik zei dat ook toen Max een steward een mongool noemde .. was ook niets mis mee .. Hamilton en Max moeten alleen even les krijgen van Magnussen om het op een wat originelere manier te zeggen :) Mongool of dickhead kan beter ...
 
Posts: 572
Anger management wat z'n vruchten afwerpt, nu maar hopen dat het ook werkt als het hemzelf overkomt
 
Avatar
Posts: 1822
Top reactie van Vettel. Hij neemt het zelfs op voor zijn grote rivaal, klasse noemen ze dat.
Avatar
Posts: 1763
Samen sterk denk Vettel.
Avatar
Posts: 1082
@ Waylon

Dat kreeg hij mee van het team he ;)

Mercedes-Ferrari lopen nu ook arm in arm als het om LM gaat ;)
Avatar
Posts: 5225
Was jij gister niet in de Ziggo studio @Waylon??...;)
 
NL dollebrekel 09 apr 2018 12:480
Avatar
Posts: 355
Ik vind dat Vettel gelijk heeft.

Vind de meeste media irritante mannentjes. Ze vinden het apengeil om alles groter te maken dan het is. Hun weten ook wel dat het gewoon menselijk is. Ze willen allemaal op de voorpagina staan. Ik hoef geen onzin te lezen. Ik wil nuttige informatie en nieuws
 
NL Raikkonen-FAN 09 apr 2018 13:100
Avatar
Posts: 10057
Heerlijke reactie, prachtig om te zien op YT.
 
BE Runningupthathill 09 apr 2018 13:17+3
Avatar
Posts: 12632
Was gewoon klasse van Vettel om die irritante Nederlandse journalist een keer op zijn plaats te zetten. Hij heeft gewoon volledig gelijk.

Bovendien noemt de een een coureur een dickhead en de ander een steward een mongool. Het is me nogal wat zeg, emotie in sport...
NL Tuurlijk! 09 apr 2018 13:280
Posts: 566
Precies, het is zoals het is en niet allemaal zeuren, voor of tegen welke coureur dan ook.
Wat gister gebeurde gebeurt constant en dan heb je soms geluk en soms ook niet. Soms laat iemand je leven na zo'n inhaalactie, Hamilton niet bij Max. Dat kan...
Het wordt allemaal uitgevochten op de baan, een volgende keer als het andersom is zien we vanzelf wat er dan gebeurt, mooi toch?
 
NL Esdamion 09 apr 2018 13:22+2
Avatar
Posts: 740
Kan wel zijn, maar als Hamilton daarna durft te zeggen dat rijders respect moeten hebben is dat natuurlijk compleet hypocriet als je net iemand een dickhead hebt genoemd.
NL hennie013 09 apr 2018 14:260
Avatar
Posts: 207
ik denk dat hij daarmee bedoeld dat ze respect voor hém moeten hebben. Dat ie zelf eerst naar zichzelf kijkt en minstens de naam van zijn collega's leerd, ik word er een beetje misselijk van hoe hij Max altijd "that guy" noemt.
 
NL SuperSnel 09 apr 2018 13:38+1
Avatar
Posts: 5
Hahaha natuurlijk zegt Vettel dit, hij komt op voor eigen belang.
NL Hooligans Racing 09 apr 2018 14:160
Avatar
Posts: 711
hij heeft natuurlijk wel gelijk .. omdat je zelf soms wat scheldwoorden roept tijdens of net na de race mag je daarna hierover geen mening meer hebben?
 
Avatar
Posts: 22
Ik ben geen Max fan maar zeker ook geen Max hater, maar als hij wil gaan meespelen in een kampioenschap zal hij toch eens wat vaker de finish moeten halen, eventueel als tweede of derde, nu lijkt het of voor hem alleen winnen telt... of af en toe eens een tikje meer geduld hebben, inhalen in ronde 4 of 5 kan ook hoor, moet niet altijd in de eerste rondes.
Posts: 375
Als je een rijder als Hamilton in een snellere auto wilt inhalen dan moet je wat in je mars hebben en het ene moment pakken dat er is. Hamilton had in die ronde Max niet verwacht en dus was dat wellicht de enige kans die Max zou hebben gehad.
Hamilton zat te pitten maar was toch niet bereid zijn verlies te nemen en zette hem er tegenaan.

Als je wilt meespelen om het WK dan moet je respect afdwingen bij de toppers. Laten zijn dat zijn geen voorrang kunnen afdwingen. De voorgaande jaren heeft inmiddels bijna het gehele veld behalve Hamilton moeten leren dat als Max de racelijn heeft, hij deze vasthoudt zoals ze dat zelf ook zouden doen.

