Hockenheim verwacht 10.000 Nederlandse fans bij Duitse GP

Gepubliceerd op 12 maa 2018 16:32
image

Hockenheimring-directeur Georg Seiler is zeer positief over hoe de kaartverkoop voor de Grand Prix van Duitsland tot nu toe verloopt. Er zijn al veel meer tickets over de toonbank gegaan dan in hetzelfde stadium twee jaar geleden, toen het evenement voor het laatst op de Formule 1-kalender stond. Dat is mede te danken aan de populariteit van Red Bull Racing-coureur Max Verstappen.

Seiler legt aan Motorsport-Magazin.com uit: "De kaartverkoop verloopt voorspoedig. We hebben al rond de 50.000 kaarten verkocht. Dat is ongeveer 30 procent meer dan rond dezelfde tijd voor de race in 2016. Dat staat waarschijnlijk in verband met ons nieuwe prijssysteem, waarin kaarten vooral voor kinderen gunstig geprijsd zijn. En ook Max Verstappen draagt eraan bij. We verwachten 10.000 Nederlandse Formule 1-fans. Er is zelfs een heuse Max Verstappen-tribune."

"Een Nederlands ticketbureau heeft een grote bestelling voor kaarten geplaatst. Die kaarten zijn over meerdere tribuneblokken verdeeld. Het geheel, zo'n 2.000 plaatsen, wordt omgedoopt tot Max Verstappen-tribune. Als al die fans in het oranje gekleed plaatsnemen op de tribune, zal het effect van die tribune pas echt goed zichtbaar worden."

Die Nederlandse fans zullen in het voorprogramma geen Formule 2 of GP3 te zien krijgen. "We hebben ons ook afgevraagd waarom dat is", geeft Seiler toe. "We zijn daar laat over geïnformeerd en we waren erdoor verrast. We gingen ervan uit dat we de Formule 2 en de GP3 wel zouden ontvangen. Ons is medegedeeld dat de kalenders van beide opstapklasses reeds uitpuilden. De fans hoeven echter niet te wanhopen, we zullen een mooi voorprogramma met andere series samenstellen."



Reacties (20)
NL thestig1812 12 maa 2018 16:390
Avatar
Posts: 136
Ik gok 10001. Ik kom ook namelijkkk
Avatar
Posts: 458
Geloof niet dat het zo werkt.
Avatar
Posts: 175
Ik ben er ook bij. Maar niet op de Max Verstappen tribune. Lekker gemixt elders.
Avatar
Posts: 230
Ik ga er ook heen, alleen ik zit ver weg van de innentribune A.
NL Raket Beest 14 12 maa 2018 18:490
Avatar
Posts: 929
Maak daar maar 10002 van! We zullen die Duitsers eens laten zien hoe je een held aanmoedigd! Vettel krijgt zo weinig mensen naar het circuit dat ze Hockenheim van de kalender af moeste schrappen, dan komen wij het uit Nederland wel voor Max!
 
NL Maxinmegane 12 maa 2018 16:42+1
Avatar
Posts: 95
Best veel voor een iemand die 5e of 6e wordt.
NL schwantz34 12 maa 2018 16:44+11
Avatar
Posts: 12243
Ik denk dat Vettel wel op meer hoopt dan dat ;)
 
NL neppatsrev 12 maa 2018 16:480
Avatar
Posts: 3629
ik gok op 40.000
 
Avatar
Posts: 6078
Nog nooit geweest, Misschien maar effe kijken dit jaar.
 
NL Maxinmegane 12 maa 2018 17:010
Avatar
Posts: 95
Ik wil de sfeer niet verpesten maar het is een high speed circuit.
Dus merc 1 en 2
fer 3 en4
RB 5 en 6 als ze niet ingehaald worden.
Posts: 556
Precies, redelijk saai circuit en het programma houdt niet echt over.
Avatar
Posts: 1596
* Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
NL Tieske73 12 maa 2018 17:18+2
Avatar
Posts: 1897
Tegen die tijd is er een tweede update van de Renault motor. Niet te voorspellen 🔮 hoe ze er tegen die tijd voor staan
Avatar
Posts: 1465
Als we Abiteboul moeten geloven, zijn ze tegen die tijd 4 seconde per rondje sneller dan Mercedes.

Update: Naar alle waarschijnlijkheid levert de Renault-motor tegen die tijd zo'n 1200 pk.

Update: Wegens het gebruik van enkele onderdelen uit het jaar 2016 hebben ze ivm de betrouwbaarheid de motor toch maar teruggedraaid naar 750 pk.
NL ROYALERE 12 maa 2018 19:27+1
Avatar
Posts: 6078
WC MAX , Je vergeet erbij te vermelden dat het allemaal Max Verstappen zijn schuld is.
 
Avatar
Posts: 1897
Je gaat in je eentje RB? ;)
NL racer013 12 maa 2018 22:28+1
Avatar
Posts: 270
Maak je geen illusies Tieske. Roest Bak kijkt zoals altijd gewoon vanaf zijn zolderkamertje. Of de Max Verstappen rukbunker, hoe je het noemen wil.
 
NL MuranoCVTF1 13 maa 2018 08:470
Avatar
Posts: 14
Ik denk dat er veel meer dan 10.000 komen!
NL thestig1812 13 maa 2018 09:110
Avatar
Posts: 136
Dat hoop ik wel ja! Misschien niet allemaal Max fans...
 
NL kingcreole 13 maa 2018 14:260
Avatar
Posts: 776
Ben erbij....hoofdtribune BAM
 

AE
        Grand Prix van Abu Dhabi
Lokale tijd
Geef je mening
Robert Kubica gaat volgend jaar indruk maken in de Formule 1






Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (21)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco