Stroll: "We zijn niet aan het racen, we zijn aan het overleven"

Gepubliceerd op 27 maa 2018 10:58
image

De Australische Grand Prix heeft Lance Stroll en Williams hard met hun neus op de feiten gedrukt. De FW41 is vooralsnog geen geweldige auto en de Britse renstal lijkt een lang en zwaar seizoen tegemoet te gaan. Nadat Stroll eerder al liet doorschemeren dat er met deze auto geen eer te behalen valt, is hij nu dieper ingegaan op de problematische situatie bij Williams.

Autosport vernam van de jonge Canadees: "We zijn op dit moment niet aan het racen, we zijn aan het overleven. In de eerste ronde in Australië had ik een probleem met de motormodus. Om een of andere reden stond de motor in de verkeerde modus en had ik geen extra vermogen van ERS. Ik verloor een positie aan Esteban Ocon en daarna liepen we vanaf de eerste ronde achter de feiten aan."

"Vervolgens was de snelheid niet om over naar huis te schrijven. De auto deed niet wat ik wilde, de balans ging alle kanten op. We hadden de hele race problemen om de temperaturen onder controle te houden. Ik moest steeds inhouden, ik kon nooit echt racen. Het was gewoon een kwestie van overleven en de wagen aan de finish brengen. Dat kostte ons elke ronde veel tijd."

Technisch directeur Paddy Lowe geeft toe dat het niet veel was in Melbourne. "De snelheid van Lance was erg matig. Soms kwam dat omdat hij vlak achter een andere deelnemer zat, maar ook met een vrije baan had hij moeite om de grip te vinden. Pas tegen het einde van de race werkte de auto beter voor hem. Het was warmer dan verwacht en daardoor moesten we continu de temperatuur van de motor in de gaten houden. We moeten deze race goed analyseren, want het was teleurstellend van onze kant."



Reacties (28)
NL Senninha1981 27 maa 2018 11:040
Avatar
Posts: 1009
Mag ik wel zeggen dat ik Lance een volwassener indruk vond maken afgelopen weekend? En dan bedoel ik zijn rijstijl dus (voordat er weer van die grappenmakers met domme reacties komen).
FR Cyril Ratatouille 27 maa 2018 12:000
Avatar
Posts: 555
Ja, dat is toegestaan.
Avatar
Posts: 6313
Meestal ben ik een van die grappenmakers maar zal nu serieus zijn @senninha1981.
Want dat vond ik ook wel, maar dat is ook door Lowe gezegd en dan wil je dat ook terug zien. Het is nog maar net begonnen dus of Lance de auto weet te verbeteren zien we verder in het seizoen.
Tot nu toe ben ik niet erg onder de indruk, zijn beste prestatie was op Monza, waar hij in de regen naar P4 was het toch? ging, en niet de P3 in Baku.
BE Jean Alesi 27 maa 2018 13:150
Avatar
Posts: 17675
Van de Stroll van vorig seizoen was ik ook niet echt onder de indruk, was miss wat jong/snel gebracht in de F1 maar heeft daarentegen een voorbereiding gehad waar de meeste jonge coureurs van kunnen dromen, op een paar uitschieters na weinig opzienbarends laten zien.
Voor wat betreft dit jaar denk ik dat Lance het zeker niet makkelijk gaat krijgen, miss wat meer ervaring maar de wagen van Williams is weer traditioneel slecht zo lijkt het
Avatar
Posts: 2246
Ik hoop dat ze een mooie plek achter op de auto hebben voor de rode lantaarn.
 
NL Tinus Tussengas 27 maa 2018 11:05+1
Avatar
Posts: 532
Nou nou Stroll.. Zo kan het wel weer. Je hebt maar 1x op het podium mogen staan en je praat alsof je heer en meester der formule 1 bent.. Als je het zo goed weet te vertellen, dan maak je je 2019 auto zelf maar.
Posts: 1548
Ja, want je mag pas een oordeel geven over een auto wanneer je 5 wereldtitels hebt gewonnen.
Posts: 43
Wie van de huidige rijders maakt zijn auto zelf? Hij heeft iig duidelijk aan wat er mis is.
Avatar
Posts: 270
Waarschijnlijk is hem gewoon gevraagd hoe hij de auto vond aanvoelen of iets dergelijks, ik vind het best meevallen dat hij praat alsof hij "heer en meester der formule 1" is. Wel een leuke titel trouwens, heer en meester der formule 1 :)
NL Ouw-sjagerijn 27 maa 2018 12:570
Avatar
Posts: 1685
Tis te hopen dat je 'n geintje maakt Tinus , anders weet je er niet al te veel van en begrijp je het spelletje niet .
Avatar
Posts: 733
@OUW-SJAGERIJN ben ik tot bepaalde hoogte mee eens, maar Ik zie stroll nu niet echt aan voor een coureur de Williams naar een hoger niveau kan tillen, Noch Sirotkin.

Dus hun eraving moet van Kubica komen, die eigenlijk dus niet rijd, dus ook niet echt feedback kan geven over de auto.
Al met al, lijkt me hun rijderskeuze en de situatie waarin ze zitten, op een neerwaardse spiraal waar je niet of nouwlijks uitkomt.

