Verstappen: "Nog niet sterk genoeg, maar komen in de buurt"

Gepubliceerd op 21 maa 2018 09:59
image

Max Verstappen denkt niet dat Red Bull Racing op dit moment al opgewassen is tegen Mercedes, maar de Nederlander ziet wel dat zijn werkgever de achterstand op de regerend wereldkampioen heeft verkleind. Desalniettemin beschouwt hij Mercedes als het te kloppen team voor Australië en de beginfase van het nieuwe seizoen.

Verstappen: "Vorig seizoen waren we pas in de slotfase van het seizoen competitief en konden we concurreren met de top. Hopelijk is het deze winter gelukt om het gat naar Mercedes verder te dichten. Als we binnen een halve seconde blijven, kunnen we op sommige banen goed meedoen. Al met al zijn we nog steeds niet sterk genoeg, maar we komen wel steeds meer in de buurt."

Bekijk hier het volledige gesprek met Verstappen:



Reacties (48)
NL Esdamion 21 maa 2018 10:05+4
Avatar
Posts: 814
Dat is realistisch. Hopelijk kunnen ze op een stuk of 7 banen de snellere zijn. Hopelijk pakt Ferrari er ook een paar. En hopelijk heeft Mercedes ook eens een heel klein beetje pech af en toe, maar goed, ze zijn zo strak georganiseerd dat de kans op pech heel klein is. Maar dan kunnen we een leuk seizoen te zien krijgen!
Avatar
Posts: 1163
RBR op 7 banen, Mercedes op 7 banen en Ferrari op 7 banen.

Eerlijk verdelen!
Avatar
Posts: 807
Hopen dat merc nog met banden problemen heeft!
Avatar
Posts: 10465
Waarom moet Mercedes nou weer een klein beetje pech hebben....denk dat het voor andere teams uiteindelijk meerwaarde heeft Mercedes gewoon te verslaan tijdens de race en niet door pech.
NL KiekisNL 21 maa 2018 10:27+4
Avatar
Posts: 1055
banden problemen heeft niets met pech te maken dat heeft gewoon te maken met een slecht ontwerp van de achterwiel ophanging.

als je tijdens een grandprix door een technische probleem uitvalt of door iemand van de baan af geketst word dat is pech ;-)
NL hupholland 21 maa 2018 10:480
Posts: 749
'pech' is ook onderdeel van het spelletje en iets waar de teams controle over zouden moeten hebben. Voor teams met een klantenmotor ligt het misschien net ff anders.
NL Maximiliaan 21 maa 2018 10:550
Avatar
Posts: 2969
Ik denk dat MB helemaal geen bandenprobleem heeft. Die indruk heeft men wel proberen te wekken.
NL lenc1313 21 maa 2018 10:57+4
Posts: 501
Whaahha Rustig Dutchf1 voel je je aangevallen of zo hahahahah,.... En tuurlijk zonder pech verslaan is mooier. Maar als er een keer wat pech bij merc is en daardoor fer of RB wint he geen probleem hoor!
Avatar
Posts: 10465
Sorry hoor maar er zat niets provocerends in mijn post, en ik voelde mij ook niet aangevallen of iets dergelijks....lees eens wat beter.
NL DutchTreath 21 maa 2018 11:06+2
Avatar
Posts: 5058
@ Esdamion