Middenmoters die nooit een WK gaan winnen, die gaan aan de kant alsof ze blauwe vlag krijgen. Dit is precies wat de toppers verwachten van een roekie en als een roekie hieraan voldoet is zijn carrière afgelopen.
NL Snelrondje 09 apr 2018 18:420
Posts: 2291
Een mooie uitleg, @F312 ++++++
 
Avatar
Posts: 15
Ik heb echt het idee dat Max steeds meer de gebeten hond begint te worden binnen de F1. Denk dat ie daar zelf ook debet aan is, maar als je heel concreet kijkt wat was er nu helemaal aan de hand?
Redelijk normaal race incident, maar de (inter)nationale pers duikelt alweer over elkaar heen. Weer komen de termen terug als te onervaren, te weinig respect, te roekeloos, agressief.

Raar dat relatief onschuldige race incidenten zo onder een vergrootglas worden gelegd.
NL Hooligans Racing 09 apr 2018 14:14+1
Avatar
Posts: 711
Het heeft er gewoon mee te maken dat je of Max haat of Max bewonderd .. een gemiddelde mening lijkt er bijna niet te bestaan op de nederlandse en met name engelse forums. Gemiddeld genomen zijn er veel meer reacties op artikelen over Max dan elke andere coureur en dat zegt al genoeg. Ik vond het een race incident maar ok als je vind dat het een fout is van Max prima maar om hem zo te "vermoorden" op vooral de engelse fora vind ik nogal overdreven. Ook grappig de reactie dat Gasly Max stoeltje moet krijgen na 1 goede race .. hoe opportunistisch is dat! Ik zou het trouwens wel grappig vinden als Gasly straks Ricciardo vervangt en niet Sainz .. ik zou die kop van Sainz wel willen zien dan :)
Avatar
Posts: 955
Max haten? Wat een onzin. Max is gewoon een jonge autocoureur met veel talent, maar ook nog met te weinig ervaring en volwassenheid. Maar zelfs als ik dat zeg ben ik al fout op dit forum kennelijk.
Als je niet kwijlend aan zijn voetjes ligt ben je meteen een hater.... wat een woord man, wat een onzin.
NL Snelrondje 09 apr 2018 18:440
Posts: 2291
Denk je? Publiciteit is business. Meer geschreeuw = meer publiciteit = meer business
Business as usual
 
NL zoirritantisda 09 apr 2018 14:360
Posts: 130
Het was sowieso een belachelijke vraag van die journalist. Lekker belangrijk allemaal. Deze vraag kwam van een Nederlandse NOS-journalist. IK hoor op de Nederlandse TV heel vaak ergere dingen. Als het zo doorgaat komen er nog kamervragen over dit soort uitlatingen, ;).
Dus stel gewoon normale vragen.
 
BE f1 benelux 09 apr 2018 15:470
Avatar
Posts: 1404
Mongool, .. Ruk, .. Dickhead, .. What's in a word? ___
 
NL Gasoline alley 09 apr 2018 17:420
Posts: 106
Sieper eerlijk probeer je plat te praten! het is Kjel.
 
NL Verzinermaareendienietbiasedis 09 apr 2018 19:030
Posts: 139
Nou nou jongens. Vettel zegt iets zinnigs, wat 100% klopt, en de Maxfans duiken er als meeuwen op af om elkaar kapot te maken.

Er is meer heisa rond het woord 'dickhead', dan om de uitspraak dat de steward maar een mongool was verleden jaar. Of zijn we dat vergeten jongens?

Max moet eerst maar eens zinnig de eerste 10 rondes doorkomen... Hij kan prima rijden, doet het goed, maar dat gehaast, snel-snel, overal omheen. Ach, niet mijn kampioenschap :)
 
Avatar
Posts: 342
Vettel heeft gewoon een punt hier.......punt!!!!
 
Posts: 469
Ham ramt iig niet met een race auto maar houdt het bij woorden.
En werden die berlden niet daar vertoond was er ook niks aan de hand geweest
 
Posts: 36
Nederlandse journalisten... manmanman
 
NL MartinLimbo 11 apr 2018 02:100
Avatar
Posts: 81
Vettel heeft waarschijnlijk gelijk, ik vond het een beetje lachwekkend, de grote meneer uithangen nu hij 2 x gewonnen heeft, triest figuur maar wat ik het grappige hier aan vind is dat Hammie niet de ballen heeft om te zeggen "nee, niet nodig, ik kan wel voor mezelf spreken". Hij laat vettel gewoon z'n gang gaan, het is echt een sissy in mijn ogen.
 

FR
        Grand Prix van Frankrijk
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
16:10 - 18:10
 
 
Snelste ronde
16:10 - 18:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
13:00 - 14:00
 
 
Kwalificatie
16:00 - 17:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
12:00 - 13:30
 
 
Vrije training 2
16:00 - 17:30
 
 
 
Geef je mening
Was het sterke weekend van Max Verstappen het keerpunt van zijn seizoen?




Coureursprofiel
Naam DE Sebastian Vettel
Actief Als Ferrari Coureur in Formule 1
Geboortedatum 3 jul 1987 (30)
Gewicht 58 kg
Lengte 1,76m
Woonplaats Kemmental