Jos Verstappen: "Het wordt leuker dan vorig jaar"

Gepubliceerd op 23 maa 2018 12:14
image

Jos Verstappen zag zijn zoon Max zich vandaag keurig staande houden in de top van de tijdenlijstjes tijdens de vrije trainingen voor de Grand Prix van Australië. De Red Bull Racing-coureur sloot de sessies af met een derde (eerste training) en een tweede (tweede training) tijd. Wat hoopgevender is, is dat het gat met Mercedes en Lewis Hamilton niet onoverkomelijk groot was.

Verstappen gaf in de eerste sessie zeven tienden toe op de regerend wereldkampioen en in de tweede sessie maar één tiende. Dat geeft de burger moed. Jos Verstappen toonde zich tegenover het blad Formule 1 optimistisch. "Het wordt in ieder geval leuker dan vorig jaar."

Vorig seizoen eindigde Max Verstappen in de kwalificatie voor de Australische Grand Prix op meer dan een seconde achterstand van de snelste tijd van Lewis Hamilton. Red Bull Racing kwam in het begin van 2017 veel tekort ten opzichte van Mercedes en Ferrari. Pas in de tweede seizoenshelft ging de Oostenrijkse renstal zich meer met de strijd om de overwinningen bemoeien, met twee zeges van Verstappen - in Maleisië en in Mexico - tot gevolg.



Reacties (63)
Avatar
Posts: 217
ik geloof jos. de goede man heeft er wel verstand van.
Posts: 172
Ach, vorig jaar vond ik ook best leuk,,,,,
Alleen was het wat minder leuk voor de zoon van Jos..
Vraag het maar aan Lewis en Seb.
 
NL flyingfokker 23 maa 2018 12:230
Avatar
Posts: 1542
Morgen na de kwalificatie hebben we een eerste indicatie.....
Avatar
Posts: 201
Tenzij het regent, dan weten we nog niks. Maar hebben we wel een toffe kwali!
Avatar
Posts: 7680
Ziet er naar uit dat dit de enige droge trainingen waren, morgen de hele middag regen.
Zondag lijkt wel droog te worden, althans de race.
Ik denk niet dat we het kwalificatie verschil dit weekend gaan zien onder droge omstandigheden. Daarvoor zullen we nog een race moeten wachten vrees ik.
Avatar
Posts: 1380
Regeblijft tricky ook max kan een fout maken en starten op p20
Hoop van niet
NL Billgates307 23 maa 2018 14:08+1
Avatar
Posts: 5455
Ik heb al redelijk wat indicatie na FP1 en 2.
Heel het veld is dichter bij elkaar gekropen en vooral in de top.
Wat betreft RBR; FP1 lijkt het gat nog groot richting Merc maar er zat ook een compound verschil in ten voordele van Merc.
Het gat in FP2 is reëler en dat nog wel op een power-circuit.
In de kwali zou Merc nog 3 tiende winnen met het knopje en dan zou RBR op een power-circuit dus een halve seconde achter liggen.
Als dat zo is krijgen we een geweldig seizoen, ook als neutrale fan.
NL Snelrondje 23 maa 2018 15:190
Posts: 2777
Je bedoelt de 3e indicatie, @Flyingfokker
De eerste was in Barcelona
De 2 vrije trainingen in Melbourne is ook een indicatie.
NL flyingfokker 23 maa 2018 17:230
Avatar
Posts: 1542
Nope, @snelrondje, tot dusver indicaties, vermoedens. Indien het morgen droog is (goed opgemerkt van M@X) zien we het pas echt. Q3, alle toeters en bellen uit de kast.
NL Snelrondje 23 maa 2018 18:220
Posts: 2777
Inderdaad @Flyingfokker. Dat is precies wat ik schreef.
 