Als Mercedes onder druk komt te staan, dan is de kans groot dat er ook foutjes en scheurtjes in het bolwerk Mercedes gaan komen. Daarvoor hoef je geeneens pech te hebben. Kijk maar naar verleden jaar hoe het Ferrari is vergaan. Die konden duidelijk (incl. Vettel) niet met de druk omgaan. Aangezien Mercedes niet echt druk heeft ondervonden van Ferrari en RBR, laat staan van de andere teams, zie ik zomaar een scenario voor mij waarin Ferrari en RBR races gaan winnen puur door het feit dat er dat Mercedes steekjes laat vallen door het gehijg in hun nek.
Avatar
Posts: 8260
Ik ben van mening dat je helemaal niet moet speculeren op de pech, zwakte van een ander.. Dan blijft het meestal achter de feiten aanlopen en/of geluk, cq een loterij....
Posts: 157
Kijk eens naar de laatste race vorig jaar toen ging de gaskraan open en reed mb het hele veld op een hoop als ze binnen een halve sec zitten moggenze al blij zijn en als het dan een beetje regen krijgen kan max aansluiten ook ferrari gaat er niet aan komen die hebben vorig jaar hun kans verkloot.
Het positieve is dat RB wel een halve sec dicht kan krijgen dat hebben ze vorig jaar bewezen ze kunnen sneller ontwikkelen als alle anderen.
NL MadMax2.0 21 maa 2018 13:020
Avatar
Posts: 581
EAM50 de laatste race van vorig jaar is in mijn ogen niet representatief!!Als ik mij niet vergis had Lewis een bijna nieuwe PU die maar 1,5 raceweekend mee hoefde te gaan, hij gebruikte de kwalificatiemodus vele malen vaker tijdens de race dan normaal en had daarom gewoon veel meer snelheid als dat hij had gehad als dat het PU'tje nog 4 races meer mee had moeten gaan.
Avatar
Posts: 8474
Mercedes was op meerdere banen dominant, daar was Abu Dhabi een voorbeeld van.
Waarvoor zou Mercedes daar pas de gaskraan open zetten? Beide kampioenschappen waren al binnen. Denk je echt dat beide Mercedes coureurs bewust soms een plaatsje lager eindigen?
Als ze kunnen winnen zullen ze dat zeker niet laten, geen coureur verliest expres.
Wie dat denkt snapt niets van topsport.
Avatar
Posts: 527
Zeker niet speculeren op- maar wel profiteren van de pech van een ander team.
NL DutchTreath 21 maa 2018 21:550
Avatar
Posts: 5058
@Eam50

Behalve Maleisië en Mexico dan. Maar ik begrijp het wel. Die heeft hij Max gewoon cadeau gegeven.
 
NL MrStef85 21 maa 2018 10:11+1
Avatar
Posts: 1773
Erop en erover ;-)
Avatar
Posts: 61
Hangt af van Renault..
NL Samsonait 21 maa 2018 10:16+1
Avatar
Posts: 501
@aeronn dat is wel heel kort door de bocht, we willen geen McLaren praktijken. alles afschuiven op de PU
Avatar
Posts: 61
@Samonait, klopt maar het is pas er op of er onder als Renault de ballen heeft en potentieel imago schade als risico wilt hebben. Als ze die PU niet volle bak laten draaien zal het wss toch echt alleen er onder zijn
Avatar
Posts: 589
@MRSTEF85..Hoor ik mijn vriendin..???
Avatar
Posts: 1773
@SAMBAL

+je haha
 
Avatar
Posts: 1397
Als het een beetje meezit, kan hij dit jaar meedoen voor het kampioenschap...
NL alonso fan 21 maa 2018 11:05+1
Avatar
Posts: 10412
Geloof ik niet in.
NL Duckface 21 maa 2018 11:43+5
Avatar
Posts: 1397
Ik had geen andere reactie van je verwacht :)
Avatar
Posts: 325
Lewis Hamilton? ;-)
NL F1Marshmallow 21 maa 2018 14:30+1
Avatar
Posts: 192
Denk dat Verstappen wel gaat mee doen om het kampioenschap.Tja helaas kan ik je het geloof niet schenken ALONSO FAN.
 
Avatar
Posts: 5786
Dat staat dus haaks op wat Lammers zegt.
NL KiekisNL 21 maa 2018 10:29+1
Avatar
Posts: 1055
Ik geloof Max eerder dan Jan....

