Kubica niet in actie voor Manor in WEC-seizoen 2018-2019

Gepubliceerd op 30 maa 2018 10:41
image

Robert Kubica zal niet actief zijn in het WEC Super Season 2018-2019. Het management van de Pool vertelde aan RaceFans dat zijn werkzaamheden voor Williams niet te combineren zijn met de WEC-wedstrijden.

Kubica testte meerdere malen een Ginetta-Mechachrome LMP1-auto van Manor, maar tot een deal is het niet gekomen. Dat meldt het management van de Williams-reserve. "Robert richt zich op zijn werkzaamheden bij Williams en hij wil niet afgeleid worden door een beginnend WEC-project, waarbij intens doorontwikkelen vereist is. Na elke Grand Prix doet hij simulatorwerk en promotionele activiteiten voor Williams, dus een programma in het WEC zou daarin storend zijn. We sluiten niet uit dat Robert WEC-races of -seizoenen gaat doen in de toekomst, maar hij moet overtuigd zijn dat het team competitief mee kan draaien."

In de afgelopen maanden heeft Kubica tweemaal de LMP1-bolide voor Manor, dat in het WEC door het leven gaat als CEFC TRSM Racing, getest. De afgelopen seizoenen kwam het team van teambaas Graeme Lowdon uit in de LMP2, dit jaar volgt de stap naar de hoogste prototype-klasse. Kubica gaf tijdens de wintertests aan dat hij interesse had, maar dat WEC-verplichtingen wel ingepast moeten kunnen worden bij zijn werk voor Williams. "Het zouden ineens twee grote projecten worden. We zullen contact houden met Robert. Hij is een goede vent, erg plezierig om mee te werken en hij wil zich graag voor de volle 100 procent verbinden aan een project", verklaarde Lowdon.



Reacties (16)
Avatar
Posts: 3126
Wellicht is Sirotkin al wat laat met betalen.
DK BENNY DONKER 30 maa 2018 11:040
Posts: 1976
Precies mijn gedachte!
NL F1Fan1993 30 maa 2018 11:09+2
Posts: 3105
Mojito ik zou als ik jou was eens heel goed in de spiegel gaan kijken. Mij beschuldigde van niet relavente of nutuloze post.
Kijk wat je zelf nu aan het doen bent!

Daarnaast stop eens met mensen uitschelden, we zitten hier niet op de kleuterschool.
Met termen als “ mensen zoals jij” doe je net of jezelf meer bent dan andere.
Laat iedereen gewoon zijn mening hebben.
NL Raket Beest 14 30 maa 2018 11:360
Avatar
Posts: 924
Ik heb ook een heel sterk gevoel dat we Kubica dit jaar nog in actie gaan zien, wat zou dat gaaf zijn!
Avatar
Posts: 5425
@F1fan1993 Wat jij zegt is mij ook opgevallen. Vooral zijn ziekelijke neiging op de man te spelen. Ik zie het een keer aan, ik zie het twee keer aan, inmiddels bestaat dat heerschap voor mij niet meer. Gewoon doodzwijgen.
NL Remedy81 30 maa 2018 11:47+1
Posts: 4504
@F1FAN1993: Oke je hebt een punt over netjes elkaar behandelen maar je reacties met stellen dat de WEC niets voorstelt en daar de rest mee aan te vallen lokt het ook wel uit...

WEC stelt niets voor geen competitie... kom op als je het niet weet gebruik het dan niet als argument... daarnaast is heel duidelijk dat Stroll zijn kampioenschappen te danken heeft aan het inkopen bij de beste teams in de klasse waar hij uitkwam... Hij heeft niet als Max met een middenmotor (Van Amersfoort Racing) zulke prestaties behaald...
Posts: 4504
@F1FAN1993 Na wat verder door @MOJITO's reacties gelezen te hebben, heb je inderdaad een punt hij mag zich wel wat minder arrogant en betweterig opstellen...
NL flyingfokker 30 maa 2018 16:340
Avatar
Posts: 1516
@RB14, is dat een gevoel of heb je het gedroomd? ;-)
 
Avatar
Posts: 7237
Hetzelfde verhaal als bij Renault en Williams?
Ze willen wel, maar durven het toch niet echt aan?
NL BenettonB194 30 maa 2018 10:560
Avatar
Posts: 350
Dacht ik ook na het lezen van de titel. Echter zoals de tekst het doet voorkomen is het de beslissing van Kubica en z'n management zelf. Twijfel over de wagen.
 
Avatar
Posts: 3054
Dus Alonso kan racen in de F1 en het WEC

maar testcoureur Kubica kan het niet combineren?

slechte smoes.
Avatar
Posts: 5425
Tussen de regels door lees je dat ie ze niet competitief genoeg vindt. Hij wil podiums en gaat zijn toch al aan een zijden draadje hangende carrière niet verder de poep in duwen door ergens achteraan te bungelen.
GB VeerTheMan 30 maa 2018 11:590
Avatar
Posts: 765
Mee eens @caramba. En daarnaast waarschijnlijk de hoop dat zijn intensieve inzet voor Williams later dit seizoen beloond gaat worden als de resultaten van Sirotkin tegen vallen.
Avatar
Posts: 3054
maar wat doet hij dan bij Williams?
GB VeerTheMan 30 maa 2018 15:190
Avatar
Posts: 765
Het genoemde simulator werk en ik zie hem continue in de paddock bij Williams. De auto’s poetsen? ;)
 
NL neppatsrev 30 maa 2018 17:110
Avatar
Posts: 2161
Hoeveel meer berichten krijgen we nog waar Kubica niet aan mee gaat doen?
 

BE
        Grand Prix van België
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
15:10 - 17:10
 
 
Snelste ronde
15:10 - 17:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
13:10 - 14:10
 
 
Kwalificatie
16:10 - 17:10
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
11:40 - 13:10
 
 
Vrije training 2
15:40 - 17:10
 
 
 
Geef je mening
De Grand Prix van Nederland komt naar Assen





Coureursprofiel
Naam PL Robert Kubica
Actief Als Williams Reservecoureur in Formule 1
Geboortedatum 7 dec 1984 (33)
Gewicht 72 kg
Lengte 1,83m
Woonplaats