In dat opzich klopt de Uitspraak van Stroll wel ten dege, ze in overlevings mode zitten, slechte rijders duo, naar waar het op lijkt de slechtse wagen op de Grid, weinig financiele middelen.

Ziet er niet rooskleurig uit, en Stroll is onderdeel van het probleem, dus om zulke uitspraken te doen, dat de wagen geen eer mee te behalen valt, kom toch een beetje raar over. En zou wellicht beter zijn geweest voor Williams om dit soort uitspraken igg voor zich te houden.
 
BE Jean Alesi 27 maa 2018 11:13+1
Avatar
Posts: 17675
Stroll heeft wel degelijk recht van spreken, al is het maar mede door de financiële injecties die deze renstal overeind houden. Het is gewoon bedroevend wat Williams liet zien in Melbourne. Lance is niet het grootste f1 talent maar wel een klappie beter dan dit. Het maakt niet uit al hadden ze Kubica in de wagen gezet, wordt hopeloos achteraan rijden dit jaar
 
NL Packard Bentley 27 maa 2018 11:16+1
Avatar
Posts: 85
Om de auto door te ontwikkelen is het team afhankelijk van de informatie van de coureurs. Stroll kan nu wel gaan lopen klagen, maar daar schiet het team niets mee op. Ga er maar vanuit dat de ontwikkeling van de auto sinds halverwege 2017 stil staat. Massa wist al dat hij ging stoppen en Stroll lijkt mij niet iemand die goede feedback kan geven.
 
NL pacoramon 27 maa 2018 11:190
Avatar
Posts: 394
Maar max zei toch ook nog dat hij de motor met een paar pk mocht opschroeven van redbull? Betekent dit dus dat bijna niemand op volle vermogen rijd omdat ze motoren moeten besparen!? Dat slaat toch nergens op
Avatar
Posts: 270
Helemaal mee eens, een race is dat je zo snel mogelijk over de finish komt, niet dat je zoveel mogelijk op je motor bespaard, omdat je maar 3 motoren hebt voor het seizoen...
 
Avatar
Posts: 1695
En dan hebben ze nog de almachtige motor van MERC.
NL schwantz34 27 maa 2018 12:22+1
Avatar
Posts: 11358
Schijnt dat ze bij Williams de motoren achterstevoren hadden gemonteerd, in Bahrein rijden Stroll en Sirotkin gewoon in de top 10 om aan te haken bij de subtop, no worries.
BE Jean Alesi 27 maa 2018 12:38+1
Avatar
Posts: 17675
Klopt @SCHWANTZ34 ,
gisteren hebben de testcoureurs in de simulator de grand prix van Australië nog eens achterstevoren verreden en wat bleek??
Winst voor Lance! PU demonteren, halve slag draaien, monteren, aansluiten, eh voila!
Zo simpel kan het leven zijn soms..
 
Avatar
Posts: 617
Heb je een hele rijke pa EN een Mercedes tor achterin, blijkt dat allemaal nog niet genoeg te zijn. Wat nu?
NL Erwinnaar 27 maa 2018 11:55+2
Avatar
Posts: 4461
Naar de dumpshop en de afdelingen bekers opzoeken. Een replica kopen van de WK beker en op de schoorsteen zetten en zorgen dat je Mario Kart wint. Net echt.
Avatar
Posts: 6313
Bestaan die nog @Erwinnaar? Vroeger ging ik daar wel eens heen, in Doetinchem geloof ik.
NL Erwinnaar 27 maa 2018 14:080
Avatar
Posts: 4461
Ja die in Doetinchem ja. Bij de veemarkt.
Avatar
Posts: 6313
Mooi man, trap naar beneden naar een donker hol met de meest vreemde spullen..😂
 
Avatar
Posts: 808
Motor +
Chassis --
Coureurs +/- (voordeel vd twijfel)
____
Opgeteld zeer moeilijk seizoen
 
DK BENNY DONKER 27 maa 2018 13:150
Posts: 1976
Dus als ik het goed begrijp is Kubica nu zo blij als een kind dat hij door toedoen van Sirotkin zijn 8 miljoen euro niet in het zieltogende Williams heeft gestoken!

Arme Frank.... Die moet toezien hoe zijn dochter zijn levenswerk naar de knoppen helpt.
Avatar
Posts: 6313
Best wel sneu eigenlijk..
 
Avatar
Posts: 1503
In een Mercedes is het voor Stroll ook overleven. Blijf het wel vreemd vinden dat een bedrijf als Williams met zoveel ervaring geen goede auto meer kan bouwen.
 

US
        Grand Prix van de VS
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
20:10 - 22:10
 
 
Snelste ronde
20:10 - 22:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
20:00 - 21:00
 
 
Kwalificatie
23:00 - 00:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
17:00 - 18:30
 
 
Vrije training 2
21:00 - 22:30
 
 
 
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam CA Lance Stroll
Actief Als Williams Coureur in Formule 1
Geboortedatum 29 okt 1998 (19)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Genève