NL alonso fan 23 maa 2018 12:24+3
Avatar
Posts: 10186
Jos zat al vroeg aan de drank.
NL Blackbriar 23 maa 2018 12:410
Avatar
Posts: 166
McLaren doet het ook goed
NL Supersoft 23 maa 2018 12:48+6
Avatar
Posts: 560
Die zaten gister al aan de drank.
Avatar
Posts: 3415
Tja, Alonso fan je vraagt er weer om. Nou niet meteen weer gaan zeuren waarom ze McLaren er weer bij halen. Wie een sneer geeft kan er een terug verwachten.
NL perestijn 23 maa 2018 13:13+5
Avatar
Posts: 1422
Minder lijm snuiven A-FAN, dat tast je hersencellen aan, of moet ik tegen iedereen vertellen dat je nog in je bed plast....:)
NL Duckface 23 maa 2018 13:13+5
Avatar
Posts: 1397
@Alonso Fan. Echt alles, maar ook echt alles wat met RBR of Max te maken heeft trek je naar het negatieve...

Ik snap je frustraties naar McLaren en Alonso, maar hou de eer aan jezelf. Dat is een stuk volwassener ;)
Posts: 676
Forummoderator, kan alonsofan een ban krijgen aub.
Avatar
Posts: 4697
Ik ben het bijna nooit eens met Alonso fan maar vragen om een ban gaat me wat ver. Ik denk ook niet dat jullie deze comment heel serieus moeten nemen ;-)
NL Snelrondje 23 maa 2018 15:22+1
Posts: 2777
Serieus neem ik hem al lang niet meer, @Szixx. Maar iets meer variatie in zijn humor zou de lol wel vergroten.
NL JohnNada 23 maa 2018 15:28+1
Avatar
Posts: 940
Alonso Fan wordt er enkel erger op sinds ik op dit forum zit. Aan de ene kant hebben we een naïeve predikant van Verstappen en aan de andere kant deze zuurpruim. Kan dit niet wat meer een tussenweg zijn hier?

On-topic: Ik denk dat we niet te snel moeten juichen. Vorig jaar zag het er ook vaker goed uit tijdens vrije trainingen en in de kwalificatie zelf stonden Mercedes en Ferrari er uiteindelijk toch beter voor.
Posts: 79
We noemen jou voortaan ALONSO BAN 😉
NL perestijn 23 maa 2018 15:310
Avatar
Posts: 1422
Wordt tijd dat ze hem eens nemen 😂😂😂
Posts: 676
Nog niet zo lang geleden, toen de chat uit de hand was gelopen, werd er hier een beroep gedaan om een beetje respectvol met elkaar om te gaan, daar was iedereen het overweldigend mee eens.
NL alonso fan 23 maa 2018 17:030
Avatar
Posts: 10186
@SIEPER Braafste jongetje van de klas? pfffff
Avatar
Posts: 9844
Wat zegt Alonso Fan nu eigenlijk verkeerd? Ik zie ook posts voorbij komen van mensen die hierboven staan die van vergelijkbaar niveau zijn...en daar reken ik mijzelf ook toe.
Maar kennelijk mogen er wel geintjes gemaakt worden als "Jos slaat er op los" of iets met grindbakken of in zijn prive van hoe hij met zijn partner omgaat.....
Maar nu zit kennelijk iedere RBR/Max fan in de "winning mood" (wat nog maar moet blijken) en mag er opeens niets meer gezegd worden en begint te zeuren om een ban?
Laat de moderator maar iedereen die er om vraagt de ban geven. Net als in het voetbal, zeuren om een kaart kun je er 1 krijgen.
Posts: 676
En nou weer op de man spelen, het is gewoon niet grappig, je eerdere post in het VT1 topic waar van jou MCL niet genoemd mocht worden (het is een topic over de gehele VT1). Wees eens een beetje constructief, we hebben weldegelijk afgesproken dat dat hier zou gaan gebeuren.
Avatar
Posts: 9844
Dan moet je ook alle mensen die kwasi schijtlollig zogenaamd dingen hier neer zetten een ban geven en niet zeuren om 1 persoon omdat het toevallig even niet uitkomt wat @AlonsoFan hier neerzet en er dus kleuters hier zijn die op hun teentjes getrapt zijn.
Posts: 676
Dutchf1, is het zo of is het niet zo dat we hier afgesproken hebben om een beetje normaal te doen met elkaar na het uit de hand lopen van de preseason test chat? Daar hoort ook het uitmaken van kleuter va een medeforummer overigens toe. Alonsofan zit alles en iedereen waar Verstappen genoemd wordt continu in de hoek te zetten, kijk anders dat genoemde vt1 topic eens door. Het past niet in hoe we hier met elkaar af hebben gesproken om te gaan.
NL Duckface 23 maa 2018 17:55+1
Avatar
Posts: 1397
DutchF1 of je alter ego AlonsoFan.