Max is tot nu toe altijd realistische geweest over dat gene wat ze konden bewerkstelligen, Jan roept maar wat inde rondte op basis van wat hij her en der opvangt
NL Nelewart 21 maa 2018 11:00+1
Posts: 47
Max staat er iets dichterbij
Avatar
Posts: 2852
Eerder zei Max `binnen 3/4 tienden. Nu is het al een halve sec. Ik zeg 7/8 tienden.
 
NL xaMVerstappen 21 maa 2018 10:22+3
Avatar
Posts: 935
Blijft allemaal koffiedik kijken tot aankomend weekend.
Maar als Max dit zegt, zal het voor 99% wel waar zijn, aangezien Max er nooit omheen draait.
Avatar
Posts: 334
Eens! Max is vaak heel realistisch en hij weet het het beste.
 
BE Schumi-NR1 21 maa 2018 10:24+1
Avatar
Posts: 143
Nog niet sterk genoeg op sommige banen is niet zo erg als het daar dan wat zou regenen waar motorvermogen dan geen rol speelt. :)
Avatar
Posts: 10465
Er zijn er nog 2 die goed in de regen kunnen rijden, Hamilton en Alonso.
Avatar
Posts: 259
Volgens mij zijn alle races in natte omstandigheden de laatste 2 jaar door Hamilton gewonnen. Dit wordt sinds Brazilië 2016 nog weleens vergeten.
NL TradeMark 21 maa 2018 10:480
Avatar
Posts: 3234
Alonso doet toch niet mee voor de titel dus dat maakt in de titelstrijd niet uit. Daarmee zeg ik niet dat Max wel voor de titel meedoet trouwens.
Avatar
Posts: 3886
UUhhh...jaa. Zo wie zo zijn bijna alle races door Hamilton gewonnen. Maar ik kan me ook nog een race herinneren in 2016 (Silverstone) waar Max toch echt wel de snellere was op intermediates, tot dat de baan zover op begon te drogen dat het niet meer ging om sneller te zijn dan Hamilton.
 
Avatar
Posts: 294
Ik vermoed en vrees dat het nog steeds Merc op 1 Fer op 2 en RBR op 3 Merc heeft nog steeds 1 sec voorsprong op de rest
Avatar
Posts: 2095
Vorig jaar hadden ze sl geen seconde voorsprong, ook niet tijdens de Q. Dus mercedes zal dit jaar zeker geen seconde hebben. Hooguit 3 of 4/10 in de Q
 
Avatar
Posts: 8260
Ja gezien hoe competitief de RB was toen de Merc op 100% draaide de laatste race...
Avatar
Posts: 1614
Misschien draaide RB wel op 90% gezien de problemen met de moteromderdelen
Avatar
Posts: 8474
@BSchuit,
Mercedes was op Monza en Canada ook oppermachtig.
Abu Dhabi was ook een circuit waar ze oppermachtig waren.
Twee jaar geleden ook al, maar toen reed Hamilton met de handrem erop, om zo Rosberg onder druk te zetten.
 
Avatar
Posts: 115
De weersvoorspelling die ik voor mijn neus heb, geeft zaterdag de hele dag regen aan. Dat kan nog wel eens interessant worden dan....
Posts: 174
Zaterdag 1. Lewis, 2. Max, 3. Vettel. Maar zondag doet Vettel weer dom en kegelt zichzelf en Botas er af. Kimi heeft ern bliksem start maar zn auto begeeft t en Riciardo is te overmoedig en spint waardoor hij 4e wordt. Dan wordt Hartley de grote verrass
Posts: 174
Dan wordt Hartley de grote verrassing in de regen en gaat er met de 3e plek vandoor. Wishfull thinking. Alhoewel in Riciardo zeker het podium gun
Posts: 174
Lewis 1 en Max 2 dus
 
Posts: 172
En het leuke is dat ik of jij of zij en zelfs Max Verstappen geen idee heeft hoe hij of Lewis of Seb er voor staat!
 

AE
        Grand Prix van Abu Dhabi
Lokale tijd
Geef je mening
Robert Kubica gaat volgend jaar indruk maken in de Formule 1






Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (21)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco