Paddy Lowe: "We moeten hard aan de bak"

Gepubliceerd op 08 apr 2018 10:04
image

Voor het team van Williams liep de kwalificatie voor de Grand Prix van Bahrein uit op een grote teleurstelling. Zowel Lance Stroll als Sergey Sirotkin strandden in het eerste deel van de kwalificatie, waarbij Stroll zelfs de langzaamste tijd van de sessie reed. Het is duidelijk: de FW41 van Williams is (nog) niet vooruit te branden en technisch directeur Paddy Lowe weet dat hem een flinke uitdaging staat te wachten om het tij te keren.

Lowe is sinds vorig jaar in dienst bij de beroemde Britse renstal, maar kan nu pas zijn stempel drukken op de auto. In een reactie na afloop van de kwalificatie laat Lowe het volgende weten: "Dit is niet wat je wil, maar we waren gewoon niet snel genoeg. De redenen daarvoor lopen uiteen. Sommige oorzaken weten we, andere zullen we moeten onderzoeken. We moeten hard aan het werk om de boel beter te maken. Het wordt een hele moeilijke race, maar we gaan ons best doen er wat van te maken."



Reacties (21)
Avatar
Posts: 5722
Welke redenen weten jullie daar dan?....
Avatar
Posts: 5722
*Redenen*=Oorzaken
Avatar
Posts: 2161
Dat vroeg ik mij dus ook af Maxiaans. En welke oorzaak draagt in welke mate bij aan dit resultaat?
Oftewel: ik vind het knap dat je sommige oorzaken niet kent maar wel denkt dat het daar ook aan ligt.
NL Andre Janssen 08 apr 2018 12:240
Avatar
Posts: 407
2 redenen (oorzaken) kan ik wel vertellen, Stroll en Sirotkin.
Posts: 211
Een 3e reden kan het chassis zijn. Eens te meer het bewijs dat het chassis wel degelijk heel belangrijk is. En het hebben van een Mercedes motor geen garantie is.
 
Avatar
Posts: 3029
Lowe is in mijn ogen niet de juiste man voor Williams. Hij heeft eens geroepen dat hij de man achter de kracht van Mercedes was, dacht toen al wat een blaaskaak. Williams maakt geen sprongen en Lowe is niet die topper waar men op had gehoopt. Jammer, want Williams is toch een team met behoorlijk wat aanzien uit het verleden.
Avatar
Posts: 233
Zonder geld zijn de middelen beperkt. Als Williams het budget van Mercedes zou hebben dan was Lowe opeens weer het mannetje.
Avatar
Posts: 3029
Als het geld er niet is, dan zou de inventiviteit het moeten doen. Dan is de technische knowhow datgene wat het onderscheid maakt. Newey zou met hetzelfde budget een betere auto op de baan krijgen.
Posts: 1031
Er zijn elk jaar teams die het beter en die het slechter doen dan de anderen. Dat kun je niet aan 1 persoon wijten, dat is een versimpeling van de werkelijkheid die niet realistisch is (maar wel makkelijk te begrijpen).
NL brabham-bt50 08 apr 2018 12:290
Avatar
Posts: 7620
Lowe heeft nooit een stempel kunnen drukken bij Mercedes, hij was overbodig en snel weer weg. Idd een blaaskaak.
 
NL briljant94 08 apr 2018 11:430
Avatar
Posts: 156
De zaken die ze weten zijn de rijders...
Laat Robert maar eens rijden dan.
 
ES Darlos Cainz 08 apr 2018 11:43+1
Avatar
Posts: 4995
Vrije vertaling: "Dit is niet wat je wil, maar we waren gewoon niet snel genoeg. De redenen daarvoor lopen uiteen. Sommige oorzaken weten we [LEES: ONZE COUREURS ZIJN NOVICES], andere zullen we moeten onderzoeken [LEES: ONZE AUTO IS EEN MISBAKSEL]. We moeten hard aan het werk om de boel beter te maken. Het wordt een hele moeilijke race [LEES: HET WORDT EEN MOEILIJK SEIZOEN], maar we gaan ons best doen er wat van te maken [LEES: WE GAAN ZO SNEL MOGELIJK BEGINNEN AAN DE AUTO VOOR 2019]".

Ik heb met ze te doen...maar ook weer niet want leedvermaak is het leukste vermaak en met deze 2 coureurs kon je dit al voorspellen dat het weinig zou gaan worden. Wat zullen ze een heimwee hebben naar de ervaren Massa. Ook ik heb zijn (positieve) inbreng onderschat geef ik eerlijk toe.
NL Cherokee 08 apr 2018 12:22+1
Avatar
Posts: 1150
Het begint er inderdaad op te lijken dat ze zonder Massa helemaal eh....stuurloos raken ;)
 
NL Erik FW34 08 apr 2018 11:51+2
Avatar
Posts: 2780
Ik zeg altijd maar zo "Er moet iemand achteraan staan" :-)
Avatar
Posts: 5722
++,@Erik.. door dik en dun! Respect man!
En ook nog met flinke dosis humor šŸ‘
NL Erik FW34 08 apr 2018 14:080
Avatar
Posts: 2780
Ik moet er maar beetje om lachen toch Maxiaans. Williams is en blijft mijn team, dat zal nooit veranderen :-)
Avatar
Posts: 781
Ware woorden @maxi. ++ voor Erik
 
Posts: 1178
Stroll strandde afgelopen seizoen vaak in Q1 terwijl Massa soms tot in Q3 doordrong. Het gemiddelde verschil bedroeg iets van een 7 tienden over het gehele seizoen. En wat we voorlopig van Sirotkin zien is niet veel indrukwekkender dan Stroll.

Tel daarbij weinig ervaring met het afstellen van een wagen, waar Massa wel altijd zeer goed in is geweest en je kan je afvragen hoe snel we Kubica in een vrije training zullen zien in de hoop de boel wat op de rit te krijgen met die wagen...

Die miljoenen van Stroll en Sirotkin zijn heel fijn, tot je merkt dat je stijf achteraan rijdt met twee pay drivers en van dat constructeurskampioenschap niet veel in huis zal komen.
NL schwantz34 08 apr 2018 13:180
Avatar
Posts: 10350
Het geld van Stroll en Sirotkin houdt Williams op de been dit seizoen, maar volgend seizoen hebben ze een nieuwe hoofdsponsor nodig, en die krijgen ze niet als het zo door blijft gaan.
ES Darlos Cainz 08 apr 2018 14:590
Avatar
Posts: 4995
Misschien neemt Putin wel het team over en zet Markelov naast Sirotkin
 

BE
        Grand Prix van BelgiĆ«
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
15:10 - 17:10
 
 
Snelste ronde
15:10 - 17:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
13:10 - 14:10
 
 
Kwalificatie
16:10 - 17:10
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
11:40 - 13:10
 
 
Vrije training 2
15:40 - 17:10
 
 
 
Geef je mening
De Grand Prix van Nederland komt naar Assen





Coureursprofiel
Naam RU Sergey Sirotkin
Actief Als Williams Coureur in Formule 1
Geboortedatum 27 aug 1995 (22)
Gewicht 71 kg
Lengte 1,84m
Woonplaats