Geniet nu gewoon van de F1, ipv alles van andere teams negatief te belichten :)
Avatar
Posts: 9844
Joh dat doen ander gasten hier ook....zogenaamd onder het mom van een geintje of dat anderen het opeens geen probleem vinden omdat het geintje gaat over iets of iemand tegen wie ze zijn.
Ga de wereld nou niet mooier maken dan hij is...wanneer je iemand wilt beoordelen/veroordelen moet je bij andere dezelfde criteria hanteren...want wat voor de 1 een geintje is is dat voor een ander niet.
NL Ouw-sjagerijn 23 maa 2018 18:03+1
Avatar
Posts: 1660
Sieper , om een ban vragen voor iemand die niet scheld of tiert is zeer kinderachtig
Posts: 676
Het zuigt echt het leven uit me, die continu stroom “Verstappen en Verstappen fan zijn minderwaardig” opmerkingen, geintjes, overigens, ook een ander spreek ik aan. Een ban is wellicht een beetje kinderachtig om te vragen maar ik doe weldegelijk een beroep op alonsofan om een klein beetje te proberen zich ook zo te gedragen als we nog maar heel kort geleden afgesproken hebben.
Avatar
Posts: 9844
@Duckface...ik zal jou aantal alter ego's maar niet opnoemen....in tegenstelling tot wat jij jij zegt zou het beter zijn om eens inhoudelijk beter mijn post te lezen voordat je een popiejopie reactie gaat plaatsen.
Avatar
Posts: 1397
@DutchF1...Ik dacht, ik doe jou eens na :D

Maar je geeft dus toe dat het je alter ego is? ;)
 
Posts: 406
Dat sowieso Jos... dat sowieso... 👍
 
Avatar
Posts: 2117
RBR zit er goed bij zeg ! de kwal modus van Mercedes en Ferrari zullen wel de doorslag geven maar in de race moet misschien Ferrari gepakt kunnen worden. Ik vond het een verrassing deze training in positieve zin voor RBR.... en dan ook nog regen misschien top
Avatar
Posts: 116
Ik denk niet dat er dit seizoen een kwalificatiemodus is nu er maar 3 (7 races meegaan) ipv 4 (5 races meegaan) motoren gebruikt mogen worden. Dat is per motor toch eventjes 2 GP incl trainingen en kwalificatie meer. Dat zijn toch heel wat KM.

Maar we zullen deze kwalificatie afwachten en zien wat de RBR kunnen.
NL RJHvandaag 23 maa 2018 12:470
Avatar
Posts: 1832
Niet te hopen dat ze achter de Ferrari's kwalificeren. Kost het zoveel tijd om ze voorbij te komen dat Hamilton alweer uit beeld weg is.
NL TradeMark 23 maa 2018 12:560
Avatar
Posts: 3092
Mercedes heeft al aangegeven dat hun kwali-modus sterker dan ooit is hoor. In de kwali's zullen de Mercedessen heel lastig te verslaan blijven..
Avatar
Posts: 1205
De Mercedes moet nog 2 sec. harder kunnen, kijkend naar de pole van vorig jaar, kan RB dat ook? ik vraag het mij af
Avatar
Posts: 7
Heb er weinig vertrouwen in. Ferrari kan duidelijk veel sneller en Mercedes is ook nog aan het inhouden. Ik verwacht dat RBR gewoon weer op 0.4/0.6 seconden zit in race pace.
Avatar
Posts: 7680
@Specyguy,
Wat denk je dat ze testen in de vrije trainingen?
Dan rijden ze met een afstelling die ze in de race juist gebruiken.
En daaruit bleek dat Mercedes iets sneller was, maar ook niet heel veel.
De kwalificatie (modus) geeft juist een vertekend beeld van de ware racepace.
In de longruns op dezelfde banden, zaten de tijden van de toppers juist heel erg dicht op elkaar.
Avatar
Posts: 1523
Gewoon weer op 0,4/0,6 seconden zoals @specyguy aangeeft is al sinds afgelopen zomer niet meer ‘gewoon’
NL SCHOUTEN RACING FAN 23 maa 2018 14:180
Avatar
Posts: 3260
0.6 in race pace verschil geloof ik wel maar dan op dit circuit teken ik voor
 
NL Sambalbei 23 maa 2018 12:270
Posts: 483
Beetje appels met peren vergelijken dit... Vorig jaar tijdens de kwalificatie meer dan een seconde achterstand van de snelste tijd, nu in de vrije training 1 tiende... tja, wel eens van de kwalificatiemodus van mercedes gehoord?
Avatar
Posts: 4662
Ook in de vrije trainingen liepen ze een seconden achter.
Avatar
Posts: 7680
Die levert geen seconde op hoor. Vorig jaar iets van drie tienden.
Ze kunnen allemaal nog wel een klap harder dan dit, niet alleen Mercedes.
NL Raket Beest 14 23 maa 2018 12:380
Avatar
Posts: 924
Toen zaten ze er in de vrije trainingen ook al veel verder vandaan...
NL DutchTreath 23 maa 2018 12:53+2
Avatar
Posts: 5022
Wel eens van een longrun gehoord? Zolang RBR in de kwalificatie minder dan 0,5 seconde in de buurt van Mercedes kan blijven zitten, dan hebben zij evenveel kans als Ferrari om Mercedes aan te vallen in de race. De longruns van RBR waren gelijk aan die van Ferrari. Waarbij ook nog eens aangetekend dient te worden dat Max ook (net zoals Mercedes) de 1.28 aantikte. In de race zelf kan nog zoveel gebeuren. RBR zit er naar mijn idee verrassend dichtbij, en dat had ik niet verwacht. Ik vraag mij daarom ook af of de Renault motor nog steeds op de safemode stond afgesteld, of dat er softwarematig nog iets in het vat zit. We zullen het morgen gaan zien.
Avatar
Posts: 7
Ik denk dat er vrijwel niets veranderd is. Red Bull zit misschien iets dichterbij dan race 1 2017, maar nog steeds wel 0.5 seconden in race pace denk ik.
NL maximus33 23 maa 2018 14:290
Posts: 1
NL TradeMark 23 maa 2018 14:34+4
Avatar
Posts: 3092
Sorry om het zo bot te zeggen, maar als je denkt dat het gat een halve seconde op racepace is, dan volg je het echt niet goed..
NL Hooligans Racing 23 maa 2018 21:200
Avatar
Posts: 782
hee erg onderbelicht maar in de long run reed Ricciardo gemiddeld het snelste op Ultrasofts .. 1.28,6 t.o.v. Hamilton 1.28,8 en Max 1.28,9
 
Posts: 580
Wanneer is dat blad waar naar gerefereerd wordt uitgekomen? Na p2? En wanneer was dat interview. Ik vraag me dat vooral af omdat als het inderdaad voor p1/p2 was het meer zegt.
 
Avatar
Posts: 61
Dat zegt m'n vrouw ook altijd
NL schwantz34 23 maa 2018 15:05+1
Avatar
Posts: 10965
Dat het de volgende keer leuker gaat worden dan de vorige keer? Vertel... en neem je tijd ;)
 
Avatar
Posts: 7261
Wat Jos?? Heb je een nog “leukere” dame gescoord dan?
NL Opdeplank 23 maa 2018 13:370
Avatar
Posts: 898
Zou hij ‘force india’ hebben ingeruild denk je?
 
NL neppatsrev 23 maa 2018 13:330
Avatar
Posts: 3217
waarom dan geen foto van Jos erbij? kom op, kleine moeite
 
BE Vanlommel 23 maa 2018 16:430
Avatar
Posts: 12
Mss best eerst zien dat de motor het wel volhoud.
 
BE Cavallino 23 maa 2018 20:400
Avatar
Posts: 1964
Niet 1 GP gereden en de kindertuin hier is weer volzet.
Wat een klucht soms...
 

SG
        Grand Prix van Singapore
Lokale tijd
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (20)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco